FARHUD 3117 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۲ فالكن هايي كه زماني قرار بود پهنه وسيع آسمان ايران را بشكافند و افتخارآفرين باشند اكنون در دستان رژیم صهيونيستی بر عليه مردم بي دفاع مورد استفاده قرار مي گيرند. ایران اولین مشتری خارجی جنگنده ی F-16 بود که بسیار قبل تر از ناتو و از زمان طراحی این جنگنده بدنبال خرید آن بود این قرار داد بسیار قبل تر از سفارشات ناتو بین ایران و ایلات متحده منعقذ گردید بر اساس رويه ي گسترش نيروي هوايي توسط شاه(و پروژه دیواره ی دفاعی(موج شکن) در برابر شوروی که در اوج جنگ سرد مطرح شده بود و ایران محور این دیواره بود) در خواستي براي 160 فروند فالكن(F.16) و حق گذينش 140 فروند ديگر( به ارزش 3.4 ميليارد دلار) براي آمريكا ارسال گرديد با تمام مشكلات و مخالفت ها در تاريخ 1976 كسينجر با فروش 160فروند F.16 موافقت كرد قرار بود اين هواپيما تا تاريخ1979 الا 1983 تحويل گردند گفتگو ها براي 140 فروند بعدي نيز درجريان بود آموزش پرسنل و ارسال تجهيزات پشتيباني انجام شد قرار بود کارخانه ی منتاژی نیز در اصفهان ساخته شود تا تعدادی از این جنگنده ها در ایران منتاژ گردند و تا 1979 دو فروند F.16 براي منظور هاي آموزشي و فناوري ارسال گرديده بود با وقوع انقلاب اين قرارداد لغو گرديد (قسمتي از پول پرداخت شده بود كه هيچگاه باز نگشت) در مورد سرنوشت دو جنگنده ی ارسالی دو روایت وجود دارد اولین و محکمترین آنها حاکی از پس فرستاده شدن آنهاست و دیگری حاکی از باقی ماندن در انبار های نیروی هواییست پس از لغو شدن سفارش ایران پس از انقلاب 75 فروند از جنگنده های سفارش داده شده توسط ایران به اسرائیل که شدیدا به دنبال جنگنده های جدید بود تحویل شد اما از سرنوشت مابقی اطلاعی در دست نیست شماره سریال های F-16 های ایران قرار بود از شماره های 6590-3 و 6591-3 به بعد متعلق به F-16 باشد اما بعدا در دفاتر نیروی هوایی این شماره ها به جنگنده های دیگری اختصاص یافت شماره سریال های 0308-78 تا 0467-78 تولیدی(سریال های استاندارد نیروی هوایی آمریکا)متعلق به ایران است از این میان از شماره سریال 0308-78 تا 0362-78 تحویل نیروی هوایی اسرائیل گردید تحت شماره سریال های جدید 100 تا 261 و مدل های B از 001 تا 017 اولین سری F-16 ها در جولای 1980 تحت برنامه ی اول Peace Marble به اسرائیل ارسال گردید سری 75 فروند اولی جزو اولین سری خروجی از خط تولید فورت ورث بود که ابتدا برای ایران تولید شده بود و سپس به اسرائیل ارسال شد (سری اول شامل 75 فروند تک سرنشینه F-16A Block 5 و 8 فروند دو سرنشینه ) سر انجام در همان سال اسکادران 117 (140 ) اولین سری جنگنده های جدید را جایگزین جنگنده های Gloster Meteor و Mirage IIICJ و IAI Kfir نمود با رسیدن سری بعدی در سپتامبر همان سال اسکادران 110 شوالیه های جنوب نیز جنگنده های جدید را پذیرا شدند (این اسکادران قبل از این به Mosquito و A-4 مجهز بود) این اسکادران جزو اولین اسکادرانهایی بود که وارد نبرد با سوریه و لبنان شد در 1981 با وجودی که هنوز جنگنده ها در مرحله ی آزمایشی بودند اسکادران 117 موفق شد اولین پیروز هوایی را به نام خود ثبت کند این جنگنده یک Mi-8 سوری را در نزدیکی مرز لبنان هدف قرار داد به نقل از سايت دانشجو-محمد حسین جهان پناه و اما سرنوشت فالكنهاي ايراني: 78-0308 سفارش دهنده : نیروی هوایی ارتش ایران IIAF کاربر : نیروی هوایی اسراییل IAF کارخانه سازنده : شرکت جنرال داینامیکس وضعیت : فعال تصویر: 78-0309 سفارش دهنده : نیروی هوایی ارتش ایران IIAF کاربر : نیروی هوایی اسراییل IAF کارخانه سازنده : شرکت جنرال داینامیکس وضعیت : فعال تصویر: ندارد 78-0310 سفارش دهنده : نیروی هوایی ارتش ایران IIAF کاربر : نیروی هوایی اسراییل IAF کارخانه سازنده : شرکت جنرال داینامیکس وضعیت : فعال تصویر: 78-0311 سفارش دهنده : نیروی هوایی ارتش ایران IIAF کاربر : نیروی هوایی اسراییل IAF کارخانه سازنده : شرکت جنرال داینامیکس وضعیت : فعال تصویر: 78-0312 معروف به "Snapir" سفارش دهنده : نیروی هوایی ارتش ایران IIAF کاربر : نیروی هوایی اسراییل IAF کارخانه سازنده : شرکت جنرال داینامیکس وضعیت : فعال تصویر: 78-0313 معروف به " Yahalom " سفارش دهنده : نیروی هوایی ارتش ایران IIAF کاربر : نیروی هوایی اسراییل IAF کارخانه سازنده : شرکت جنرال داینامیکس وضعیت : فعال تصویر: ندارد 78-0313 معروف به " Ra'am " سفارش دهنده : نیروی هوایی ارتش ایران IIAF کاربر : نیروی هوایی اسراییل IAF کارخانه سازنده : شرکت جنرال داینامیکس وضعیت : فعال تصویر: 78-0314 سفارش دهنده : نیروی هوایی ارتش ایران IIAF کاربر : نیروی هوایی اسراییل IAF کارخانه سازنده : شرکت جنرال داینامیکس وضعیت : فعال تصویر: 78-0315 معروف به Cherev" سفارش دهنده : نیروی هوایی ارتش ایران IIAF کاربر : نیروی هوایی اسراییل IAF کارخانه سازنده : شرکت جنرال داینامیکس وضعیت : فعال تصویر: 78-0316 سفارش دهنده : نیروی هوایی ارتش ایران IIAF کاربر : نیروی هوایی اسراییل IAF کارخانه سازنده : شرکت جنرال داینامیکس وضعیت : فعال تصویر: ندارد 78-0317 معروف به "Shavit" سفارش دهنده : نیروی هوایی ارتش ایران IIAF کاربر : نیروی هوایی اسراییل IAF کارخانه سازنده : شرکت جنرال داینامیکس وضعیت : فعال تصویر: 4 لینک به دیدگاه
goghnoos 265 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۲ با سپاس از جناب فرهود به همراه اف-16 ها قراداد هایی برای خرید یک فروند رادار پرنده (آواکس) و یک عدد ناو هواپیمابر و دیگر تجهیزات هم از طرف ایران لغو شد پروژه پایگاه هوایی دریایی عظیم چابهار که بزرگترین پایگاه نظامی خاورمیانه بود و قرار بود پذیرای ناو و هواپیماهای جدید باشد هم برای همیشه نیمه کاره ماند بلندپروازی های ش ا ه در سال 1979 عامل سقوطش شد و بسیاری از سرمایه های مملکت هم به باد رفت 3 لینک به دیدگاه
FARHUD 3117 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۲ با سپاس از جناب فرهودبه همراه اف-16 ها قراداد هایی برای خرید یک فروند رادار پرنده (آواکس) و یک عدد ناو هواپیمابر و دیگر تجهیزات هم از طرف ایران لغو شد پروژه پایگاه هوایی دریایی عظیم چابهار که بزرگترین پایگاه نظامی خاورمیانه بود و قرار بود پذیرای ناو و هواپیماهای جدید باشد هم برای همیشه نیمه کاره ماند بلندپروازی های ش ا ه در سال 1979 عامل سقوطش شد و بسیاری از سرمایه های مملکت هم به باد رفت منطقه ای که تو چابهار اشاره کردید فکر کنم همون منطقه ایه که الان متعلق به نیروی دریایی ارتشه اسمش هم منطقه سوم دریایی هست اگه اشتباه نکنم البته درست یادم نیست در مورد بلندپروازی های اون بنده خدا هم فکر نکنم کار زیاد بدی کرده باشه نمونه اش تجهیز ارتش به بهترین امکانات اون زمان زاغه های پر اون زمانمون باعث شد شکست سختی از دشمن بعثی نخوریم همچنین هم نیروی ایمان و حس وطن پرستی جوانانمون 2 لینک به دیدگاه
goghnoos 265 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۲ منطقه ای که تو چابهار اشاره کردید فکر کنم همون منطقه ایه که الان متعلق به نیروی دریایی ارتشه اسمش هم منطقه سوم دریایی هست اگه اشتباه نکنم البته درست یادم نیست در مورد بلندپروازی های اون بنده خدا هم فکر نکنم کار زیاد بدی کرده باشه نمونه اش تجهیز ارتش به بهترین امکانات اون زمان زاغه های پر اون زمانمون باعث شد شکست سختی از دشمن بعثی نخوریم همچنین هم نیروی ایمان و حس وطن پرستی جوانانمون ش ا ه در سال های پایانی حکومتش بارها از بالا بردن قیمت نفت و اینکه نفت باید در دست خودمون باشه صحبت کرده بود،و دیگه نمیخواست سرنوشت نفت در دست غربی ها باشه،جاه طلبی های نظامی شاه در کنار بحران های نفتی و افزایش بی سابقه قیمت نفت در جهان که باعث افزایش درامد های ایران شد این ترس را در میان مسئولان غربی به وجود آورد که اگر این رویه ادامه پیدا کنه دیر یا زود باید ایران را به عنوان کشوری تاثیرگذار در جهان بپذیرند،و این بار به جای ترس از کمونیست ترس از قدرت اینده ایران به وجود آمد و باعث شد که اونها دست به بدلکاری سیاسی بزنند تنها چیزی که میتونست جلوی پیشرفت ایران را بگیره یک انقلاب بود و .... در مورد چابهار پایگاه هوایی و دریایی قرار بود بصورت یکپارچه دربیاید تا مثل نیروی دریایی ایالات متحده تحت نظر نیروی دریایی باشه الان هم پایگاه دریایی هست و هم پایگاه هوایی برادران دلحامد و نزدیک همند و البته این کجا و آن کجا! ... بازديد شاه به همراه فرماندهان ارشد از پروژهء بزرگ توسعهء پايگاه شكاري چابهاركه با وقوع انقلاب برای همیشه کنار گذاشته شد تست پروازی جنگندۀ F-14A در پایگاه هوایی آندرو در حضور کارشناسان نیروی هوایی ایران 2 لینک به دیدگاه
FARHUD 3117 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۲ بسیار خوب،البته حدسم به یقین تبدیل شد با گفته های شما چون جایی شنیده بودم پایگاه دریایی چابهار(البته منطقه دریایی واژه مناسبتری هست)علاوه بر اونچه که شما گفتین دارای سایت موشکی هم هست. در ضمن اینجا میتونیم بحث رو ادامه بدیم http://www.noandishaan.com/forums/thread118485.html 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده