رفتن به مطلب

اشتغال آره یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ENG.SAHAND

ارسال های توصیه شده

مزایای حضور زن در جامعه

 

 

*اشتغال در بیرون از منزل به زنان کمک می کند تا از تخصص و تحصیلات خود بهره ببرد که این مساله در امنیت روانی و احساس کارآمدی شان بسیار موثر است.

 

 

*این دسته از زنان، با کار کردن در بیرون از منزل، باری از مشکلات اقتصادی را از دوش همسر برداشته و موجب می گردد که خانواده از لحاظ مالی در رفاه بیشتری به سر ببرد.

 

*در دوران کهنسالی و کهولت سن و در نبود همسر به علت برخورداری از مستمری، وابسته و نیازمند فرزندان نخواهند بود که خود این مساله در سلامت روان دوران پیری و استقلال بیشترشان موثر خواهد بود.

 

*مشارکت اجتماعی زن در جامعه، مراودات وسیع اجتماعی و به خصوص اشتغال در بخشهای فرهنگی باعث افزایش آگاهی ها و دانستنی های زن شده و او را در تربیت فرزندان حمایت بسیاری می کند.

 

 

 

 

 

با این توصیفات و ظاهر امر نشان می دهد که اشتغال زن در بیرون از خانه نه تنها برای خود وی بسیار موثر است بلکه برای همسر و فرزندان نیز می تواند مسمر ثمر باشد در حالیکه واقعیت چیز دیگری است و اشتغال زنان در خارج از خانه خالی از عیب و ایراد هم نیست

 

 

 

 

معایب حضور زن در جامعه

 

*اشتغال زن در بیرون از منزل مسلما وقت و انرژی بسیاری را از وی می گیرد و لذا طبیعی است که چنین زمانی با خستگی روانی و جسمی بیشتری(نسبت به زن خانه دار)در منزل حضور یافته و آن انرژی را که باید صرف همسر و فرزندانش کند را نمی تواند بگذارد.

 

 

*یکی از مسایلی که باعث مراوده و گفتگوی بیشتر زن و مرد با یکدیگر می شود، مسایل اقتصادی و مالی است. این در حالیست که در زنان شاغل به علت استقلال مالی، میزان گفتگو پیرامون این مسایل بسیار کاهش یافته و لذا می تواند باعث ایجاد گسل عاطفی میان زن و مرد گردد.

 

*زنان شاغل علاوه بر کار خارج از خانه ناچارند عمده ترین کارهای داخل خانه را هم به تنهایی به دوش بکشند. در حالیکه اکثریت مردان یا مهارتهای مربوط به خانه داری را نیاموخته اند و یا همکاری لازم را با همسری که پا به پای آنها در بیرون از منزل مشغول به کار است ندارند. این مساله از یک طرف باعث خستگی بیش از حد زن می شود که نتیجه آن کاهش توجه و رسیدگی به همسر و فرزندان می شود و از طرف دیگر می تواند موجبات اختلاف میان زن و مرد را پدید آورد.

 

زنان شاغل

 

*و در نهایت آخرین و و مهمترین عیبی که اشتغال زن در بیرون از خانه دارد، مشکل نگهداری و تربیت فرزند(یا فرزندان)است. در بسیاری از موارد کار مادر و بچه داری در تضاد یکدیگر قرار می گیرد. برای مثال با توجه به تعهدات مادر در محل کار و مسئولیتهایی که وی بر عهده دارد همیشه این نگرانی را دارد که می تواند وقت برای فرزندش بگذارد و با او حرف بزند؟ می تواند در امر تربیت وی نقش اصلی و اساسی را داشته باشد؟ و ....

 

 

 

مسلما اکثر کودکانی که مادر شاغل دارند در مهد کودک به سر می برند اما آیا واقعا مهد کودک می تواند جایگزینی برای مادر باشد؟ کیفیت و نحوه مراقبت از کودک چگونه است؟ از طرف دیگر هزینه یک مهد کودک خوب، از عهده هر پدر و مادری بر نمی آید. در برخی دیگر از موارد نیز مادر مجبور است برای نگهداری از فرزند خود دست به دامان والدین خود یا والدین همسرش گردد که خود این مساله به مرور می تواند موجبات مشکلات بیشتر را فراهم آورد. برای مثال مشاهده شده که انتخاب این مساله موجب دخالت بیشتر والدین در زندگی زن و شوهر می گردد و یا آن جنبه خصوصی که زندگی زناشویی باید داشته باشد از بین نمی رود چرا که زن و مرد دایما در تماس مستقیم با والدین خود و همسرشان هستند.

