قاصدکــــــــ 20,154 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 اردیبهشت، ۱۳۸۹ نویسنده: منصور ابراهيمي ناشر: باشگاه انديشه توضیحات: دريافت جامع از ديدگاه ارسطو در باب هنر منوط به بررسي همة آثار اوست؛ زيرا بوطيقا فقط دربارة يك نوع از صناعت (تخنه) ، هنر مبتني بر بازنمايي و محاكات، است. ارسطو در بوطيقا از نقش عاطفه و احساس در آفرينش و دريافت هنري غافل نمانده است و بحثش در باب ميمسيس پاسخ مستقيم به افلاطون نيست. امروزه ارسطوي واقعي، بلكه «ميراث ارسطويي» حيات نظري و فعال دارد و فقط در چنين زمينهاي ميتوان، همصدا با ريكور، از پيوند ميمسيس و ميتوس / موتوس و پوئسيس سخن گفت. ارسطو مرز شعر و تاريخ را روشن و نتيجة كار شاعر را برتر از كار مورخ ميداند. او از سه حوزة شناخت سخن ميگويد: نظري، عملي، ابداعي. به اينكه ابداع نوعي شناخت است كمتر توجه كردهاند. پذيرفتهايم كه ارسطو با علل چهارگانه هنرهاي مفيد و زيبا را از هم تفكيك ميكند. نوسباوم استنباطي ديگر دارد و هايدگر تفسيري بديع و شاعرانه از علل اربعه و فوزيس و تخنه (هنر) عرضه ميكند. زبان: فارسی حجم کتاب: 639 کیلوبایت تعداد صفحات: - نوع فایل: exe برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام نقل قول لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .