رفتن به مطلب

مقایسه دو روش استاندارد خنک کاری هوای ورودی به کمپرسور توربینهای گازی


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

مقایسه دو روش استاندارد خنک کاری هوای ورودی به کمپرسور توربینهای گازی

 

توربینهای گازی یکی از مهمترین ماشینهای تولید توان بشمار می آیند. با توجه به جایگاه مهم این توربینها و بکارگیری گسترده آنها در نیروگاهها همواره تلاشهای زیادی در راستای افزایش راندمان سیکل کاری توربین های گازی صورت پذیرفته است. یکی از مهمترین راهکارهای افزایش راندمان توربین های گازی خنک کاری هوای ورودی به کمپرسور میباشد.

از اصلی ترین روش های خنک کاری هوای ورودی به کمپرسور استفاده از سیستم مه پاشی(fogging) و سیستم چیلر جذبی میباشد.

در این مقاله با بررسی عملکرد یکی از توربین های گازی پالایشگاه خانگیران (توربین B ) در سال 1386 ، به مقایسه تاثیر استفاده از سیستمهای مه پاشی (fogging) و چیلر جذبی بر راندمان این توربین پرداخته شده است. نتایج حاصل نشان می دهد که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خانگیران استفاده از هر کدام از سیستمهای مه پاشی (fogging) و چیلر جذبی به ترتیب باعث کاهش دمایی تا میزان حداکثر 20 و 30 درجه سانتی گراد میگردد.

کاهش دماي هواي ورودي با استفاده از دو سیستم مه پاشی (fogging) و چیلر جذبی برای توربینهای گازی پالایشگاه خانگیران به ترتیب باعث افزایش راندمان توربین تا میزان حداکثر3 و 3/5 درصد خواهد شد که با توجه به راندمان کاری پایین این توربین ها میزان افزایش راندمان بدست آمده قابل ملاحظه بشمار خواهد آمد.

 

برای دانلود متن کامل مقاله مقایسه دو روش استاندارد خنک کاری هوای ورودی به کمپرسور توربین های گازی به لینک زیر مراجعه فرمایید :

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...