رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

rsikv975c9pjm85gng93.gif

 

معماران:گروه معماری Urbanus

موقعیت: چین ، شنژن ، منطقه نانشان

کارفرما: شرکت املاک و مستقلات بازرگانانی چین

تکمیل: 2011

مساحت سایت: 13198 متر مربع

مساحت زیربنا: 21540 متر مربع

 

 

طراحی مسکن معاصر در چین معمولا به دنبال یک فرمول ثابت املاک و مستقلات به منظور محدود کردن ریسک در بازار است. در نتیجه، پیدا کردن فرصت و فضا برای معمارانی که به دنبال توسعه نوع شناسی جدید مسکن در این واقعیت بازار محور هستند، سخت است.

 

 

سایت واقع در دامنه کوه شکو در شنژن به مساحت محدوده 13200 متر مربع، و متراژ زیربنای 25100 متر مربع برای آپارتمان های مسکونی و اتاق های هتل ساخته شده است. هدف از این پروژه این است که طراحان املاک و مستقلات موجود در چین به چالش بکشند، کسانی که تنها به صرفه طراحی کردن پروژه به جای طراحی عمیق در کیفیت های فضاهای معماری فکر می کنند.

 

 

در تضاد با مفهوم فوق، مفهوم اصلی این پروژه در مورد نحوه قرار گیری شرایط جغرافیایی موجود(توپوگرافی) با یاد تجربه هایی از باغ های سنتی چینی در معماری و ساخت فضای زندگی مدرن است، که نتیجتا تفسیری مجدد از تجربه زندگی روزمره و سازمان فضایی طبق ساختار سنتی متمرکز چین می باشد. در مجموع، هتل آپارتمان مایلن محیط زندگی خاص برای مستاجران کوتاه مدت و دراز مدت خود می شود. این طرح یک جایگزین برای مدل های معمولی توسعه مسکن موجود ارائه می دهد. علاوه بر این فرصت های شغلی محلی را افزایش می دهد و به بازدهی اقتصادی منطقه کمک می کند.

 

 

این پروژه برخی ایده های اساسی چشم انداز را با تاکید بر تجربه تپه در خارج از تپه ها و باغ ها در داخل باغ به خاطر می آورد. فلسفه سنتی چینی معمولا تصور آرمان گرایی بین انسان و طبیعت است و با استفاده از رابطه استعاری و دیالکتیک (تپه -آب) و (باغ - درختان) نمود پیدا می کند. با این مفاهیم ذهنی، طراحان می خواستند برای ایجاد یک سبک زندگی نو، به ادغام خانه های سنتی و تئوری چشم انداز و شیوه زندگی معاصر دست بزنند. سازمان فضایی داخلی به خوبی طراحی شده است به صورتی که: زمانی که فرد در داخل مجتمع در حال راه رفتن است، در یک مسیر خطی در حال تجربه مستمر فضاهای مختلف است. تاکید این ایده تلاش برای تقلید از ریتمی است که از تجربه فضایی حرکت در روستاهای سنتی و مناظر چین حاصل می شود.

 

 

این سایت در حقیقت یک تراس شیب دار واقع در پای تپه، به نام نانشان است. ساختمان به آرامی در چشم انداز برای پاسخ دادن به توپوگرافی در قالب هندسه مستطیلی شکل رشد می کند. استخر و حیاط به ساکنان تجربه ی جدیدی از طبیعت انسان ساخت را ارائه می دهد. منظر واحد ها به حیاط های کوچک، جایی که گیاه بامبو، کاج، و شکوفه های آلو قرار دارند، گسترش یافته است. مرکز این مجموعه،به مثابه فرم یک گردشگاه ​​شناور در آب القا می کند که برای اتصال بین باغ ها بر روی استخرهای آب پل طراحی شده است.

 

 

منبع مطلب از سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هست و البته ترجمه ی من از متن انگلیسی اون.با توجه به آماتور بودن بنده،ترجمه ناقص رو بر من ببخشین.آرامش پیشکش لحظه هاتون:icon_gol::icon_redface:

 

w4dnv4fy1pyk259tfdy.gif

 

hh4w3qrgx7pvgp8oubt3.gif

 

y5gdwch542aw5c60v0.gif

 

bkhdx19cy0jueub9cz.gif

 

 

  • Like 4
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...