bar☻☻n 5895 ارسال شده در 21 آبان، 2013 سلام دوستای نواندیش:wavesmile:. با یه مطلب آموزشی اومدم خدمتتون که همیشه و هرجا به ویژه توی نت خیلی کاربرد داره. می خوام از قانون علائم نگارشی در زبان شیرین پارسی مون بگم. لطفاً رعایت این علائم رو سرسری نگیرید. مراقبت از زبان و ادبیات ایران زمین هست و به نوعی احترام به اون.:icon_pf (19): بریم برای شروع. بسم الله... :icon_gol: 22
bar☻☻n 5895 سازنده ارسال شده در 21 آبان، 2013 نگارش درست نشانههای نگارشی مثل نقطه، ویرگول، نقطهویرگول، علامت سوال، علامت تعجب، سهنقطه و...؛ شیوهی تایپ این علایم بسیار ساده والبته مهم است. فاصله انداختن بین نشانههایی چون . ، ؛ : ؟ ! با واژهی قبلی غلط است و فاصله نینداختن بین آنها و واژهی بعدیشان نیز باز غلط است. درست این است: [TABLE=class: cms_table_grid, width: 400, align: center] [TR] [TD=align: center] واژه اول + نشانه نقطهگذاری + فاصله یا همان space + واژه بعد [/TD] [/TR] [/TABLE] پس دقت میکنیم که پیش از این نشانهها Space نزنیم، و باز هم دقت میکنیم که پس از آنها حتماً Space بزنیم. رعایت درست این شیوه، هم شکل ظاهری متن را زیباتر میکند و هم باعث میشود نقطهگذاریهای متن شما در هر حالتی از دیده شدن در مانیتور (صفحه نمایش) و یا چاپ روی کاغذ، به هیچ وجه از انتهای سطر پایین نیفتند. -------- هنگام استفاده از سهنقطه [...] هم بدون هیچ فاصلهای از واژهی قبل، سه نقطه (دقیقا سه نقطه، نه کمتر و نه بیشتر) پشت سر هم تایپ کنیم؛ به این شکل... یادمان باشد که سه نقطه! نه کمتر و نه بیشتر... سه نقطه را زمانی می گذاریم که می خواهیم بگوییم چیزی ادامه دارد... -ــــــ-ـــ-ــــــ-ـــــ تماممم :hapydancsmil: به امید درست نویسی ها؛ زین پـــــس... 20
vergil 11695 ارسال شده در 22 آبان، 2013 من گاهی وقتا عمدا علائم رو اشتباه میزارم که مخاطبم منظورم رو اشتباه متوجه شه ! 7
bar☻☻n 5895 سازنده ارسال شده در 22 آبان، 2013 من گاهی وقتا عمدا علائم رو اشتباه میزارم که مخاطبم منظورم رو اشتباه متوجه شه ! مثل همونایی که عمداً می خورن زمین؟ ببین ببین. این علامت تعجب رو باید می چسبوندی به جمله دیگه. برو گوشه ی کلاس وایسا یه پاتم بالا بگیر. :دی 9
afshin18 11176 ارسال شده در 22 آبان، 2013 مثل همونایی که عمداً می خورن زمین؟ یا همونایی که با درد لذت می برند (نمونه اش خودمم) 6
bar☻☻n 5895 سازنده ارسال شده در 22 آبان، 2013 یا همونایی که با درد لذت می برند (نمونه اش خودمم) بــــله. به به ببینید چه شاگردیه! پرانتز رو چسبووووونده.:hapydancsmil: حالا من میگم شاگرد، خودمم همچین معلم نیستمااا. اینا رو لدنی بلدم! نه نه،:icon_pf (34): منظورم اینه که امیدوارم بهمون کمک کنه این آموزش ها. 7
afshin18 11176 ارسال شده در 22 آبان، 2013 بــــله. به به ببینید چه شاگردیه! پرانتز رو چسبووووونده.:hapydancsmil:حالا من میگم شاگرد، خودمم همچین معلم نیستمااا. اینا رو لدنی بلدم! نه نه،:icon_pf (34): منظورم اینه که امیدوارم بهمون کمک کنه این آموزش ها. قبول ولی وقتی بخوای نامه اداری بنویسی کاربرد دارن جاهایی که خیلی مهمه غیر ارادی ادم رعایت می کنه بعد کاما رو چه جوری تایپ می کنن؟ 7
bar☻☻n 5895 سازنده ارسال شده در 22 آبان، 2013 قبول ولی وقتی بخوای نامه اداری بنویسی کاربرد دارن جاهایی که خیلی مهمه غیر ارادی ادم رعایت می کنه بعد کاما رو چه جوری تایپ می کنن؟ شکلک شما هست دیگه. :دی نخیر آقااا. ببینید :دی ما الآن توی انجمن ها به شکل محاوره می نویسیم. یعنی همونطور که صحبت می کنیم، به شکل ملفوظش. بنابراین خودمونی هست کلّاً و هرجوری می خوایم می نویسیم. چون در اصل داریم حرف میزنیم. حالا ولی شما فکر کن می خوای یه نقد اجتماعی یا مبحث آموزشی برای وبلاگ یا سایتت بنویسی. خب باید رسمی نوشت و به شکل نوشتاری. اهمّیت رعایت این نکات هم، اونجاست که مشخص میشه. نوشته ای رو که این نکات توش رعایت میشه، تصور کنیم، می بینیم که چقدر نظام مند و مرتّب هست و بر اساس یک اصول تعریف شده، نوشته شده. در یک کلام نوشته پخش و پلا نیست. کاما اسم خارجکی ویرگول هست. با Shift +T نوشته میشه. 8
victoria_r 7682 ارسال شده در 22 آبان، 2013 ممنونم عالی بود. به امید اینکه از این مطالب مفید بیشتر ببینیم. (منظورم غیر از مطالب تخصصی بود) 8
bar☻☻n 5895 سازنده ارسال شده در 24 آبان، 2013 ممنونمعالی بود. به امید اینکه از این مطالب مفید بیشتر ببینیم. (منظورم غیر از مطالب تخصصی بود) ممنونم اگر همینطور عالی همراهم باشید، حتماً انگیزه میدید بهم و با هم ادامه میدیم. جالب بودن اما برای من سخته رعایت کردنش باور بیاور که سخت نیست دوست من :) سه چهار جمله که نوشتی و دقت کردی که علامت ها رو بچسبونی به جمله هات عادت میشه برات. به جمله یا کلمه بچسبون و از بعدی فاصله بده. همین 2
nasim184 12259 ارسال شده در 24 آبان، 2013 نکته ای بود برای خودش مرسی. کاش یه کم زودتر خونده بودم چون چندساعت پیش مطالبی تایپ کردم که هر دو طرفش اسپیس زدمولی دوطرفه خوشگل تره 2
bar☻☻n 5895 سازنده ارسال شده در 24 آبان، 2013 نکته ای بود برای خودش مرسی. کاش یه کم زودتر خونده بودم چون چندساعت پیش مطالبی تایپ کردم که هر دو طرفش اسپیس زدمولی دوطرفه خوشگل تره مقاومت نکن ای دوست. دستا بالا! درست میگین با تمرین حل میشه. به بههه. دست شما طلایی:Ghelyon: :دی 2
bar☻☻n 5895 سازنده ارسال شده در 24 آبان، 2013 اسپم توی این تالار مجازه بخندم برم؟:th_running1: از دست شما
ارسالهای توصیه شده