رفتن به مطلب

اخبار و تازه های تکنولوژی معماری


ارسال های توصیه شده

خنک سازی محیط به صورت طبیعی

عضو هیات علمی دانشگاه سمنان موفق به ساخت دستگاه خنک‌کننده بدون استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر شد.

داود معروفی، مسؤول دفتر مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: اختراع این دستگاه با عنوان «مکانیزم تهویه و تبرید طبیعی (گنبد خنک کننده)» متعلق به مهندس ابراهیم باقری طالقانی، از اعضای هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه سمنان است که با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان آن را به ثبت رسانده است.

وی افزود: خنک سازی محیط بدون استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر از قابلیت‌های این اختراع است. از طریق این اختراع با بهره‌گیری از ویژگی‌های طبیعی و موجود، تهویه و تبرید طبیعی صورت می‌پذیرد و تا حد زیادی دما کاهش می‌یابد.

معروفی تصریح کرد: طرح موردنظر می‌تواند بر روی قسمتی از سقف نورگیرهای مرکزی ساختمان‌ها یا بر روی کانال‌های مرکزی و فضاهای معماری نصب و راه اندازی شده و به شیوه طبیعی باعث خنک شدن فضاهای داخلی شود. وی با بیان اینکه هدف از طراحی این محصول، تولید به شیوه سنتی نبوده است، افزود: این محصول می‌تواند به شیوه صنعتی، در ابعاد مختلف و با مواد جایگزین تولید و در ساختارهای معماری عرضه شود.

معروفی با اشاره به اینکه کاربرد وسیع این محصول باعث صرفه جویی قابل توجه در مصرف انرژی در سطح کلان می شود، ادامه داد: امروزه خنک کردن فضاهای داخلی توسط کولرهای آبی، کولرهای گازی و اسپلیت و مواردی مشابه انجام می‌شود که هر کدام نیازمند صرف انرژی زیادی هستند و این در حالی است که ارزش و درجه اهمیت انرژی هر روز بیشتر جلوه می‌کند و مصرف بیش از حد انرژی‌های تجدیدناپذیر، دغدغه زیست محیطی و همچنین آسیب رسانی زندگی انسان به طبیعت و طراحی و توسعه پایدار، مفاهیمی هستند که تغییر در شیوه زندگی انسان را طلب می‌کنند.

لینک به دیدگاه

با کمک یک مخترع ایرانی، کارکنان ساختمانهای بلند به زودی می‌توانند گزینه دیگری برای فرار در صورت وقوع آتش‌سوزی یا بلایای دیگر داشته باشند که شامل چتر نجات کمک‌رسان است.

موریس شهبازی، مخترع این چترنجات کمک‌رسان می‌گوید که این چتر بسیار سریعتر از نمونه‌های کنونی در ارتفاع 30 متری باز می‌شود. شهبازی امیدوار است که اختراع وی به زودی در تمام ساختمانهای بلند سراسر جهان رایج شود. وی این هفته سیزدهمین آزمایش سیستم خود را تکمیل کرد و پس از کسب اجازه از مدیران آسمان‌خراشی در پاناما آنرا وارد بازار کرده است.

شهبازی که خود این آزمایشات را در تصاویر منتشر شده انجام داده، 12 سال پیش در پی حادثه انفجار مرکز تجارت جهانی در پروژه چترنجات کمک‌رسان آغاز به کار کرد. شرکت وی در پاناما موسوم به SOs Parachute اکنون شعبه‌های دیگری در آمریکا، دبی و سنگاپور افتتاح کرده و بهره‌برداری از دفتر لندن قرار است به زودی آغاز شود.

این محصول با عنوان یک سیستم تخلیه بالا توصیف شده است. شهبازی اظهار کرد: چترنجات من بسیار سریعتر از نمونه‌های رایج باز شده و در نتیجه تنها به ارتفاع 30 متر برای کاربردی شدن نیاز دارد.

لینک به دیدگاه

مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد می‌توان از پوسته تخمه آفتابگردان که اغلب به عنوان یک ماده اتلافی به آن نگاه می‌شود، برای ساخت بتن استفاده کرد.

پوسته تخمه آفتابگردان منبع پایدار تراکم است و ادعا می‌شود که بتن حاصل، طی گرم‌شدن پس از انجماد، در مقابل ترک مقاوم‌تر است. محققان مدعی‌اند که با تراکمات بالاتر پوسته تخمه، می‌توان از بتن فقط برای استفاده به عنوان یک ماده عایق نگریست.

