Shining Star 2108 ارسال شده در 16 شهریور، 2014 تمریناتی رو که پاسخ میدید تو همینجا با شماره تمرین قرار بدید تا با هم در موردشون مباحثه کنیم تاپیک اصلی: آموزش اسکریپت نویسی در ویژوال بیسیک (VBScript) تمرین های پاسخ داده شده تا به اینجا: پاسخ تمرین شماره 1 پاسخ تمرین شماره 2 پاسخ تمرین شماره 3 پاسخ تمرین شماره 4 پاسخ تمرین پست چهارم (تحلیل کد) پاسخ تمرین شماره 5 پاسخ تمرین شماره 6 پاسخ تمرین شماره 7 پاسخ تمرین شماره 8 پاسخ تمرین شماره 9 پاسخ تمرین شماره 10 پاسخ تمرین شماره 11 8
Just Mechanic 27854 ارسال شده در 16 شهریور، 2014 سلام ممنون از تاپیک آموزش و تاپیک پاسخ تمرینات اینجا میتونه محلی برای چک کردن تمرینها و رفع اشکال باشه مرسی:icon_gol: جواب تمرین 1 پست 2: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6
Shining Star 2108 مالک ارسال شده در 16 شهریور، 2014 سلامممنون از تاپیک آموزش و تاپیک پاسخ تمرینات اینجا میتونه محلی برای چک کردن تمرینها و رفع اشکال باشه مرسی:icon_gol: جواب تمرین 1 پست 2: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بسیار عالی. درسته بعد از نوشتن خط اول از دستور vbnewline استفاده میکنیم و خط دوم رو مینویسیم. ممنون ناصر جان 6
Just Mechanic 27854 ارسال شده در 16 شهریور، 2014 پاسخ تمرین 2 مربوط به پست2: فقط نمیدونم دسرته یا نه اما موقع اجرا همون چیزی میشه که ما میخوایم اولش خواستم با _ زیر خط اینکار رو بکنم اما نشد واسه همین از سه دستور vbnewline استفاده کردم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6
Shining Star 2108 مالک ارسال شده در 16 شهریور، 2014 پاسخ تمرین 2 مربوط به پست2:فقط نمیدونم دسرته یا نه اما موقع اجرا همون چیزی میشه که ما میخوایم اولش خواستم با _ زیر خط اینکار رو بکنم اما نشد واسه همین از سه دستور vbnewline استفاده کردم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام دقیقا نکتش همین بود که نوشتی. هر vbnewline یک خط میبره پایین متن رو برای اینکه چند خط فاصله خالی بزاریم از چند تا vbnewline پشت هم استفاده میکنیم ممنون ناصر جان 7
Just Mechanic 27854 ارسال شده در 18 شهریور، 2014 سوال: 3- تمرینات قسمت اول (پست قبلی) رو با هم ترکیب کنید و در یک فایل بنویسید. طوریکه بعد از اجرا اول جواب تمرین اول رو نشون بده و بعد جواب تمرین دوم. توضیحات مربوط به هر مرحله رو هم سعی کنید به انتهای دستور اضافه کنید (با کاراکتر '). بسیار ساده هست حل این تمرین. پاسخ تمرین شماره 3 مربوط به پست#3 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6
Just Mechanic 27854 ارسال شده در 18 شهریور، 2014 تمرین4: 4- کد زیر رو بنویسید و پاسخ خروجی رو تحلیل کنید. Wscript.Echo "Line One" : Wscript.Echo 100 Wscript.Echo 100 + 100 Wscript.Echo "100 + 100" 'this is string Wscript.Echo Now : Wscript.Echo "Now" جواب: خط اول : line one اجرا میشه بعد از اوکی کردن دستور بعدی اجرا میشه که 100 رو مینویسه خط دوم: 100+100 اجرا میشه اما چیزی که نمایش داده میشه 200 هستش چون علائم ریاضی تعریف شده و نتیجه ی نهایی رو میذاره خط سوم:چون 100+100 داخل کوتیشن هستش دقیقا همون رو نمایش میده در واقع هر چیزی داخل کوتیشن باشه روو بدون تغییر نشون میده خط چهارم:now اجرا میشه که تایم و تاریخ سیستم رو نشون میده و در مرحله بعد با توجه به این now بعدی کوتیشن داره فقط now نمایش داده میشه این تمرین در واقع برای درک تفاوت نمایش دستورات با کوتیشن و بددون کوتیشن هستش 6
Shining Star 2108 مالک ارسال شده در 18 شهریور، 2014 سوال: 3- تمرینات قسمت اول (پست قبلی) رو با هم ترکیب کنید و در یک فایل بنویسید. طوریکه بعد از اجرا اول جواب تمرین اول رو نشون بده و بعد جواب تمرین دوم. توضیحات مربوط به هر مرحله رو هم سعی کنید به انتهای دستور اضافه کنید (با کاراکتر '). بسیار ساده هست حل این تمرین. پاسخ تمرین شماره 3 مربوط به پست#3 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام آفرین ناصر جان. برای ترکیب دوتا کد خیلی راحت دوتا کد رو زیر هم مینویسیم تمرین4: 4- کد زیر رو بنویسید و پاسخ خروجی رو تحلیل کنید. جواب: خط اول : line one اجرا میشه بعد از اوکی کردن دستور بعدی اجرا میشه که 100 رو مینویسه خط دوم: 100+100 اجرا میشه اما چیزی که نمایش داده میشه 200 هستش چون علائم ریاضی تعریف شده و نتیجه ی نهایی رو میذاره خط سوم:چون 100+100 داخل کوتیشن هستش دقیقا همون رو نمایش میده در واقع هر چیزی داخل کوتیشن باشه روو بدون تغییر نشون میده خط چهارم:now اجرا میشه که تایم و تاریخ سیستم رو نشون میده و در مرحله بعد با توجه به این now بعدی کوتیشن داره فقط now نمایش داده میشه این تمرین در واقع برای درک تفاوت نمایش دستورات با کوتیشن و بددون کوتیشن هستش توضیحاتت کامل بود دیگه همه چیزو گفتی ممنون ناصر جان. خیلی عالی بود 6
Just Mechanic 27854 ارسال شده در 18 شهریور، 2014 سوال:کد زیر را تحلیل کنید برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام جواب:خط اول: مقدار یارانه رو ثابت و به مقدار 45000 قرار میدیمخط دوم: متغییر هامون رو تعریف میکنیمخط سوم: یک توضیح هستش برای اینکه چگونگی روند اجرای برنامه رو متوجه بشیم و عنوان میکنه که نام کاربر رو بگیرخط چهارم: درواقع توضیحات خط سوم رو اجرایی میکنه و کادری باز میشه که از کاربر اسمش رو میپرسهناگفته نمونه که اسم خودتون رو به عنوان سربرگ کادر قرار دادیک که من به اسم خودم عوضش کردمخط پنجم: این خط هم توضیحات هستش و عنوان میکنه که درامد کاربر رو بگیرخط ششم: دستوری هست که در اون از کاربر مقدار درآمدشو بر حسب تومان رو میپرسه (بازم اسم خودتون به عنوان سر بزگ)خط هفتم: sum رو به عنوان مجموع یارانه و درآمد محاسبه میکنهخط هشتم: در آخر میزان درآمد ماهیانه کل کاربر رو بر حسب تومان مشخص میکنه 6
Shining Star 2108 مالک ارسال شده در 18 شهریور، 2014 سوال: کد زیر را تحلیل کنید برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام جواب: خط اول: مقدار یارانه رو ثابت و به مقدار 45000 قرار میدیم خط دوم: متغییر هامون رو تعریف میکنیم خط سوم: یک توضیح هستش برای اینکه چگونگی روند اجرای برنامه رو متوجه بشیم و عنوان میکنه که نام کاربر رو بگیر خط چهارم: درواقع توضیحات خط سوم رو اجرایی میکنه و کادری باز میشه که از کاربر اسمش رو میپرسه ناگفته نمونه که اسم خودتون رو به عنوان سربرگ کادر قرار دادیک که من به اسم خودم عوضش کردم خط پنجم: این خط هم توضیحات هستش و عنوان میکنه که درامد کاربر رو بگیر خط ششم: دستوری هست که در اون از کاربر مقدار درآمدشو بر حسب تومان رو میپرسه (بازم اسم خودتون به عنوان سر بزگ) خط هفتم: sum رو به عنوان مجموع یارانه و درآمد محاسبه میکنه خط هشتم: در آخر میزان درآمد ماهیانه کل کاربر رو بر حسب تومان مشخص میکنه کاملا درسته ناصر جان مرسی 6
نیکا- 472 ارسال شده در 23 شهریور، 2014 جواب تمرین 5 مربوط به پست ششم : 5- کدی بنویسید که یک عدد از کاربر بگیره. اولا تشخیص بده که کاربر عدد وارد کرده یا نه.بعد اگر عدد مثبت بود بنویسه positive و اگر عدد منفی بود بنویسه negative. اگر هم صفر بود بنویسه zero [/indent] [left][indent]dim a[/left] [/indent] [left][indent=10]a = inputbox("enter an integer number","input box")[/left] [/indent] [left][indent]if IsNumeric(a) then if a<0 then msgbox "you entered a negative number" elseif 0<a then msgbox "you entered a positive number" else msgbox "you entered zero" end if [/left] [/indent] [left][indent=3]else msgbox "OH MY GOD !!!" & vbnewline & "i just ask you to enter an integer, you genius!!!" end if[/left] [/indent] [indent] 6
Shining Star 2108 مالک ارسال شده در 23 شهریور، 2014 جواب تمرین 5 مربوط به پست ششم : 5- کدی بنویسید که یک عدد از کاربر بگیره. اولا تشخیص بده که کاربر عدد وارد کرده یا نه.بعد اگر عدد مثبت بود بنویسه positive و اگر عدد منفی بود بنویسه negative. اگر هم صفر بود بنویسه zero برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام کاملا درسته. ممنون نیکا خانوم 5
نیکا- 472 ارسال شده در 24 شهریور، 2014 پاسخ تمرین 6 6- با استفاده از نکات این پست، کدی بنویسید که ساعت سیستم رو بگیره. بعد اگه ساعت بین 0 تا 8 بود بنویسه MIDNIGHT. اگه بین 8 تا 12 بود بنویسه morning. اگه بین 12 تا 15 بود بنویسه afternoon. بین 15 تا 19 بود بنویسه evening و در نهایت اگه هیچکدم این ها نبود بنویسه it's night برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6
Shining Star 2108 مالک ارسال شده در 24 شهریور، 2014 پاسخ تمرین 6 6- با استفاده از نکات این پست، کدی بنویسید که ساعت سیستم رو بگیره. بعد اگه ساعت بین 0 تا 8 بود بنویسه MIDNIGHT. اگه بین 8 تا 12 بود بنویسه morning. اگه بین 12 تا 15 بود بنویسه afternoon. بین 15 تا 19 بود بنویسه evening و در نهایت اگه هیچکدم این ها نبود بنویسه it's night برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام دقیقا درسته جوابتون کدی که نوشتید اول میاد ساعت سیستم رو با دستور hour میگیره. بعد با دستور شرطی if میاد میبینه که ساعت تو کدوم محدوده شبانه روز قرار داره. آخرشم متناسب با همون محدوده یه پیام به کاربر نشون میده ممنون نیکا خانوم 6
نیکا- 472 ارسال شده در 24 شهریور، 2014 پاسخ تمرین 7 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 7- کد بالا رو تحلیل کنید و خط به خط توضیح بدید. خط اول : یه input boxداریم که عددی وارد میکنیم و به متغیر x نسبت داده میشه خط دوم : دستور if میگه اگه x خالی بود خط سوم: پیغام میده که چیزی وارد نشده خط چهارم: در غیر اینصورت یعنی اگه عددی وارد کردیم خط پنجم : یه inputbox دیگه داریم و عدد دوم رو باید وارد کنیم خط ششم : اگه عدد دوم رو وارد نکردیم و خالی گذاشتیم خط هفتم : پیغامی با عنوان *sigh* ظاهر میشود خط هشتم و نهم هم که پایان شرط است . خط دهم : مقدار xوy را به تابع adder فرستاده و جمع آنها را در متغیر t میریزد . خط یازدهم : پیغامی ظاهر میشود که جمع دو عددی که وارد کرده بودیم را نمایش میدهد. خط دوازدهم : یک function تعریف شده با دو پارامتر mو n ( که همان xو y بالا هستند ) خط سیزدهم : مقدار m و n را ابتدا به int تبدیل کرده ( cint) و بعد با هم جمع کرده ، اگر cint را قبل از متغیرها نگذاریم اعداد را کنار هم بصورت دو رشته قرار میدهد . خط چهاردهم : پایان تابع :hapydancsmil: بجای function نمیتوان از sub استفاده کرد . 5
Shining Star 2108 مالک ارسال شده در 24 شهریور، 2014 پاسخ تمرین 7 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 7- کد بالا رو تحلیل کنید و خط به خط توضیح بدید. خط اول : یه input boxداریم که عددی وارد میکنیم و به متغیر x نسبت داده میشه خط دوم : دستور if میگه اگه x خالی بود خط سوم: پیغام میده که چیزی وارد نشده خط چهارم: در غیر اینصورت یعنی اگه عددی وارد کردیم خط پنجم : یه inputbox دیگه داریم و عدد دوم رو باید وارد کنیم خط ششم : اگه عدد دوم رو وارد نکردیم و خالی گذاشتیم خط هفتم : پیغامی با عنوان *sigh* ظاهر میشود خط هشتم و نهم هم که پایان شرط است . خط دهم : مقدار xوy را به تابع adder فرستاده و جمع آنها را در متغیر t میریزد . خط یازدهم : پیغامی ظاهر میشود که جمع دو عددی که وارد کرده بودیم را نمایش میدهد. خط دوازدهم : یک function تعریف شده با دو پارامتر mو n ( که همان xو y بالا هستند ) خط سیزدهم : مقدار m و n را ابتدا به int تبدیل کرده ( cint) و بعد با هم جمع کرده ، اگر cint را قبل از متغیرها نگذاریم اعداد را کنار هم بصورت دو رشته قرار میدهد . خط چهاردهم : پایان تابع :hapydancsmil: بجای function نمیتوان از sub استفاده کرد . احسنت نیکا خانوم باریکلا کاملا درست بود بعضی جاهاش که فکر میکردم سخت باشه رو هم توضیح دادی. ولی اجازه بده منم کاملش کنم. بچه ها دستور inputbox از کاربر وقتی اطلاعات میگیره اون ها رو به صورت رشته ذخیره میکنه. مثلا تو این کد وقتی ما اعداد 4 و 8 رو به ترتیب وارد کنیم، میاد این اعداد رو به صورت رشته ذخیره میکنه تو حافظه. ولی ما دو تا رشته رو نمیتونیم با هم جمع کنیم. در واقع وقتی ما دو تا رشته رو با هم جمع کنیم تنها اتفاقی که میفته اینه که میاد رشته هارو کنار هم قرار میده. پس وقتی دو تا عدد رو که به صورت رشته هستند بخوایم جمع یا تفریق یا .... کنیم، اول با دستور cint میایم اون هارو به integer یا همون عدد صحیح تبدیل میکنیم و بعدش جمع میکنیم. یه توضیح دیگه راجع به تفاوت sub و function: هر جا خواستیم تابعمون یه محاسباتی رو انجام بده و یه خروجی برای ما بفرسته (مثل همین مثال) باید از function استفاده کنیم چون sub چیزی رو نمیتونه برگردونه. اما اگه زیربرنامه ما قرار نباشه چیزی رو به ما برگردونه از هر دو میتونیم استفاده کنیم. نکته: همیشه به جای sub میشه از function استفاده کرد ولی گاهی اوقات به جای function نمیشه از Sub استفاده کرد. ممنون نیکا خانوم 5
نیکا- 472 ارسال شده در 25 شهریور، 2014 پاسخ تمرین 8 8- تمرین شماره 5 رو با select case حل کنید تا بفهمید محدودتی که گفتم معنیش چیه. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4
نیکا- 472 ارسال شده در 25 شهریور، 2014 پاسخ تمرین 9 9- کدی بنویسید که از کاربر بپرسه آیا مولتی یوزره یا نه . تابلوئه که باید از دکمه های yes و no استفاده کنید دیگه. اگه جواب مثبت بود بنویسه It's a shame . اگه منفی بود بنویسه REALLY ??? o-O برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4
Shining Star 2108 مالک ارسال شده در 25 شهریور، 2014 پاسخ تمرین 8 8- تمرین شماره 5 رو با select case حل کنید تا بفهمید محدودتی که گفتم معنیش چیه. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام این کد فقط تو حالتی جوا میده که کاربر یکی از اعداد 0 و 1 و1- رو وارد کرده باشه. یکمی بیشتر فکر کنید حتما راهش رو پیدا میکنید البته مجبورید از if هم استفاده کنید برای حل این تمرین 4
Shining Star 2108 مالک ارسال شده در 25 شهریور، 2014 پاسخ تمرین 9 9- کدی بنویسید که از کاربر بپرسه آیا مولتی یوزره یا نه . تابلوئه که باید از دکمه های yes و no استفاده کنید دیگه. اگه جواب مثبت بود بنویسه It's a shame . اگه منفی بود بنویسه REALLY ??? o-O برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام کاملا درسته ممنون نیکا خانوم 4
ارسال های توصیه شده