رفتن به مطلب

مدیریت هوشمند تولید با استفاده از اطلاعات مشتری


mohan21

ارسال های توصیه شده

با سلام

وقت شما بخیر

 

بنده باید مقاله ای با عنوان ذکر شده آماده کنم، که عنوان کاملترش بدین صورت هست؛ "مدیریت هوشمند تولید با استفاده از اطلاعات مشتری با روش داده کاوی"

 

چیزی که توی ذهنم هست اینه که: یک سیستمی که اطلاعات مشتریان رو با رو ش داده کاوی بررسی می کنه و یک پایگاه اطلاعاتی مفید از مشتریان رو در اختیار قرار می دهد و به تولید کننده باید بگه در بازه زمانی مشخصی از کالای x به چه مقداری و با چه ویژگی هایی تولید کند و به چه مناطقی به چه تعدادی ارسال نماید، در واقع هدف از این سیستم حذف تولید اضافه و ارسال کمتر یا بیشتر کالا به مناطق متفاوت می باشد تا از ارسال و برگشت و درخواست مجدد ارسال بکاهد(به صفر برساند)، هزینه حمل و نقل را بکاهد و ...

 

 

امیدوارم تونسته باشم منظور رو رسونده باشم.

 

حال نمیدونم دنبال چه مطالبی باید باشم و اینکه منابع مطالب رو چطور پیدا کنم ...

 

ممنون میشم کمکم نمایید

با سپاس

لینک به دیدگاه

این مقاله رو مطالعه کنید شاید به دردتون بخوره

 

داده‌كاوي در مديريت ارتباط با مشتري:

شركت‌هاي كنوني، با تجزيه و تحليل چرخه زندگي مشتري، به افزايش ارزش مشتري دست يافته‌اند. ابزار و فناوري‌هاي انبار داده، داده‌كاوي و ديگر روش‌هاي مديريت ارتباط با مشتري، روش‌هايي هستند كه فرصت‌هاي جديدي را براي تجارت فراهم كرده‌اند.در واقع، امروزه ديدگاه محصول محوري جاي خود را به مشتري محوري داده است. بنابراين، با جمع‌آوري داده‌هاي مربوط به مشتري و تصميم‌گيري براساس الگوهاي استخراج شده از روابط پنهان ميان داده‌ها به وسيله ابزار داده‌كاوي مي‌توان به خواسته مشتري محوري خود جامه عمل پوشاند. اين تحقيق ، مفاهيمي از مديريت ارتباط با مشتري و يكي از عناصر آن- داده‌كاوي- را بررسي مي‌كند. فرهنگ تجارت، در سال‌هاي اخير پيشرفت‌هايي كرده و به دنبال آن روابط اقتصادي مشتريان به شيوه‌هاي بنيادي و اساسي در حال تغيير است. شركت‌ها، به منظور نظارت بر اين‌گونه تغييرات، نيازمند ارائه راه‌حل‌هاي مناسب مي باشند. ظهور و پيدايش اينترنت در تغيير جهت مركز توجه بازاريابي، نقشي بسزائي داشته است. درصورتي‌كه اطلاعاتon lineبيشتر در دسترس قرار گيرد، موجب آگاهي و هوشياري بيشتر مشتريان مي‌شود. آنها در جريان تمام آنچه ارائه و پيشنهاد مي‌شود قرار مي‌گيرند و بهترين‌ها را تقاضا مي‌كنند. براي فائق آمدن بر چنين شرايطي بايد از سيستم‌هايي استفاده شود كه به‌طور دقيق نسبت به مشتريان واكنش نشان دهد. جمع‌آوري آمار مشتريان و داده‌هاي رفتاري آنها اين هدف اصلي و دقيق را ممكن مي‌كند. اين نوع هدف‌گيري به برنامه‌ريزي عالي هنگام ايجاد رقابتي سخت و به مشخص كردن مشتريان بالقوه هنگام عرضه محصولات جديد كمك مي‌كند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
با تشکر

 

داده کاوی بخشی از این مقاله می باشد، برای مابقی بخش های مقاله دنبال چه منابعی باشم بهتر است؟

 

شما با استفاده از روش ریاضی داده کاوی با استفاده از بانک داده هاتون که بانک اطلاعاتی مشتریانتون هست و باید از قبل تشکیلش داده باشین یا بهش دسترسی داشته باشین تا مورد تحلیل اماری قرار بدین یک سیستم هوشمند مدیریت تولید طراحی میکنید

حالا از چه نرم افزاری یا از چه روشی برای تحلیل بهره میبرین بستگی به خودتون و خواسته های مثلا استادتون داره

بانک اطلاعاتی هم باید در دسترستون باشه حالا من دوتا مقاله کلی در این زمینه قرار میدم شاید به دردتون بخوره ولی اون چیزی که مدنظرتون در پست اول هست خروجی بعد از داده کاوی هست نه ورودی مورد ارزیابی!

اول یک سری اطلاعات خام دارین که تحلیلش میکنید و خروجی مورد نظرتون رو به دست میارین بعد سیستم متناسبتون رو طراحی میکنید

لینک به دیدگاه

پایگاه اطلاعات مشتری چیست؟

 

پایگاه اطلاعات مشتری مجموعه‌ای سازمان‌یافته از داده‌های اطلاعاتی جامع و کامل دربارۀ مشتریان یا مشتری احتمالی است. داده‌های اطلاعاتی‌ای که به هنگام ، قابل استفاده و قابل دسترسی برای اهداف بازاریابی هستند، اهدافی نظیر دسترسی به مشتریان بار اول، تعیین مشتریان واجدالشرایط، فروش کالا یا خدمات، یا حفظ و نگهداری روابط خوب با مشتری، بازاریابی پایگاه اطلاعاتی، فرایند ایجاد حفظ و استفاده از پایگاه اطلاعاتی مشتری و دیگر پایگاه های اطلاعاتی (دربارۀ مشتریان، فروشندگان، واسطه‌های فروش) به قصد برقراری تماس و انجام معامله بازاریابی پایگاه اطلاعاتی گویند.

بسیاری از مشتریان لیست پستی مشتری و پایگاه اطلاعاتی آنان را با هم اشتباه می‌کنند. لیست پستی مشتری فهرست ساده‌ای از اسامی، آدرس‌ها و شماره تلفن‌ها است. یک پایگاه اطلاعاتی مشتری اطلاعات بیشتری را در بردارد. در بازاریابی صنعتی شرح مشخصات مشتری شامل این موارداست: کالاها و خدمات خریداری شده توسط او، حجم خرید و قیمت‌های فروش درگذشته، تصمیم گیرندگان اصلی( همراه با سن، تاریخ تولد، سرگرمی و غذای مورد علاقه،و...) فروشندگان رقیب، وضعیت قراردادهای موجود؛ برآورد بودجه خرید مشتری در یکی دو سال آینده، و یک برآورد کیفی از توانایی و نقاط ضعف شرکت در فروش کالا و ارائه خدمات به مشتری در بازاریابی مصرفی، حاوی مشخصات جمعیت شناختی فرد، مشخصات روان‌شناختی ، خریدهای گذشته او ودیگر اطلاعات مربوطه است.

شرکتی که مجهز به اطلاعات در پایگاه اطلاعات مشتری است، در مقایسه با بازاریابی انبوه، بازاریابی قسمت بندی بازار یا بازاریابی تخصصی( که خلاء های بازار را پر کند) با دقت بیشتری خواهد توانست به مشتریان بازار هدف خود دسترسی پیدا کند.

 

سرچشمه اطلاعات پایگاه اطلاعاتی کجاست؟

بازاریابان داده‌های پایگاه اطلاعاتی خود را از کجا می‌آورند؟

و پس از تامین این داده‌ها چگونه انها را با هم تلفیق و طبقه‌بندی می‌کنند؟

وظیفه اول بازرایابان تعیین نوع اطلاعات مورد نیاز و ابداع روش هایی برای جمع آوری این اطلاعات است. بسیاری فقط وقتی فروش انجام می‌شود به جمع آوری اطلاعات مبادرت می‌کنند.

اما روش برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان بسیارر زیاد است. به عنوان مثال: شرکت‌های صادرکننده کارت‌های اعتباری و فروش با کاتالوگ برای جمع‌آوری اطلاعات به این شیوه توسل می‌جویند. شرکت‌های تولید‌کننده محصولات بسته‌بندی شده و کالاهای خانگی با استفاده از کوپن، شرکت در مسابقه و قرعه کشی، کارت‌های ضمانت و انجام بررسی‌هایی از مصرف کننده، می‌خواهند تا اطلاعات لازم را برای آنها ارسال کنند. افزون بر این داده‌های اطلاعاتی در اسناد و مدارک عمومی نظیر گواهی‌نامه رانندگی سوابق مربوط به مالیات املاک و مستغلات از جمله منابع اطلاعاتی موثق به حساب می‌آیند.

امروزه نیز نرم‌افزارهای کامپیوتری با استفاده از برنامه‌های آماری خیلی پیشرفته مجموعه‌ای از داده‌های اطلاعاتی را به یک پایگاه اطلاعاتی مربوط ارائه می‌دهند.

 

 

شش خطایی که بازاریابان پایگاه اطلاعاتی مرتکب می‌شوند:

 

خطای اول

این فکر که شما می‌توانید تنها یک بار از بازاریابی پایگاه اطلاعاتی استفاده کنید. پس از اینکه استفاده از پایگاه اطلاعاتی بازاریابی را آغاز کردید مشتریان تازه به مزایای آن پی می‌برند. آنها از آن خوششان می‌آید و انتظار دارند ادامه یابد.

 

خطای دوم

فقدان تعهد کامل از طرف مدیران سطح بالا.

 

خطای سوم

عدم اطمینان قطعی به اینکه تمام کسانی که با برنامه سروکار دارند قطعاً آن رافهمیده‌اند علاوه بر دایره بازاریابی دوایر امور مالی و امور اداری نیز باید درک درستی از برنامه داشته‌باشند.آنها تیم فروش را تشکیل می-دهند، اگر آنها به وظایف خود عمل نکنند نباید منتظر اتفاق خاصی بود.

 

خطای چهارم

انتظار این که پیامدهای اجرای برنامه اطلاعاتی بازاریابی سریع باشد. پیامدهای اجرای برنامه خیلی زود و موقت خود را نشان نمی‌دهد. بازاریابی پایگاه اطلاعاتی کند و پیوسته کار می‌کند. و از آنجا که مشتریان همان مردم هستند و این مردم همه با هم فرق می‌کنند مردم مختلف هم در زمان‌های مختف متفاوت عمل می‌کند.

 

خطای پنجم

پی نبردن به اهمیت داشتن معیارهای اندازه‌گیری قبل از شروع برنامه.

 

خطای ششم

اختصاص وقت، تعیین بودجه، به کارگیری افراد و منابع لازم، انجام کار ... و سپس رها کردن پایگاه اطلاعاتی بدون اینکه از آن استفاده شود.

 

منبع:

 

  • فیلیپ کاتلر، مدیریت بازاریابی، 1996
     

لینک به دیدگاه

[h=1]مدیریت اطلاعات مشتریان[/h] ثبت کلیه مشخصات مشتریان، کاربران و ... سازمان با هدف جذب مشتریان ، برقراری ارتباط بهتر با آنها ، ثبت اطلاعات مورد نظر دراین بخش انجام می گردد .

 

 

امکانات ویژه ای برای مشتریان مانند ثبت اطلاعات و همچنین ایجاد ارتباط از طرق مختلف ( ارسال ایمیل یا پیامک مناسبتی یا تاریخ خاص ) ، به منظور حفظ تداوم ارتباط با مشتری و ارائه خدمات بهتر در نظر گرفته شده است :

 

- جستجوی پیشرفته و در عین حال ساده و کاربردی به منظور مدیریت مشتریان و دسترسی به اطلاعات ایشان جهت بررسی اطلاعات و انجام اقدامات لازم ، میسر می باشد .

 

- تعریف مشخصه جدید برای یک شخص یا یک گروه به منظور ثبت اطلاعات مورد نظر سازمان از اطلاعات مشتریان ، در جهت هدفمند سازی جذب و یا برقرای ارتباط و کنترل روابط را امکان پذیر خواهد ساخت .

 

- تعریف گروه های درختی برای مشتریان به صورت دلخواه و مطابق با نیاز های سازمان ، که امکانات مختلفی به منظور طبقه بندی مشتریان در دسته های مختلف محصولات سازمان ، شهر / کشور ها و ... را فراهم می نماید . طبقه بندی و گروه بندی مشتریان به گزارش گیری روند جذب مشتریان محصولات مختلف و یا شهر های مختلف و ... در جهت بهبود کیفیت سازمان تاثیر به سزایی خواهد داشت .

 

 

- انتساب یک یا چند گروه به هر مشتری در جهت پیشبرد اهداف سازمان امکان پذیر می باشد . چنانچه سازمان محصولات متعدد و یا خدمات مختلفی داشته باشد ، قادر خواهد بود هر مشتری را در گروه های مورد نیاز اضافه نماید ، که این موضوع ثبت دقیق اطلاعات از مشتری را فراهم آورده و برای کاربر بررسی اطلاعات کافی جهت ارائه ی خدمات به مشتری را امکان پذیر خواهد ساخت .

 

- در صورت تعریف قالب یا قالب ها برای یک گروه از مشتری با اختصاص گروه جدید به مشتری ، سیستم توانایی ارسال کلیه قالب های تعریف شده برای آن گروه به کلیه ایمیل های مشتری را دارا می باشد.

 

- امکان ارسال ایمیل و پیامک (تبلیغاتی،مناسبتی، عادی و ...) حتی در یک تاریخ خاص در نرم افزار روش وجود دارد . همچنین می توان برای گروه های ایجاد شده در سیستم ، ارسال ایمیل و پیامک را تنظیم نمود .

 

- امکان ثبت اطلاعات برای مشتری در سایر فرم ها و نمایش آن در قسمت مشتریان ، که به ما این قابلیت را می دهد تا مشتریان را در کل سیستم مانیتور نماییم . همچنین فعالیت ها واطلاعات ثبت شده برای مشتری را مشاهده و پیگیری نموده و در مواقعی که مورد نیازاست از این اطلاعات استفاده نماییم .

 

- هرکاربرامکان تعیین مشخصات مورد نیاز خود در لیست نمایشی اطلاعات مشتریان ، برای هر مشتری یا گروه مشتری را دارا می باشد که این قابلیت باعث می شودهر کاربر لیستی از اطلاعات و مشخصات مطابق با نیاز خود را دارا باشد.

 

- امکان ایجاد دسترسی های متفاوت برای مشاهده ی اطلاعات مشتریان برای کاربران متفاوت در سیستم در وجود داشته و می توان برای هر کاربردسترسی به بخشی از اطلاعات هرمشتری را تعریف نمود .

- هر کاربر می تواند طراحی مشخصات مشتریان را مطابق با سلیقه و نیاز خود تغییر دهد .

 

- برای هر مشتری می توان، ضمایم مخصوص به وی (هر نوع فایل اطلاعاتی ) و به تعداد نامحدود تعریف نمود ، که در این حالت امکان ارسال فایل از طریق ایمیل و یا کارتابل امکان پذیر گردیده و دیگر نیاز به باز کردن ایمیل دیگر و ارسال ضمایم ، نمی باشد . بنابراین کاربر به سادگی قابلیت ارسال ضمایم مورد نظر برای افراد را خواهد داشت .

 

- امکان import اطلاعات در اطلاعات مشتریان ازفایل متنی یا اکسل موجود است. بنابراین ، دیگر نیازی به وارد کردن دستی اطلاعات از طریق کاربر نبوده ، و در صورتی که اطلاعات در فایل های متنی و یا اکسل موجود باشد ، می توان اطلاعات آنها را داخل نرم افزار بارگذاری نمود .

 

 

- امکان تهیه نمودارهای متنوع به منظور بررسی روند جذب مشتریان جهت برنامه ریزی برای آینده در جهت پیشبرد اهداف سازمان ، در نرم افزار در نظر گرفته شده است .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...