رفتن به مطلب

درمان سر دردهای مزاجی


ارسال های توصیه شده

سر دردی که از غلبه خون می باشد

معده را با آلو و تمر هندی و ترنجبین صاف و نرم کند . غذا های رقیق که از اسفناج کدو و ماش و جو پخته باشد همراه با آب انار ترش ، آبغوره آلو ، تمر هندی ، و یا آلو زرد پخته بخورند .

سردردی که از غلبه صفرا باشد

معده را با ملینات نرم داشته با سبوس گندم ، گل ختمی و گل بنفشه پاشویه نماید . با خوردنی های آبکی مانند هندوانه و کاهو ، لیمو شیرین و عناب مزاج را مرطوب نماید . آش گشنیز و اسفناج و عدس با جوجه خروس همراه ترشی ها مانند آبغوره ، آب لیمو ، آب انار ، آب تمر هندی ، آب آلو ، گوجه سبز یا گوجه براغانی میل نماید .

سردردی که از غلبه بلغم باشد

از خوردنی های تر و سرد مانند ماست ، دوغ ، خیار ، هندوانه ، برنج ، کاهو ، گوجه فرنگی و امثال آن پرهیز نماید . نخود آب ، مرغ محلی جوان ، یا کبک یا تیهو با دارچین و فلفل سبز و زیره بخورد . همچنین خوردن انیسون مفید است .

 

سردردی که از غلبه سودا باشد

استراحت نماید و بر پلو چپ بخوابد و سعی کند آرامش فکری و جسمی داشته باشد مرغ و خروس ، تخم مرغ نیم بند بخورید . مرباهای مفرح مانند مربای بهار نارنج و مربای به مصرف نماید .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...