رفتن به مطلب

وارد شدن اولین خودروی صددرصد خودران گوگل به خیابان‌ها


ارسال های توصیه شده

گوگل به پرده‌برداری از اولین نمونه‌ی اولیه‌ی خودروی خودران خود اقدام کرده که همانگونه که انتظار دارید نیازی به وجود یک راننده ندارد.

i1eh1avv4pkyon5u2q2q.jpg

 

این نمونه اولیه دربردارنده‌ی فضایی برای جای دادن دو سرنشین در خود بوده و البته نبود ویژگی‌های خودروهای استاندارد در آن کاملا مشهود است. خودروی خودران گوگل بدون نیاز به چرخ فرمان، آینه و یا پدال‌های ترمز و گاز، به طور کامل به نرم‌افزار و سنسورهای مخصوص مجهز شده که قادر به ارسال اطلاعات موردنیاز به یک کامپیوتر آنبرد است و سپس خودرو به حرکت درمی‌آید.

6n2f59j769a1uf0d0j.jpg

 

گوگل از سال 2010 تاکنون در حال اجرای آزمایشات گوناگون در زمینه‌ی تکنولوژی رانندگی خودکار است تا بتواند خودروها را به طور اتوماتیک به حرکت وادارد. در گذشته این شرکت آزمایشات خود را بر روی خودروهای بازسازی شده با دوربین‌های ویدئویی و سنسورهای راداری اجرا می‌کرد، چنین تجهیزاتی به خودرو اجازه‌ی هدایت خود را در خیابان‌های شهری و مسیرهای ترافیکی بدون احساس نیاز به راننده می‌داد. اکنون اولین نمونه‌ی کاملا خودران از این نوع وسایل نقلیه توسط گوگل توسعه یافته است.

2eamfteql2iu04cqzslg.jpg

 

نمونه‌ی خودران گوگل با تمرکز بر امنیت، مجهز به سنسورهایی شده که می‌توانند فراتر از نقطه‌ی کور را دیده و وسایل نقلیه‌ی دیگر، اشیا و موانع و همچنین افراد پیاده و علائم راهنمایی را در شعاع 360 درجه‌ای تشخیص دهند که این محدوده‌ تقریبا به اندازه‌ی قطر دو زمین فوتبال است.

9l4ii9i2pwxyrdctmm7t.jpg

 

کریس یورمسان اخیرا در مصاحبه‌ای چنین بیان کرده است: "در خودروهای معمولی شاهد وجود فرمان و ترمز‌ها هستیم و در صورت از کار افتادن فرمان، یک انسان قدرتمند می‌تواند از ماهیچه‌های خود برای هدایت وسیله نقلیه استفاده نماید. در خودروی ما از هیچ گونه فرمانی استفاده نشده، از این رو باید در ساخت و طراحی قابلیت‌های اساسی آن دقت بسیار می‌کردیم. به همین جهت ما از دو موتور کارآمد استفاده کرده‌ایم که در صورت از کار افتادن یکی از آن‌ها، دیگری به کار هدایت خودرو ادامه خواهد داد، بنابراین خودرو همواره تحت کنترل است، در مورد ترمزها نیز سیستم مشابه‌ای به کار رفته است."

mm992z3n5kyg3mvueqf8.jpg

 

این خودرو همچنین دارای سیستم ممانعت از برخورد برای سرنشینان یا افراد پیاده می‌باشد که شامل یک فوم خارجی و شیشه‌ی جلوی انعطاف‌پذیر است. در طول مرحله‌ی تست این تکنولوژی جدید، گوگل ماکزیمم سرعت آن را به 40 کیلومتر/ساعت به منظور کاهش هر گونه خطر احتمالی، محدود نمود.

rdacuyql6xkbjjoybzpo.jpg

 

فضای داخلی این وسیله نقلیه نیز جهت اهداف آزمایشی، ساده و کاربردی نگه داشته شده است. دو صندلی سرنشین راحت به همراه کمربندهای ایمنی و جای پای کافی در کابین این خودرو دیده می‌شود، همچنین یک محفظه‌ی ذخیره‌سازی کوچک، کلیدهای استاپ/استارت قرار گرفته در کنسول مرکزی و صفحه‌نمایش ناوبری با نمایش مسیر حرکت، از دیگر مشخصه‌های فضای درونی خودروی خودران گوگل می‌باشد.

th2pv3hqhtafp1o7nra1.jpg

 

گوگل قصد ساخت بیش از 100 عدد خودروی خودران را در این سال پس از به پایان رسیدن تست‌های ایمنی در تابستان، دارد.

kyn7utljckkw2masw27r.jpg

 

کمپنی گوگل چنین اعلام نموده است: "اگر تمامی برنامه‌ها بدون مشکل پیش رود، ظرف چند سال آینده برنامه‌ی رانندگی را در کالیفرنیا برگزار خواهیم کرد. ما از این تجربه قطعا چیزهای زیادی خواهیم آموخت و اگر تکنولوژی رانندگی خودکار طبق انتظارات ما پیش رود، با شرکت‌های دیگر نیز جهت پیشبرد سریع‌تر و ایمن‌تر این تکنولوژی همکاری خواهیم کرد."

s7u2bogpjiybv7td5bxv.jpg

 

منبع: توپترینها

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...