تراکم پایین‌تر منجر به تولید بتن سبک می‌شود که می‌توان از آن برای اهداف ساخت‌وساز استفاده کرد، گرچه دانشمندان توصیه می‌کنند که این امر باید به ساختمان‌های کشاورزی که دارای یک طبقه هستند، محدود شود.

همچنین می‌توان از پوسته تخمه آفتابگردان با ارزش کالریک بالا، برای استفاده در سوخت زیست توده بهره برد. این تحقیق توسط بوراک سیسمان و ارهان گزر از دانشگاه نامیک کمال ترکیه انجام شد و در International Journal of Environment and Waste Management انتشار یافت.

 

لینک به دیدگاه

مطالعات نشان داده اند که بام های سفید رنگ، می توانند با منعکس کردن نور خورشید، به خنک شدن ساختمان کمک کنند، در حالی که بام های "سبز" با مسدود کردن نور خورشید، منبعی برای خنک شدن ساختمانها می شوند.

اکنون گروهی از محققان دانشگاه استنفورد، پانلی طراحی کرده اند که نه تنها نور آفتاب را منعکس می کند بلکه گرمای داخل ساختمان را جذب و آن را به فضای بیرون منتشر می کند.

نخست این پانل مانند یک آینه بسیار موثر عمل می کند که بیشتر نور خورشید وارد شده را به فضا باز می گرداند و مانع از برخورد آن با ساختمان می شود.

با این حال سطوح منعکس کننده می توانند همچنان گرم شوند چرا که در همین جاست که این ابزار پرتوی گرمایی به دست آمده از داخل ساختمان را به بیرون ساطع می کند.

وقتی پرتوی گرمایی توسط جو زمین مسدود می شود، بین زمین و فضای بیرونی گیر می افتد این فناوری است که در مورد تاثیر این خانه سبز به کار رفته است.

پانل استنفورد از مواد فوتونیک نانوساختار از جمله کوارتز و کربید سیلیکون ساخته شده است که موجب می شود این پرتو در طول موجی که جو در آن تقریبا شفاف ساطع شود. این امر به پرتو امکان می دهد تا به راحتی عبور کرده و به خلا منجمد فضای بیرونی برسد.

این پانل می تواند بیش از 100 وات بر متر مربع برق تولید کند. به گفته محققان این یعنی یک خانه یک طبقه معمولی که فقط 10 درصد بامش با پانل های خنک کننده پوشانده شده است می تواند 35 درصد کل نیاز به برق تهویه هوای خود را در طول داغ ترین ساعات تابستان جبران کند.

علاوه بر این، هیچ بخشی از این پانل متحرک نیست و برای کار کردن نیاز به هیچ منبع انرژی از جمله خورشید ندارد.

این پانل های خنک کننده می توانند جای پانل های خورشیدی را که در حال حاضر برای تولید برق مورد نیاز برای کار کردن تهویه هوا استفاده می شود، بگیرند.

علاوه بر کاربردهای تجاری این فناوری، محققان معتقدند این پانل ها می توانند امکان خنک سازی ساختمانهایی را فراهم کنند که از شبکه برق منطقه دورند و یا در کشورهای در حال توسعه قرار دارند.

همچنین می توان از این سیستم برای خنک سازی خودروهای پارک شده استفاده کرد.

نتایج این تحقیقات درنشریه Nano Letters منتشر شده است.

 

لینک به دیدگاه

در نتیجه تحقیقات جدید، خانه های آینده با ابرمواد جدیدی رنگ می شوند که از نور خورشید انرژی الکتریسته تولید کرده و حتی برحسب درخواست تغییر رنگ می دهد.

دانشمندان دانشگاه منچستر با استفاده از قرصهای سیلیسیم گرافین که کشف آن برای محققانش جایزه نوبل به همراه آورد، به همراه لایه های باریک سایر مواد سطوح تولید کننده انرژی خورشیدی ارائه کردند. سطح جدیدی که محققان دانشگاه منچستر ساخته اند به باریکی کاغذ و انعطاف پذیر است که می تواند نور خورشید را جذب کرده و هم اندازه پنلهای خورشیدی، الکتریسیته تولید کند.

 

این نوآوری جدید می تواند برای ایجاد نوعی پوشش خارجی ساختمانها به کار رود تا برق مورد نیاز وسائل داخل منزل را فراهم کرده و کارکردهای دیگری چون تغییر رنگ داشته باشد.

محققان اکنون امیدوارند این فناوری را بیشتر توسعه دهند و رنگی تولید کنند که بتوان آن را به عنوان رنگ بیرون از ساختمان مورد استفاده قرار داد. اما از سوی دیگر دانشمندان اظهار داشتند که این مواد جدید می تواند به نسل جدید از دستگاه های کوچک فوق باریک چون تلفنهای همراه این امکان را بدهند که انرژی خود را توسط نور خورشید تأمین کنند.

کنستانتین نووسلف یکی از برندگان نوبل که گرافین را کشف کرده، اظهار داشت: ما تلاش کردیم فراتر از گرافن برویم که این امر با ترکیب گرافن با مواد ضخیم تک اتمی صورت گرفت. همچنین تلاش می کنیم لایه های مختلف این مواد را روی یکدیگر قرار دهیم تا مواد جدیدی با خواص منحصر به فرد به دست آوریم. درست مثل یک کتاب، هر صفحه دارای اطلاعاتی است اما تمام صفحات با هم یک کتاب را تشکیل می دهند.

 

وی افزود: این تحقیقات نشان می دهد که ما می توانیم یک دستگاه بسیار متفاوت فتوولتائیک تولید کنیم. این مسئله که مواد تولید شده قابل انعطاف است، استفاده از آن را تسهیل می کند. برنده جایزه نوبل 2010 یادآور شد: این تحقیقات می تواند نتایجی فراتر از سلولهای خورشیدی در بر داشته باشد. نتایج این تحقیقات در مجله ساینس منتشر شده است.

 

در سال 2004، آندره گایم و کنستانتین نووسلف از دانشگاه منچستر موفق به ساخت گرافین شده و نشان دادند که قضیه مرمین-واگنر که ماده دوبعدی را غیرممکن و چنین ماده‌ای را غیرپایدار می‌ دانست، نمی‌تواند کاملا درست باشد. جایزه نوبل فیزیک 2010 نیز به علت ساخت ماده‌ای دو بعدی به این دو دانشمند تعلق گرفت.

لینک به دیدگاه

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه استنفورد موفق به ساخت سیستم سرمایشی جدیدی شده که حتی در صورت تابش خورشید، قادر به خنک کردن است.

 

خنک کردن خانه‌ها بدون نیاز به کولر، گرم نشدن ماشین حتی پس از تابش نور خورشید در داخل خودرو و... آیا اینها تخیل هستند یا واقعیت؟ اما به نظر می‌رسد این رویاها دور از دسترس نباشند. سیستم خنک کننده طراحی شده توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد قادر است با برگرداندن نور خورشید به آسمان، سازه را خنک کند. محققان این پروژه نتایج یافته‌های خود را در نشریه «Nano Letters» به چاپ رسانده‌اند.

 

«شانهو فان»، استاد رشته مهندسی برق این دانشگاه که نویسنده اول این مقاله نیز است، می‌گوید: مردم به آسمان به‌ عنوان منبع تولید گرما نگاه می‌کنند؛ منبعی که گرمای خود را از تابش نور خورشید می‌گیرد. ما موفق به ساخت سیستمی شدیم که بیشتر نور خورشید را انعکاس می‌دهد و بخشی را هم برای سرد کردن استفاده می‌کند، با این کار موجب خنک شدن سازه‌های ساخت بشر می‌شود.

 

در این سیستم از دو ترفند استفاده شده است؛ اول اینکه انعکاس دهنده‌ها تا آنجاکه مقدور باشد نور خورشید را انعکاس می‌دهند و در صورتی که نتوانند این کار را به‌ خوبی انجام دهند، بخشی از نور جذب شده و فرایند سرد کردن دچار مشکل می‌شود. از سوی دیگر به دلیل اثر گلخانه‌ای بخش انعکاس یافته دوباره می‌تواند موجب گرم شدن سازه شود. بنابراین در این پروژه از سیستمی استفاده شده که نور انعکاس یافته را با طول موجی انعکاس می‌دهد که نور کاملا از اتمسفر خارج شود.

 

برای این کار محققان از مواد فتونیک نانوساختاری استفاده کردند که قادر است نور رسیده را به طول موجی ویژه تبدیل کند. با استفاده از مواد نانوفتونیک مهندسی شده می‌توان مشخص کرد که چه میزان از نور خورشید به بالای اتمسفر انعکاس می‌یابد. جنس ماده ترکیبی از کوارتز و کاربید سیلیکون است؛ هر دوی این مواد جاذب ضعیف نور خورشید هستند. این دستگاه قادر است تا 100 وات در هر متر مربع فضا را خنک کند.

لینک به دیدگاه

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری سمنان از تولید سالانه 66 هزار تن آسفالت در شهرداری سمنان خبرداد و گفت: این محصولات تولیدی شامل آسفالت بیندر و توپکار می‌باشد.

 

علی اکبر باغبان با اعلام این خبر افزود: این تولیدات در آسفالت خیابان‌ها و معابر شهری و شهرها و روستاهای اطراف شهرستان سمنان به مصرف می‌رسد. مدیرعامل سازمان عمران شهرداری سمنان هم‌چنین با اشاره به تولید آسفالت رنگی برای نخستین بار در کشور در استان سمنان از تولید 90 تن آسفالت رنگی برای نخستین بار در شهرداری سمنان خبرداد و خاطرنشان کرد: سازمان عمران به منظور بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین و تولیدات و محصولات جدید به تولید آسفالت رنگی، بتن رنگی و آسفالت پلیمری اقدام می‌کند.

 

باغبان اظهار کرد: یکی از مزایای این تولیدات نوین، کاهش قیر مصرفی، زیبایی و جذابیت‌های بصری و دوام و استحکام این تولیدات است که به واسطه تمایز و تفاوت‌های ظاهری می توان از آنها در بحث ترافیکی از آن بهره جست. وی با اشاره به محصولات تولیدی کارخانه فرآورده‌ها بتنی شهرداری سمنان، تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر 15 هزار مترمکعب بتن در کارخانه فرآورده‌ها بتنی شهرداری سمنان تولید که رکورد خوبی در تولید بتن در شهرستان بود.

 

وی اضافه کرد: سازمان عمران شهرداری بیش از 80 درصد تولیدات بتنی و نیازمندی‌های خود از جمله بتن آماده که دارای نشان استاندارد است را در فعالیت‌های عمرانی شهرداری مصرف و 20 درصد مازاد تولید کارخانه نیز در بازار آزاد به فروش می رسد. وی همچنین از تولید آزمایشی 200 مترمکعب بتن رنگی خبرداد و گفت: تولیدات بتنی شهرداری سمنان شامل شن، ماسه، بتن آماده، کف پوش و جدول است.

 

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری سمنان از اجرای پروژه‌ها و طرح‌های جدید شهری در برنامه‌های آینده مدیریت شهری سمنان خبرداد و خاطرنشان کرد: احداث پارک کوهستان، کمربندی جنوب شهر، بهینه سازی مناظر شهری، سیستم روشنایی، آسفالت خیابان ها و معبر، ترمیم جداول و احداث بوستان‌های جدید از دیگر طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری سمنان در آینده است. گفتنی است تولید آسفالت رنگی برای نخستین بار در کشور سال گذشته توسط محققان سمنانی تولید شد.

 

لینک به دیدگاه

محققان نوعی پنجره سقفی را ابداع کرده که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و به هیچ سیمی نیاز ندارد.

 

پنجره‌های سقفی شیوه مناسبی برای واردشدن نور خورشید به درون منازل است و در صورت باز بودن، روش کارآمدی برای خارج‌کردن گرما و همچنین هوای خفه به بیرون است.

بسته به موقعیتشان، بازکردن این ابزار بدون سیم‌کشی الکتریکی دشوار است.

پنجره جدید دارای پنل خورشیدی تعبیه‌شده بر روی پشت‌بام است که یک باتری را حتی در روزهای ابری یا بر روی پشت‌بام‌های رو به جنوب شارژ می‌کند.

این باتری به موتوری نیرورسانی می‌کند که مطابق میل کاربر پنجره سقفی را با استفاده از یک کنترلر، از راه دور باز و بسته می‌کند.

با استفاده از این کنترلر، کاربران همچنین می‌توانند پنجره را برای باز و بسته‌شدن در یک برنامه‌ زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده برنامه‌ریزی کنند.

یک حسگر که در جنب پنل خورشیدی کار گذاشته شده، قطرات باران را شناسایی می‌کند و موجب می‌شود که پنجره سقفی در طول باران به طور خودکار بسته شود.

