Mehdi-82 2929 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 خرداد، ۱۳۹۲ با درود به همه دوستان گرامی, در این پست سعی میکنم, تا مختصر و مفید یه سری نکات در مورد کار با وی-ری اسکچاپ رو براتون بذارم فقط یکم حوصله کنید, چون درست کردن فایل آموزشی خیلی کار میبره, منم سعی میکنم این پست رو آهسته و پیوسته ادامه بدم. 20 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 31 خرداد، ۱۳۹۲ بعد از اینکه وی-ری رو نصب کردین, نوار ابزار مربوط به وی-ری تو پنجره اسکچاپ نشون داده میشه که به شکل زیر هستش این موارد رو بعدا توضیح میدم 20 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 31 خرداد، ۱۳۹۲ یه راه دسترسی دیگه به وی-ری از طریق منوهای موجود در نرم افزار هستش که با استفاده از این منو هم به تمامی امکانات وی-ری دسترسی دارین 17 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 31 خرداد، ۱۳۹۲ تا حالا براتون سوال پیش اومده که بخواین بدونین ورژن v-ray ای که روی اسکچاپ تون نصب کردین, دقیقا چیه؟ خب... به تصویر پایین نگاه کنید [/img] 20 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 تیر، ۱۳۹۲ شاید اغراق نباشه اگه بگیم, که 90% نتیجه ای که به عنوان خروجی کار میگیرم به نورپردازی مربوط میشه (البته منظورم در بخش رندرگرفتنه). تو پروژه هایی که میخوایم کار کنیم, معمولا کار رو به 5 بخش اصلی تقسیم میکنیم. این پنج بخش شامل 20% مدیریت پروژه 20% مدل سازی 20% متریال دهی (تکستچرینگ) 20% لایتینگ (نورپردازی) 20% رندرینگ این روند کار هستش, گفتم این مورد رو هم بگم جزو توضیحات کلی. 18 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 تیر، ۱۳۹۲ یکی از اولین و مهمترین تنظیماتی که تو محیط نرم افزار باید انجام بشه, تنظیمات محیطی هستش برای اینکار از v-ray option استفاده میکنیم. و بعد [/img] http://www.noandishaan.com/upload/images/d9dhsf5vv8ymhkoa0cl.png قسمت اول که با رنگ سبز مشخص شده (GI) یا همون Global Illumination, به عبارت دیگه نور محیطیه تنظیماتی که انجام میدیم (البته به احتمال زیاد تو حالت پیش فرض انتخاب شده هست) برای نور محیطی و نور پس زمینه (BG) یا BackGround یکی هستش, اما وارد جزئیاتش دیگه نمیشم. http://www.noandishaan.com/upload/images/ise6d3akvs4m0ttl4bl5.png مطمئن بشید, مواردی رو که با کادر قرمز مشخص شده, روی همین حالت تنظیم کرده باشید. 17 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۲ ما وقتی در وی-ری داریم راجع به نور پردازی صحبت میکنیم, در حقیقت سه نوع (دسته) نور (یا بهتره بگیم, نورپردازی) در وی-ری داریم: 1 - indirect illumination (نور غیرمستقیم) که توسط موتور GI ارائه میشه, 2 - نور طبیعی محیطی حالت واقعی که توسط محیط Sun and sky ارائه میشه 3 - دوربین های فیزیکی 15 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۲ دوستان گل نواندیش, یه مطلب: نورپردازی آیتم خیلی مهمی توی خروجی گرفتن از کارها هست, و برای وی-ری اگه بخوام از اول شروع کنم و پیش برم, باید متریال دادن و تنظیماتش رو بگم ( که فکر میکنم خیلی از دوستان کمابیش این مورد رو میتونن انجام بدن) که ازش میگذرم, در آینده وقت شد به این مورد هم برمیگردم و توضیح میدم, اما الان با اجازه دوستان میرم روی قسمت نورپردازی (چون یه دفعه مثل این سری میبینین که کارپیش میاد یه ده روز یا دوهفته نیستم) 13 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۲ قبل از پرداختن به موضوع نورپردازی این مورد رو بگم: در نوار ابزار وی-ری یه موردی داریم به اسم فریم بافر 12 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۲ خب دیگه بریم سراغ نورپردازی همینطور که میبینین, توی وی-ری چهارتا آیتم اصلی برای نورپردازی داریم. (البته میتونیم موقع متریال دادن, یه متریال رو به صورت نورانی تعریف کنیم, ولی اون موضوع بحث ما نیست.) اولین مورد: Omni Light هستش این نور, حجمی کره ای شکل, هست و در تمام جهات نورافشانی میکنه مورد دوم: Rectangular Light برخلاف بقیه نورها, این یکی رو باید رسم کرد! یعنی سایزش دست خودمونه. مورد سوم: Spot Light این مورد مثل حالت نور هالوژن و ... هست. مورد چهارم: IES Light نورهایی که طبق ضوابط استاندارد و خاص؛ و بر اساس لامپ های واقعی تعریف شدن, (معمولا توسط خود شرکتهای سازنده لامپها تهیه میشن) میتونید این فایلها رو از اینترنت دانلود کنید. 10 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۲ دوستان گلم من سعی میکنم, تا حد امکان مطالبم رو ساده بیان کنم, و یه حالت خودمونی داشته باشه, چون میخوام نورپردازی رو شروع کنم قبلش بهم بگین, که همین حالت رو ادامه بدم, یا اینکه تریپ کلاسیک و کتابی براتون بنویسم؟ امشب یا فردا, بقیه اش رو مینویسم, فعلا باید برم 12 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 تیر، ۱۳۹۲ دست شما درد نکنه، خیلی خوبه همینطور ادامه بدید ولی خواهشاً ناتموم نمونه مثل خیلی آموزشای دیگه!فقط لطف کنید آموزشتون تا یه جایی که پیش رفت یا کامل شد یه فایل اینجا بذارید و اینها رو روش پیاده کنید که ما هم همینکارو انجام بدیم و نتیجه رو مقایسه کنیم و رفع اشکال کنیم. بازم منون از لطف شما:icon_gol: دلیل ناتموم موندن خیلی از آموزشها, عدم استقبال دوستان از اون موضوع هست که شروع کننده رو دلسرد میکنه, چشم, من سعی خودم رو میکنم 13 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 24 تیر، ۱۳۹۲ دوستان قبل از ادامه این بحث یه مورد : من خودم دارم از Vray ورژن 1.49.01 استفاده میکنم, که نسبت به ورژن های قبلی خودش خیلی بهتر شده, برای اینکه همه مون بتونیم موقع کار تو محیط یکسانی کار کنیم, توصیه میکنم این ورژن رو دانلود و نصب کنید. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام حجم فایل 77.8MB هستش البته ورژن 1.6 هم, توسط کمپانی اصلی ارائه شده, ولی فعلا لینک دانلودش رو پیدا نکردم, هرکی لینکش رو پیدا کرد, خوشحال میشم اینجا بذاره. 6 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 تیر، ۱۳۹۲ با درود به همه دوستان خب بالاخره فایل تمرین آماده شد!!! اول میخواستم برای هر حالتی یه محیط خاص درست کنم, (کلی هم وقت برد) ولی بعدا, یه فایل تمرین از آموزش لیندا رو برداشتم, و تا اونجایی که میشد, سعی کردم سبک و ساده اش کنم, و اینجا در دسترس دوستان بذارم. فایل رو برای ورژن 7 اسکچاپ سیو کردم وی-ری مورد استفاده هم, 1.49.01 هست, که لینکش رو تو پست قبل گذاشتم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 8 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 مرداد، ۱۳۹۲ با عرض پوزش و شرمندگی از همه دوستان, میبخشین به خاطر مشغله های کاری کمتر میتونم بیام, اما دارم مطالب رو آماده میکنم, فقط چون نمیخوام بین مطالب هر قسمت فاصله بیافته هرقسمت که آماده شد, کل اون قسمت رو اینجا میذارم. 7 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 مرداد، ۱۳۹۲ برای قرار دادن نورها در داخل محیط اسکچاپ کافی است تا نور مورد نظر را انتخاب کنیم, بعد در محل دلخواه, فقط یک کلیک کنیم تا نور ما در محل قرار داده شود (البته به صورت پیش فرض, هنوز باید کلی تنظیم روش انجام بدیم) به جز نور مستطیلی که برای این نور اول باید در یک محل کلیک کنیم, بعد با حرکت دادن موس یک مستطیل رسم میشه, و در نقطه دلخواه کلیک دوم رو انجام میدیم, تا مستطیل نور ما درست بشه. 8 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 مرداد، ۱۳۹۲ خب, برای شروع, ما یه محیط تاریک رو انتخاب میکنیم (در نظر داشته باشین که دوربینهای فیزیکی وی-ری رو هم در حالت خاموش قرار میدیم.) [ یعنی میریم در قسمت, وی-ری آپشن, روی قسمت دوربین (camera) کلیک میکنیم [/img] 4 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 مرداد، ۱۳۹۲ حالا برگردیم سر کار خودمون فایل پیوست رو باز کنید (همون فایلی که در پست #17 گذاشتم), و روی زبانه اول کلیک کنید, و بعد, یه رندر آزمایشی بگیرید, در اینجا چیزی که در نتیجه رندر می بینید, یه صفحه سیاه رنگه! [/img] روش دوم از منوی window روی گزینه Layers کلیک میکنیم. [/img] و همونطور که میبینید هیچکدوم از لایه های نور ما فعال نیستن. 4 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 مرداد، ۱۳۹۲ حالا تیک لایه پایینی Light_Omni را بزنید تا فعال بشه میبینید که یه حجم کره مانند ظاهر میشه و بعد یه رندر بگیرید. نتیجه رندر یه چیزی مثل عکس زیر میشه, [/img] اینجا گزینههای مختلفی رو داریم. 7 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 مرداد، ۱۳۹۲ اول در قسمت Intensity که با کادر زرد رنگ مشخص شده گزینه دوم : Color که یه کادر سفید رنگ جلوش هست, رنگ نور شما رو مشخص میکنه, کافیه روی این کادر سفید رنگ کلیک کنید تا پنجره انتخاب رنگ باز بشه و رنگ دلخواه تون برای نور رو انتخاب کنید. گزینه سوم, Intensity میزان و شدت نور رو بر اساس واحدی که در نظر گرفته شده نشون میده, که خب, طبیعیه که هرچی این عدد بزرگتر بشه, شدت نور هم بیشتر میشه و وبر عکس اما قسمت آخر, یعنی Units, واحد نور رو نشون میده که در صورت تمایل میتونید با کلیلک برروی اون به واحدهای دیگه هم نور خودتون رو تنظیم کنید, برای مثال (وات) مثلا میتونید عدد (عدد داخل کادر Intensity ) رو روی 200 بزارین و واحد رو برحسب (وات) تا به شما نور 200 وات بده. به همین راحتی! 7 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده