قاصدکــــــــ 20162 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 اردیبهشت، ۱۳۸۹ نویسنده: منصور ابراهيمي ناشر: باشگاه انديشه توضیحات: دريافت جامع از ديدگاه ارسطو در باب هنر منوط به بررسي همة آثار اوست؛ زيرا بوطيقا فقط دربارة يك نوع از صناعت (تخنه) ، هنر مبتني بر بازنمايي و محاكات، است. ارسطو در بوطيقا از نقش عاطفه و احساس در آفرينش و دريافت هنري غافل نمانده است و بحثش در باب ميمسيس پاسخ مستقيم به افلاطون نيست. امروزه ارسطوي واقعي، بلكه «ميراث ارسطويي» حيات نظري و فعال دارد و فقط در چنين زمينهاي ميتوان، همصدا با ريكور، از پيوند ميمسيس و ميتوس / موتوس و پوئسيس سخن گفت. ارسطو مرز شعر و تاريخ را روشن و نتيجة كار شاعر را برتر از كار مورخ ميداند. او از سه حوزة شناخت سخن ميگويد: نظري، عملي، ابداعي. به اينكه ابداع نوعي شناخت است كمتر توجه كردهاند. پذيرفتهايم كه ارسطو با علل چهارگانه هنرهاي مفيد و زيبا را از هم تفكيك ميكند. نوسباوم استنباطي ديگر دارد و هايدگر تفسيري بديع و شاعرانه از علل اربعه و فوزيس و تخنه (هنر) عرضه ميكند. زبان: فارسی حجم کتاب: 639 کیلوبایت تعداد صفحات: - نوع فایل: exe برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده