رفتن به مطلب

مقاله پدیدارشناسی تکنولوژی رسانه سینما در دو دوره ی آنالوگ و دیجیتال


sam arch

ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 95%]

[TR]

[TD=colspan: 2]نويسنده:مهدي ازهري راد

نويسنده:حسنعلي پورمند

 

هنر ،شماره پياپي 174، ،سال پانزدهم،، شماره در سال 6، اسفند، 1391، صفحه 64-70

کلید واژه ها : تكنولوژي, سينما,پديدارشناسي,دن آيدي

نوع مطلب: مقاله

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2, align: right]تاريخ تكنولوژي سينما به عنوان يك رسانه مسلط در قرن بيستم دو دوره تكنولوژيكي آنالوگ و ديجيتال را تجربه كرده است، عموماً به اين تاريخ از منظر درون گفتمان سينمايي توجه شده است. در اين مقاله سعي شده تكنولوژي سينما با روشي پديدارشناسانه مورد بررسي قرار گيرد بدين منظور از تبييني كه دن آيدي در اين ارتباط انجام داده است، به خصوص طبقه بندي تكنولوژي ذها در انواع تن يافته، تن زدوده، هرمونتيكي و غيريتي، استفاده شده است. در اين بررسي تكنولوژي سينما در دو دوره آنالوگ و ديجيتال به طور مجزا واكاوي شده است تا سير تغييرات پديدارشناسانه آن مشخص گردد. اين مقاله مشخص مي كند كه تكنولوژي سينما در دوران آنالوگ از هرمونتيكي بودن به سمت تن يافتگي بيشتر و تا حدي روابط غيريت حركت كرده است و در دوران ديجيتال خويش از تن يافتگي بيشتر به سمت تن زدودگي تغيير جهت داده و ذهني تر گشته است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...