رفتن به مطلب

چگونه گجت های کاربردی ویندوز 7 را در ویندوز 8 زنده کنیم؟


Imaaan

ارسال های توصیه شده

اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که استفاده فراوانی از گجت های محبوب در ویندوز 7 داشتید، حتما از شنیدن این خبر که ویندوز 8 و 8.1 فاقد این گجت ها هستند و هیچ راه مستقیمی برای نصب آنها در این نسخه از ویندوز وجود ندارد. اما نوز راهی وجود دارد که میتوان با استفاده از آن اقدام به نصب گجت های ویندوز 7 در ویندوز 8 و 8.1 کرد.

 

به گزارش «تابناک» نسخه های 8 و 8,1 ویندوز علیرغم محسناتی که دارند، اما از برخی نقایص رنج میبرند و همی ن امر منجر به آن شده است که کاربران علاقه چندانی به این دو نسخه جدید نشان ندهند. یکی از این نقایص عدم وجود گجت ها در این ویندوز است که در ویندوز Vista و 7 از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار بودند اما متاسفانه هیچ مشخص نیست که چرا مایکروسافت در نسخه های جدید ویندوز خود اقدام به حذف آنها کرده است و هیچ راه مستقیمی نیز برای دسترسی و نصب آنها نگذاشته است:

 

 

361721_437.jpg

 

 

اما خوشبختانه همواره نرم افزارهای ثالثی وجود دارند که این کاستی های عجیب و غریب ویندوز و نقایص مایکروسافت را به خوبی شناسایی و پوشش میدهند و در این مورد نیز نرم افزاری وجود دارد که به وسیله آن میتوانید اقدام به زنده کردن و بازگرداندن این گجت های محبوب و کاربردی به ویندوز 8 و 8.1 کنید. نام این نرم افزار 8GadgetPack است:

 

 

361722_828.png

 

 

این نرم افزار حجمی در حدود 20 مگابایت داشته و نصب آن ساده است. بعد از نصب نرم افزار یک Sidebar همانند نمونه آن در ویستا به کناره صفحه نمایش شما اضافه میشود که از طریق آن میتوانید اقدام به اضافه کردن گجت ها به ویندوز کنید. البته لازم است که این نرم افزار را حتما در حالت Administrator اجرا و نصب کنید:

 

 

361723_682.png

 

 

بعد از نصب نرم افزار مشاهده میکنید که برخی از گجت ها به شکل خودکار به صفحه ویندوز اضافه شده است. برای اضافه کردن گجت های بیشتر باید بر روی آیکون + که در گوشه بالا و سمت راست Sidebar قرار گرفته است کلیک کنید:

 

 

361724_667.png

 

 

در این حالت پنجره ای نمایش داده میشود که شامل گجت های محبوب و پر کاربردی است که در ویندوز 7 از آنها استفاده میشده است. برای اضافه کردن گجت های دلخواه خود بر روی آنها دوبار کلیک کنید و یا آنها را بکشید و بر روی دسکتاپ خود رها کنید:

 

 

361725_597.png

 

 

همچنین برای خارج کردن گجت ها از فضای Sidebar کافی است که ماوس را بر روی آنها نگه دارید تا Toolbar آنها نمایش داده شود. سپس بر روی دکمه ای که با نقطه مشخص شده است کلیک کنید و گجت را کشیده و از Sidebar خارج کنید:

 

 

361726_766.png

 

 

نرم افزار 8GadgetPack همچنین به شما اجازه میدهد که برنامه های در حال اجرا را دیده و به آنها دسترسی پیدا کنید. برای این کار کافی است که بر روی دکمه windows-manager که در قسمت بالایی Sidebar قرار رگفته است کلیک کنید. بر روی برنامه مورد نظر خود کلیک کنید تا آن را ببنید یا اینکه مجددا بر روی دکمه windows-manager کلیک کنید تا گجت مربوطه به نمایش درآید:

 

 

361727_481.png

 

 

همچنین میتوانید با کلیک راست بر روی مکانی خالی بر روی Sidebar و انتخاب گزینه Options به تنظیمات این نرم افزار دسترسی پیدا کنید. در اینجا با تنظیماتی مناسب و جالب برای عملکرد نرم افزار مواجه میشوید.

در نهایت اینکه اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که از گجت ها در ویندوز 7 استفاده فراوانی میکردید و اکنون در ویندوز 8 و 8.1 به دلیل فقدان دسترسی مستقیم به آنها از این گجت ها محروم شده اید، 8GadgetPack کمک شایانی به شما خواهد کرد که بسته ای خوب و کاربردی از این گجت ها را داشته باشید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...