sam arch 55,878 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۹۲ چكيده معمارى در بازآمدهاى زيباشناختى جهان امروز، محصولات متفاوتى را از خود به ارمغان نهاده و زمينه ساز قرائت هايى نوين شده است. خوانش هاى پسين متن معمارى، واگشاى انديشه هاى متغير پسامدرن بوده است. در اين بسامد معمارى، همواره با دو عنصر فرم و محتوا معنا مى يابد. از ديرباز، همواره تفكيك اين دو، سهل و ممتنع مى نمود ولى باتوجه به خوانش هاى مطرح شده درانديشة معاصر مى توان به نشانه شناسى به عنوان ابزارى مهم در دسته بندى برداشت هاى به دست آمده و معناسازى از لايه هاى درونى معمارى، استناد نمود. نشانه شناسى با دريافت رمزگان زيباشناختى، اجتماعى و فرهنگى هر طرح، مفاهيم مستتر در آن را بازشناخته و ايده هاى برآمده از رمزگان معمارى را هدايت كرده و لايه هاى درونى و پنهان طرح را تأويل و مكشوف مى گرداند. لذا با روش تحليلى-توصيفى و از منظر نشانه شناختى معمارى پسامدرن مورد تأويل قرار گرفت. مشخصات مقاله:مقاله در 14 صفحه به قلم دكتر امير مسعود دباغ (دانش آموخته دكترى معمارى ، دانشكده هنر و معمارى ، دانشگاه آزاد اسلامى واحد علوم وتحقيقات تهران ، ايران. (مسئول مكاتبات))،دكتر سيد مصطفى مختاباد امرئى (دانشيار دانشكده هنر، دانشگاه تربيت مدرس، تهران، ايران)،منبعهويت شهر شماره نهم/ سال پنجم/ پاييز و زمستان 13-برگرفته از sid.ir برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام نقل قول لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .