wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 آبان، ۱۳۹۲ سلام دوستان! اين بحث هم خيلي باحاله براي شروع ميخوام بررسي كنيم كه آيا ميشه از كمپرسور هواي فشرده براي فشرده كردن گازهايي مثل هيدروژن استفاده كرد يا خير من تقريبا پارسال خيلي دنبال اين موضوع رفتم تا بالاخره مجبور شدم تست كنم! تو فرايند ها هميشه فشار بالا لازم و مطرح نيست و گاهي فرايندهايي با فشار پايين وجود داره كه بچ هستند اگر قرار باشه فرايندي رو كه فشاري به اندازه 100 تا 200 بار نياز داره رو انجام بدم خب بي دردسر كمپرسورهاي سانتريفيوژ براي 100 بار رو ميخرم كه اساسابراي ايم گازها ساخته شده و مراحل فشرده كردن هم نداره و بصورت پيوسته گازو پرت ميكنه اما وقتي نياز به 10 تا 12 بار فشار دارم يكم خنده دار ميشه بيام از اين ابزار استفاده كنم و سيستم پيوسته اي هم نداريم اگر به سيلندر كمپرسورهاي باد نگاه كنيد يك حالت هيتلر ! (چه كنم ستاره جاش مياد) مانند داره كه حالا براي گرفتن گرد و غبار و............ نصب شده كنار سيلندر و از اونجا هوا رو مكش ميكنه و فشرده ميكنه اين هيتلره پيچيه يعني باز ميشه من پارسال براي يك فرايندي نياز داشتم 12 بار هيدروژنمو فشرده كنم اومدم اين هيتلرو و باز كردم (جاش گورباچف گذاشتم )و به جاي اون يك لوله بستم و سر لوله رو به جايي كه تامين كننده هيدروژنم بود متصل كردم مكش رو تنظيم كردم با خوراكي كه بهش ميدم تا به جاي هوا هيدروژن رو بكشه حالا بحثو باز نكنيم چون ميخوام مشخص كنيم كه آيا ميشه از اين نوع كمپرسورها براي فشرده كردن هيدروژن استفاده كنيم يا خير ؟ اين دسته از كمپرسورها يك حالت سيلندر پيستون ساده هستند كه با روغن كار ميكنند چطوري ميشه يك كمپرسور باد معمولي رو تبديلش كرد به كمپرسور فرايند! 9 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 آبان، ۱۳۹۲ سلام م م م م م م م م گاززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز نیتروژن رو با کمپرسور هوا فشارش تا 7 بار بالا بردیم م اما هیدوژن خیلی خطر ناکه ه ه حسن ن ن ن 7 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 آبان، ۱۳۹۲ درود و سپاس بابت تاپیک بسیار عالی تون...امیدوارم با همکاری دوستان صاحب نظر نتیجه دلخواه حاصل بشه. برای فشرده کردن هیدروژن چون همزمان با افزایش فشار دماش هم بالا میره فکر میکنم استفاده از کمپرسور چند مرحله ای برای اینکه امکان خنک کاری رو در مراحل میده بهتره... چجوری میشه؟ چطوري ميشه يك كمپرسور باد معمولي رو تبديلش كرد به كمپرسور فرايند! 8 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 آبان، ۱۳۹۲ سلام م م م م م م م م گاززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز نیتروژن رو با کمپرسور هوا فشارش تا 7 بار بالا بردیم م اما هیدوژن خیلی خطر ناکه ه ه حسن ن ن ن خب عزيز ازت تقريبا مثل هواست كاري نميكنه گاهي ازت رو تو سيلندر هوا شارژ ميكنم دقيقا الان من ميخوام سر به سر هيدروژن بذارم ! پسر بسيار خوبيه ولي عصبي ميشه يهو من اول اينو به ده دوازده بار ميرسونم بعدش با كمپرسورهاي قلدر تر تا 100 بار هم ميريم خب به ذهنت چي ميرسه ؟ درود و سپاس بابت تاپیک بسیار عالی تون...امیدوارم با همکاری دوستان صاحب نظر نتیجه دلخواه حاصل بشه.برای فشرده کردن هیدروژن چون همزمان با افزایش فشار دماش هم بالا میره فکر میکنم استفاده از کمپرسور چند مرحله ای برای اینکه امکان خنک کاری رو در مراحل میده بهتره... چجوری میشه؟ چطوري ميشه يك كمپرسور باد معمولي رو تبديلش كرد به كمپرسور فرايند! سلام خانم زارع مرسي .خب الان اين افزايش دما چيكارش ميكنه مگه ؟ دمايي نيست تو اوج خودش نزديك به 45 درجه ميشه اتفاقا به اين نتيجه رسيدم افزايش دما كمك ميكنه خوشكل تر فشرده بشه خب سوال خودمو پرسيديد كه ؟ اول ايده بديد تا آروم آروم مشخصش كنيم ديگه چي به ذهنتون ميرسه ؟ 5 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 آبان، ۱۳۹۲ خب عزيز ازت تقريبا مثل هواست كاري نميكنه گاهي ازت رو تو سيلندر هوا شارژ ميكنم دقيقا الان من ميخوام سر به سر هيدروژن بذارم ! پسر بسيار خوبيه ولي عصبي ميشه يهو من اول اينو به ده دوازده بار ميرسونم بعدش با كمپرسورهاي قلدر تر تا 100 بار هم ميريم خب به ذهنت چي ميرسه ؟ 100 باررررررررررررررررر اونم هیدوژن به اعصاب خودت مسلط باش باباااااااااااااااا من خودم جایی کار میکنم که هم اکسِیژن هم هیدوزن هم نیتروژن تولید میکنه اما 100 بار اونم هیدوژن 3 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 آبان، ۱۳۹۲ 100 باررررررررررررررررر اونم هیدوژن به اعصاب خودت مسلط باش باباااااااااااااااا من خودم جایی کار میکنم که هم اکسِیژن هم هیدوزن هم نیتروژن تولید میکنه اما 100 بار اونم هیدوژن دوست گلم 100 بار تقريبا تو گروه واكنش هاي فشار پايين جا ميگيره فشاري نيست ما هيدروژن فشرده كرديم تا 750 بار با اينكه دبي پاييني داشت اما كمپرسورش اندازه يك خاور بود تو فرايندهاي فشار بالا فشار عملياتي 2700 تا 6000 بار هم وجود داره حالا اونا بحثش به كنار به اين تالار مرتبط نيست بازش كنم ولي 100 بار فشاريه كه همه از خداشونه واكنشهاي فشار بالاشون تغيير كنه بشه 100 تا 200 بار داريم واكنش 50 باري هم ولي ................... 4 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 آبان، ۱۳۹۲ وقتي قراره دبي هاي بسيار بالا هيدروژن ساخته بشه و مصرف بشه 100 بار ارزش اقتصادي نداره يك ! گاهي اصلا واكنش نميده دو! يك عمر بايد بشينه تا به دبي مورد نظر برسه سه الان در نظر بگير براي توليد يك كيلو متانول نزديك به يك متر مكعب متان لازم داريم! حالا يك مجتمعي مثل زاكرس كه روزانه 5600تن محصول توليد داره چقدر بايد متان رو رفرم كنه و به هيدروژنو اكسيدهاي كربن تبديل كنه ؟ خوراك گازش بالاست و بايد هيدروژن توليدي هم هماهنگ باشه فشار پايين ديگه براي اين بابا اهميت نداره چرا مياد زمان مصرف فشار رو به مقداري كه براي واكنش نياز داره ميرسونه ولي براي بدست آوردن گاز خوراكش چي ؟ ميگن رفرمينگ 17 بار فشار عملياتي داره ! شما با 17 تا 27 بار فشار عملياتي حساب كن ببين به اين دبي ميرسي ؟ حالا هر چقدر هم ميخواد بزرگ بشه 5 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 آبان، ۱۳۹۲ وقتي قراره دبي هاي بسيار بالا هيدروژن ساخته بشه و مصرف بشه 100 بار ارزش اقتصادي نداره يك ! گاهي اصلا واكنش نميده دو!يك عمر بايد بشينه تا به دبي مورد نظر برسه سه الان در نظر بگير براي توليد يك كيلو متانول نزديك به يك متر مكعب متان لازم داريم! حالا يك مجتمعي مثل زاكرس كه روزانه 5600تن محصول توليد داره چقدر بايد متان رو رفرم كنه و به هيدروژنو اكسيدهاي كربن تبديل كنه ؟ خوراك گازش بالاست و بايد هيدروژن توليدي هم هماهنگ باشه فشار پايين ديگه براي اين بابا اهميت نداره چرا مياد زمان مصرف فشار رو به مقداري كه براي واكنش نياز داره ميرسونه ولي براي بدست آوردن گاز خوراكش چي ؟ ميگن رفرمينگ 17 بار فشار عملياتي داره ! شما با 17 تا 27 بار فشار عملياتي حساب كن ببين به اين دبي ميرسي ؟ حالا هر چقدر هم ميخواد بزرگ بشه شما از گاز متان تولید دارید بابا ما کم خطر هستیم با آب گاز هیدوژن و اکسیژن تولید میکنیم 4 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 آبان، ۱۳۹۲ شما از گاز متان تولید دارید بابا ما کم خطر هستیم با آب گاز هیدوژن و اکسیژن تولید میکنیم اشكالي نداره كه حالا از كمپرسور دور نشيم خب نظر بده ديگه 2 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 آبان، ۱۳۹۲ اشكالي نداره كه حالا از كمپرسور دور نشيم خب نظر بده ديگه چه نظری دقیق نمیدونم چی میخواین نحوه خنک کاری؟؟؟؟ یا نوع کمپرسور؟؟ یا اصلا میشه یا نع؟؟ 2 لینک به دیدگاه
goghnoos 265 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 آبان، ۱۳۹۲ سلام بحث جالبیه یادش بخیر چند سال پیش که این سی ان جی ها داشت راه میفتاد ما یه فکری به سرمون زد که یک کمپرسور خونگی درست کنیم و گاز شهری را بدیم تو ماشین!! چکار کنیم خب جوونی بود و آرزوهای بزرگ حالا شما باید اول دبی مورد نیازتون را مشخص کنید و فشارتون که گفتید 100 باره با توجه به این نیازهاتون باید برید سراغ کمپرسور خاص کار با گازهای اشتعال زا مثل هیدروژن خیلی خطرناکه و ممکنه باعث انفجار بشه اینکار از نظر اقتصادی شاید مقرون به صرفه نباشه ما کمپرسورهایی داریم تو کارمون که تا 3500 psi هوا را کمپرس میکنه یعنی 240 بار و حجم دستگاه ها هم تقریبا کوچکه اما کار با هیدروژن خیلی فرق داره شما دبی تون را بفرمایید .... 3 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 آبان، ۱۳۹۲ سلامبحث جالبیه یادش بخیر چند سال پیش که این سی ان جی ها داشت راه میفتاد ما یه فکری به سرمون زد که یک کمپرسور خونگی درست کنیم و گاز شهری را بدیم تو ماشین!! چکار کنیم خب جوونی بود و آرزوهای بزرگ حالا شما باید اول دبی مورد نیازتون را مشخص کنید و فشارتون که گفتید 100 باره با توجه به این نیازهاتون باید برید سراغ کمپرسور خاص کار با گازهای اشتعال زا مثل هیدروژن خیلی خطرناکه و ممکنه باعث انفجار بشه اینکار از نظر اقتصادی شاید مقرون به صرفه نباشه ما کمپرسورهایی داریم تو کارمون که تا 3500 psi هوا را کمپرس میکنه یعنی 240 بار و حجم دستگاه ها هم تقریبا کوچکه اما کار با هیدروژن خیلی فرق داره شما دبی تون را بفرمایید .... سلام دوست گلم كمپرسور براي شارژ مخازن سي ان جي رو ميتونيد به راحتي بسازيد(البته تبديل كنيد) تا نهايتا 250 بار چرا آرزو عزيز عرض كنم خدمت شما كه دبي برام فرقي نداره فعلا ميخوام ببينم ميشه اينكارو كرد يا خير شما فرض كنيد 1 متر مكعب البته ميشه من اين آزمايش رو پارسال انجام دادم و بار اول تركيد اما بار دوم نتيجه گرفتم اصلا بياييم به اين فكر كنيم كه هوا يا ازت با هيدروژن يا متان چه فرقي به جز اشتعال زا بودن دارن حالا اشتعال زا هستند درست ولي چرا ميگن نميشه از كمپرسور هوا براي اين گازها استفاده كرد؟ 2 لینک به دیدگاه
HaMiD.CFD 20379 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آبان، ۱۳۹۲ 100 باررررررررررررررررر اونم هیدوژن به اعصاب خودت مسلط باش باباااااااااااااااا من خودم جایی کار میکنم که هم اکسِیژن هم هیدوزن هم نیتروژن تولید میکنه اما 100 بار اونم هیدوژن فشار خیلی عجیبی نیست کپسول های معمولی نیتروژن رو فک کنم تا حدود250 بار پر میکنن ما تا 400 بار رو هم اینجا سر انتخاب تجهیزاتش بحث میکردیم...بالاتر از اون هم هست 800بار و...دقیقا همون بحث کمپرسور اندازه خاور و...احتمالا خانوم زارع یادشون بیاد http://www.noandishaan.com/forums/thread109869-2.html راستی هوا مخلوطی از تمام گازها ست.نیتروژن به طور کلی بی اثر هست و 78 درصد از هوا رو تشکیل میده،وقتی تحت فشار قرار میگیره ممکنه انفجار ایجاد کنه مثال خیلی ساده ش پرکردن لاستیک ماشین با نیتروژن به جای هوا رو بررسی کنید،خواص اولیه اونجا کاملا مشهوده. 3 لینک به دیدگاه
goghnoos 265 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آبان، ۱۳۹۲ سلام دوست گلمكمپرسور براي شارژ مخازن سي ان جي رو ميتونيد به راحتي بسازيد(البته تبديل كنيد) تا نهايتا 250 بار چرا آرزو عزيز عرض كنم خدمت شما كه دبي برام فرقي نداره فعلا ميخوام ببينم ميشه اينكارو كرد يا خير شما فرض كنيد 1 متر مكعب البته ميشه من اين آزمايش رو پارسال انجام دادم و بار اول تركيد اما بار دوم نتيجه گرفتم اصلا بياييم به اين فكر كنيم كه هوا يا ازت با هيدروژن يا متان چه فرقي به جز اشتعال زا بودن دارن حالا اشتعال زا هستند درست ولي چرا ميگن نميشه از كمپرسور هوا براي اين گازها استفاده كرد؟ سلام خدمتتون عرض کنم که این کار به همین راحتی هم نیست دستگاه های کمپرسور موجود در ایستگاه های سی ان جی گاز را با فشار 3000 یا 3500psi فشرده میکنند که میشه بیشتر از 200 بار که خودتون گفتید کمپرسورهای موجود در بازار با این فشار تو بازار پیدا میشه که برای هوا ساخته شدند و استفاده اونها برای گاز خیلی خطرناکه حالا شما فرض کنید فشرده کردن گاز با این فشار چقدر خطرناکه ،اونم تو خونه! حالا شما برای رسیدن به این فشار نیازمند کمپرسورهای پیستونی چند مرحله ای هستید با این شرط که گاز داخل اونها ایزوله بشه و هوا با هیدروژن تماس پیدا نکنه مثلا کمپرسور یخچال گزینه خوبی برای فشرده کردن گازه که اونم فشار کاریش به کار شما نمیخوره و فکر کنم کمتر از 50 بار باشه انواع دیگه کمپرسور فکر نکنم بتونند تا چنین فشارهایی تحمل داشته باشند 1 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 آبان، ۱۳۹۲ سلامخدمتتون عرض کنم که این کار به همین راحتی هم نیست دستگاه های کمپرسور موجود در ایستگاه های سی ان جی گاز را با فشار 3000 یا 3500psi فشرده میکنند که میشه بیشتر از 200 بار که خودتون گفتید کمپرسورهای موجود در بازار با این فشار تو بازار پیدا میشه که برای هوا ساخته شدند و استفاده اونها برای گاز خیلی خطرناکه حالا شما فرض کنید فشرده کردن گاز با این فشار چقدر خطرناکه ،اونم تو خونه! حالا شما برای رسیدن به این فشار نیازمند کمپرسورهای پیستونی چند مرحله ای هستید با این شرط که گاز داخل اونها ایزوله بشه و هوا با هیدروژن تماس پیدا نکنه مثلا کمپرسور یخچال گزینه خوبی برای فشرده کردن گازه که اونم فشار کاریش به کار شما نمیخوره و فکر کنم کمتر از 50 بار باشه انواع دیگه کمپرسور فکر نکنم بتونند تا چنین فشارهایی تحمل داشته باشند سلام دوست عزيزم اتفاقا گازهاي پارافيني رو راحت تر ميشه فشرده كرد اين گازها حتي به محيط چرب داخل سيلند(هر چه قدر هم رينگها سالم باشن باز سيال چرب ميشه) هم آلرژي ندارند و فقط براي اهدافي مثل سنتز و......... گاز آلوده ميشه ولي براي سوخت مهم نيست يكم چرب شدنش اين آزمايش رو من از پارسال شروع كردم حتي لينكي كه دوست عزيزمون HaMiD.CFD گذاشتن رو اگر نگاه كنيد يك پستي ميبينيد كه ناصر سوال پرسيده! اين سوال من بود ! اون زمان اين سوالو تو يك انجمن ديگه از ناصر پرسيده بودم كه زحمت پيگيريشو بكشه و از دوستاش بپرسه اون موقع من اينجا نبودم آخرش هم براي همين كه دسترسي تو ايران نداشتم مجبور شدم خودم برم تو بيابون آزمايش كنم ناصر كاملا درجريانه و حتي آسيب بدي هم ديدم اما بعد از آزمايش و بررسي دليل انفجار تونستم اين مشكلو برطرف كنم اون زمان يك سانتريفيوژ داشتم كه فشار عملياتيش براي گازهاي فرايند 250 بار بود ولي اين فقط يدونه بود و گاهي نياز داشتم فشار رو بالاتر يا كمتر كنم يا از چند كمپرسور استفاده كنم رفتم يك كمپرسور معمولي گرفتم كه ازش براي باد كردن پت استفاده ميكردن فشار عملياتيش خودشو ميكشت به 50 بار ميرسيد و يك كمپرسور ديگه هم گرفتم كه فشارش تا 300 بار ميرسيد اون 50 باريه تركيد و منم با اون تركيدم پوستمو كند اما آزمايش بعدي رو رو با 300 بار شروع كردم تنها و تنها مشكلي كه داشتم همون افزايش دما بود همين! نميخواستم از كندانسور استفاده كنم امكان ورود هوا به هيچ عنوان توش نيود چون هم ورودي من بسته بود و هم بخشي كه منبع توليد هيدروژنم بود! يك ركب در اصل به گازم زدم از اون طرف هم اومدم بيخيال 20 بار فشار از 300 بار شدم! يعني نزديك به 20 بارش پرت ميشد و ميتونستم تا حدود 280 بار ذخيرش كنم! اول فاصله ورودي سيلندر رو با مخزنم زياد كردم ! كه همينم باعث ميشد مقداري از فشارم افت پيدا كنه ولي زياد قابل توجه نبود اما براي افزايش دما يك حركت خنده داري كردم و فاصله مخزن هم براي همين افزايش دما زياد شد اصلا اينجوري در نظر بگيريد كه بعد از 1 دقيقه كار كردن سيلندرهاي كمپرسور به شدت داغ ميشد! اما زماني كه به مخزن ميرسيد كاملا سرد بود! بيايد با هم بررسيش كنيم كه چه اتفاقي افتاد ! اينجوري بيشتر كيف ميده 4 لینک به دیدگاه
goghnoos 265 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 آبان، ۱۳۹۲ سلام خیلی جالبه کارتون یکم بیشتر توضیح بدید منبع هیدروژنتون چطوریه که ازش هیدروژن را میگیرید و حرارت ناشی از فشرده شدن گاز با 200 بار که خیلی زیاده و بدون استفاده از heat exchanger که احتمال انفجار داره برای اون چکار میکنید اگر میتونید کل فرایند را با تصویر اگه دارید بگید بفهمیم چکار کردید نوع کمپرسورتون هم لطف کنید بگید 4 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 29 آبان، ۱۳۹۲ سلامخیلی جالبه کارتون یکم بیشتر توضیح بدید منبع هیدروژنتون چطوریه که ازش هیدروژن را میگیرید و حرارت ناشی از فشرده شدن گاز با 200 بار که خیلی زیاده و بدون استفاده از heat exchanger که احتمال انفجار داره برای اون چکار میکنید اگر میتونید کل فرایند را با تصویر اگه دارید بگید بفهمیم چکار کردید نوع کمپرسورتون هم لطف کنید بگید سلام دوست گلم چشم توضيح ميدم ولي هدف اين تاپيك اينه كه خودمون فكر كنيم و ذهنمون درگير بشه كه چه راهي براي اينكار وجود داره و ذره ذره جوابو پيدا كنيم و اما سوالات شما منبع هيدروژن من يك رفرمر با بخاره كه گاز طبيعي به همراه بخار سوپرهيت آب تو دماي 1050 درجه روي بستر كاتاليست شكسته ميشه متان ما با بخار وارد اين واكنش ميشه CH4 + H2O---------->CO + 2H2 و اگر نياز باشه هيدروژن رو از اكسيد كربن جدا كنم و هيدروژن خالص بدست بيارم بايد يك واكنش ديگه بين حاصل واكنش اول با آب مجددا بگيرم كه بهش ميگن واكنش شيفت CO + 2H2 + H2O----------> CO2 + 3H2 بعد از اين واكنش تو فرايند بعدي انيدريد كربنيك رو جذب و هيدروژن خالص رو دپو ميكنم خروجي رفرمر ما 1050 درجه دما داره! و بايد سرد بشه و بره براي مرحله بعدي و تو مرحله بعدي هم دماي 600 درجه داريم. اي از اين سوال دوم! خب منم دقيقا مشكلم همون افزايش دماي گاز بود كه تركيد! اما يك چيزي ! به نظر شما زماني كه 300 بار سيال فشرده ميشه دماش چند درجه ميره بالا؟ چشم تصوير كه ندارم ولي يك نقاشي ميكشم قرار ميدم كه مفهوم رو ميرسونه و زماني كه رفتم شهرك صنعتي ازش عكس ميگيرم نوع كمپرسور من اگر بگم چي بود خندتون ميگيره! نوع كمپرسور من از اونايي بود كه تو پنچرگيري ها هم پيدا ميشه! سيلندر پيستوني معمولي! فقط با اين فرق كه توي پنچرگيري فشار نهايتا 6 يا 7 بار ميشه ولي كمپرسور من تا 300 بار بود همون كمپرسور بود فقط با سيلند قلدر تر و يك موتور 10 اسب 900 دور كه با يك 25 آمپر معمولي هم كار ميكنه سه فاز مدلهاي ريز ترش هم موجود بود ولي من اينو خريدم چون دبيش بيشتر بود كمپرسور روي مخزنش سوار نبود و مخزن بصورت ايستاده كنارش قرار ميگرفت البته من مخزن خودشو استفاده نكردم ! چند تا مخزن سي ان جي اتوبوس خريدم از بازار مسعود و يكمم اتومات كمپرسور رو دستكاري كردم كه دير تر خاموش كنه و با حجم مخازن تنظيمش كردم اين مخازن براي نهايتا 250 بار كاري ساخته شدن ولي اندازه موهاي سرم مخازن تحت فشار ساختم و ميدونستم اينا به راحتي تا 350 بار تست ميشن و 300 بار رو جواب ميدن كه نهايتا 280 بار شارژ ميشن ! فقط به جاي متان و گاز طبيعي هيدروژن! پس قبلش مخازنو دادم با كوره توشو سليكون بپزن تا يك درصد احتمال واكنش داخلش رو بگيرم اين مخازن روي هم دبيشون بالاتر از مخزن خود كمپرسوره بود منم براي آزمايشم نياز به مقدار زياد تري هيدروژن داشتم كه بايد به شكل كانتينيوز وارد راكتور ميشد و خوراك ميداد و نميتونستم صبر كنم تا كمپرسور مخزنش كه خالي شد دوباره به كار بيوفته و بخواد شارژ كنه! چون منفجر ميشدم! از طرفي هم نميشد اين كمپرسور يكسره كار كنه و بايد يك زمان كمي خاموش ميشد دو مخزن سي ان جي رو گذاشتم زاپاس ! چهار تاي ديگه به راكتور بار مي دادن و وقتي خالي ميشدن زاپاسها بار ميدادن ! تا زماني كه زاپاس ها خالي ميشدن من فرصت داشتم 2 تا ديگه مخزنو شارژ كنم! دوباره كمپرسور يكم خاموش ميشد ! يكيشون كه تموم ميشد ميرفت سر دومي دوباره روشن ميشد و چرخه رو ادامه ميداد تا زماني كه خودم سيستم رو اورهال ميكردم و اصطلاحا سيستم رو دشارژ ميكردم و كمپرسور هم خاموش ميشد 4 لینک به دیدگاه
goghnoos 265 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 آبان، ۱۳۹۲ سلام ممنون از توضیحاتتون راستش من در مورد واکنش های شیمی زیاد سر در نمیارم اما در مورد کمپرسور: ما کمپرسورهایی داریم که هوا را با فشار 3500 psi فشرده میکنه توی چهار مرحله که کمپرسورها هم همونطور که گفتم پیستونی هستند اما برای هر مرحله یک مبدل گرمایی (heat exchanger) قرار داده شده میخوام اینا بگم که حرارت تولید شده خیلی زیاده و اگر گاز باشه خوب خطرناکه وجدا از خطرش حرارت بالا میتونه راندمان سیستم را پایین بیاره میزان حرارت را باید با فرمول حساب کرد اما در یک مرحله بهتره این فشار انجام نشه در مورد مخزن ها هم خودتون استادید،فشار کاری مخزن ها را همیشه پایین تر میگیرند تا ضریب اطمینان بالا باشه،اما برای چه کاری نیاز دارید ؟ یک مدل کمپرسور پیستونی چند مرحله ای 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده