رفتن به مطلب

نصب عرشه پل کامپوزیتی در واشنگتن


ارسال های توصیه شده

شرکت کامپوزیت ادونتج (Composite Advantage) اولین عرشه کامپوزیتی را برای پل عبور وسایل نقلیه در شهر واشنگتن تولید نمود و این پل را فایبر اسپن (FiberSPAN) نامید.

 

این شرکت توضیح میدهد که بتن و میلگرد فولادی پوسیده که با الیاف تقویت شدند، باعث کاهش وزن دیوارهای کانال شدند که در نتیجه باعث سبک تر شدن وزن عرشه پل میشوند. همچنین در این پروژه معمولاً جایگزینی عرشه پل، طی نیم ساعت تکمیل میشود تا عرشه کامپوزیتی برای ارتباط برقرار کردن با خطوط زیر پل منجمله خطوط ارتباطات، گاز، آب آمادگی پیدا کند. پانلهای عرشه پل فایبر اسپن که وزن کم و مقاومت خوردگی دارند تنها طی یک روز روی سازه فولادی نصب شدند و روز دیگر برای پیچ دادن پانلها، برش داربستهای جوش داده شده و در نهایت اضافه نمودن سنگ فرش پلیمری تقویت شده با الیاف اختصاص یافته است.

 

اسکات ریو (Scott Reeve) رئیس شرکت ادونتج کامپوزیت میگوید: چندین طرح را ارزیابی کردند و در نهایت به دلیل عمق پل که بسیار محدود بود این طرح را انتخاب نمودند و از میله های فولادی طولی شکل برای مقاومت خمشی استفاده کردند. ایشان در ادامه اشاره نمودند: که ما عرشه پل فایبر اسپن را در عمق مجاز 5 اینچ طراحی نمودیم و مقاومت و توانایی آن را در برابر بار وزن کامیون ها مورد آزمایش قرار دادیم.

 

طول پل جدید فایبر اسپن 39 فوت و عرض آن 32 فوت است که دارای پانل تقویت شده با الیاف شیشه در سمت غرب پل است. زنجیره های گرانیت به لبه های عرشه متصل شده و سطح عرشه با آسفالت پوشیده شده است.

 

اطلاعات بیشتر:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: مجله بسپار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...