رفتن به مطلب

بحث و گفتگوی علمی کشاورزی-سری دوم(رژیم غذایی متناسب با ماه رمضان)


پست های پیشنهاد شده

درود

:icon_gol:

با سری دوم بحث و گفتگوی علمی کشاورزی خدمت رسیدیم

:Laie_28:

 

این تاپیک صرفا جهت گفتگو و تبادل نظر،پس لطفا از ارسال پست هایی ک از سایر سایت ها کپی شده خودداری کنین.میتونین از سایت های دیگه کمک بگیرین،مطالبشون رو بخونین، ولی پستی ک ارسال میکنین به زبون خودتون و ساده و روان باشه:w16:)

با توجه به اینکه چند روز دیگه ماه رمضون شروع میشه،و معمولا افراد تو این ماه بعضی دغدغه های غذایی رو دارن .مثل موارد زیر:

اضافه وزن در این ماه:فصل تابستون و اذون دیر گفته میشه و طبیعته بعد پرخوری فوری نوبت خواب میشه.

و یا ضعف بیش از حد.بدلیل مصرف نادرست از مواد غذایی و برآورده نشدن نیاز بدن

 

تصمیم گرفتیم بحث علمی این هفته رو اختصاص بدیم به نوع محصول و مواد غذایی ک بهتره تو این ماه مصرف شهتا از مشکلات بالا جلوگیری کنه،و بتونیم به نحو احسن از این ماه مبارک نهایت استفاده رو ببریم

:yes:

 

و اما سوالاتی ک در این باره بهشون جواب داده میشه:

برا سحری چی خورده شه بهتره؟

افطار و شام چی بخوریم بهتره؟

اصلا خوردن افطار و شام همزمان کار درستیه؟یا بهتره ی فاصله نیم الی یک ساعته بینشون باشه؟

(تو برخی شهرها،و یا بهتر بگم تو بعضی خونه ها،افطار و شام یکی نیست!)

از چه مایعاتی موقع افطار بهتر ک استفاده شه؟

میزان مصرف میوه و سبزیجات چقدره؟

از خوردن چه غذاهایی تو این ماه باید برهیز کنیم؟

و ...

 

حالا بسم الله شروع کنین:w02:

 

بحث و تبادل نظر برای همه رشته های تحصیلی آزاد می باشد

:ws3:

 

با تبریک پیشاپیش اغاز ماه مبارک رمضان

لینک ارسال

روزه شروع شد و بحث شیرین چی بخوریم چی نخوریم فعلا که بوخور بوخوره ما ایرانیا تا نخوریم برای چی؟(دقت کن)

باشه رزو میام :w16:

چی کار کنیم اون یکی رو هم من شروع کردم:1111::icon_gol:

لینک ارسال

اول از همه ممنون الهه جون از شروع تاپیک مرسی گلم

میرسیم به روزه و روزه داری و چه چیزایی باید خورده شه چه چیزهایی خورده نشه چی بهتره بجای یه سری موادغذایی که باعث یه سری عوارض و همچنین باعث چربی و چاقی میشه جایگزین کرد اول ازهمه اینکه سعی کنید زولبیا و بامیه رو حذف کنید به علت روغنهای سوخته و شکرر فراری که داره باعث معده درد, بالا رفتن قند میشه و میشه برای افطار از سبزیجات استفاده کرد,

سبزیجات مقوی, قارچ, از سویا, بروکلی, گل کلم,

سحری سعی بشه غذاهایی رو استفاده کنید که سبک ودرعین حال مقوی باشه وباعث تشنگی نشه,

میتونید بعداز تناول غذایی از اب و ابلیمو استفاده کنید یا عرق شاهتره که عطشتون در طول روز کمتر بشه خداکنه قسمت بشه بتونم روزه بگیرم پیشاپیش روزه و نمازتون قبول حق

لینک ارسال

چ بیحالین شماها:w000:

خب بیاین نظراتتون رو بگین.

