رفتن به مطلب

شهري در زير شهر ديگر


zahra22

ارسال های توصیه شده

 

 

نام: فضاي زيرزميني چند منظوره جايگزين

محل: آمستردام- هلند

هزينه احداث: 14/4 ميليارد دلار

زمان تقريبي اتمام: 2028 ميلادي

جابه جايي 900 ميليون فوت مکعب از خاک به منظور ايجاد فضاي شهري زيرزميني مقاوم در مقابل آب، مدنظر مهندسين است. آمستردام شهري است که به نظر مي رسد براي احداث يک شهر زيرزميني بسيار نامناسب و نامعقول باشد ولي همان تيم مهندسي هلند که در بين آنها مهندسين معمار بسيار مجربي نيز وجود داشتند و در حال حاضر مشغول ساخت کانال هاي زيرزميني اين شهرهستند چنين ايده اي را بسيار خوب و مناسب مي دانند چون اين شهر روي لايه ضخيمي از خاک رس بسيار مقاوم در مقابل نفوذ آب به ضخامت 100 فوت يا بيش از 30/5 متر احداث شده است. محبوس کردن شهر جديد در فضاي بين اين لايه از خاک رس و کف هاي کانال عايق شده، منجر به آن گشته که شما تقريبا داراي فضايي شويد که پيشاپيش پايه و سقف آن ايجاد شده و بنابراين کافي است اقدام به ساخت ديوارهاي بتوني که در طول خط ساحلي کانال ايجاد مي شود و همين طور عايق کاري آن نموده تا يک شبکه مارپيجي شش طبقه مقاوم در مقابل آب ايجاد شود. اما تنها راه ايجاد يک سازه پايدار يا يک سايت در فضايي که از تخليه مقدار عظيمي از زمين باتلاقي آمستردام به وجود مي آيد، عبارتست از پر کردن کانال هايي که در قرن 17 احداث شده آن هم باشن. به همين دليل مهندسين براي ايجاد هزار فوت فضا که منجر به کندن خاک آن مي گردد، آن خاک را مورد استفاده در پر کردن کانال ها قرار داده و بدين ترتيب يک سايت خشک ديگر را ايجاد کرده اند. بعد از ايجاد ديوارهاي حائل خارجي که عمل نگه داشتن را بر عهده دارد و همين طور اتمام دو سقف بالايي مهندسين مي توانند کف کانال را مجددا عايق کاري کرده و امکان جريان يافتن مجدد آب را به وجود آورند.

89581.JPG

فضايي که بدين ترتيب ايجاد خواهد شد، شامل 48 کيلومتر کانال و همين طور مسيرهاي اتومبيل رو، مراکز خريد، سالن هاي ورزشي و هر آن چه که روي سطح زمين پيدا مي کنيد، خواهد بود البته به استثناء نور خورشيد.

 

 

 

منبع :http://www.rasekhoon.net/article/show-96669.aspx

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...