رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

برنامه ريزي در امور يكي از مباني مديريت توليد و از اصول اساسي مديريت است، برنامه در توليد عبارت از پيش بيني يا شرح مجموعه عملياتي است كه براي رسيدن به هدف يا اهداف تعيين شده لازم و واجب است.

برنامه ريزي توليد در واقع زمان بندي و ترتيب اولويت‌هاي انجام كار مي‌باشد (Scheduling & Sequeneing) و نيز زمان بندي عبارت از تخصيص منابع در طول زمان براي اجراي مجموعه‌اي از فعاليت‌ها، زمان بندي علاوه بر كارهاي توليدي كاربردهاي ديگري نيز دارد كه عمدتاً مربوط به مراكزي مي‌شود كه داراي يك يا چند خدمت دهنده و تعدادي خدمت گيرنده مي‌باشند. اولين مرحله در نوبت بندي مجموعه‌اي از كارها، تعريف و تعيين معيار اولويت مي‌باشد يعني كه مشخص شود، خدمت گيرندگان براي رسيدن به چه هدفي و با چه نظمي نوبت بندي مي‌شوند. پر واضح است كه براي يك واحد توليدي حداقل نمودن هزينه و افزايش بهره وري اهميت زيادي دارد بنابراين نوبت بندي در برنامه (در عدد، زمان و مكان) به منظور حداقل كردن هزينه و افزايش بهره وري ضرورت دارد. معيارهاي سنجش معمول در زمان بندي توليد عبارتند از :

1- معيارهاي مرتبط با ماندن كار در سيستم 2- معيارهاي مرتبط با بدقولي و دير كرد 3- معيارهاي سنجش منظم

دانلود جزوه برنامه ریزی تولید از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
24.gif

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...