رفتن به مطلب

تانک رزمی عقاب سیاه t-94


FARHUD

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

تانك عقاب سياه نمونه ي آزمايشي تانك رزمي T-94 است. اين تانك نخستين بار در سال 1997 ميلادي و در نمايشگاه بين المللي دفاعي امسك ديده شد. تانك در حالي در معرض نمايش قرار گرفت كه با تماشاگران و ناظران حدود پانصد متر فاصله داشت. حين نمايش برجك و توپ اصلي و سيستم هاي جنگ افزاري آن كاملا پوشيده شده بود تا تحليلگران نتوانند سيستم هاي آن را تجزيه تحليل كنند. مقامات عاليرتبه ي وزارت دفاع روسيه و روئساي كارخانجات ماشين سازي امسك نيز حاظر نشدند تا به سوالات مربوط به تانك پاسخ دهند يا خصوصيات آن را تشريح كنند. بعلت فقدان منابع اطلاعاتي مناسب و قابل اطمينان، ويژگي ها و خصوصيات تانك در پرده اي از ابهام قرار دارد و شايعات فراواني در مورد اين تانك به گوش ميرسد. در حاليكه برخي از كارشناسان امور دفاعي معتقدند كه اين تانك براي فروش به كشورهاي ديگر ساخته شده است و در اصل يك مل صادراتي است، گروهي ديگر معتقدند كه اين تانك براي استفاده در ارتش روسيه ساخته شده است و همانند سري تانكهاي T-64 و T-80U به ديگر كشورها فروخته نخواهد شد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

T-80U

برخي شايعات مويد اين نكته است كه اين پروژه ممكن است طرحي مشترك بين كره جنوبي و روسيه باشد البته هيچكدام از مقامات دفاعي روسيه و كره جنوبي اين مطلب را تاييد نكرده اند. لارم به ذكر است كه كره جنوبي جزو معدود مشتريان تانك T-80 روسيه بوده و احتمال دارد كه نسبت به توليد تانك رزمي مشترك با روسها ابراز تمايل كرده باشند. گفته ميشود كه سلاح اصلي تانك يك توپ 152 ميليمتري خواهد بود كه نسل پنجم سلاح اصلي تانك هاي روسي بحساب مي آيد. البته هنوز مدل آزمايشي تانك به اين توپ پرقدرت مجهز نشده است و عكسها نيز نشان ميدهد كه تانك هنز از توپ 125 ميليمتري استفاده مي نمايد. بنظر ميرسد كه پيكره اصلي تانك بر پايه بدنه اصلاح شده و كشيده تر شده ي تانك T-80U استوار است كه يك جفت چرخ ديگر نيز به آن اضافه شده است. زره بخش جلويي تانك بسيار پر قدرت بنظر ميرسد. مقامات روس ادعا ميكنند كه زره بخش جلويي تانك در مقابل گلوله هاي ثاقب ضد تانك ( APFSDS ) مقاومتي معادل 1000 ميليمتر فولاد دارد.اگر اين ادعا واقعيت داشته باشد ميتوان تانك جديد را مستحكم ترين تانك جهان دانست.

برجك تانك بسيار بزرگ است و احتمال ميرود كه يك محفظه ي ضد انفجار براي ذخيره سازي مهمات مشابه تانك ابرامز ايالات متحده براي آن تعبيه شده باشد. تانك جديد لز نظر مشخصات و ويژگي هاي كلي به تانك T-80U

بسيار شبيه است ولي پيكره ي كوتاه تري دارد كه شناسايي آن توسط دشمن را مشكل مينمايد. اين شباهت احتمال اينكه اين تانك جديد مدل بهسازي شده ي تانك T-80U باشد را تقويت مي كند.

روسها ادعا ميكنند كه توانسته اند بكمك تلفيق ويژگي هاي برتري رزمي تانك همچون قدرت آتش، مانورپذيري و سيستم هاي حفاظتي تانك عقاب سياه را از رقباي غربي اش مثل تانك ابرامز ايالات متحده، لئوپارد 2 آلمان و لكرك فرانسه پيش بياندازد. جديدترين اطلاعات حاكي از آن است كه پروژه ي ساخت تانك عقاب سياه بعلت پذيرش تانكT-90 از سوي ارتش روسيه متوقف شده است. گزارشات ديگري نيز وجود دارد كه نشان ميدهد كارخانجات امسك كه مسئول ساخت پروژه عقاب سياه است از سال 2002 ميلادي در معرض ورشكستگي است. با توجه به موارد فوق به نظر ميرسد كه مشكلات ملي مانع توليد زود هنگام تانك شود. بدون شك عقاب سياه يك تانك رزمي با ويژگي هاي قرن بيست و يكم است و اگر روزي وارد ميادين رزم شود فناوري نظامي در همه ي زمينه ها دستخوش تغيير خواهد شد.

 

نمونه ی ازمایشی تانک T-94 (موسوم به BLACK EAGLE) توسط دفتر طراحی KBTM در امسک(OMSK) در دهه ی 90 طراحی شد. احتمالا نمونه ی اصلی T-94 پس از گذراندن مراحل توسعه و بررسی های نهایی برای عموم به نمایش در خواهد امد.

 

شکل ظاهری تانک به کلی با تانکهای قبلی روسها متفاوت است واز برجک نیمکره ای در ان خبری نیست. این تانک در چارچوب برنامه ی تانک اینده ی روسیه طراحی شده و به احتمال زیاد برترین تانک جهان خواهد بود. نمونه ی اولیه بدنه ای مانند بدنه ی T-80U دارد و سلاح 125 م.م بدون خان پیشین را حمل میکند. ولی نمونه ی کامل تانک احتمالا از بدنه ی نوین و سلاح 152 م.م استفاده خواهد کرد. ممکن است این تانک به علت مشکلات اقتصادی بعد از ورود به خدمت نسل جدید تانکهای امریکا (MCS) عملیاتی شود و این به نوعی نوشدارو بعد از مرگ سهراب است.

 

موتور:

نمونه ی اخر این تانک (با توجه به توپ 152 م.م و زره Kaktus جدید) باید از T-80U سنگینتر باشد و احتمال تغییر موتور در ان وجود دارد.

 

محافظت:

زره این تانک باید مقاومت بالایی در برابر راکتهای اینده داشته باشد چون مقابله با موشکها وظیفه ی سیستم دفاع فعال DROZD (برفک) است.

 

نمونه ی اولیه با زره واکنشی Kaktus پوشیده شده و قابلیت نصب سیستم دفاع فعال DROZD را دارد.

 

نکته ی عجیب در مورد black eagle نداشتن جمر است که احتمالا به علت قدرت فوق العاده ی زره از جمر استفاده نشده.

 

 

برجک:

برجک تانک به صورت نو ینی طراحی شده و قابلیت نصب زره واکنشی Kaktus را دارد.این برجک توانایی پرتاب پوکه ی توپ 152 م.م به بیرون را دارد و این در تانکهای روسی یک انقلاب محسوب میشود.

زره واکنشی Kaktus روی برجک black eagle

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

سیستم پرتاب پوکه ی black eagle

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سلاح:

همانگونه که گفته شد سلاح اصلی این تانک یک توپ 152م.م خواهد بود که به تمام توپهای در حال حاضر برتری دارد.انواع مهمات با این توپ قابل شلیک هستند و سیستمهای پیشرفته ی الکترونیکی کنترل اتش را بر عهده دارند.احتمالا این تانک قادر به شلیک در هنگام حرکت(در تمام جهات) خواهد بود.

 

جایگاه خدمه:

در نمونه ی اولیه از همان الگوی روسی استفاده شده ولی احتمال دارد نمونه ی صادراتی تانک از الگوی غربی استفاده کند.

 

نقشه ی احتمالی T-95

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

گفته میشود که این تانک یک پروژه ی مشترک بین فدراسیون روسیه و کره ی جنوبی است ولی هر دو طرف این ادعا را رد کرده اند.متخصصان روسی از سال 2002 در حال طراحی تانک T-95 هستند که بیشتر از black eagle به MCS ایالات متحده شباهت دارد.T-95 دارای برجک بدون سرنشین (قابل کنترل از داخل) خواهد بود و توانایی حمل 5 نفر (3 نفر خدمه و 2 نفر سرباز) را خواهد داشت.

 

 

 

گردآوری:FARHUD

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...