رفتن به مطلب

ارائه چارچوب مدیریت دانش مشتری (ckm) بر مبنای استقرار همزمان km و crm در سازمان


ارسال های توصیه شده

چکیده:

 

 

دانش به

faCKMCrm.jpg

دانش به عنوان یک فاکتور رقابتی کلیدی در اقتصاد جهانی شمرده می شود، اما برای حضور موفق در بازار پویای امروزی باید یک جزء مهم دیگر به نام دانش مشتری را نیز مدنظر قرار داد. مدیریت دانش مشتریان، برای سازمان ها این امکان را فراهم می آورد که با احتمال بیشتری قادر به تشخیص فرصتهای پدیدار شده در بازار بوده و مزیت رقابتی خود را افزایش دهند. مدیریت دانش مشتری در ارتباط با بدست آوردن، اشتراک گذاری و بسط دانش مشتریان و هدف به سود رسانی مشترک بین مشتریان و سازمان می باشد. در این مقاله ابتدا به معرفی رویکرد مدیریت دانش مشتری و بیان تفائت های آن با مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته شده و در ادامه به بررسی نقش مدیریت دانش در خلق ارزش در فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری می پردازیم. در نهایت به ارائه چارچوبی برای اجرای مدیریت دانش مشتری می پردازیم.

 

 

نویسندگان: دکتر کامران جمالی فیروز آبادی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، احسان دارنده دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی، سید بابک ابراهیمی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...