رفتن به مطلب

ارتباط بي‌سيم يا Wireless


مجید بهره مند

ارسال های توصیه شده

يكي از شيوه‌هاي استفاده از خدمات پهناي ‌باند آفتاب، استفاده از ارتباط بي‌سيم يا Wireless است كه مي‌تواند پهناي باندي بسيار بيش از آن چه كه به وسيله سيم‌ تامين مي‌شود، در اختيار مشترك قرار دهد. در اين روش از امواج راديويي، براي انتقال سيگنال بين دو دستگاه استفاده مي‌شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

سازمان مشتري مي‌تواند بسته به نياز خود و با پرداخت هزينه‌اي كه با توجه به ميزان پهناي باند اختصاص يافته متغير خواهد بود، از مزاياي داشتن پهناي باند اختصاصي زياد بهره‌مند شود. در اين روش بر خلاف خط استيجاري، مخابرات نقشي بر عهده نخواهد داشت. تنها محدوديتي كه در اين روش در نظر گرفته خواهد شد، انتقال سيگنال‌ها در باند فركانسي مجاز اينترنت بي‌سيم يا Wireless است. باند فركانسي مجاز اين خدمات در سراسر جهان، فركانس‌هاي 2.4، 5.4 و 5.8 مگاهرتز است و شركت‌هاي ارايه دهنده‌ي اين خدمات تنها مي‌توانند خدمات خود را در اين فركانس‌ها ارايه كنند.

پيش‌نيازها

 

براي استفاده از خدمات Wireless، بايد پيش‌نيازهاي زير فراهم باشد:

نداشتن تداخل فركانسي با مراكز

براي استفاده از خدمات بي‌سيم لازم است مكان جغرافيايي مورد نظر مشتري، از نظر تداخل فركانسي سنجيده شود. اگر در فاصله‌ي ميان آفتاب و دفتر مشتري، مكان ديگري در حال استفاده از فركانس‌هاي مجاز بي سيم باشد، امكان تداخل فركانسي وجود خواهد داشت كه مي‌تواند ارايه‌ي خدمات را با مشكل رو به رو سازد. در صورت وجود تداخل فركانسي، آفتاب در وهله‌ي اول فركانس را در محدوده مجاز تغيير خواهد داد. اگر استفاده از هيچ يك از فركانس‌هاي مجاز در محدوده مورد نظر ميسر نباشد، آفتاب سايت ارايه دهنده‌ي خدمات را به يكي ديگر از پايگاه‌هاي خود مستقر در شهر جابه‌جا خواهد كرد. اگر با تمام تمهيدات در نظر گرفته شده، امكان برقراري ارتباط بي‌سيم براي سازمان شما ميسر نباشد، آفتاب سرويس‌هاي ديگري را براي پوشش‌ نيازهاي سازمان شما پيشنهاد خواهد كرد.

تامين خط ديد مستقيم بين مركز مشتري و آفتاب

براي ايجاد ارتباط به وسيله امواج راديويي، لازم است كه دو مركز ارايه دهنده‌ و گيرنده‌ي خدمات، خط ديد مستقيم داشته باشند. آفتاب با در اختيار داشتن بيش از 20 پايگاه براي ارايه خدمات اينترنت بي‌سيم امكان مناسبي را براي ارايه‌ي اين خدمات فراهم آورده است. در صورتي كه خط ديد مستقيم به صورت عادي وجود نداشته باشد، مي‌توان از آنتن‌هاي ثابت استفاده كرد.

تامين امكانات سخت‌افزاري

براي استفاده از خدمات بي‌سيم (Wireless) و بسته به اين كه بخواهيد از چه امكانات اين سرويس استفاده كنيد، بايد امكانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري مناسب فراهم كنيد كه جزييات دقيق آن را كارشناسان آفتاب به اطلاع شما خواهند رساند. براي اين منظور، شركت آفتاب، محصولات و خدمات متنوعي را در اين زمينه ارايه مي‌كند و نيازهاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري سازمان شما را براي استفاده از اين سرويس و البته نيازهاي به مراتب فراتر در اين زمينه‌ را پوشش مي‌دهد.

ملاحظات امنيتي

بي‌گمان، هنگامي كه ارتباط شبكه‌ي سازمان شما با اينترنت و به طور كلي، خارج از سازمان برقرار مي‌شود، خطرات نفوذ به شبكه و ريسك‌هاي امنيتي افزايش مي‌يابد. بر اين اساس، ضروري ا‌ست كاربران اقدامات كارسازي را براي افزايش امنيت شبكه در مقابل نفوذ‌هاي احتمالي درون و خارج سازمان انجام دهند.

 

چه كساني مي‌توانند از خدمات بي‌سيم آفتاب استفاده كنند؟

 

تمام سازمان‌ها و شركت‌هاي بزرگ كه براي برقراري ارتباط با شبكه جهاني و شبكه‌هاي داخلي خود به پهناي باند بيش از 1 مگا بايت در ثانيه و با سرعت ارسال و دريافت برابر نيازمندند، مي‌توانند از خدمات بي‌سيم آفتاب استفاده كنند. افزون بر اين، اگر به دليل محدوديت‌هاي مخابراتي امكان استفاده از خدمات خط استيجاري ممكن نباشد، خدمات پهناي باند مي‌تواند جایگزين مناسب اين خدمات باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...