رفتن به مطلب

سير تدريجي تغيير کاربري نوکيا


Fahim

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

مدير عامل شرکت نوکيا گفت تمامي سعي ما بر اين است تا بتوانيم پشتيباني کامل و همه جانبه اي را در مديريت استراتژي فعلي داشته باشيم تا يکي از بزرگترين شرکتهاي سازنده تلفن هاي همراه را از کاربري و توليد کنندگي سخت افزاري دور و به ارائه خدمات نزديک سازيم. در اينجا جدول زماني ارائه محصولات نوکيا پيرامون تلفن همراه و نرم افزارهاي مربوط به آن را از از ابتداي سال 2009 مي بينيد؛

فوريه سال 2009؛ کاهش و متوقف کردن خط توليد کارخانه Salo فنلاند و کاهش هزينه توليد هندست

مارس سال 2009؛ کاهش 1700 شغل در سرتاسر جهان

مي سال 2009؛ توقف سرمايه گذاري در اولين و بزرگترين سرويس اينترنت خود، Ovi Share، تا فرصت دوباره را براي اجراي استراژي سرويس ها و خدمات خود داشته باشد.

اففتاح فروشگاه محتوا و نرم افزار آنلاين Ovi Store به اميد پيگيري موفقيت App Store شرکت اپل، اما فروشگاه نرم افزاري Ovi نوکيا نظرات و انتقادات خاص خود را به دنبال داشت.

جولاي سال 2009؛ نوکيا که سال گذشته تصميم به دسترسي آسان و همگاني سرويس سيمبين خود براي تمامي کاربران گرفته بود، توسعه دهندگان اينترنت را تشويق به ساخت برنامه هاي کاربردي بديع و خلاقانه بر روي پلتفرم خود مي سازد.

آگوست سال 2009؛ قرارداد تجاري بين مايکروسافت و نوکيا براي عرضه نرم افزار تجاري براي تلفن هاي هوشمند شکل مي گيرد.

اين همکاري بدين معني است که جديدترين ورژنهاي برنامه هاي کاربردي مايکروسافت مانند ورد، اکسل، پاورپوينت و پيام رساني بر روي تلفن هاي همراه نوکيا که 45 درصد بازار تلفنهاي هوشمند جهان را به خود اختصاص داده است، در دسترس قرار مي گيرد.

سپتامبر سال 2009؛ اولين لپ تاپ محصول نوکيا با عنوان Nokia Booklet 3G راهي بازار مي شود که از نرم افزار ويندوز مايکروسافت و پردازنده اتم اينتل بهره مي برد که داراي باتري با عمر شارژ 12 ساعت مي باشد.

اکتبر سال 2009؛ در اين ماه نوکيا بازار فروش تلفن همراه را با تنها در اختيار داشتن 35% درصد سهم بازار به اپل به خاطر عرضه iPhone و RIM واگذار کرد.

دسامبر سال 2009؛ کاهش در عرضه تلفن هاي هوشمند، بستن و خاتمه کار دو تا از فروشگاه هاي خود در ايالت متحده آمريکا.

ژانويه سال 2009؛ افتتاح ورژن فروشگاه نرم افزاري خود با ارائه مدل flagship N900 که قابليت اجرا با سيستم عامل لينوکس را دارا مي باشد. سيستم عامل Maemo لينوکس نيز به عنوان رقيب iPhone نيز در حال آماده سازي است.

فوريه سال 2009؛ ادغام پلتفرم نرم افزاري Linux Maemo که در تلفن flagship N900 به کار رفته است با Moblin اينتل که بر اساس نرم افزار منبع باز لينوکس مي باشد.

 

مي سال 2009؛ نوکيا و مايکروسافت از نرم افزار ارتباطي سيارشان بهره برداري مي کنند تا بتوانند با همکاريشان در زمينه خدمات وايرلس بر سلطه RIM فائق آيند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...