 

در هر حال این مطالب گزیده ای بود از معایب و مزایای اشتغال زنان در بیرون از منزل.

 

 

 

حال شما بانوان و دختران عزیز با توجه به تمام این مزایا و معایب باید به بررسی این مساله بپردازید که آیا می خواهید شاغل باشید یا خیر؟ و آیا آمادگی مقابله با سختی های خاص مربوط به اشتغال یا خانه داری را دارید یا نه؟

لینک به دیدگاه

من ترجیح میدم همسرم فعالیت اجتماعی داشته باشه و شاغل باشه ، به شدت از خانم هایی که فقط تو آشپزخونه میشه پیداشون کرد و یا فقط دنبال محافل زنانه (خاله زنک بازی) هستن بدم میاد، زنایی که از دایره اطلاعاتشون فقط در حد وضعیت خاله خان باجی های اطرافشون هست برام غیر قابل تحمله زنی که از سیاست ، اجتماع و خبرهای روز و... اطلاعی نداره به شدت عصبیم میکنه

لینک به دیدگاه
من ترجیح میدم همسرم فعالیت اجتماعی داشته باشه و شاغل باشه ، به شدت از خانم هایی که فقط تو آشپزخونه میشه پیداشون کرد و یا فقط دنبال محافل زنانه (خاله زنک بازی) هستن بدم میاد، زنایی که از دایره اطلاعاتشون فقط در حد وضعیت خاله خان باجی های اطرافشون هست برام غیر قابل تحمله زنی که از سیاست ، اجتماع و خبرهای روز و... اطلاعی نداره به شدت عصبیم میکنه

موافقم با نظرت:w16:

لینک به دیدگاه

مطمئنا میخوام شاغل باشم. داشتن کار و فعالیت اجتماعی علاوه بر مزایای اقتصادی موجب بالا رفتن اعتماد به نفس خانوم ها هم میشه. من یه جایی میخوندم که افسردگی بین خانومای خانه دار بیشتر از خانومای شاغل هستش واقعا هم همینطوره چون روزمرگی و بی هدفی باعث تضعیف روحیه آدم میشه. تو کشورای پیشرفته خانه داری خودش یه شغل محسوب میشه ولی اقایون ایرانی فکر میکنن زن خانه دار یعنی زن بیکار! بعدم هی غر میزنن که مگه تو از صبح تا شب تو خونه چیکار می کنی! خیلی از آقایون حتی حساب خرج خانوماشون رو دارن و میگن چون خودت درآمد نداری پول من رو هدر میدی! به نظرم در مقابل فرهنگ مردسالار جامعه ایرانی اشتغال خانوم ها میتونه تا حدودی حافظ منافعشون باشه.

 

ولی خوب به قول شما معایب هم داره به خصوص در مورد بچه ها. به شخصه دیدم بچه هایی که از سنین خیلی پایین میرن مهد چقدر از تربیتی که مد نظر پدر و مادرشونه فاصله می گیرن. برای بچه ها تو این سنین جدا شدن از مادرشون و صبح زود مهد رفتن یه جور عذابه ولی این موضوع تو سنین بالاتر برعکس میشه و وقتی بچه ها آگاه تر میشن به شاغل بودن و اجتماعی بودن مادرشون افتخار میکنن.

 

در کل من ترجیح میدم شاغل باشم ولی وقتی به این مسائل فکر می کنم می بینم در صورت ازدواج و بچه دار شدن دوست دارم حداقل دو سال اول زندگی فرزندم لحظه به لحظه کنارش باشم و خودم تربیتش کنم و از بزرگ شدنش لذت ببرم مخصوصا با شرایط الان که تک فرزندی رو به والدین تحمیل می کنه و شاید دیگه این فرصت دوباره نصیب آدم نشه. واقعا خانوما شرایط سختی دارن :sigh:

لینک به دیدگاه

سلام من مخالف کار کردن خانم ها نیستم و به نظرم زن باید در اجتماع باشه و آگاه باشه..از مسائل روز بدونه....از وضعیت جامعه و از برخورد با مردم و...

اما خوب یکی دو مورد هست که باید بهش اشاره کنم...

به نظر من کار خانم ها نباید اصلا سنگین باشه چون کارهایی که ساعت کاری بالایی دارن خستگی میارن و این باعث میشه که خانم در خونه حتی توانایی صحبت کردن رو نداشته باشه...این یه امر واضح هست که خانم ها از لحاظ شرایط بدنی هم قادر به انجام این جور کارها نیستن...مورد بعدی مورد تربیت فرزند هست. در بعضی از خانواده ها که برای ساده شدن امور اقتصادی خانم هم مشغول به کار شده مثل این که این اصل فراموش شده که بچه ثمره زندگی هست...بهتره که در مورد تربیت فرزند یکم هوشیار تر باشیم...مادر یه سری آموزش انحصاری داره و اصلا از دست پدر بر نمیاد...اکثر این آموزش ها هم اخلاقی هست و روی رفتار همون بچه در اجتماع تاثیر میذاره...مثلا محبت کردن...

اگه بخوام یه جمع بندی از حرفم بکنم اینه که خانم ها بایستی در اجتماع باشن و کار هم بکنن اما نباید به عنوان یه منبع درآمد به اونها نگاه کرد. چون اون موقع از خصوصیت های زنانه خودشون فاصله میگیرن...کار خانم ها حتی اگه درآمد ناچیز هم داشته باشه مشکلی نداره به نظر من....مهم اینه که خانم خانه یه فرد منزوی نباشه...دوم اینکه خانم ها با ورود بچه به زندگی بهتره توجه بیشتری به بچه داشته باشن (حتی اگه براشون مقدوه یه چن سالی کار نکنن) و تربیت بچه رو به صورت کامل انجام بدن چون هدف از زندگی تربیت یه فرزند خوب هست....

لینک به دیدگاه

به نظر من خیلی از شغلها هستن الان که هر زن جای یک مرد شاغل رو میگیره ، وقتی هم مرد شغل نداشته باشه دنبال ازدواج نمیره و در نهایت دودش هم تو چشم دخترها و هم پسرها میره

لینک به دیدگاه

منم با کار نیمه وقت خانما موافقم تا هم خسته نشن و به خانوادشون برسن و هم اینکه از جامعه عقب نمونن. :w16:

 

کار تمام وقت، باعث میشه زندگی اصلن اون صمیمت لازمو نداشته باشه و بچه ها اصلن تربیت خوبی نداشته باشن. خانم سرکاره، آقا تو خونه و برعکس. آخه این چه زندگیه :banel_smiley_4: (این موردو زیاد دیدم)

 

ولی اینکه خانم اصلن کار نکنه را هم بشدت مخالفم چون بعضی خانمها را می بینم که اصلن زندگی خوبی ندارن ولی بخاطر وابستگی مالی که به همسرشون دارن، مجبورن زندگی را تحمل کنن :icon_pf (34):

لینک به دیدگاه
عاشق کارم هستم و وتقعا تا وقتی توانش باشه میرم ولی چدیدا واقعا سخت شده با وچود دختر 8ماهم چون بسیار وابستس :4564:

 

خسته نباشی من شمارو رو میبینم با این همه مشغله و زندگی روحیه میگیرم:icon_gol:

لینک به دیدگاه

راه‌های پول درآوردن از طریق کار در خانه

%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84.jpg

اگر می‌خواهید درآمد داشته باشید یا درآمد فعلی خود را افزایش دهید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با انجام آنها در خانه درآمدی به دست آورید.

با کار کردن در خانه این فرصت به وجود می‌آید که رئیس خود باشید بدون اینکه درگیر مقررات سازمانی شوید و حضور رئیس را همواره بالا سر خود احساس کنید. اگر شغل خود را از دست داده‌اید یا پیدا کردن شغل مناسب سخت است، کار در خانه شانس ایجاد درآمد برای خود و خانواده‌تان را بیشتر می‌کند، در حالی که لباس منزل و راحت بر تن دارید!

اما به هر حال، باید بدانید این راه‌ها، راه‌های سریع پول‌دار شدن نیستند که در تبلیغات مختلف به شما پیشنهاد می‌شوند و قول درآمد ماهانه میلیونی را به شما می‌دهند. گول این گونه تبلیغات را نخورید.

برای ایجاد درآمد، باید محصول یا خدمتی ارائه کنید که مردم واقعاً می‌خواهند. میزان درآمد از طریق کار در خانه به مهارت‌ها و استعدادهای شما و نحوه معرفی خود به مشتریان بستگی دارد و از همه مهمتر اشتیاق شما برای سخت کار کردن.

در این مقاله برخی راه‌های درآمدسازی از طریق کار در خانه ارائه می‌شود:

 

[TABLE]

[TR]

[TD=width: 210, align: justify][/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=width: 400, align: center][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 210, align: justify]1- کار مستقل

متخصصان ماهر می‌توانند روی وب برخی فرصت‌های شغلی کار مستقل و آزاد پیدا کنند. اگر دارای مهارت بالایی در برنامه‌نویسی، طراحی وب، تحلیل مالی، بازاریابی آنلاین، نویسندگی و ... هستید می‌توانید شغل‌های آنلاین در این زمینه‌ها داشته باشید.

[/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=width: 400, align: center]%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D9%82%D9%84-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 210, align: justify]

 

[/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=width: 400, align: center][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 210, align: justify]2- اپراتوری مراکز تماس

مراکز تماس جدید برای کاهش هزینه‌ها، از سیستم‌هایی استفاده می‌کنند که کارمندان‌شان در خانه امور پاسخگویی و خدمات مربوطه را انجام می‌دهند. می‌توانید در این مراکز استخدام شوید و از خانه با این مراکز همکاری کنید.

[/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=width: 400, align: center]%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B2-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%DA%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 210, align: justify]

 

[/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=width: 400, align: center][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 210, align: justify]3- ارائه خدمات فنی

با رشد روزافزون کاربران کامپیوتر در بین اقشار مختلف جامعه و سازمانها، مواردی مانند هنگ کردن کامپیوتر، ویروسی شدن و اشکالات و پرسش‌های کامپیوتری خیلی اتفاق می‌افتد و کاربران نیاز دارند کسی به آنها مشاوره و راهنمایی دهد. با ارائه خدمات تلفنی یا آنلاین در این زمینه می‌توانید از خانه کاری برای خود دست و پا کنید یا به استخدام شرکت‌هایی درآیید که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

[/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=width: 400, align: center]%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D9%86%DB%8C.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 210, align: justify]

 

[/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=width: 400, align: center][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 210, align: justify]4- دستیار مجازی

در عصر اینترنت خدمات منشی‌گری و امور اداری می‌تواند از طریق دورکاری انجام شود. به عنوان یک دستیار مجازی می‌توانید خدماتی مانند تحقیق اینترنتی، پردازش اطلاعات، نشر رومیزی، خدمات کتابداری، توسعه و نگهداری وب‌ سایت، تایپ، خدمات بازاریابی و دیگر موارد را با کار در خانه ارائه نمائید.

[/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=width: 400, align: center]%D9%85%D9%86%D8%B4%DB%8C%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 210, align: justify]

 

[/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=width: 400, align: center][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 210, align: justify]5- تولید محصولات خانگی

اگر استعداد در طراحی هنری دارید می‌توانید محصولاتی را با سبک خود طراحی کنید. این کار را می‌توان روی انواع لباس، لیوان، کلاه، پوستر، تابلو یا چیزهای دیگر انجام داد.

[/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=width: 400, align: center]%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%86%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 210, align: justify]

 

[/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=width: 400, align: center][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 210, align: justify]6- کسب درآمد از وب

چند راه برای ایجاد درآمد از طریق فضای مجازی وب وجود دارد. شما می‌توانید محصولاتی را از طریق وب به فروش برسانید. همچنین می‌توانید خودتان سایتی ایجاد کنید و از طریق آن خدمات و محصولات ارائه کنید. هم‌چنین می‌توانید وبلاگ یا سایتی حاوی مطالب مفید تولید کنید و از طریق تبلیغات روی آن کسب درآمد کنید.

[/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=width: 400, align: center]%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%A8-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 210, align: justify]

 

[/TD]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=width: 400, align: center][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 210, align: justify]7- کسب و کار خانگی خودتان را راه‌اندازی کنید

علاوه بر راه‌های بالا، می‌توانید با دیدگاه وسیع‌تر، کسب و کار خانگی خودتان را داشته باشید. این کار بستگی به این دارد که شما چه کارهایی می‌توانید انجام دهید، چه کاری مناسب شماست و با منابع و امکانات موجود خود چه کاری می‌توانید انجام دهید. می‌توانید عکاسی کنید یا مجری برگزاری مراسم‌های عروسی باشید یا خیلی کارهای دیگر که می‌توانید از خانه آنها را اجرا و مدیریت کنید.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

البته بالایی برا کسایی که میخوان دوران نگهداری از بچه یا بنا به دلایلی میخوان خونه باشن تنبل نه ها:ws3:گذاشتم

وگرنه من اعتقادم اینه

"ثروت" مثل رودخانه جاریست، برای برداشتن آب ظرفی بزرگ بساز!

لینک به دیدگاه

مهمترین و اصلی ترین کار برای خانومها خانه داری است .... خواه ناخواه اکثرا با این کار در ارتباط هستن... هر چند که هیچکس خانه داری را شغل نمیداند .... در صورتی که شغل سختی ست.

 

من با اشتغال زن در جامعه مخالف نیستم ، موجب رشد و پیشرفت و حضور در اجتماع می شود و کمک خرجی برای زندگیست ، ولی کاری باشه که در حد توانایی یک خانوم باشه و وقت استراحت و رسیدگی به کارهای منزل و مراقبت فرزندان هم وجود داشته باشه.

 

من خودم به شخصه تا وقتی که فرزندی ندارم کار میکنم:icon_redface:

نه اینکه در برخی شغل ها خانوم از آقا زودتر از خونه بیرون میره و شب هم دیر میاد خونه :icon_pf (34):

لینک به دیدگاه
مهمترین و اصلی ترین کار برای خانومها خانه داری است .... خواه ناخواه اکثرا با این کار در ارتباط هستن... هر چند که هیچکس خانه داری را شغل نمیداند .... در صورتی که شغل سختی ست.

 

من با اشتغال زن در جامعه مخالف نیستم ، موجب رشد و پیشرفت و حضور در اجتماع می شود و کمک خرجی برای زندگیست ، ولی کاری باشه که در حد توانایی یک خانوم باشه و وقت استراحت و رسیدگی به کارهای منزل و مراقبت فرزندان هم وجود داشته باشه.

 

من خودم به شخصه تا وقتی که فرزندی ندارم کار میکنم:icon_redface:

نه اینکه در برخی شغل ها خانوم از آقا زودتر از خونه بیرون میره و شب هم دیر میاد خونه :icon_pf (34):

 

ممنون انشالله بیکاربشید بسلامتی:icon_gol:

البته بهتون مرخصی طولانی میدن

لینک به دیدگاه

سلام عرض شد:w02:

خود من به شخصه موافقم کار کردن خانوم ها هستم.

کلا 2 ماه بیکار بودم ک به شدت افسردگی گرفته بودم تا اینکه در نهایت تونستم کار گیر بیارم:ws37:

علاوه بر کمک خرجی بنوعی باعث افزایش اعتماد ب نفس هم میشه.

اینکه کسی حس کنه تو جامعه میتونه فرد مفیدی باشه از نظر روحی و اجتماعی شرایط بهتری نسبت به زنان خانه دار داره....ولی بشرطیکه از مهمترین وظیفه ش ک همسر و بچه داری کوتاهی نکنه/

اینجوری هم به خانواده ش لطمه میخوره،و هم در اثر دغدغه ها و مشکلات زندگی ممکن در مورد کارش سهل انگاری بکنه.:icon_pf (34):

همه چیز با برنامه!

لینک به دیدگاه

صد در صد کار

ولی خانما کاری رو باید پیدا کنن که به روحیه و فیزیکشون بخوره.

وظایف همسری و مادری فراموش نشه.

توی برنامه شوق زندگی پریروز داشتن راجع به همین حرف میزدن و واقعا جالب بود.

لینک به دیدگاه

من با کار خانوما موافقم اونم از نوع شغل آینده خودم:ws3:

چون تایم کار دست خودمه و میتونم سرمو شلوغ کنم یا خلوت...

بعدم الان واقعا اونقدر زندگی سخت شده که آقایون تنهایی از پس مخارج برنمیان و اینکه خانوما کار کنن البته کاری که سبک باشه نه سنگین،خوبه...

بعدم وقتی خانوما استقلال مالی داشته باشن اینطوری به همسرشون ثابت میکنن که اونو فقط بخاطر خودش میخوان و محتاج پولش نیستن:icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...