رفتن به مطلب

پرده سینماها بار دیگر رنگ فوتبال را خواهد دید؟


ارسال های توصیه شده

در نگاه اول، برای اهالی تهران که بسیاری از آنان حتی سینمای خانگی دارند، این امر جذاب به نظر نمی‌آید؛ اما اگر سری به برج بزنید و بلیت ۹ هزار تومانی بخرید، درخواهید یافت که دیدن فوتبال با یک لشکر جوان چه هیجانی به شما می‌دهد و چه جو جالبی شکل می‌گیرد که بی‌شباهت به ورزشگاه‌ها نیست...

 

 

نمایش بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا در سالن اصلی برج میلاد در حالی برقرار شده که احیای این فرصت جذاب برای مردم و همه سینماداران، انتظار سنگینی نیست؛ اما آیا این درخواست، آن هم در فاصله‌ای نه چندان طولانی تا جام جهانی که اوج رکود سینماست، تحقق خواهد یافت و مدیران سینمایی و مسئولان نیروی انتظامی، تعاملی سازنده برای تحقق این خواسته مردم خواهند داشت؟

 

به گزارش «تابناک»، برج میلاد در روزهایی که به واسطه برخی رویدادها، کنسرت‌های پاپ کمتری را میزبانی می‌کند، در سالن‌ اصلی‌اش، میزبان بازی‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا شده، امشب نیز دو بازی منچستر یونایتد و بایرن مونیخ را در سالن اصلی و بارسلونا و اتلتیکو مادرید را در یکی از سالن‌های فرعی برج میلاد از شبکه سوم سیما نمایش خواهد داد.

 

در نگاه اول، برای اهالی تهران که بسیاری از آنان حتی سینمای خانگی دارند، این امر جذاب به نظر نمی‌آید؛ اما اگر سری به برج بزنید و بلیت ۹ هزار تومانی بخرید، درخواهید یافت که دیدن فوتبال با یک لشکر جوان چه هیجانی به شما می‌دهد و چه جو جالبی شکل می‌گیرد که بی‌شباهت به ورزشگاه‌ها نیست؛ با این تفاوت که از آن ادبیات فاخر (!) ورزشگاه‌های ایران خبری نیست و با خانواده نیز می‌توان به دیدن فوتبال در سالن‌های سینما نشست.

 

در گذشته این طرح اجرا شده بود و بسیار موفق هم بود؛ هم جوانان راضی بودند و فرصتی برای تخلیه هیجانشان در ظرفی مشروع یافته بودند و هم سینماداران راضی بودند، چرا که معمولاً در فصل فوتبال‌های مهم، مشتریان سینما به ویژه در میان قشر جوان به شدت تحلیل می‌رود و این وضعیت زمانی رو به وخامت می‌گذارد که جام جهانی فوتبال می‌رسد و تیم ملی ایران نیز یکی از حاضران در مرحله گروهی این رقابت‌هاست.

361627_369.jpg

 

در این شرایط، طرح اکران فوتبال در سینما‌ها، حکم راه نجات سینماداران را یافته و در دوره پیشین که اجرا شد، با هجوم جمعیت همراه بود و سینماگران برای نخستین بار از برگزاری فوتبال خوشحال شدند و این گونه شد که پس از جام جهانی ۲۰۱۰ نیز برای مسابقات بین المللی از جمله مسابقات یورو ۲۰۱۲ و بازی های تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی اتفاق مشابهی رخ داد؛ اما برخی نقد‌ها که سالن سینما را با ورزشگاه مقایسه کرده بودند، عملاً سالن سینما را برای برخی مسئولان در حکم ورزشگاه قرار داد و کار را دشوار ساخت!

 

دعواهای اواخر دولت پیشین اما سراغ این حوزه نیز رفت و مسئولان نیروی انتظامی اجازه برگزاری فوتبال در سینما‌ها را ندادند و گفتند این ممنوعیت برای جلوگیری از عوارض اخلاقی این طرح است. خط و نشان مسئولان وقت سینمایی دولت درباره اینکه اختیار سینما‌ها با آن‌هاست نیز نتیجه‌ای نداشت. مسئولان اماکن، برگزاری فوتبال را منوط به فروش بلیت تنها به مردان دانستند که عملاً منجر به منتفی شدن این طرح شد و سینمادارانی که اقدام به بلیت فروشی تنها به مردان کردند، با توجه به کاهش شدید اقبال مردم، عملاً این طرح را ادامه ندادند و آنهایی هم که به زنان فروختند تا مرز تعطیلی پیش رفتند.

 

حال با احیای این طرح که نقطه آغازش سالن بزرگ برج میلاد شده، می‌توان امیدوار بود که بار دیگر سایر سینما‌ها نیز بتوانند فوتبال را نمایش دهند و پاسخی مناسب به اشتیاق مردم داده شود و چاره‌ای نیز برای رکود سالن‌های سینما در ماه‌های پیش روی اندیشید. شاید همین فرصت لیگ قهرمانان اروپا، فرصتی برای تجربه دوباره این نمایش‌ها در سینماهای پایتخت و سرآغازی برای ادامه این نمایش‌ها تا جام جهانی ۲۰۱۴ بود. باید دید آیا زمینه تحقق این اتفاق مهم، فراهم خواهد شد و مسئولان سینمایی با مسئولان نیروی انتظامی به توافق برای اجرای فراگیر این طرح خواهند رسید؟

 

در مقطعی چهارده سالن سینمای ملت، آزادی، زندگی، کیان، شکوفه، راگا، تماشا، ایوان شمس، جوان، استقلال، آفریفا، سپیده و دهکده المپیک درخواست نمایش فوتبال را داشتند و اتفاقاً برخی سینما‌ها بنا بر قوانین آن زمان، بلیت نمایش مسابقات فوتبال را تا دو برابر قیمت اکران فیلم‌ها عرضه می‌کردند و در این شرایط اقتصادی سینما‌ها، قطعاً تعداد سینماهایی که با صدور مجوز به استقبال این طرح می‌روند بیش از این‌ها خواهد بود و با این اوصاف انتظاری جز اجرای این طرح نمی‌رود و البته از آن سو انتظار می‌رود تا مردم نیز حداقل‌ها را در این نمایش‌ها رعایت کنند تا با نقدهای نه چندان دلسوزانه، ریشه‌ها این طرح‌ها خشکیده نشود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...