Saye Noori 10314 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۹۲ درود فرآوان در معماری مباحث مختلفی مورد بررسی قرار میگیره،از طراح گرفته تا تک تک و جزء به جزء ویژگی های کالبدی،شناخت پیچیدگی ها ،ضوابط و علائم ترسیمی و بسیاری از این دست مشخصات و اطلاعاتی که ما رو به کنکاش و بررسی اون وا می داره .اما در این میان چیزهایی هم وجود داره که در عین سادگی و حتی نمود ظاهری کوچک ، قسمتی از همین مفاهیم کلی رو تشکیل میده. در این تاپیک سعی میشه گزیده ای از همین مطالب،تصاویر و نوشته هایی قرار داده بشه که اگرچه در حاشیه آرشیومون گنجونده میشن اما میشه از اون ها به متن اصلی یک تفکر یا حتی سبکی و بخشی از اصالت و هویت معماری دست یافت. در کنار این با نگاهی متفاوت با درون مایه طنز به معماری و به طور کلی فضایی آزاد برای ارائه غیر متعارف های معماری در این جا پرداخت....پس!! منتظر همراهی شما دوستان ِ معمار ِ عزیز هستیم...... سپاس بیکران..... سبز و پایدار باشید :icon_gol: **** شروع تاپیک**** چرا آرامگاه بوعلی سینا 12 ستون دارد؟؟؟؟؟ 12 ستون این بنا نشان دهنده 12 رشته دانشی است که ابن سینا بر آن احاطه داشته است. 30 لینک به دیدگاه
saman 7 8787 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۹۲ چرا میدان نقش جهان کج درست شده یعنی با زاویه ساخته شده شما نظراتونو بگین تا بگم دلیلش چی بوده 21 لینک به دیدگاه
faezeh mzk 19231 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۹۲ چرا میدان نقش جهان کج درست شده یعنی با زاویه ساخته شده شما نظراتونو بگین تا بگم دلیلش چی بوده توی توضیحاتی که استاد میر میران درباره این موضوع میده معتقده که این چرخش ریشه در معماری گذشتگان ماداره، زاویه ای که میدان نقش جهان داره دقیقا 15 درجه از جنوب به سمت شرق هست که همین گردش رو توی کاخ های هخامنشی و بعد از اون در دوره ساسانی در آتشکده ها و مقبره صفی الدین اردبیلی هم شاهد هستیم هر چند که حتی از دید مهندس میرمیران دلیل قطعی نمیشه به این موضوع گذاشت اما ایشون میگن که توی ایین های هخامنشی این جهت رو انتخاب میکردن تا در روز 14 مهر در روز ایین هخامنشی خورشید درست از پشت سر شاه هخامنشی طلوع و در جهت دیگه غروب کنه! 21 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۹۲ ترجمه شگفت انگیز.....!!!!! این چند نمونه از ترجمه هایی هست که متاسفانه به دلیل کم مهارتی و شایدم بی ملاحظه گی برخی دوستان در بخش ترجمه متون انجام میشه که هم طنز و خنده داره و هم گریه دار و تاسف آور!!! Tehran Stock Exchange Competition Entry ورود به مسابقه بورس اوراق بهادار در تهران Designed by Hans Hollein & Partner, the Tehran Stock Exchange aims to become a civic symbol that not only accommodates the stock exchange functions but also repents the practice in its entirety.i این ساختمان که طرحی از Hans Hollein و شرکاست، بورس اوراق بهادار تهران قصد دارد تبدیل به یک نماد شهری شود. As an architectural intervention, The buildings’ architectural nature allows it to become an identifiable structure within the urban fabric.i نفوذ معماری در ساختمان، آن را به سازهای قابل تشخیص در بافت شهری تبدیل کرده است. The rectangular form of the office tower follows the homogenous surroundings, but the TSE´s façade is an innovative merger of two building envelope typologies and a strong contrast to any building in the vicinity: The window wall and the ceramic brick façade.i این برج اداری مستطیل شکل با محیط پیرامونش سازگاری دارد اما نمای TSE ادغامی نوآورانه از نوعشناسی ساختمان و کنتراست شدید با دیگر ساختمانهای مجاور است: نمایی از دیوار پنجره پنجره و آجرهای سرامیکی. The sensible placement of the TSE site in the north of Tehran represents a well thought out site location whereby the orthogonal structure of the city demands and architectural answer respecting its stringent parameter. Solving the architectural paradox of having a notable building that still respects its urban context was achieved by making use of the rectilinear site.i قرار گرفتن ساختمان TSE در منطقه شمال تهران بسیار بجا و مناسب است. با استفاده از خطهای مستقیم، پارادوکس معماری که در این ساختمان نسبت به بافت شهری مشهود بود از میان رفت. By overlaying these bricks with a traditional color pattern it creates an enigmatic effect, as the building responds to light by reflecting the enamel of the ceramic elements during bright sunshine as well as being a colorful beacon on an overcast day.i با پوشاندن این آجرها با رنگهای سنتی اثری معماگونه خواهد گذاشت؛ در طول روز لعاب اجزای سرامیکی نور را منعکس کرده و در فقدان نور خورشید با چراغهای رنگارنگ خودنمایی میکند. At night time when being backlit the solid cube form is broken up into a dissipated image and projects rays of light into all directions.i در طول شب، نور پشتزمینه نمای مکعب شکل که به رنگهای مختلف است به تمام جهات میتابد و زیبایی خیرهکنندهای ایجاد میکند. The zone surrounding the middle of the cube is cleaved open and contains sculptured elements that embody fragments of the building façade pattern.i ناحیه محصور کننده وسط مکعب باز است و اجزای تراشکاری شده در آن یادآور تکههایی از نمای ساختمان است. The offices in this area are accompanied by terraces.i دفاتر اداری ساختمان از تراسها به یکدیگر مرتبطند. از یادداشت های زروان 12 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 16 خرداد، ۱۳۹۲ لباسی برای دوستداران اتوکد! برای شمایی که با نرم افزار ترسیمی اتوکد کار کرده اید یا کار می کنید هچ (Hatch) واژه آشنایی است. اما برای کسانی که کمتر اتوکد را می شناسند این توضیح لازم است که هچ، دستوریست که برای شما یک بخش تعریف شده را هاشور می زند تا مثلا کاربری و نوع آن در پلان مشخص باشد. حالا شاید جالب باشد تی شرت هایی را ببینید که رویشان تصویر هاشورهای معروف اتوکد طراحی شده! Hatch-Grass Hatch-Wood Hatch-Concrete Hatch-Glass Hatch-Steel Hatch-Insulation برگرفته از:ninashahrokhi.persianblog.ir 18 لینک به دیدگاه
saman 7 8787 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 خرداد، ۱۳۹۲ می دونید چرا مسجد شیخ لطف الله مناره نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون این مسجد واسه اهل حرم بود و چون زن نمیتونست اذان بزنه و چون هیچ مردی هم اجازه ورود نداشت پس هیچ دلیلی نداشت که واسش مناره درست کنن (تا جایی که من میدونم دلیلش این بوده شاید دلیل های دیگه ای ام داشته باشه) 17 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 16 خرداد، ۱۳۹۲ * نکته خیلی ظریف و در عین حال حائز اهمیتی بود: « این مسجد جهت استفاده همسران شاه عباس بنا شده است و به همین دلیل این بنا فاقد مناره (جهت اذان گفتن) است ». . . . . . . . . ای عاشقان ای عاشقان دیوانهام کو سلسله ای سلسله جنبان جان عالم ز تو پرغلغله زنجیر دیگر ساختی در گردنم انداختی وز آسمان درتاختی تا رهزنی بر قافله برخیز ای جان از جهان برپر ز خاک خاکدان کز بهر ما بر آسمان گردان شدهست این مشعله از غزلیات دیوان شمس مولوی 16 لینک به دیدگاه
faezeh mzk 19231 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 خرداد، ۱۳۹۲ می دونید چرا مسجد شیخ لطف الله مناره نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون این مسجد واسه اهل حرم بود و چون زن نمیتونست اذان بزنه و چون هیچ مردی هم اجازه ورود نداشت پس هیچ دلیلی نداشت که واسش مناره درست کنن (تا جایی که من میدونم دلیلش این بوده شاید دلیل های دیگه ای ام داشته باشه) * نکته خیلی ظریف و در عین حال حائز اهمیتی بود:« این مسجد جهت استفاده همسران شاه عباس بنا شده است و به همین دلیل این بنا فاقد مناره (جهت اذان گفتن) است ». . . . . . . . . ای عاشقان ای عاشقان دیوانهام کو سلسله ای سلسله جنبان جان عالم ز تو پرغلغله زنجیر دیگر ساختی در گردنم انداختی وز آسمان درتاختی تا رهزنی بر قافله برخیز ای جان از جهان برپر ز خاک خاکدان کز بهر ما بر آسمان گردان شدهست این مشعله از غزلیات دیوان شمس مولوی حالا نکته جالب اینجاست که بهتون بگم توی کتاب گنج نامه مساجد اصفهان و توسط کارشناسان میراث فرهنگی اصفهان این موضوع رد میشه! بر خلاف این موضوع که رایج شده بین مردم که این مسجد مربوط به همسران شاه عباس بوده و حتی میگن راه زیرزمینی از این مسجد به کاخ عالی قاپو هست این مطلب صحت نداره! مسجد شیخ لطف الله در واق مدرس شیخ لطف الله، پدر زن شاه عباس اول بوده که به احترام اون که خیلی مورد تایید و علاقه شاه عباس بوده ؛در سه طبقه شامل همکف، زیرزمین و اول ساخته شده، در طبقه اول استراحتگاه ویژه ای هم برای شیخ طراحی شده است یه پاور پوینت کامل درباره اش دو تا از همکلاسی هام امسال برای معماری اسلامی2 ساخته بودن که ازشون اجازه میگیرم اگه شد براتون میذارمش 13 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 خرداد، ۱۳۹۲ saye :v This is not a political message !!! معماری بر ویرانهها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۰ در چین، هر کشور غرفهای داشت که در آن به نمایش تکنولوژی خود می پرداخت. در این نمایشگاه، برای فلسطین غرفهای پیشبینی نشده بود. گروهی از معماران فلسطینی آلترناتیوی ارائه دادند که در عکس بالا مشخص است. در زیر غرفهی پر رنگ و لعاب و ثروتمندانهی اسرائیل ویرانهای از غزه آمده و متنی وجود دارد که میگوید: «ما هرگز آنچه را که اسرائیل در غزه انجام داد فراموش نمی کنیم.» 13 لینک به دیدگاه
sana 20100 181 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۲ معماری ، معنا و مكانـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بحثی در مفهوم این جا و آن جا قرن حاضر در اغلب نقاط دنیا رشد و تغییرات بی سابقه ای را در معارف بشری و استاندارد سازی زندگی انسان شاهد بوده است.به جای اینکه این تحولات ، امکانات غنی در تعیین هویت به ما ارزانی دارد و به محیط اجتماعی با معنایی مبدل شود ، منتج به آثار جنبی غیر قابل پیش بینی و ناخوشایندی در کیفیات زندگی شده است. طی دهه های گذشته ، محیط زیست ما نه تنها دستخوش آلودگی و گسترش بی رویه شهرها بوده است ، بلکه با وجود انسانی ما صرفآ به عنوان ماده بشری رفتار شده است.کیفیاتی را هم که به بشر حس وابستگی و مشارکت می داده از دست داده است.امروز شاهد آنیم که اندیشه مدرن تنها انفعال و نارضایتی را پدید آورده است و جهان را در چهار چوب شبه علمی منجمد ساخته است. 6 لینک به دیدگاه
sana 20100 181 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۲ شعر ومعماری ٬ همسایه های آشنا ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عشق ؛ معماری نور است بر اندام فضا عشق ؛ اسکیس عجیبی است از اوصاف شفا ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ چرا شاعران به معماری دلبسته اند و چرا معماران ٬ شعر را می ستایند ؟ معماران ٬ شعر را زندگی می کنند و شاعران به معماری به عنوان یک راز عارفانه می نگرند. نه تنها معماران بلکه شاعران هم درپی خلق هنرمندانه فضا هستند. فضا ٬ خیال است و خیال ٬ فضا. در اینجا خیال به معنی وهم و پندار نیست : بلکه به معنای همان عالمی است که بدون وساطت او هرگز تصویری خلق نمی شود و تصوری زاده نمی گردد. اصلا معماری همان شعرفضاست و هرفضایی دارای ذات شاعرانه است. چه داستان ظریفی است این همسایگی و همبستگی . شعر در ذات معماری می جوشد و معماری از ظرف شعر می نوشد. این دو از یک ذات ٬ بارور شده اند. خلاقیت و کارآمدی. شاعران و معماران به همان اندازه که خلاقند به همان اندازه هم در ربایش دل مخاطب خود و دلبری کردن از او کارآمدند. شاعران در همه ادوار تمدن انسانی حضور داشته و والاترین و ارجمندترین احساسات را برشهپر شعر به شعوربشری هدیه داده اند. آنان به گفتگویی بی پایان با تاریخ پرداخته و اندیشه ها را در زیباترین گونه ممکن ماندگار ساخته اند. شعر با معماری نسبتی وسیع و وثیق داشته و دارد . چرا که شعر ، واقعیت را با زبان تجرید بیان می کند و معماری ، تجرید را به واقعیت بدل می کند. معماری ، همان شعری است که می توان در درونش گام گذاشت و تنفس کرد. وشعر ، همان معماری است که ذهن و ضمیر انسان را در آغوش می کشد. همان گونه که انسان ها می توانند برداشت ها و فهم های مختلفی از شعر داشته باشند می توانند تلقی های مختلفی نیز از معماری داشته باشند. درآنجا واژه ها ما را وارد وادی اندیشیدن می کند و در اینجا فرم ها و حجم ها به ما فرصت و فراست اندیشیدن و تعمق می بخشد. موسیقی شعر را واژه ها می سازد و موسیقی معماری را چیدمان مدبرانه و هنرمندانه فرم ها و حجم ها پدید می آورد. اصلا معماری ، شعر بیرونی است و شعر ، معماری درونی . همچنان که بدون شعر ، گذران جهان مادی ناممکن است بدون معماری هم نمی توان تنفس معنوی شایسته داشت. شعر هم به مانند معماری باید به صورت توأمان مورد پسند همگان و همگنان باشد. عوام بپذیرند و خواص بپسندند. شعر مثل معماری اگرچه بشدت به رعایت قاعده ها و ضابطه های دقیق نیازمند است اما روح آن در ورای ضابطه های متعارف سیرمی کند. هم شعر و هم معماری باید به اقتضای مطالبات عصرخود به پیش روند. هم شعر و هم معماری به هندسه نیازدارند. اگرچه نوع این هندسه در این دو متفاوت است. ربنا ؛ معماری ما معنوی است سقف ما از حافظ و از مثنوی است روی رود روح ، پل داریم ما چارده معصوم گل داریم ما 7 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۲ کار هر کس نیست خرمن کوفتن!!!! . . . . 6 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 خرداد، ۱۳۹۲ معماری،رنگ و بی رنگی یک سفر معماری،رنگ و بی رنگی یک سفر، هنر و آفرینش هنری، رنگ بی رنگی از لذت بودن است، لذتی چون تجربه شهود خویشتن در آینه مجالی که زیستن اش نام نهاده اند؛ و بر مدار این بودن، معماری همره آشنای لحظه های سرشار از ادراک و علاقه، هنر و فراتر از یک حرفه ، به سفری می ماند که از ناکجایی به ناکجای دیگر می رود، از ازدحام بسيار هاي متکثر به عرصه خلوت آنجا که داشتن، نداشتن، رنگ و بی رنگ نمی داند؛ چون بودن، چون نبودن. و این سفر به اقتضای ذاتش و به اقتضای انسانی بودنش ، حتی بسی فراتر از آن به اقتضای هنر، نه یک انزوا و نه فاصله ، که ضیافتی است از واژه و مخاطب، فراز و فرود، صدا و بی صدایی، یک ارتباط. و این است که بی تابی شورانگیز روح معمار برای آفرینش ،تار و پود هستی اش را به رعشه ای لطیف وا می دارد، همچنانکه بیان می کند ؛ مخاطب داستان های هزار و یک شب روح مهاجر خویش را بیابد. زندگی و بودن آدمی بر این عرصه ی پر رنگ و ملال خاک ،صورتی جز سکونت نداشته است و معماری آن کنایه ی ملیحی است که این تجربه را گرد "بودن" انسان می تند؛. و اینگونه است که برای یک معمار مرزهای زندگی و حرفه و هنر و علاقه و دغدغه های امروز و فردا از میان برداشته می شود و او در مقام یک هنرمند می کوشد تا هنرش ترجمان دل مشغولی ها و یافته ها و نا یافته هایش باشد، هنری که زنده است و زندگی می بخشد و جاری است و می بالد و می بالاند، این بالندگی و پویایی به لایه های هستی و زندگی اجتماعی هنرمند تنیده شده است و برای معماری به عنوان هنری که عرصه تجلی و پویندگی اش جامعه و مخاطبش، معنایش ذهن و زندگی مردمان جامعه است، دغدغه این ارتباط و تنیدگی پررنگ تر و اساسی تر است. آن چنان که فضا به معنای جوهره اساسی تمام هنرها و نه صرفا معماری، بدون لذت تجربه مخاطب، گنگ و خالی از معنا می نماید. این است که هنرمند معمار... باید بسیار بداند و بسیار بپوید...در مسیر دانستن و بیشتر دانستن، تدوین و بازنمایی دانسته ها تلاشی است برای اعتماد روزافزون به خویشتن ها و دانستن ها، هر چند زبان آشنای معمار و مخاطبش جز تراوش معمارانه، در کالبد اثر معماری نمی تواند باشد، اما اعتماد داریم که یک ارتباط کامل، مستلزم توجه به ریشه ها و تقویت فضای مشترک ذهنی و البته سلیس تر و ناب تر نمودن این زبان ظریف ارتباطی است . وگرنه سرنوشت اثر هنری جز میرایی و سرنوشت تجربه مخاطبان جز بیگانگی و دلزدگی رقم نخواهد خورد.در میان تمام دغدغه های معماری امروز، هنوز به تقویت فضای مشترک ذهن هنرمند و مخاطب و ارتباط معماران با خویش و بستر جامعه می اندیشیم و تلاشمان بر این است که در مقیاس توانمان به ساحت پیشبرد این اندیشه احترام بگذاریم؛ اندیشه ی معماریی که مجالمان دهد تا معمار باشیم ومعمارانه بیاندیشیم؛ لذت آموختن و آفریدن...سرشار از روشنی و امید . 7 لینک به دیدگاه
saman 7 8787 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 خرداد، ۱۳۹۲ میدونستید که برج ایفل از استخان ران انسان الهام گرفته شده؟ استخان ران شبیه خرپا فضایه و یه جورایی تو خالیه برای اینکه بتونه مقاومت بیشتری داشته باشه و در عین حال سبکتر باشه. و معمار برج ایفل برای اینکه این برج مقاومت بیشتری داشته باشه و هم سبک باشه از این ایده استفاده کرد. 7 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 خرداد، ۱۳۹۲ به گزارش ایسنا روابط عمومی گروه واژه گزینی زبان و ادب فارسی،آخرین واژه های تصویب شده در این گروه را اعلام کرد که برخی از انها بی ارتباط با نوشته های معماری نیستند: * برند: نمانام *ماکت:نمونک *لوگو:نشان واره *ویو(view):دید،چشم انداز منظره *اوریگامی:کاغذتایی و کاغذتا ________________________________ پ.ن: عالیه..بهتر از این نمیشه...!!! دو نقطه w000 دو نقطه 7 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 خرداد، ۱۳۹۲ .........: این معمارها هم بیکارن دیگه چیز جدیدی نیست از این کارا میکنن ! 8 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 24 خرداد، ۱۳۹۲ آیا می دانستید که....؟؟؟؟؟:JC_thinking: برج تاریخی رادکان چناران در استان خراسان رضوی تنها برجی است که توانایی تعیین چهار فصل سال، سال کبیسه و آغاز نوروز را دارد. :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: منوچهر آرین محقق بناهای تاریخی، با اشاره به زندگینامهی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: محمد بن حسن جهرودی طوسی مشهور به خواجه نصیرالدین طوسی در تاریخ 15 جمادی الاول 598 هجری قمری در طوس زاده شد پس از گذشت 21 سال از عمر خود به نیشابور رفت و در آنجا درصدد آموختن علم برآمد و پس از حمله مغولان به ایران به قهستان که نزدیک کاشمر است نقل مکان کرد و پس از آن به قلعه الموت نزد اسماعیلیان رفت و در تاریخ 18 ذی الحجه سال 672 هجری قمری در کاظمین دار فانی را وداع گفت. وی افزود: از حدود 14 سال پیش به تحقیق دربارهی برج پرداختم و کتابی به نام "نگاهی دیگر به برجها" را با کمک انتشارات میراث فرهنگی منتشر نمودم. آرین با اشاره به اسناد تاریخی در باب برج تاریخی رادکان و براساس نوشته "حافظ ابرو" «قریه رادک خواجه نصیر الدین را آن جا برجی بوده است که دوازده دریچه داشته است در هر برجی که ماه نو شدی از یک دریچه مینموده است» اظهار کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته همزمان با ساخت رصدخانه مراغه در سال 656 هجری قمری، با همکاری جمعی از دانشمندان برج تاریخی رادکان و همچنین تجهیز و احداث کتابخانه بزرگ رصدخانه مراغه گامی بلند در عرصهی نجوم ایران برداشته است. کاشف برج رادکان گفت: براساس مطالعات صورت گرفته برج رادکان واقع در منطقه توس به دستور خواجه نصیرالدین طوسی در راستای نصف النهاری ساخته شده است که دوازده دریچه دارد و در هر برج ماه و ستارگان رصد میشده است. آرین در ادامه خاطرنشان کرد: برج رادکان به 12 دیوار خشتی بیرونی با پهنا و بلندی برابر پایه گذاری شده است که 12 دیوار، دایره دور را به دوازده بخش 30 درجهای و هر دیوار 30 درجه از زاویه افق را در پهنه باز برج در برمیگیرد. وی افزود: پس از دیوارها به 36 ترک نیم ستونی برمیخوریم که دایره دور و پهنه را به 36 ترک 10 درجهای بخش میکند و بر میان آنها دریچههایی نمایان است و این در حالی است که در بالای درها و میان ترکهای نیم ستونی نیز دو دریچه چهار گوش نیز قابل مشاهده است. آرین گفت: از سوی دیگر این برج بر خلاف سایر برجها دارای دو در است که در راستای طلوع زمستانی و غروب تابستانی طراحی و ساخته شده است و بر اساس شواهد موجود، پنجرهها و درها به دو طرف و به شکل یک مستطیل کوچک دیده میشوند. کاشف برج رادکان خاطرنشان کرد: یقینا باز شدن این دریچهها و پنجرهها به دو طرف، به دلیل تابش نور آفتاب طراحی نشده بلکه به دلیل تابش و نور رسانی افتاب از دو جهت ایجاد شده بنابراین هدف نور رسانی نبوده است. به نقل از: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 8 لینک به دیدگاه
minoo_mn 1740 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 خرداد، ۱۳۹۲ اینم چند تاازسوتی های جانانه ی معماری کسی میدونه این راه پله تهش کجامیرسه؟ ینی من واقعا متاسفم:icon_pf (34): اخه ینی چی که یه چیزبه اون گندگی روجاگذاشتن وسط ساختمون کسی راه حلی برابیرون کشیدنش داره؟؟؟ دیگه من هیچی نمیدونم!! :cryingf: 7 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده