رفتن به مطلب

صدور مجوز ایجاد نیروگاه پایلوت تولید انرژی از موج دریا


ارسال های توصیه شده

رییس سازمان انرژی‌های نو درخصوص برنامه‌های سازمان در خصوص تولید انرژی از موج دریا گفت: مطالعات جدی در این زمینه با همکاری موسسه ملی اقیانوس‌شناسی در خلیج‌فارس انجام گرفته که نتایج خوبی نیز داشته است و امیدواریم این مطالعه دولت‌های آینده را مجاب کند تا مجوز ایجاد یک نیروگاه پایلوت را در این زمینه ارائه کنند.

آرمودلی با بیان این‌که از جمله اولویت‌های سازمان انرژی‌های نو ایران در برنامه پنجم توسعه تولید پنج هزار مگاوات انرژی‌های نو است که بخش عمده آن باید توسط بخش خصوصی تامین شود، گفت:‌ در حال حاضر مجوز 12 هزار مگاوات به بخش خصوصی ارائه شده است که به دلیل مشکلات مالی، این بخش نتوانسته به میزان موجود دست یابد. این در حالی است که بخش خصوصی می‌تواند با اتصال نیروگاه‌های خود، ما را در دستیابی به اهداف برنامه‌ی پنجم یاری کند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر در بحث انرژی‌های تجدید‌پذیر دارای 300 میلیون کیلو وات ساعت تولید هستیم، تصریح کرد: تقریبا در حال حاضر 210 مگاوات انرژی‌های تجدید‌پذیر در کشور نصب شده است که این میزان منهای انرژی نیروگاه‌های آبی بزرگ با 10 هزار مگاوات است که 15 درصد برق کل کشور را تشکیل می‌دهد.

رییس سازمان انرژی‌های نو، بیشترین انرژی‌های تجدید‌پذیر مورد استفاده در کشور را ابتدا انرژی «باد» عنوان کرد و گفت:‌ نیروگاه‌های «زیست توده»، »آبی کوچک» و پس از آن «زمین گرمایی» و «خورشیدی» به ترتیب بیشترین انرژی‌های قابل‌استفاده در کشور را دارا می‌باشند.

به گفته آرمودلی، تولید انرژی از سوخت‌های گیاهی، استفاده از زباله برای تولید برق، استفاده از محل‌های دفن زباله و غیره از دیگر اولویت‌ها برای تولید انرژی به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: بر این اساس مجوزهای مختلفی در بحث تعبیه زباله‌سوز به شهرهای نوشهر، تنکابن، قائم‌شهر و رشت ارائه شده است. همچنین در مشهد و شیراز نیز این نیروگاه‌ها در حال فعالیت هستند.

آرمودلی در خصوص برنامه سازمان انرژی‌های نو مبنی بر تولید انرژی از موج دریا، نیز گفت: در این زمینه مطالعات جدی با سازمان اقیانوس شناسی در خلیج فارس انجام گرفته که نتایج خوبی نیز داشته است که امیدواریم این مطالعه دولتهای آینده را مجاب کند تا مجوز ایجاد یک نیروگاه پایلوت را در این زمینه ارائه کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...