رفتن به مطلب

شهرک تبهکاران هنگ کنگ


ارسال های توصیه شده

شهرک دیواری کولون (Kowloon Walled City) در هنگ کنگ حدودا ۲۰ سال پیش تخریب شد. این شهرک که در گذشته یک قلعه نظامی چینی بوده است سالهای بعد از جنگ جهانی دوم خانه افراد بسیار زیادی بوده است. شاید بپرسید افراد زیاد یعنی چقدر؟ طبق آماری که توسط دولت چین در سال ۱۹۸۷ ارائه شد, این شهرک دیواری بیش از ۳۰,۰۰۰ نفر را در خود جای داده بود. ممکن است فکر کنید ۳۰,۰۰۰ نفر ساکن در یک شهرک رقم عجیبی نباشد اما مساحت کولون کمتر از ۰٫۰۳ کیلومتر مربع بوده است! این بدین معناست که تراکم جمعیت این شهرک دیواری چیزی بیش از ۱ میلیون نفر در هر کیلومتر مربع است (رقم دقیقتر: ۱۱۵۵۰۰۰ نفر به ازای هر کیلومتر مربع). برای اینکه تراکم بالای این شهرک راحتتر قابل درک باشد گفتنی است امروزه پر تراکم ترین شهر جهان مانیل در فیلیپین است که تراکم جمعیتی برابر با ۴۵,۸۵۸ نفر به ازای هر کیلومتر مربع دارد.

 

00wmobnwxdjyu5i8fyuc.jpg

 

ie118bs2ua9j303twdq.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

هنگ کنگ مدتها فعالیتهای صورت گرفته در شهرک دیواری کولون را نادیده میگرفت چون مافیاهای چینی این شهرک را اداره میکردند. وضعیت طوری بود که پلیس تنها با تعداد نیروهای بالا قادر به ورود به این شهرک بود و برای کنترل شهرک دشواری بسیاری داشت. آمار بالای قمار, فاحشگی, مصرف مواد مخدر و قتل این شهرک را به یک خانه ی بزرگ برای خلافکاران تبدیل کرده بود. امکانات رفاهی که هیچ, این شهرک حتی سیستم انتقال فاضلاب مناسبی هم نداشت. طوری که کوچه های باریک آن از فاضلاب و موشها پر شده بود. به دلیل تعداد بالای خانه ها, نور آفتاب هم به سختی به کوچه های باریک آن میرسید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در اوایل دهه ۹۰ میلادی, دولت سرانجام تصمیم گرفت یکبار برای همیشه مشکلات ناشی از این شهرک را از بین ببرد. به همین دلیل تصمیم به نابودی کامل آن گرفت. پس از اعلام دستور تخلیه در مارس ۱۹۹۳ تخریب این شهرک صورت گرفت. برای خروج افراد ساکن در این شهرک, دولت معادل بیش از ۳۵۰ میلیون دلار آمریکا غرامت پرداخت.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

معماری ساختمانهای این شهرک در نوع خود منحصر به فرد بود. البته نه معماری ساختمانهای آن بلکه معماری شهرسازی (شهرک سازی) آن. تقریبا تمامی ساختمانهای ساخته شده در این شهرک ۱۰ طبقه هستند و از لحاظ استانداردهای معماری, فاصله آنها از همدیگر به هیچ وجه قابل قبول نیست. طوری که افراد قادر بودند از روی ساختمانهای این شهرک به طرف دیگر آن بروند بدون این که حتی یک قدم بر روی زمین بگذارند. کوچه ها و گذرگاه های این شهر تنها ۱ تا ۲ متر عرض داشتند. این موضوع باعث شده بود این شهرک از داخل همیشه تاریک باشد. از بیش از ۳۵۰ ساختمانهای موجود در این شهرک, تقریبا هیچکدام استاندارهای اولیه معماری را نداشتند. بیش از ۶۰% واحدهای موجود در این ساختمانها کمتر از ۲۳ متر مربع مساحت داشتند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پس از تخریب این شهرک, در زمین آن پارک شهرک دیواری کولون ساخته شد. امروزه این پارک با ۳۱,۰۰۰ متر مربع با داشتن برخی از عناصر تاریخی, تنها خاطره پر تراکم ترین شهرک دنیا را دارد.

منبع: سیلیوتک

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...