رفتن به مطلب

طراحی مدل کاربردی ارزیابی عملکرد سیستم های نگهداری و تعمیرات


ارسال های توصیه شده

طراحی و استقرار سیستم های نگهداری در کارخانجات، یکی از مسائل مبرم و حیاتی امروز صنایع کشور است. حفظ سرمایه های کشور از یک سو و ارز بری بالای خرید ماشین آلات و تجهیزات از سوی دیگر، استفاده ی عقلایی و برنامه ریزی شده و نگهداری و تعمیر به موقع ماشین الات و تجهیزات را الزامی می سازد . قوت و ضعف این بخش مستقیما در بهره وری و سوددهی تولید اثر می گذارد. بنابراین داشتن یک روش جامع ارزیابی عملکرد برای این بخش در راستای استراتژیهای واحد تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است. روش ارزیابی متوازن با در نظر گرفتن دارایی های مشهود و نامشهود و تاثیر هر کدام بر یکدیگر، به عنوان یک روش جامع ارزیابی عملرد شناخته شده است. لذا در این مقاله سعی بر این است تا مدلی کاربردی از ارزیابی متوازن برای ارتقاء عملکرد سیستم نگهداری و تعمیرات یک کارخانه ی تولیدی ارائه شود و در پی آن برای هریک از جنبه های مطرح شده در نقشه استراتژی معیارهای مناسبی برای گزارش گیری از سیستم اتخاذ شود . لازم به ذکر است که این مدل برای کارخانجات مختلف می تواند متفاوت بوده و لازم است برای هر یک از فاکتور های بحرانی موفقیت (CSFs) موجود در نقشه استراتژی، معیارهای متناسب با آن کارخانه در نظر گرفته شود.

 

 

 

نویسندگان: سید اکبر نیلی پور طباطبایی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر ، دانشجوی دکتری مدیریت، دانشگاه اصفهان، مهدی باقرزاده نیری، مهدی شعبانی سیچانی، دانشجویان کارشناسی مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(این مقاله 16 صفحه PDF فارسی و مربوط به چهارمین کنفرانس نگهداری و تعمیرات می باشد.)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...