رفتن به مطلب

خودروسازان جهانی به ایران باز می‌گردند


ارسال های توصیه شده

[h=1][/h] ایسنا – یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پس از لغو تحریم صنعت خودرو و بهبود شرایط بین‌المللی شرکت‌هایی چون کیا، پژو سیتروئن و به‌ویژه رنو نخستین خودروسازانی خواهند بود که به ایران بازمی‌گردند.

شهرام آزادی، عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در این رابطه اظهار کرد: در همکاری‌های اقتصادی محاسبه سود و زیان حرف اول را می‌زند بنابراین اگر عامل خارجی چون فشارهای سیاسی برخی کشورها نباشد، شرکت‌هایی چون کیا، پژو سیتروئن و به‌ویژه رنو برای بازگشت به ایران پیشقدم خواهند شد.

وی با بیان اینکه حجم صادرات قطعات پژو به ایران به قدری بالا بود که این شرکت تمایل دارد مجددا به این بازار بازگردد، خاطرنشان کرد: بنابراین پژو جزو اولین شرکت‌هایی است که به ایران باز خواهد گشت.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: رنو نیز در ایران منافع زیادی داشته و در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های کلانی در کشور انجام داده است که مسکوت ماندن آنها به ضرر این شرکت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آخرین محصول تولیدی شرکت کیا‌موتورز در ایران خودرو ریو بود، تصریح کرد: قرار بود پس از آن خودروی سراتو جایگزین زانتیا شود که به دلیل تحریم‌ها این پروژه نیز مسکوت مانده است بنابراین اولین همکاری مشترک کیا موتورز با شرکت‌های ایرانی احتمالا راه‌اندازی پروژه تولید سراتو خواهد بود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
آیا کیا سراتو جانشین زانتیا خواهد شد؟

 

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: بنابراین پیش‌بینی می‌شود در صورت لغو تحریم صنعت خودرو و همچنین روان سازی جریان نقل و انتقال ارز به داخل کشور بازگشت خودروسازان جهانی به ایران آغاز شود.

وی تصریح کرد: نکته مهم در این زمینه اعتمادسازی مجدد برای همکاری‌های مشترک است که البته با توجه به منافع دو طرف این امر ظرف چند ماه آینده محقق شده و همکاری‌ها از سر گرفته خواهد شد.

لینک به دیدگاه

إن شاء الله که همه تحریما برداشته بشه

 

فقط من نمیدونم چرا دولت نمیذاره دلار بیاد پایین

البته میدونما ولی بگم سیاسی میشه:whistle:

لینک به دیدگاه
إن شاء الله که همه تحریما برداشته بشه

 

فقط من نمیدونم چرا دولت نمیذاره دلار بیاد پایین

البته میدونما ولی بگم سیاسی میشه:whistle:

 

اره نگو :whistle:

لینک به دیدگاه
إن شاء الله که همه تحریما برداشته بشه

 

فقط من نمیدونم چرا دولت نمیذاره دلار بیاد پایین

البته میدونما ولی بگم سیاسی میشه:whistle:

 

خود دولت دوست داره بیآد پایین ولی متاسفانه برنامه ریزیهای بانک مرکزی به گونه ای بوده

که با قیمت ارز مرجعی که خودشون با قیمت 2400-2500 عرضه میکردن گره خورده

اگر تصمیم بر این باشه که اصلا نزارن بیآد پایین برای چندین سال این معنی رو میده که منافع شخص یا گروهی خاصی رو میخوان تامین کنن

ولی اگر تصمیم بر این باشه که طی یک برنامه منظم و با در نظر داشتن همه عوامل به تدریج کاهش پیدا کنه کاریست منطقی برای حفظ منافع ملی و بیت المال

چون طی 8 سال گذشته سازمان برنامه و بودجه ای برای نظارت و برنامه ریزی مال بیت المال نداشتیم حتی با کاهش تحریم ها احتمالا دو-سه سالی طول بکشه قیمت ارز به نرخ 2 سال پیشش نزدیک بشه

متاسفانه غیر از دو - سه حوزه در خیلی از بخش ها تخریب به حدیه که حتی با داشتن 2 دکتر روحانی هم 7-8 سالی طول میکشه تا اصلاحات انجام بشه مثل شناختن خاوری ها و از بین بردن تفکر خاوری شدن

 

 

در نهایت باید بگم لیاقت ملت ایران بیش از اینه که ویژن جوانهاش داشتن سفیر مرگی چون پراید تازه اونم با این قیمت باشه - امیدوارم در دولت تدبیر و امید به شرکت های خودرو سازی اجازه بی احترامی به شعور مردم داده نشه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...