مهندسین ASM 63 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 بهمن، ۱۳۹۲ دوست عزیز این فرم ها در جای خود با توجه به شرایط پروژه و ضوابط و امکانات اجرایی آن طراحی شده اند. طرح هایی که با این سبک معماری در بافت های شهری همچون شهر تهران شکل می گیرند، به طور قطع در روند طراحی، به ضوابط شهری و موقعیت و امکانات سایت نیز توجه ویژه دارند. هدف گذاری سبک معماری اسم، مفهوم و هویت طرح است. این مفهوم ممکن است گاهی به صورت فرم هایی که دیده اید متجلی شود، و گاهی به صورت های دیگری نمود پیدا کند. همچنین لازم به ذکر است که اولین اثری که با این سبک معماری در شهر تهران در حال طراحی است، مجموعه اداری-تجاری سلطان در خیابان امیرابراهیمی است. 7 لینک به دیدگاه
archneg 26 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۲ در متن مقاله اشاره شده که ممکنه فرم به صورت کلاسیک یا مدرن باشه، این نمونه کارهایی که منتشر کردین کلاسیک نیست! فرم کلاسیک چطور می تونه مفهوم یک اسم رو منتقل کنه؟ همونطور که همه شاهد آن هستیم فرم های کلاسیک بین کارفرما ها در تهران بیشتر مورد پسند است 4 لینک به دیدگاه
مهندسین ASM 63 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 بهمن، ۱۳۹۲ دوستان عزیز از توجه شما تشکر می کنم، چرا که پاسخ به این سوالات موجب بررسی تمام ابعاد این سبک نو خواهد شد. در متن مقاله به این موضوع اشاره شده است ،صرفا به این دلیل که بیان کنیم "سبک معماری اسم" تماما کاربردی می باشد و همچنین محدودیتی قائل نمی شود و سلایق خاص ایجاد محدودیت در استفاده از این سبک نخواهد کرد وممکن است عناصر، ابزار و سنگ(کلاسیک) نیز در این قالب گنجیده شود، چه بسا که گاها برای بیان مفاهیمی ممکن است این فرم ها بیان صریح تری داشته باشد. اگر در مورد فرم های به اصطلاح کلاسیک نیز بیشتر تحقیق کنید متوجه این موضوع خواهید شد که هر المان و عنصر معنای خاصی دارد ،که بی هویتی نمای شهری از چیدن این عناصر کنار یکدیگر بدون توجه به معنا ایجاد شده است. در این سبک هر عنصر و هر متریال خاص در ارتباط با "مفهوم نامی خاص" به بهترین صورت تلفیق می شود تا مخاطب درک روشنی از اثر داشته باشد. خالی از لطف نیست که به این موضوع اشاره کنیم( مهندسین asm )تنها دفتری در ایران است که با مهندس عامری فرد همکاری دارد و می تواند پل ارتباطی به جهت همکاری های بیشتر باشد. 6 لینک به دیدگاه
مهندسین ASM 63 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 اسفند، ۱۳۹۲ سبک معماری اسم پایه گذار معمار ایرانی مهندس عامری فرد برج مسکونی یاس 6 لینک به دیدگاه
مهندسین ASM 63 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۲ سبک معماری اسم پایه گذار معمار ایرانی مهندس عامری فرد هتل جنت الاسما 6 لینک به دیدگاه
مهندسین ASM 63 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۲ سبک معماری اسم پایه گذار معمار ایرانی مهندس عامری فرد مجموعه نوالعین 6 لینک به دیدگاه
مهندسین ASM 63 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۲ سبک معماری اسم پایه گذار معمار ایرانی مهندس عامری فرد مرکز خرید معبود مالزی 6 لینک به دیدگاه
شهاب الدینی 40 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اسفند، ۱۳۹۲ من فکر میکنم مهندس عامری فرد تو خارج از کشور بیشتر شناخته شده تا داخل ایران واین موضوع مسئولیت ما معمارهای ایرانی رو بیشتر میکنه که معماران معاصر کشورمان را نمیشناسیم. 3 لینک به دیدگاه
masi eng 47044 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 اسفند، ۱۳۹۲ سابقه معماری ایران به حدود هزاره هفتم قبل از میلاد می رسد. از آن زمان تاکنون، این هنر پیوسته در ارتباط با مسائل گوناگون، توسعه و تکامل یافته است. با گذشت سالیان دراز و با گذر از دوره های مختلف فرهنگی و تاریخی، میراثی که برای معماران امروز بر جای مانده، مبانی نظری ریشه دار در فرهنگ و هنر این مرز و بوم است که از نظرها غافل مانده و ترکیبی از فرم های غریب سبک های تولد یافته در فرهنگ هایی دیگر و شکل گرفته برای مردمانی دیگر. رنگ باختن مفهوم هویت دردی است که معماری کشور بدان گرفتار است. طراحی های باری به هر جهت و فرم هایی که در پی تکرار و تقلید شکل می گیرند، معماری کشور را گرفتار دور باطلی کرده که رهایی از آن، نیازمند تفکری عمیق در چرایی رسیدن به این نقطه و جست و جو برای یافتن راه حلی عملی است. مهندس مهدی عامری فرد، به عنوان یک معمار ایرانی، در طی سال ها فعالیت در این حیطه، همواره این موضوع را در نظر داشته است. پیشینه فرهنگی-تاریخی ای که به عنوان فرزندی از خاندان عامری ها، سازنده و مالک خانه عامری های کاشان در ذهن وی نقش بسته بود به دغدغه ی توجه به این مفهوم دامن می زد و نهایتا وی را بر آن داشت تا به راهی اساسی برای برون رفت از این بحران بیندیشد. وی، کلیدی ترین مساله را فقدان مفهوم و هویت در طرح های امروزی می دانست. بنابراین تصمیم گرفت تولد هر طرح را با هویتی ویژه آغاز کند. شروع طراحی هر اثر، با نام گذاری آن است. به این ترتیب، طراحی، با الهام از این نام کلید می خورد. ایده های طراحی با نگاه به نام پروژه و مفهومی که در آن نهفته، شکل می گیرد و نمود آن ها، در ترکیبی از علم و هنر معماری در طرح تجلی می یابد. این گونه، هر پروژه، هویتی مستقل یافته و معماری شاخص و ویژه آن در کنار نام منحصر به فردش، هر اثر را تبدیل به طرحی ماندگار در ذهن مخاطبان می کند. این گرایش و سبک، به سادگی، با الهام از رویکرد طراحی اش، نام "اسم" را به خود گرفته است. تا اشاره ای داشته باشد به منشا خلق اثر و روند طراحی آن. سبک های شناخته شده ای که در معماری وجود دارند، هر یک، بر اساس مبانی نظری خاصی شکل گرفته و اصول فرمی آن ها، این شالوده های نظری را در خود منعکس می کنند. به عنوان مثال سبک معماری "فولدینگ"، عمودگرایی، طبقه بندی و سلسله مراتب را مردود می داند و به جای آن افقی گرایی را مطرح می کند؛ و یا در سبک "گوتیک" که سبکی مذهبی و همواره در خدمت کلیسا بوده است، ساختمان هایی که بنا می شدند، مشخص به بلندی و سبکی کم سابقه و باریکی جزرها و نازکی دیوارها بودند. به عنوان مثالی دیگر، در سبک "معماری مدرن"، استفاده از تکنولوژی روز، مصالح مدرن، پیش ساختگی، عملکرد گرایی و دوری از سبکهای پر زرق و برق تاریخی مورد توجه قرار گرفت. سبک اسم، خود را نه در قید و بند فرمی خاص، و نه محدود به فرهنگ یا مخاطبی ویژه می کند. این سبک، با گرایشی مفهومی، می تواند شامل طرح هایی با گرایشات ایرانی-اسلامی و یا آثاری در قالب فرم های مدرن و یا کلاسیک باشد. نکته اصلی، ارتباط بین مفهوم و هویت اثر، و نمود ظاهری آن است. این گونه است که نه تنها راه حلی برای معماری هویت زده امروزی کشور است، بلکه می تواند نماینده شایسته ای برای علم و هنر این مرز و بوم در سطح بین المللی نیز باشد. به عنوان نمونه از آثاری که با این سبک در حال شکل گیری است، می توان به برج مسکونی یاس در جزیره کیش، مجموعه نورالعین در شیراز، هتل جنت الاسما در عراق و مجتمع تجاری معبود در مالزی اشاره نمود. ایده طراحی برج یاس، وام دار نام زیبا و یگانه آن است که با نقش و نگاری برآمده از دل، با قلم طراحان، در پیوندی باور نکردنی با تکنولوژی روز دنیا، شکل گرفته است. بدین ترتیب، آثار طراحی شده در سبک "اسم"، نه صرفا با ظاهری زیبا و شکلی فانتزی، بلکه در پیوند با بستر بنا، گرایشات فرهنگی و اجتماعی کاربر و همچنین همگام با جدید ترین فناوری ها به منظور خلق اثری پایدار و جاویدان است. 6 لینک به دیدگاه
شهاب الدینی 40 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۳ فرهنگ هر جامعه،به نوعی، تعریف کننده هویت جامعه است و معماری هر جامعه، تجلی ای از هویت جامعه درعرصه ماده است.بنظر میرسد آﻧﭽﻪ ﻛﻪ در این مقاله مهم بشمار می رفت و مد نظر بود، ﻧﺴﺒﺘﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ اﺛﺮ ﻣﻌﻤﺎري ﺑﺎ واژه ي فرم گرایی و مفهوم گرایی ﺑﺮﻗﺮار ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.این مقاله در جهت رفع مشکلات کنونی و پاسخ به نیاز های جامعه معماری سعی بر آن داشت که در راستای گسترش توجه به هویت و مفهوم، در آثار قدم بردارد. 5 لینک به دیدگاه
عسل شیرین دوست 24 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 اردیبهشت، ۱۳۹۳ معماری نظمی معنوی است که در ساختمانها تجسم یافته است” اغلب سعی میشود به این بهانه که این ساختمان فقط برای فلان عملکرد ساخته شده است از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند در این جا فراموش میشود که هر ساختمانی برای کاربردی ساخته میشود.معماری ای که تنها به خاطر نفس معماری باشد اصلاً وجود ندارد . به این ترتیب هر ساختمانی یک شاهد فرهنگی است چه به مفهوم خوب و چه به مفهوم بد آن. 6 لینک به دیدگاه
شهاب الدینی 40 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 خرداد، ۱۳۹۳ کنفرانس بین المللی بهره وری در صنعت ساختمان( تهران-دبی) با حضور مهندس عامری فرد پایه گذار سبک معماری اسم 6 لینک به دیدگاه
شهاب الدینی 40 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 تیر، ۱۳۹۳ جناب مهندس عامری فرد در همایش بهره وری در صنعت ساختمان 4 لینک به دیدگاه
عسل شیرین دوست 24 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۳ به عقیده من ، این سبک زمانی میتونه معماری ایران رو تکون بده که برای همه شناخته و فراگیر باشه...کاش بشه در دانشگاه ها و موسسات معماری این سبک رو آموزش داد. به امید روزی که معماری حال ما بتونه تو دنیا حرف اول رو از همه لحاظ بزنه 2 لینک به دیدگاه
نو ایده 10 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 مرداد، ۱۳۹۳ کارهای نمایشگاتون فوق العاده بود....:icon_gol: لینک به دیدگاه
ReZaPishgam 11 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۹۳ سلام کمی جستجو کردم و با مطلب زیر آشنا شدم. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام سایت معمارفا به طور مستقیم با مهندس عامری فرد در ارتباط هستند و میتونید سوالاتتون رو از ایشان بپرسید. گفتم شاید بدرد شما عزیزان هم بخوره و قرار دادم واستون. نمونه پروژه های انجام شده و در حال اجرا را در لینک زیر خواهید دید: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در صورت داشتن هرگونه سوال و بحث در رابطه با این سبک از مهندس عامری فرد عزیز از تاپیک زیر استفاده کنید: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام با تشکر لینک به دیدگاه
niloofaar 12 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 آبان، ۱۳۹۳ در مورد سبک معماری اسم جستجویی کردم ،آنچه حاصل شد همه ایده بود و خلاقیت و نگاهی نو.برای ایشان و همراهانشان آرزوی توفیق و سلامتی داریم چراکه در دنیایی که ایده های معماری به سمت نمادهای شیطانی و فراماسون گرایش پیدا کرده،این سبک با یان همه ایده ناب بروز و ظهور کرده. 2 لینک به دیدگاه
سامیار220 10919 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 آبان، ۱۳۹۳ در مورد سبک معماری اسم جستجویی کردم ،آنچه حاصل شد همه ایده بود و خلاقیت و نگاهی نو.برای ایشان و همراهانشان آرزوی توفیق و سلامتی داریم چراکه در دنیایی که ایده های معماری به سمت نمادهای شیطانی و فراماسون گرایش پیدا کرده،این سبک با یان همه ایده ناب بروز و ظهور کرده. در معماری چنین نمادها و ایده هایی که می فرمایید وجود ندارند، اشکال هندسی به گروه یا حزب خاصی متعلق نیستد پس از اونها نمادسازی نکنید و سعی کنین خودتون رو درگیر افکار پوچ گروه های خاصی نکنید. پیروز و موفق باشید 2 لینک به دیدگاه
مهندسین ASM 63 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اسفند، ۱۳۹۳ بخشی از پروژه های مجموعه مهندسینasm 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده