رفتن به مطلب

چه كساني بصيرت دارند، چه كساني ندارند؟


ارسال های توصیه شده

آقای نبویان نماینده مجلس که از اصولگرایان جبهه پایداری و مدعی ولایت مداری و تبعیت از رهبری هستند، چندی پیش در جمع فعالان سیاسی مشهد بیان داشته‌اند: بمب اتم برای نشاندن اسرائیل بر سر جایش لازم است!

این سخن درحالی است که رهبری چندی پیش با گفتار خود که به عنوان فتوا نیز قلمداد مي‌شود بیان داشتند که: ساخت و استفاده از سلاح اتمی حرام است. اما وقتی سخنان رهبری و آقای نبویان را در کنار یکدیگر قرار مي‌دهیم در افکار عمومی این سوال‌ها مطرح مي‌شود که آیا گفتار این چهره اصولگرا طبق خواسته‌هاي رهبری است؟ اینکه ایشان خود را مقلد و پیرو رهبری مي‌دانند و دیگران را با ضدیت با آن مي‌شمارند آیا این نطقشان تقابل با سخن رهبری نیست؟

 

اگر بصیرت به معنای هماهنگ بودن با کلام و گفتار رهبری تلقی مي‌شود پس بر اساس چه معیاری آقای نبویان که خود را الگوی بارز و موفق در بصیرت دانی مي‌دانند، اینچنین خلاف گفتار رهبری سخن مي‌گویند؟ آیا بصیرت تنها برای مخالفین فکری و سرکوب ناجوانمردانه آنان ارزش و وجاهت شرعی، اخلاقی و قانونی دارد؟ آیا بصیرت تنها به معنای آن است که هر گاه در برابر رقیب سیاسی خود از منطق و عقلانیت باز ماندیم و در برابر گفتار به حق آنان پاسخ منطقی پیدا نکردیم با اتهامات بی اساس آنان را به بی بصیرتی و نسنجیدن شرایط و موقعیت کشور در نظام بین الملل متهم کنیم؟

 

اینکه ما کشوری هستیم که هیچ گاه خواستگاه جنگ و حمله نبوده است و آنچنان قدرتمند است که نیازی به سلاح نظامی ندارد را اینچنین با نام بمب اتم که خط قرمز دنیا تلقی مي‌شود هم راستا و هم پیمان کنیم آیا بیانگر این نیست که ایران کشوری فریب کار و دروغ گوی است که مي‌خواهد خلاف مبانی مذهب و شریعت خود گام بردارد؟ آیا این سخن این تصور را ایجاد نمی کند که دین و مکتب نظام اسلامی ایران در بین سیاستمدارانش تنها نقابیست برای سرپوش گذاشتن فعالیت‌هاي نظامی هسته‌اي که مي‌خواهند دنیا را نا امن کنند؟ آیا کسانی که این سخن را در مجامع مختلف بیان مي‌کنند به حیثیت، کیان، شان کشور، نظام و رهبری آسیب نمی زنند؟

 

وقتی رئیس جمهور آمریکا در برابر فتوای رهبری بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌اي آن را صادقانه مي‌پذیرد و به آنان اطمینان دارد و جامعه جهانی را به پذیرش کلام رهبری دعوت مي‌کند، آیا سخن نماینده اصولگرای مجلس باعث بد بینی و تردید درباره گفتار رهبری در نگاه دنیا نمی شود؟

و دل گیر کننده تر آنکه این سخن از جانب کسی ایراد مي‌شود که خود نیز لباس روحانیتی را بر تن دارد که همان لباس مقدس نیز بر تن رهبری هست که مي‌فرمایند استفاده از سلاح اتمی حرام است اما متاسفانه آن جناب مي‌گویند برای نابودی اسرائیل نیاز به سلاح اتمی داریم، آیا این گفتار باعث تزلزل جامعه روحانی ما چه در داخل و چه در خارج از مرز‌هاي کشور نمی شود؟

 

اینکه دولت دکتر روحانی بدون قدرت نظامی تنها با ارایه گفتار دیپلماتیک و با استفاده از فهم و دانش سیاسی و درک شرایط بین المللی توانسته است بدون کمترین هزینه و بالاترین بهره وری اسرائیل را که در دوران مسئولیت پذیری آقایان برای خود مشروعیت کسب کرده بود تنها به واسطه چند ماه حضور در مجامع بین المللی اسرائیل را منزوی و از مشروعیت او کاسته است، اینچنین گفتار تهاجمی بر چه پایه‌اي بیان مي‌شود؟

 

این تندروی‌ها که جز آسیب رساندن به عزت و منافع ملی سودی برای کشور ندارد و بر زندگی، اقتصاد و شرایط سیاسی و اجتماعی کشور تاثیر مي‌گذارد یقینن مورد استقبال دولت مردان اسرائیل و جنگ طلبان واقع مي‌شود که با استفاده از این چنین گفتاری به وسیله رسانه‌هاي پر شمار خود باز در دنیا اینچنین اعلام کنند که آنچه ایران در طی این سال‌ها خصوصا در چند ماه گذشته مبنی بر عدم استفاده نظامی از انرژی صلح آمیز هسته‌اي داشته است همگی دروغ و نقشه‌اي برای فریب کاری جهانیان بوده است تا به این شکل بتواند اثر تحریم‌ها را کم و آنان را از میان بردارد.

 

اگرچه رهبری فرموده‌اند اگر کسی با سخنان من نیز موافق نبودند و منتقد هستند ایرادی در این کار نمی‌بینم اما اینکه پیشانی جبهه پایداری در مجلس به عینه سخنان رهبری را زیر پا مي‌گذارند و به آن بی توجه‌اند آیا نشان از ولایت مداری ایشان است یا استفاده ابزاری از آن؟ گفتار آقای نبویان پیش از آنکه عدم ولایت مداری ایشان را مورد پرسش قرار دهد و در برابر آن تامل کنند در حقیقت نقش و گفتار فقه شیعی و کلام رهبری را زیر سوال مي‌برند و با سخن نسنجیده ایشان اینچنین اثبات مي‌شود که در ایران کلام و فتوای رهبری هیچگونه مبانی ارزشی و واقعی و حقیقی ندارد؛ بلکه در ظاهر یک چیز بیان مي‌شود و در باطن عمل دیگری صورت مي‌گیرد!

 

به واقع اینگونه سخنانی که بیشتر از روی هیجانات و تندروی صورت مي‌گیرد پیش از هر چیز به نظام، گفتار رهبری و جایگاه کشور که اینک به مدد دولت تدبیر و امید سایه جنگ و تندخوی از آن کاسته شده است ضربه مي‌زند و ایران را در فردای بین الملل با مشکلات گسترده‌اي مواجهه مي‌کند. لازم است آقای نبویان و دوستان هم کیش خود بار دیگر در تعریف و واژه بصیرت و ولایت مداری خود تامل کنند و آن را با شرایط کشور برای خود و دوستانشان باز تعریف کنند و به این پرسش پاسخ دهند:

در شرایط فعلی ولایت مدار حقیقی کیست؟

با بصیرتانی که باید همراه و پشتیبان رهبرشان باشند چه گروهی هستند؟

و کسانی که جلوتر از رهبر خود گام بر می‌دارند آیا ولایت‌مدار و با بصیرت‌اند؟

و سوال مهمتر آنکه این این سخنان که خلاف گفتار رهبرست آیا فتنه‌انگیزی برای کشور نیست؟

لازم است آقایان بدانند با بصیرت بودن و لایتمداری تنها مختص اصولگرایان نیست و بی بصیرت امروز چه کسانی‌اند که برای کشور هزینه مي‌آفرینند؟

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
وقتی رئیس جمهور آمریکا در برابر فتوای رهبری بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌اي آن را صادقانه مي‌پذیرد و به آنان اطمینان دارد و جامعه جهانی را به پذیرش کلام رهبری دعوت مي‌کند،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

خیلی هم نباید نا امید شد ،مثل اینکه بارقه هایی از بصیرت هم در رییس جمهور امریکا وجود دارد،

لینک به دیدگاه

یه مقاله نوشته بودن چند وقت پیش ایران به دنبال کدام تجربه؟کره شمالی یا لیبی؟

فک کنم یخورده تو نخ همین موضوع بریم کلیت قضیه روشنه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...