رفتن به مطلب

اتحادیه وکلا نیازی به ثبت در وزارت کشور ندارد


ارسال های توصیه شده

رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: اتحادیه وکلا به صورت قانونی به فعالیت می‌پردازد و نیازی به ثبت در وزارت کشور ندارد.

 

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی مندنی‌پور در نشست خبری که امروز (چهارشنبه) در اتحادیه وکلا برگزار شد، درباره پلمپ اتحادیه وکلا، با تاکید بر این‌که «موضوع پلمپ وکلا در حال حاضر متوقف شده است» اظهار کرد: مساله پلمپ اتحادیه پیرو شکایت برخی از معترضین به آزمون وکالت سال گذشته بود که هم‌اکنون در دادسرای خارک این موضوع مطرح است و من از طریق یکی از رسانه‌ها متوجه این موضوع شدم.

 

وی ادامه داد: اقداماتی در این زمینه انجام شد و دستورالعمل قضایی که قاضی مربوطه صادر کرده بود عصر روز چهارشنبه یعنی قبل از برگزاری آزمون وکالت از طریق سازمان سنجش در ساعت غیراداری به اینجانب منتقل شد که طی تماس سازمان سنجش به این سازمان مراجعه کردم و این سازمان دستورالعمل بازپرس شعبه دوم دادسرای خارک را به من نشان دادند.

 

رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران تصریح کرد:‌ در جلسه‌ای که در رابطه با این موضوع داشتیم و همچنین با بررسی این‌که اصلا احضاریه‌ای به من در این زمینه داده نشده است و همچنین طی گفت‌وگو با مقامات مسوول و نهادهای امنیتی و قضایی قرار بر این شد که از طریق شورای تامین تهران نامه نوشته شود تا دستور پلمپ اتحادیه وکلا متوقف شود.

 

وی ادامه داد: طی گفت‌وگوهایی که با مقامات مسوول صورت گرفت قرار بر این شد که آزمون در موعد مقرر برگزار شود و از آن زمان تاکنون دستورالعملی را به ما ابلاغ نکردند و ما منتظر هستیم تا ببینیم در آینده چه اقداماتی در این زمینه صورت می‌گیرد.

 

مندنی‌پور تاکید کرد: در حال حاضر ابلاغ قضایی به من داده نشده است و همچنان این پرونده در دادسرای خارک مطرح است.

 

وی همچنین خبر پلمپ کانون وکلای دادگستری مرکز را که در یکی از رسانه‌ها مطرح شده بود، تکذیب کرد.

مندنی‌پور در ادامه نشست خبری خود درباره این‌که آیا اتحادیه وکلا نیاز به اخذ مجوز از وزارت کشور دارد یا خیر؟ اظهار کرد:‌ اسکودا مجوز دارد. ما تنها نهاد مستقل مدنی در کشور هستیم و به صورت قانونی فعالیت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اتحادیه وکلا با اساسنامه و چارچوب مشخصی به فعالیت می‌پردازد و ما اتحادیه وکلای دادگستری ایران نیستیم، بلکه اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری هستیم و در اینجا باید فرق این دو مشخص شود، لذا مطرح شدن ثبت اسکودا در وزارت کشور منطقی نیست.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه کسی بر اسکودا نظارت دارد؟ گفت: در اتحادیه وکلا، دستگاه قضایی و دادسرای انتظامی قضات رسیدگی می‌کنند و در رابطه با مساله پملپ اتحادیه آیا بنده حق ندارم که بدانم شکایت از من بر چه اساسی بوده است

 

مندنی‌پور با بیان این‌که «حق قانونی هر شهروند داشتن وکیل است» گفت: دستگاه قضایی بر ما نظارت‌هایی دارد که تایید صلاحیت‌ها و همچنین رسیدگی به شکایت کانون‌های وکلای کشور و تخلفات قضات بر عهده دادگاه انتظامی قضات است و ما این نظارت را به رسمیت می‌شناسیم.

رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان این‌که «فردا پنج‌شنبه دهمین سالگرد تاسیس اتحادیه وکلا است» اظهار کرد: تصمیم نهایی تاسیس این اتحادیه در تاریخ 9 / 9 /85 در همایشی در اهواز بوده است و شروع به فعالیت این اتحادیه و بحث و بررسی قانونی آن درست به مدت چهار سال طول کشیده که در همایش‌های مختلف آن را بررسی کرده‌ایم، در واقع ما در چارچوب قانونی به وظایف خود عمل می‌کنیم.

وی درباره برگزاری آزمون وکالت ادامه داد: مطابق تقویمی که از 10 ماه پیش تنظیم و زمان آگهی آزمون را اعلام کردیم و در اول شهریورماه سال جاری ما آگهی برگزاری آزمون را به چاپ رسا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...