خودتون معمولا برا سحری و افطار چی میخورین؟

از نظر تغذیه بررسی کردین و میخورین یا نه صرفا از رو عادت ؟

مثلا من خودم عادت دارم سحری غذای گرم بخورم.یعنی عمرا با شیر و کره و خامه بتونم روزه بگیرما:icon_pf (34):

و بیشتر هم برنج میخورم.ک میدونم درس نیس.

برا افطار حتما باید شیروخرما باشه....بعدش یا اش یا سوپ!

معمولا شام رو خیلی کم میخورم چون میلم نمیکشه.نه اینکه بخوام رژیمی عمل کنم:ws3:

موقع افطار ی پارچ اب یخ رو تنهایی سر میکشم.کلا عیب داره 1.اب یخ 2.معده خالی رو با اب پر میکنم.

و بعدش احساس سنگینی میکنمو دل پیچه میگیرم:hanghead:

بنظرتون برا رفع تشنگی موقع افطار چیکار کنم یا چی بخورم بهتره؟:ws38:

لینک ارسال

من خودم روزه میگرفتم سحری نمیخوردم فقط اب میخوردم, افطارم اول نان و پنیر و یک عدد خرما باچایی بعد از نیم ساعت هم شام سبک, بیشتر مایعات میخوردم..

لینک ارسال

برای رفع تشنگی عرق نسترن عرق شاهتره یکی ازاینا رو بخورید عطششتون تز بین میره ودرهفته دوبار عدسی بخورید که اهن بدنتون تامین شه کم نیارید..

لینک ارسال

تاپیک خوبیه ممنون و اگر به مرور چکیده ای از نظرات رو تو پست اول بزاری عالی میشه

 

خودم اگر خیلی عطش داشته باشم موقع افطار شربتی از عرق کاسنی با شکر کم میخورم

اگر بعد از افطار همچنان عطش زیادی داشته باشم یه پیاله ماست که ترش نباشه یا نشده باشه میخورم و بعد نصف لیوان آب از شیر میخورم یعنی خنک نباشه

یا اینکه یک تو لیوان آب خیلی کم آبلیمو میریزم و میخورم بعد یکم آب از شیر میخورم که دیگه بعدش بخوام هم میلی به خوردن مایعات ندارم

 

برای تشنه نشدن حتما و حتما موقع سحر 2-3 تا خیار میخورم اگر در هر صورت خیار نباشه کمی طالبی یا خربزه یا اگه نبود دیگه یکمی هندوانه میخورم

 

پیشنهاد میکنم بعد از سحر نخوابید یا سعی کنید طوری برنامه ریزی کنید که مجبور نباشید بعد از سحر بخوابید چون تاثیر زیادی روی تحمل تشنگی شما میزاره

یعنی خودم اگه بعد از سحر مجبور نباشم بخوابم تا بعد از ظهر اصلا اذیت نمیشم و کسری خوابمو میندازم برا قبل افطار که فشارم پایینه

لینک ارسال

ممنون الا از تاپیک خوبت

 

والا من امسال دیگه روزه نمی گیرم ولی هر سال که روزه می گرفتم سحری معمولا غذاهای نشاسته دارمثل سیب زمینی و برنج و پروتئینی مثل تخم مرغ می خوردم

و افطار هم نون و پنیر و چای و شیر و سوپ. و بعضی وقتها هم یه غذای سبک مثل کوکو سبزی

لینک ارسال
چ بیحالین شماها:w000:

خب بیاین نظراتتون رو بگین.

خودتون معمولا برا سحری و افطار چی میخورین؟

از نظر تغذیه بررسی کردین و میخورین یا نه صرفا از رو عادت ؟

مثلا من خودم عادت دارم سحری غذای گرم بخورم.یعنی عمرا با شیر و کره و خامه بتونم روزه بگیرما:icon_pf (34):

و بیشتر هم برنج میخورم.ک میدونم درس نیس.

برا افطار حتما باید شیروخرما باشه....بعدش یا اش یا سوپ!

معمولا شام رو خیلی کم میخورم چون میلم نمیکشه.نه اینکه بخوام رژیمی عمل کنم:ws3:

موقع افطار ی پارچ اب یخ رو تنهایی سر میکشم.کلا عیب داره 1.اب یخ 2.معده خالی رو با اب پر میکنم.

و بعدش احساس سنگینی میکنمو دل پیچه میگیرم:hanghead:

بنظرتون برا رفع تشنگی موقع افطار چیکار کنم یا چی بخورم بهتره؟:ws38:

 

خیلی تاپیک خوبیه....واقعا به موقع هست و امیدوارم دوستان تجربیات خوبشونو بیان کنن....

منم عادت های غذاییم توی ماه رمضون بسیار شبیه به شماست......خوبه هر دوی ما قبول داریم که غلطه!!!:ws3:

 

امسال میخوام به گفته آقا جعفر که فرمودن خیار تو سحری بخوریم عمل کنم....فک کنم نتیجش خوب بشه...خوردن آب شیر هم از حرف های درست ایشون بود به نظرم....:w16:

ببینیم بقیه دوستان چی میگن.....منتظریم....:a030:

لینک ارسال

ماه رمضان در فصل تابستون قرار گرفته و فاصله زمانی سحر تا افطار زمان طولانی شده بعضیا از این 18 ساعت سحر تا اذان واهمه دارند و میگن تاب و توان این مدت زمان روزه داری رو ندارند البته با توجه به گرمی و حرارت دمای هوا!

بهترین کار در هنگام افطار ابتدا روزه دار با چای کمرنگ و یا شیر گرم حتی میتونیم با آب ولرم روزمونو باز کنیم

بهتره بگم این ماه به جای اینکه بیشتر بخوایم به دنبال خوردن اضافه باشیم و موقع افطار به دنبال جبران وعده ی ناهار باشیم از قندهای طبیعی مثل: خرما - کشمش و یا عسل استفاده کنیم تا با این کار اشتهامونو کنترل کنیم .. همراه اون میتونیم نون و پنیر و مغز گردو یا سوپ ساده برای افطار غذای خوب و سبکی هست مصرف کنیم

 

فاصله بین افطار تا سحر از سبزی و میوه و آب کافی باعث جبران آب از دست رفته بدن میشه و در دستگاه گوارش هم تاثیر زیادی داره

 

در وعده سحر مصرف بادمجان، فلفل و ادویه باعث تشنگی در طول روز میشه

لینک ارسال

امروز ی مطلبی میخوندم در این باره که سعی کنین موقع سحر از چای کمتری استفاده کنین.

کافئین موجود در چای باعث افزایش ادرار و به تبع اون افزایش تشنگی رو به دنبال داره:icon_pf (34):

لینک ارسال
امروز ی مطلبی میخوندم در این باره که سعی کنین موقع سحر از چای کمتری استفاده کنین.

کافئین موجود در چای باعث افزایش ادرار و به تبع اون افزایش تشنگی رو به دنبال داره:icon_pf (34):

چای سبز که خوبه:ws3:

لینک ارسال
چای سبز که خوبه:ws3:

 

چای تُرش از چای سبز و چای سیاه بهتره

 

دلیلش هم اینه که چای سبز و چای سیاه باعث کمبود آهن در بدن میشه اما چای تُرش آهن داره :w16:

لینک ارسال
چای تُرش از چای سبز و چای سیاه بهتره

 

دلیلش هم اینه که چای سبز و چای سیاه باعث کمبود آهن در بدن میشه اما چای تُرش آهن داره :w16:

 

واسه کسایی که فشار خون دارن چطور؟ فک کنم ضرر داره

لینک ارسال
چای سبز که خوبه:ws3:

اره ولی من فقط چای سیاه میخورم:icon_pf (34):

چای تُرش از چای سبز و چای سیاه بهتره

 

دلیلش هم اینه که چای سبز و چای سیاه باعث کمبود آهن در بدن میشه اما چای تُرش آهن داره :w16:

چای ترش همین یکی دو بار در طول سال بخورم!

چای سیاه همون حکم آب در کنار سایر نوشیدنی هارو برام داره...که با هیچی قابل تعویض نیس:ws3:

فقط چای سیاه رو چای میدونم:w58:

لینک ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...