رفتن به مطلب

گزارش جدید iSupply : اینتل و سامسونگ بزرگترین سازندگان چیپ در دنیا


ارسال های توصیه شده

7298-semiconductor-chip.jpg

براساس آخرین گزارش منتشر شده iSupply، شرکت قدرتمند اینتل بعنوان بزرگترین تولید کننده نیمه هادی ها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ معرفی گردید. آنها حدود ۱۵.۱ درصد از سهم بازار تراشه ها در دنیا را در اختیار دارند. بعد از اینتل، شرکت کره ای سامسونگ با سهمی ۱۰.۵ درصدی قرار گرفته است.

 

در دوره سه ماهه ژانویه تا مارس، شرکت سامسونگ به فروش ۷.۷ میلیارد دلاری در این بخش دست یافته، در حالیکه شرکت اینتل در این دوره ۳ ماهه ۱۱.۱۶ میلیارد دلار فروش داشته است. شرکت سرشناس کوالکام با سهمی ۵.۳ درصدی و درآمدی ۳.۹۲ میلیارد دلاری در مکان سوم بزرگترین تولیدکنندگان چیپ قرار گرفته است. رتبه چهارم هم در اختیار کمپانی ژاپنی توشیباست که سهمی ۴ درصدی و درآمدی ۲.۹۳ میلیارد دلاری دارد.

 

برای مقایسه، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ شرکت سامسونگی سهمی ۱۱.۱ درصدی از بازار جهانی تراشه ها را در اختیار داشته است.

 

اما در بخش مموری چیپ ها، سهم سامسونگ حدود ۳۳.۳ درصد و فروش آنها ۴.۷۲ میلیارد دلار می باشد که در این قسمت این کمپانی کره ای بدون مشکل در صدر قرار دارد. به دنبال آن شرکت SK Hynix قرار دارد که سهمی ۱۷.۴ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است.

 

البته در بازار SoC ها داستان تا حدودی متفاوت است و بعد از اینتل که سهمی ۲۰ درصدی دارد، کمپانی کوالکام با ۷.۳ درصد قرار دارد. سامسونگ نیز با سهمی ۵ درصدی در رتبه سوم است.

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...