رفتن به مطلب

دلایل پوسیدگی دندان که جزو شایع ترین بیماری دنیاست


ارسال های توصیه شده

پوسیدگی و خرابی دندان :

 

دکتر مهیار شهبازی مقدم در گفت: دندانپزشکان باید با شایع‌ترین بیماری جهان چه از بعد پیشگیری و چه از بعد درمان مقابله کنند و همین امر نشان دهنده اهمیت کار آنان است.

به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام، وی با بیان این که آگاهی‌های لازم باید در زمینه راه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان به مردم داده شود، گفت: رژیم غذایی نامناسب، مهم‌ترین عامل پوسیدگی دندان است و مصرف بیش از حد کربوهیدرات و سوکروز اصلی‌ترین عامل پوسیدگی دندان به شمار می‌رود. بنابراین استفاده صحیح از این مواد باعث کاهش چشمگیر این بیماری می‌شود. علاوه بر آن، مردم به رعایت بهداشت دهان با استفاده از نخ دندان و مسواک باید تشویق شوند.

رییس هیات مدیره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران درباره این شاخه از دندانپزشکی اظهار کرد: دندانپزشکی ترمیمی شامل اقداماتی مانند بهداشت و پیشگیری از ایجاد پوسیدگی، ترمیم دندان و دندانپزشکی زیبایی می‌شود. تقریبا ۷۰ درصد از درمان‌ دندانپزشکان ایرانی در کلینیک‌ها و مطب‌ها در حوزه دندانپزشکی ترمیمی می‌گنجد. بنابراین با برگزاری برنامه‌های علمی مانند کنگره‌ها و نشستها باید اطلاعات دندانپزشکان در حوزه ترمیمی به روز شود.

شهبازی ‌مقدم در پایان درزمینه میزان آشنایی دندانپزشکان ترمیمی ایران با تکنیک‌های روز دندانپزشکی گفت: سطح دانش دندانپزشکی در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها قابل توجه است. در مجموع ایران در سطح تکنیکها و مواد جزو بهترین کشورهاست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...