رفتن به مطلب

طراحی پیشرفته‌ترین رادیو تلسکوپ جهان


ارسال های توصیه شده

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان

کد خبر: 92090905783

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱

 

2

دو گروه تحقیقاتی در نیوزیلند در حال طراحی جنبه‌های مهم بزرگترین و حساس‌ترین رادیو تلسکوپ جهان (SKA) هستند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، محققان دانشگاه فناوری اوکلند و دانشگاه ویکتوریا با همکاری موسسات علمی نیوزیلند، فاز سه ساله طراحی پردازنده سیگنال مرکزی و پردازنده داده علمی رادیو تلسکوپ SKA را آغاز کرده‌اند.

علاوه بر همکاری محققان نیوزیلندی در مراحل طراحی بخش‌های مختلف تلسکوپ، دولت این کشور نیز طی سه سال مبلغ 1.42 میلیون دلار به توسعه این پروژه اختصاص می‌دهد.

تلسکوپ SKA (آرایه کیلومتر مربع) یک تلاش جهانی برای ساخت بزرگترین و پیشرفته‌ترین رادیو تلسکوپ جهان محسوب می‌شود و اخترشناسان با کمک این رادیو تلسکوپ قادر به بررسی آسمان با جزئیات بی‌سابقه خواهند بود.

 

کشورهای استرالیا، نیوزیلند، انگلیس، آلمان، ایتالیا، سوئد، هلند، کانادا، چین، هند و آفریقای جنوبی در پروژه ساخت این تلسکوپ مشارکت دارند و 350 دانشمند و مهندس از 18 کشور جهان به همراه 100 موسسه علمی-تحقیقاتی با این طرح همکاری می‌کنند.

تلسکوپ SKA در استرالیا و آفریقای جنوبی احداث شده و متشکل از هزاران دیش و بیش از میلیون‌ها گیرنده رادیویی دو قطبی خواهد بود که حساسیت این تلسکوپ را هنگام بررسی آسمان 100 برابر بیشتر از تلسکوپ‌های موجود می‌کند.

بودجه پیش‌بینی شده برای این پروژه 1.3 میلیارد پوند است و کار ساخت آن از سال 2016 میلادی در آفریقای جنوبی و استرالیا آغاز خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...