Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 خرداد، ۱۳۹۳ سرمايه گذاران براي انتخاب بهترين پرتفوي سرمايه گذاري نيازمند وجود اطلاعات دقيق هستند. گاهي اين اطلاعات در بين سرمايه گذاران، به گونهاي نامتقارن توزيع مي گردد. به گونه ای که خریدار یا فروشنده معامله، فاقد اطلاعات یکسانی نسبت به انجام معامله دارند. این موضوع، منجر به پديده عدم تقارن اطلاعاتي مي گردد. عدم تقارن اطلاعاتي باعث متفاوت شدن قيمتهاي پيشنهادي خرید و فروش توسط سرمايه گذاران میشود. اين قيمتهاي پيشنهادي سهام، در واقع تقريبي از هزينه رخداد يک معامله است و سرمايه گذاران اين هزينه را براي انجام يک معامله فوري پرداخت مينمايند. به لحاظ اهميت اين موضوع، در اين بخش، ابتدا مفهوم اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام پرداخته مي شود؛ سپس در ادامه روشهاي اندازه گيري این معیار ارائه ميگردد. کلیدواژهها: دامنه تفاوت قيمت پيشنهادي، بازارساز، عدم تقارن اطلاعاتي نویسندگان: زیبا قجاوند، سحر قجاوند، امیر رسائیان دانلود مقاله لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده