رفتن به مطلب

محققان نسبت به مصرف بيش از حد ويتامين ها هشدار دادند


ارسال های توصیه شده

محققان نسبت به مصرف بيش از حد ويتامين ها هشدار دادند.... :icon_gol::icon_gol:

 

طبق نتايج يک تحقيق که به تازگي انجام شده، مصرف ويتامين ها يا مکمل هاي غذايي آنتي اکسيدان مفيد است، اما مصرف بيش از حد آنها مي تواند به ابتلا به سرطان منجر شود.

 

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا و به نقل از شينهوا، دکتر "ادورادو ماربان" رييس يک موسسه قلب در "لس آنجلس" گفت: مصرف يک مولتي ويتامين در روز خوب است، اما بسياري از مردم مقداري زيادي مصرف مي کنند زيرا تصور مي کنند زماني که مصرف مقدار کمي از اين ويتامين ها مفيد است مصرف زياد آنها مي بايست فوايد بسيار بيشتري داشته باشد.

 

وي افزود: اما اينطور نيست. چنانچه مولتي ويتامين به اندازه 10 برابر يا 100 برابر دوز روزانه مصرف شود سلول هاي بدن در معرض ابتلا به سرطان قرار مي گيرند و در اين صورت شخص بيشتر به خود ضرر مي رساند تا سود.

 

ماربان خاطر نشان کرد: وي در حالي به اين نتيجه دست يافت که مشغول آزمايش براي توليد سلول هاي بنيادي قلبي بود.

سلول هاي بنيادي که در محيط آزمايشگاه رشد مي کنند در معرض 20 درصد اکسيژن قرار مي گيرند؛ درحاليکه سلول هايي که درون بافت انسان رشد مي کنند تنها در معرض سه تا پنج درصد اکسيژن قرار دارند.

ماربان اعلام کرد: محققان تلاش کردند تا با استفاده از آنتي اکسيدان ها، سطوح بالاي اکسيژن در ظرف آزمايشگاه را کاهش دهند.

 

وي افزود: در اين زمان بود که دريافتيم سلول هايي که در معرض انتي اکسيدان ها قرار مي گيرند، به ناهنجاري هاي ژنتيکي مبتلا مي شوند که آنها را براي ابتلا به سرطان مستعد مي سازد.

اين اثرات بالقوه مضر تنها از مصرف بيش از حد مکمل هاي غذايي ناشي مي شود و مصرف غذاهاي مملو از آنتي اکسيدان مانند شير، پرتقال و ديگر مواد غذايي چنين تاثيري ندارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...