رفتن به مطلب

کتاب "يک دهه خانه تئاتر" رو نمايي شد


Fahim

ارسال های توصیه شده

کتاب "يک دهه خانه تئاتر" رو نمايي شد

تهران – کتاب "يک دهه خانه تئاتر، آغاز: 1378" چهارشنبه شب در مراسم جشن انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر رونمايي شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، اين مراسم با حضور ايرج راد مدير عامل خانه تئاتر، اعضاي هيات مديره انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر و جمعي از هنرمندان از جمله حميد مطفري، محمد امير ياراحمدي، سيروس همت، عبدالرضا فريدزاده و نيز خبرنگاران و منتقدان در تالار بتهوون خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم محمدرسول صادقي عضو هيات مديره و نايب رئيس انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر ضمن خير مقدم به مهمانان فرارسيدن روز جهاني تئاتر و روز جهاني آزادي مطبوعات را به آنان تبريک گفت.

وي سپس درخصوص شکل گيري خانه تئاتر توصيحاتي ارائه کرد و گفت: خانه تئاتر از سال 1378 تاسيس شد اما در اين مدت فعاليت ها و دستاوردهاي آن در جايي ثبت نشده بود اما هم اکنون به همت حميد مطفري و منوچهر اکبرلو اين تلاش ها در کتاب "يک دهه خانه تئاتر، آغاز: 1378" گردآوري شده است.

در ادامه اين مراسم مدير عامل خانه تئاتر در سخناني کوتاه به حضور کم تعداد مهمانان در اين مراسم اشاره کرد و گفت: ساير جشن هاي خانه تئاتر طي برگزاري هفته بزرگداشت روز جهاني تئاتر بسيار پر رونق بود و شايد چون امروز آخرين روز جشن است ديگر شور و حال خود را از دست داده است.

وي سپس با اشاره به انتشار کتاب "يک دهه خانه تئاتر، آغاز: 1378" گفت: از مدتها پيش بدنبال چاپ کتابي درخصوص فعاليت 10 ساله خانه تئاتر بوديم و هم اکنون بسيار خوشحال هستم که اين کتاب به همت دوستان چاپ شده و در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است.

راد از اين کتاب به عنوان يک سند ياد کرد و گفت: اعضاي خانه تئاتر با مراجعه با اين کتاب مي توانند فعاليت 10 ساله خود را مرور کنند.

سپس حميد مظفري که در اين کتاب مقدمه اي را با عنوان "پيشينه تشکل هاي تئاتري در ايران" نوشته، از تمامي اعضاي خانه تئاتر خواست که اين کتاب را مطالعه کنند.

وي افزود: اگر اعضاي خانه تئاتر اين کتاب را نخوانند، تاريخ خود را نخواهد دانست و افرادي که تاريخ را ندانند، نمي توانند استراتژي خود را براي آينده تعريف کنند.

وي دراماتيک و جذاب بودن بخش هاي گاهشماري اين کتاب را از جمله ويژگي آن عنوان کرد و گفت: منوچهر اکبرلو براي اين کتاب زحمات بسيار زيادي کشيده و اگر ياري ايرج راد نبود اين کتاب به سرانجام نمي رسيد.

مظفري در ادامه گفت: خانه تئاتر بايد آموزش امور صنفي را سرلوحه کار خود قرار دهد و اين کتاب نيز به شناخت امور صنفي کمک خواهد کرد و سبب مي شود استراتژي جديد را برنامه ريزي کنيم.

وي با طرح پيشنهاي مبني بر تشکيل اداره انتشارات در خانه تئاتر گفت: بطور قطع تشکيل چنين اداره اي با بودجه کافي و نيروي مجرب، با آگاهي بخشي خود مي تواند در توسعه تئاتر کشور سهيم باشد.

منوچهر اکبرلو نويسنده کتاب "يک دهه خانه تئاتر آغاز: 1378" نيز خواستار به روز سازي اين کتاب و انتشار نسخه هاي جديد آن با حذف ها و اضافات به صورت هر دو سال يکبار شد.

سپس ايرج راد و حميد مظفري با اهدا نشان ويژه خانه تئاتر از زحمات منوچهر اکبرلو در نگارش اين کتاب تقدير کردند.

در ادامه اين مراسم فيلمي کوتاهي با عنوان کوروشه باز، سه نقطه ، کوروشه بسته" به کارگرداني مهرداد حجتي و ساسان پيروز پخش شد.

در اين فيلم چهره هاي تئاتري از جمله بهزاد فراهاني، حميدرضا آذرنگ، علي اصغر دشتي، عباس غفاري، مهدي پاکدل، حسن معجوني، محمدرضا رضايي راد، کيومرث مرادي، حسين عظيمي، فريبرز قربان زاده، جواد اعرابي توضيحاتي درخصوص ارتباط،، تاثير و تعامل خبرنگاران با هنرمندان به اظهار نظر پرداختند.

پس از پخش اين فيلم کوتاه، از فروغ سجادي به عنوان منتقد و خبرنگار فعال در زمينه تئاتر با اهدا نشان ويژه تقدير به عمل آمد و وي هداياي خود را از ايرج راد مدير عامل خانه تئاتر و مهرداد حجتي رئيس هيات مديره انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر دريافت کرد.

همچنين در اين مراسم از مهدي ميرمحمدي خبرنگار روزنامه توقيف شده "اعتماد" و به عنوان منتقد غيرعضو انحمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر تقدير به عمل آمد.

در ادامه اين مراسم، محمدامير ياراحمدي و نسيم خداشادي زاده از سوي مرکز هنرهاي نمايشي راديو در حوزه نمايشنامه نويسي راديو مورد تقدير قرار گرفتند.

ايرج راد مدير عامل خانه تئاتر نيز ضمن تشکر از محمود زنده نام مدير مرکز هنرهاي نمايشي راديو، ابراز اميدواري کرد که همکاري و ارتباط خانه تئاتر با مرکز هنرهاي نمايشي راديو گسترده تر شود.

مدير مرکز هنرهاي نمايشي راديو نيز گفت: همواره به تئاتر عشق ورزيده ام و اين عشق و علاقه سبب شده است که خدمتگزار هنرمندان و جامعه تئاتري کشور باشم.

زنده نام از مهمانان خواست از غرفه مرکز هنرهاي نمايشي راديو که براي نخستين بار در بيست وسومين نمايشگاه بين المللي کتاب داير شده است، ديدن کنند.

اين مراسم با ارائه فراخوان مسابقه مطبوعاتي انجمن و نويسندگان خانه تئاتر به حاضران پايان يافت.

با پايان اين مراسم، هفتمين دوره هفته بزرگداشت روز جهاني تئاتر که از روز پنجشنبه 9 ارديبهشت ماه آغاز شده بود نيز به اتمام رسيد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...