رفتن به مطلب

وضعیت عجیب عابران در چهارراه ولیعصر(عج)


ارسال های توصیه شده

توي اراك يك پيرمرده همينجوري اومده بود رد بشه از وسط ميله ها ... گير كرده بود وسط ميله ها بنده خدا

 

بيرون نميومد / گير كرده بود

 

كليپش شده بود سوژه مردم !

 

دلم سوخت واسش !

 

بنده خدا ها نميتونند از پل هوايي برند ، هميشه پله برقي ها خاموشه ! يا خرابه ! ارتفاع پله برقي ها هم كه غير استاندارد و بلند ، نميشه بالا رفت !

  • Like 8
لینک به دیدگاه

واقعا که!!

 

حالا اینها که جز یکی پیر نیستن!!

 

والا ملت از تنبلی برای جون خودشون هم ارزش قائل نیستن!!

 

معلوم نیست باید چی بزارن که دیگه مردم رد نشن از وسطش یا روش!!

  • Like 8
لینک به دیدگاه

تا حدی بی انصافی ه بگیم این کار بی فرهنگی ه!

وقتی بدون فکر میان تا شعاع چندصد متری نرده میزنن همین میشه دیگه! خب یکی تو خود چهارراه از تاکسی پیاده میشه باس بیاد تو پیاده رو، یا یکی که تو پیاده رو هستش بخاد سوار تاکسی شه باید بیاد کنار خیابون!!

از زیرگذر بره اونور خیابون که چی شه؟!!

نرده‌ها گشاد و باز ساخته شدن، مردم هم دیگه چندصد متر نمیرن. همون جا از لا نرده رد میشن.

 

 

البته من هرگز از لای نرده رد نمی شمws3.gif

  • Like 5
لینک به دیدگاه

چون توو زیر بخش شهرسازیه! دوستان شهرساز هم نظر بدن!!

 

معمولا جاهایی که نرده باشه، و حالت بزرگراه نداشته باشه، توو جاهای پرتردد پیاده ها، یه ورودی اندازه کمتر از عرض یه خودرو فقط برای عابر پیاده می ذارن!

 

این حکایت اینه که یه کودن یه سنگ می ندازه توو چاه، صد نفر عاقل نمی تونن دربیارن!! :ws3:ایراد کجااس؟؟

  • Like 5
لینک به دیدگاه

چهار راه ولیعصر رو به تازگی یه زیرگذر زدن که 7،8تا خروجی داره. واسه اینکه عابرا واسه تردد یا رفتن به ایستگاه های BRT و ... از این زیرگذرا استفاده کنن و از عرض خیابون رد نشن. چون یکی از مهمترین مشکلات ترافیکی این چهار راه رو عابرای پیاده میدونستن که یا میان از عرض خیابون رد میشن و ترددشون هم خیلی بالاس. یا کنار خیابون واسه گرفتن تاکسی وایمیستن و یکی دو لاین از خیابونو میگیرن.

 

حالا اون زیرگذر که راه افتاده، این نرده ها رو زدن که مردم دیگه نیان وسط چهار راه چه واسه رد شدن چه سوار تاکسی شدن. ولی ماشالا توجه زیاده :whistle:

 

تاکسی هم اگه کسی میخواد سوار یا پیاده کنه، با یه فاصله 200،300 متر از چهار راه باشه. ولی مشکل اینجاس که هم مردم تنبلن و میخوان همون وسط چهار راه پیاده شن. هم راننده تاکسیا دنبال مسافر که تا یه نفرو ببینن، هرجای خیابون که باشن ترمز میکنن نگه میدارن :ws3: اون مأمورا هم که وایسادن اونجا باید جلوی همین کارا رو بگیرن.

  • Like 6
لینک به دیدگاه

بله دقیقا

منم بعد از تحقیقات میدانی زیاد:whistle: فهمیدم مشکل اصلی همون تاکسی ها هستن

مامورین باید همکاری کنن و نذارن تاکسی ها در 4 راه بایستن و با یه فاصله از 4 راه توقف داشته باشن که مردم هم مجبور نشن برای سوار شدن یا پیاده شدن از تاکسی از لایه نرده ها رد بشن:banel_smiley_4:

  • Like 6
لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

[h=1]دو روز پیش داشتم خبر می‌خوندم این مصاحبه رو دیدم یاد این عکسا افتادم. من کارشناس نیستم اما تا حالا از این منظر به قضیه زیرگذر چهارراه ولیعصر نگاه نکرده بودم و از اون‌جایی که هروقت میرم داخل این زیرگذر کذایی سرگیجه میگیرم گفتم یک قسمت از این مصاحبه(که به نکته جالبی اشاره کرده بود) رو بذارم اینجا که حداقل یک مقدار دلم خنک شه :banel_smiley_4:


زیرگذر چهارراه ولیعصر قلب تهران را کشت [/h]

چالش‌های زندگی در شهری مانند تهران، نه تنها زندگی و رفت و آمد در این شهر را برای شهروندان با نیازهای خاص مانند معلولان، سالمندان و کودکان مشکل کرده که مشکلاتی را نیز برای رفت و آمد شهروندان عادی ایجاد کرده است. پیاده روهای نامناسب، بزرگراه‌های پر زرق و برق و حمل و نقل عمومی که برخی از اقشار جامعه را نادیده گرفته است تنها گوشه‌ای از مشکلات این کلان شهر است. در این میان، زیر گذر چهار راه ولیعصر، تونل نیایش و پل صدر از جمله موضوعاتی است که به تازگی چالش برانگیز بوده است؛ پروژه‌هایی که به گفته کارشناسان صحه‌ای بر سواره محور بودن پروژه‌های شهرداری تهران است.
آرمان در این زمینه با گیتی اعتماد، معمار و شهرساز و مدیر عامل سازمان مهندسین مشاور طرح و معماری گفت‌وگویی داشته است. اعتماد، عضو هیات امنای انجمن مفاخر معماری ایران، مدیر گروه شهرسازی دانشگاه ملی ایران و دانشگاه شهید بهشتی بوده و کتاب‌های متعددی در زمینه معماری و شهرسازی منتشر کرده است.

زیر گذر چهار راه ولیعصر بسیار چالش برانگیز بوده است، اکنون گفته می‌شود در مکان‌های دیگری مانند میدان هفت تیر نیز چنین پروژه‌هایی اعمال خواهد شد، این پروژه‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

هنگامی که احداث این زیر گذر را شروع کردند من مهندس مشاور محور انقلاب-آزادی بودم. همان زمان با شهردار منطقه شش یک جلسه گذاشتم و کارمان به بحث و جدل کشید. من انتقاد کردم که چهار راه ولیعصر قلب تهران است. چه از نظر تاریخی چه از نظر کالبدی. اگر ساختار شبکه شهری را در نظر بگیرید، چهار راه ولیعصر قلب تهران است و با بردن پیاده‌ها به زیر زمین قلب تهران را کشتند. زندگی یک شهر با پیاده‌ها و مردم است. وقتی مردم را از این تقاطع حذف کنید و ببرید زیر زمین، به شهر لطمه و صدمه می‌زنید. پیشنهادم این است ماشین را زیر زمین ببرند نه مردم. یا وسایل نقلیه را منحرف کنند، هنگامی که داشتند این زیر گذر را می‌ساختند اتوبوس‌ها را یک چهار راه آن طرف تر بردند و مشکلی ایجاد نشد. اینها آمدند تعداد بسیار زیادی ورودی زیر گذر در اطراف چهار راه ولیعصر ایجاد کردند که آن هم به ویژگی این چهار راه آسیب می‌زند. تکرار این پروژه باعث بدتر شدن وضعیت تهران است. یک مقدار حضور ماشین‌های سواری در شهر را باید محدود کنند برای مثال، طرح زوج و فرد باید به درستی اجرا شود و از در منزل باشد. هنگامی که وسیله نقلیه شخصی کم باشد و از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود، شلوغی و ازدحام را کم می‌کند، برای پیاده‌ها می‌توانند از چراغ راهنما استفاده کنند. در نیوزیلند، همزمان چراغ‌های دو طرف برای پیاده رو‌ها سبز می‌شود و به صورت قطری سریع‌تر حرکت می‌کنند، به جای اینکه دو چراغ را رد کنند. بنابراین، راه حل‌های متعددی وجود دارد بدون اینکه بخواهیم پیاده‌ها را زیر زمین ببریم.

مصاحبه کامل :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

خیلی طرح خوبیه

اگه قبلا یادتون باشه انقدر عابر پیاده زیاد بود که ماشین ها وقتی چراغ سبز می شد هم نمی تونستن رد شن

اینکه از بیرون از وسط نرده ها میان به سمت ایستگاه مترو یا بی آر تی ایراد خود مردم هست که نمی خوان یکم جلوتر تاکسی نگه داره

 

این که قلب تهران بوده و آدما حذف شدن دیگه از اون حرفاست!قلب تهران بهتره به پایین شهر منتقل شه تا کارتن خواب ها گوشه خیابون نمیرن!

  • Like 5
لینک به دیدگاه
خیلی طرح خوبیه

اگه قبلا یادتون باشه انقدر عابر پیاده زیاد بود که ماشین ها وقتی چراغ سبز می شد هم نمی تونستن رد شن

اینکه از بیرون از وسط نرده ها میان به سمت ایستگاه مترو یا بی آر تی ایراد خود مردم هست که نمی خوان یکم جلوتر تاکسی نگه داره

 

این که قلب تهران بوده و آدما حذف شدن دیگه از اون حرفاست!قلب تهران بهتره به پایین شهر منتقل شه تا کارتن خواب ها گوشه خیابون نمیرن!

 

خب الان که رفته پایین، اون پایین چه نمودی از شهرو واقعاً میشه دید؟!

بله قبلاً مشکل تردد تو این چهارراه وجود داشت. ولی راه حل های بهتری واسه رفع این مشکل بود.

اینجور که تو این مصاحبه دیدم مثل اینکه میخواد جاهای دیگه هم اجرا بشه که دیگه خیلی بدتره.

قلب تهران هم به نظرم از اون حرفا نیست. از نظر فیزیکی اگه نقشه تهران رو نگاه کنین این چهارراه درست تو مرکز شهر هستش و تقاطع دوتا از اصلی ترین خیابونای شهر که شمال رو به جنوب و شرق رو به غرب وصل میکنن. جدای از این قضیه یکی از سرزنده ترین و باهویت ترین چهارراه های شهر تهران هستش که با اینکار اون سرزندگی سابق خودش رو واقعاً از دست داده.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
خب الان که رفته پایین، اون پایین چه نمودی از شهرو واقعاً میشه دید؟!

بله قبلاً مشکل تردد تو این چهارراه وجود داشت. ولی راه حل های بهتری واسه رفع این مشکل بود.

اینجور که تو این مصاحبه دیدم مثل اینکه میخواد جاهای دیگه هم اجرا بشه که دیگه خیلی بدتره.

قلب تهران هم به نظرم از اون حرفا نیست. از نظر فیزیکی اگه نقشه تهران رو نگاه کنین این چهارراه درست تو مرکز شهر هستش و تقاطع دوتا از اصلی ترین خیابونای شهر که شمال رو به جنوب و شرق رو به غرب وصل میکنن. جدای از این قضیه یکی از سرزنده ترین و باهویت ترین چهارراه های شهر تهران هستش که با اینکار اون سرزندگی سابق خودش رو واقعاً از دست داده.

 

تا حدودی موافقم ولی هر چی قلب شهر منظم تر باشه بهتره تا بی فرهنگی آدما رو نمایان کنه که 2 دقیقه نمی تونن صبر کنن تا چراغ عابر پیاده سبز شه بعد رد شن

  • Like 3
لینک به دیدگاه

خب الان اون فرهنگه درست شد؟ :ws3:

راه بهتر یا کم هزینه تر نبود؟

به نظرم این پروژه هم مثل خیلی از پروژه های شهری دیگه که اجرا میشه، بیشتر از اینکه بخواد دغدغه رفع یه مشکل باشه. هدف خودنمایی مدیریت شهری. پروژه ها هرچی عینی تر و ملموس تر باشن، یعنی اون مدیر شهری بهتر کار کرده!

  • Like 3
لینک به دیدگاه

امان از بی فرهنگی


خوبه همش پله برقی ه!!!




بحث پله برقیش نیست
من خودم به شخصه برای بار اول که رفتم تو زیر گذر سردرگم شدم:banel_smiley_4:
  • Like 4
لینک به دیدگاه

بحث پله برقیش نیست


من خودم به شخصه برای بار اول که رفتم تو زیر گذر سردرگم شدم:banel_smiley_4:


مهندس چیزی که اونجا زیاده تابلو برای راهنمایی و مامور هایی که نشستن تا سوال بپرسی
  • Like 1
لینک به دیدگاه

منم با محمدعارف موافقم ودیگه اینکه چرا فقط توهمه خیابونا از محلی وشهری وعبوری و...باید همه چی جهت راحتی حرکت سواره ها درست بشه؟(کم مونده روپشت بوم خونها رو هم آسفالت کنن) مطمئن باشین اگه قوانین رو هرجایی درست اعمال می کردن مردم این کارارو(بی فرهنگی)نمیکردن میشه ازراهکارهای مختلفی ارائه کردکه توکشورهای دیگه اجرا میشه

1طراحی هرمکانی بارعایت سلسله مراتب ومتناسب نیاز کسایی که حضور دارن اونجا مثلا اگه خیابون محلی درست آرامسازی بشه وحق بامردم محله باشه وتوخیابون شهری پیاده وسواره کنارهم باشند که اینا نیاز به تحلیل زیادداره

 

2خودروهای کهن سال در بعضی کشورها اندازه قیمتشون عوارض میدن اما تو ایران چی؟

3خط ویژبذارن براخودروهایی که ظرفیتشون ازلحاظ سرنشین کامل هست

4خط ویژه برا دوچرخه ومعلولین بذارن

5کارا اکثرا اینترنتی شده وباید تبلیغ کنن که مردم زیاد باماشین توکوچه وخیابون نیاین وپاشون رو هم بادیدن عابر پیاده بذارن روگاز

6تنوع درساعات کار اداره ها ومدارس به طوری که تداخل نداشته باشن

7اداره جاتی که اون همه دم از فرهنگ سازی میزنن بایه ون جابجا بشن ویا هرروز باماشین خودشون نیان وبا سعی کنن نوبتی با ماشین هم برن وبیان

ونیان فقط درجاهای سرزنده وقلب شهرا براراحتی حرکت سواره زیرگذر بزنن ونرده اطراف خیابون

  • Like 1
لینک به دیدگاه

مهندس چیزی که اونجا زیاده تابلو برای راهنمایی و مامور هایی که نشستن تا سوال بپرسی



اخه اگه بخوایم اینجوری حساب کنیم باید بگیم هر حرکتی که مربوط به ظاهر شهر انجام میشه برای خودنماییه
بجاش نکته مثبت هم داره مثلا همین که سطل آشغال های دفع زباله ارگانیک گذاشتن!!
راجع به اون نرده های کنار خیابون هم جدیدا یکاری کردن کسی نتونه خودشو مثه مار رد کنه :ws3:



هر کار خاص عینی که ضرورت نداره و توجیه علمی مناسبی نداره و هزینه زیادی هم صرف میکنه.

من همین امروز صبح اونجا بودم و همچنان این حرکات هست :ws3:
  • Like 1
لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...
×
×
  • اضافه کردن...