 

در صورتی که کاربران تمایل داسته باشند در روزهای آفتابی از منازلشان در مقابل گرمای وسط روز محافظت کنند، موانع نصب‌شده در کارخانه به عنوان یک انتخاب در اختیار آن‌ها قرار دارند. می‌توان این موانع را نیز از راه دور کنترل کرد.

«پنجره سقفی هوای تازه نیرودهی شده توسط خورشید» در اندازه‌های مختلف قابل دسترس است و بهای آن از یک هزار و 15 تا یک هزار و 915 دلار امریکا اعلام شده است.

لینک به دیدگاه

وان حمام ساخته شده دارای شیب منحصر به فردی است که به شما اجازه صرفه جویی آب در زمان استحمام به میزان 80 درصد را می دهد.

به گزارش معماری نیوز، وان حمام ساخته شده دارای شیب منحصر به فردی است که به شما اجازه صرفه جویی آب در زمان استحمام به میزان 80 درصد را می دهد.

این وان نمونه ای از اسباب و اثاثیه و کارهای چندمنظوره جهت صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد.

 

این وان حمام به شما امکان می دهد که هنگام استحمام با نهایت صرفه جویی تا 80% در شستشوی پاها ، 60% برای استحمام نیمی از بدن و 40% صرفه جویی برای شستشوی کامل بدن از آن استفاده نمود.

 

صرفه جویی و saving energy در سالهای اخیر یکی از مسائل مهم و حائز اهمیت طراحان وسایل منزل و کالاهای مصرفی بوده است.

 

multifunctional_bathtub.jpg

 

multifunctional_bathtub2.jpg

 

multifunctional_bathtub3.jpg

 

multifunctional_bathtub4.jpg

 

multifunctional_bathtub5.jpg

 

لینک به دیدگاه

اندازه گیری طول نه تنها برای معماران، طراحان صنعتی و طراحان مد لازم است بلکه همه در زندگی به آن نیاز دارند. این طرح ترکیبی خلاقانه از خط کش و مداد است. کاربر با کشیدن خطوط نامرئی روی خطوط موجود می تواند به راحتی طول خطوط منحنی را اندازه گیری نماید. ترکیبی ایده آل از دو وسیله که همه ما به آن نیاز داریم! این وسیله مشکل تبدیل واحدهای اندازه گیری را نیز حل کرده است و کاربر می تواند واحد مورد نیاز خود را بوسیله چرخاندن انتهای مداد انتخاب نماید. نام این خط کش " Free Form Ruler " و توسط Monocomplex طراحی شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

طراحی و ایجاد فضاهایی دلپذیر و زیبا تنها به فرمهای معماری سنتی مانند خانه‌ها و ساختمان‌های عمومی محدود نمی‌شود. فضاهای کاربردی همچون پارکینگ‌های عمومی، فرصت‌های ویژهِ ای برای طراحان و معماران پدید می آورند که از طراحی به عنوان عاملی نه تنها برای زیباسازی بلکه برای هدایت رانندگان و کاربران این فضاها استفاده کنند. خوشبختانه گرایش برای طراحی این فضاهای عمومی که اغلب از آنها غفلت می شود در حال افزایش است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

یکی‌ از اهداف طراحی مدرن ایجاد تجربه‌های خاص برای کاربر است و تصویر‌های بالا نشان می دهد که چطور طراحی این فضاهای عمومی تجربه ای خاص و منحصر به فرد را برای کاربران پدید می آورد.

لینک به دیدگاه

وقتی‌ که ما به چوب و کاغذ فکر می‌کنیم، معمولا چوب را به عنوان منبع و کاغذ را به عنوان نتیجه نهایی در نظر می گیریم. حالا چه می شود اگر که این روند ذهنی‌ را برعکس نموده و از کاغذ برای تهیه چوب استفاده کرد؟ این ایده پروژه Mieke Meijer در آکادمی دیزاین Eindhoven بود. با توجه به میزان بسیار قابل توجهی‌ از روزنامه که روزانه استفاده می شود، Mieke فرصتی را کشف کرد که این زباله روزانه را به منبعی با ارزش برای تهیه چوب مبدل کند. با توجه به اینکه Mieke دانشجو بوده و بودجه بسیاری برای این کار نداشت از کم هزینه‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین روش برای تحقق ایده خود استفاده کرد. او کاغذ‌های روزنامه را یک به یک چسب زده و بر روی هم قرار داده و وردنه کرد که تا حد امکان آنها را به هم بفشارد. این فرایند شباهت‌هایی به چوب واقعی‌ را ایجاد می کرد؛ به عنوان مثال ایجاد نافرمی‌ها و یا قابلیت سنباده زدن. ۴ سال بعد Mieke با یک کمپانی دیزاین هلندی به نام Vij5 آشنا شد که آنها به او در تولید و ساخت واقعی‌ طرحش کمک نمودند. در ابتدا این فرایند بسیار پرزحمت و وقت گیر به نظر می آمد، بنابراین این گروه جلسات متعددی برای تبادل نظرات برگزار کردند تا به یک راه حل جایگزین دست یابند تا بالأخره توانستند نه تنها روشی‌ برای ساخت راحت تر این ماده به وجود بیاورند بلکه بازار‌های جدیدی نیز برای آن تعریف نمایند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

چوب روزنامه ای جایگزین چوب واقعی‌ نیست بلکه روشی‌ جدید برای استفاده مجدد از کاغذ است و عمر مصرف این زباله قابل بازیافت را افزایش داده و در نتیجه از صرف هزینه و انرژی برای تبدیل آن به کاغذ خام جلوگیری می‌کند.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

3213635080613277450390201347297456.jpg

 

 

 

 

 

هفته ی پیش سنگاپور رکورد آلودگی هوا را شکست, شهر با مه غلیظی از سم و ساکنانش در یک لیست بی حد و حصر از خطرات بهداشتی احاطه شدند. اما زمانی که دود مسوم و تهدید کننده ی زندگی توسط مزارع پاکسازی کشاورزان در نزدیکی سوماترا به وجود آمد, معظلات اخیر در دیگر کلان شهر ها با سطح بالایی از آلودگی منعکس شدند.همانطور که نقشه ی بالا نشان می دهد, آلودگی " مکان های نقطه گذاری شده" در اطراف بزرگترین توده های شهری جهان متمرکز شدند. در سر تا سر جهان, شهرها بیش از 75% انرژی دنیا را مصرف کردند, بعلاوه 80% از گازهای گلخانه ای جهانی و آلودگی را منتشر می کنند. پس از آن سوختن سوخت های فسیلی نیروی آسمانخراش ها, و دیگر زیرساخت هایی که منطق شهری را مشخص کرده اند, را فراهم می آورد. زیرا سیاست های مؤثر در کاهش انتشار کربن به آرامی توسعه می یابد.

 

 

معمارها و طراحان فرصت منحصر به فردی در باز تصویر ساختمان به عنوان راه حلی فعال در مبارزه با کیفیت بد هوا و تغییرات اقلیمی دارند. این هفته پرزیدنت اوباما نقشی که ساختمان های با انرژی کارآمد در کاهش تولید گازهای گلخانه ای بازی می کنند, را در یک گفتگوی مهم مورد خطاب قرار داد. موسسه ی معماری آمریکایی نگران است, که مجلس سنا به لغو قانونی که اهدافی را برای قطع سوخت فسیلی در ساختمان های جدید قرار داده و تا سال 2030 تمدید شده است, رأی دهد.

 

 

پاسخ به بیانات رئیس جمهور - افزایش طراحی با انرژی کارآمد, ساخت و ساز, اجرای ساختمان در همه ی جوامع عنصر اصلی پیشنهاد ارزشمند معماران است - نشان می دهد که این سازمان نه تنها به محیط زیست بهتر و بهبود کیفیت زندگی بلکه به دستاوردهای شغلی و هزینه های کمتر دراقتصاد منجر می شود. همانطور که جمعیت در حرکت به سمت مناطق شهری افزایش می یابد. معمارها باید اعلام کنند چگونه طراحیشان بر شهرها تأثیر خواهد گذاشت, و آنها برای بهبود زندگی و دسترسی همه ی ساکنین به هوای آزاد با پیشنهادهای خود تلاش خواهند کرد. چگونه معمارها می توانند از طراحی خود در ترمیم سلامتی شهرهای ما استفاده کنند؟ ما برخی از راههای مبتکرانه ی ارائه شده را در متن زیر آورده ایم.قبل از هر چیز, اگر شهرها به دنبال مبارزه ای تأثیر گذار در معضلات آلودگی هوا هستند, آنها نیاز به نمایان کردن سازه های فرسوده ای که محیط شهری را ساخته اند, خواهند داشت. دفتر معماری الگنت امبلیشمنت برلین, پروژه ی "پروسولو370" یک کاشی تزئینی معمارانه که آلودگی هوا را کاهش داده و به سادگی می تواند بر هر ساختمان موجودی متصل شود, را توسعه دادند. این کاشی با دانه های بسیار ریز دی اکسید تتانیوم پوشیده شدند. یک تکنولوژی در مبارزه با آلودگی که توسط نور روز محیط فعال می شود.

 

 

کاشی ها آلودگی های هوا حاصل از ترافیک یا دیگر وضعیت های کثیف شهری را خنثی می کنند. این تکنولوژی همچنین یک عنصر بصری قابل توجه در نمای ساختمان ها در هماهنگی بیشتر با محیطشان اضافه می کنند. عجالتاً "پروسولو370 " یکی از چند تکنولوژی توسعه یافته در مقاوم سازی سازه های فرسوده در کاهش آلودگی هوا می باشد. نشانه گرفتن از فتوسنتز – فرایندهایی که به شکل طبیعی در گیاهانی که دی اکسید کربن را زمانی که اکسیژن ساطع می شود, جذب می کنند رخ می دهند – بعضی معماران یک راه حل ارگانیک تر را در بهبود کیفیت هوای شهرها بر گزیدند, نمای تور ماهی گون موزه ی کوای برانلی پاریس ژان نوول نمونه ای از این پروژه ها است.

 

 

معمار محیط زیست پاتریک بلنچ دیوار سبز زنده ی زیبایی را تماماً از چمن های سرسبز و درختچه هایی که سموم را در هوا بدون استفاده از مواد شیمیایی جذب می کند, پدید آورد.موضوغ قابل توجه دیوار زنده ی خارجی بلنچ و تکنولوژی "پروسولو370" این است که هردو رهیافت معماری بهبود کیفیت هوا را برای ساکنینش در هر قسمت از شهر نه فقط در قسمت بالا و گران قیمت شهر گسترش می دهد. یک معنای کاملاً جدید به اصطلاح " جنگل بتنی" نمای جنگلی بسکو ورتیکل(جنگل عمودی) در پروژه ی طراحی شده توسط استفانی بوئری آرکیتتی داده شده, یک برج مسکونی طراحی شده که اخیراً در میلان در حال ساخت می باشد, و توسط سایبان سبز ضخیمی از درختان پوشانده شده است.درختچه ها بر روی تراس های انحصاری هر واحد, به منظور خنک کردن فضای داخلی قرار گرفتند و از نفوذ نور مستقیم خورشید به داخل ساختمان جلوگیری می کند. بیش از 2.5 هکتار جنگل از حدود 730 درخت, 11000 گیاهان پوشیده بر زمین و 5000 درختچه در برج های 260 و 360 پایی کاشته خواهد شد.این برج های سبز به افزایش چشمگیر تولید CO2 شهر و مشکلات گرد و غبار کمک خواهند کرد. اگر چه بیشتر در اطراف آپارتمان های مسکونی می باشد. بعضی از معمارها معتقدند که معماری باید ی نقش تهاجمی تر در کاهش تولید گازهای گل خانه ای در ساخت شهرهای بیشتر پایدار بازی می کند.هیچ جا این مهم تر از چین نیست. جایی که 75% جمعیت تا سال 2030 در انتظار زندگی در مناطق شهری می باشند. در پرداخت به این معما شرکت معماری Vincent Callebaut Architects یک مجموعه ی فوتوریستی برج مزرعه در شهر شنژن چین ارائه کرده است. آسین کرینز یک برج شش طبقه را تشکیل می دهد که در قامت یک اکوسیستم خود کفا, با گوی های فردی شامل عملکردهای خاص, ترکیب شده با پنل های خورشیدی, توربین های باد, باغ های ارگانیک عمودی, پنل های جلبک جذب کربن, سیستم های بازیافت آب عمل می کند. برج ها با وسعت مسائلی که برای تولید یک فضای تمیز ضروری هستند و محیطی کمتر آلوده کننده مقابله می کنند. مادامی که اثر کربن شهر را کاهش می دهند.

 

 

ساکنان شهر به جای رو آوردن مصرف با مفهوم مزرعه در مرکز شهر با تولید در ارتباط هستند. به منظور کمک به کاهش تولید CO2 از 77000 ماشین در کنگره ی هر روزه ی ایتنرچنج پارک وی شیکاگو دنی میو و بنیامین سحاگا برج های کانگرس گیت وی آلاینده را ارائه کردند. پل ساختمان های مسکونی بزرگراه با داشتن یک سیستم هوای پیچیده که به شکل نامنظم شکل گرفته به یک رستوران متصل است. CO2 برای اولین بار در بالای برج با شوینده های کربن جذب شده و سپس توسط رشد کربن در داخل ساختمان و سوخت های زیستی در فراهم آوردن انرژی برای وسایل شوینده ی ساکنان ساختمان پردازش یافته است.عجیب و غریب ترین ایده برای کمک به مقابله با معضلات آلودگی در شهرهای بشدت صنعتی از طرف هائو تئان, هانگ های یانگ و شی جی یان وی مفهوم پردازی شد. تهویه کننده های پی اچ مانند عروسان دریایی بسیار بزرگی می باشند که به کاهش مه اسیدی معمول در غالب شهرهای چین کمک کرده است. این تهویه گر با گاز هیدروژن ثابت می شوند و به سیستمی که دی اکسید سولفر و اکسیدهای نیتروژن را ***** می کند, مطلوبیت می بخشد. دو ماده ی شیمیایی که منجر به باران اسیدی در جنگل های چین شده, و بالاتر از اتمسفر تولید می شوند. اگرچه طرح عجیب و غریب معماران هرگز محقق نخواهد شد, اما پتانسیل بالقوه ی پروژه ها موجب می شود مباحثی در رابطه با نقش معمارها در سلامت شهر مطرح شود..

لینک به دیدگاه

3213635080614423456250201342293456.jpg

 

 

پروژه ی "پروسولو370" به منظور پاک کردن هوا تؤام با تولید نمایی زیبا

 

 

 

3213635080615476688672201327296686.jpg

 

 

 

 

برج تخصصی در مکزیک که با "پروسولو370" آراسته شده است.

 

 

321363508061639039960920135929396.jpg

 

 

 

 

موزه ی کوای برانلی پاریس ژان نوول همراه با یک دیوار زنده از پاتریک بلنچ

 

 

 

 

3213635080616869657422201346299656.jpg

 

 

 

 

 

بسکو ورتیکل(جنگل عمودی)

 

 

 

 

3213635080617269794140201326299796.jpg

 

 

 

برج مزرعه ی فوتوریستی چین

 

 

 

 

32136350806176408195312013429816.jpg

 

 

 

 

3213635080617774061719201317294066.jpg

 

 

 

3213635080619694618359201329294616.jpg

 

 

 

 

 

این یک سکانس از یک فیلم درباره ی تهاجم وحشیانه ی بیگانه ها نیست, اینها تهویه گرهایی در پاک کردن مه اسیدی شهرهای چین می باشند.

 

 

 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 642]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=colspan: 3]3243635096162262240391201346172247.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[TD=align: center]

مسيرهاي مخصوص دوچرخه سواري ِ سنگفرش شده، راه حل بسيار مناسبي جهت تشويق حمل و نقل بدون كربن و كاهش توليد گازهاي گلخانه اي مي باشد؛ و همينك هلند آماده شده است تا اين مسيرها را به مولد انرژي خورشيدي مجهز نمايد و مسير ِ چرخه خورشيدي را ارائه نمايد.اين پروژه كه با نام سولارود ( ادغام كلمات مسير خورشيدي ) شناخته شده است، توسط موسسه تحقيقات تي ان او و همكاري ايالت هلند شمالي، گروه اونهورن اومس و آي ام تك توسعه يافته است. هم اينك قرار است كه اين پروژه در شهر كرومنيه، در نزديكي آمستردام اجرا گردد.در حاليكه كه هنوز سولارود در مرحله تئوري به سر مي برد؛ انتظار مي رفته است كه ساخت آن تا انتهاي سال 2012 به پايان برسد. اين سنگفرش ها از بلوك هاي بتني ضخيم تشكيل شده اند كه با يك لايه ي 1 سانتي متري از سلول هاي خورشيدي سيليكوني پوشيده شده است. فوتوولتائيك هاي اين سنگفرش ها به وسيله ي شيشه اي سخت، حفاظت مي گردند و به دوچرخه سواران اجازه مي دهند تا از روي آن ها رد گردند.از هر متر مربع سولارود انتظار مي رود تا در طول يك سال 50 كيلووات برق توليد نمايد. اين برق توليد شده، جهت روشنايي خيابان، چراغ هاي راهنما و خانه هاي اطراف مسير مي تواند استفاده گردد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

324363509616243414468720133174147.jpgسولارود

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]3271635102219219684297201341249687.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

آيا ممكن است كه سنگفرش هاي خورنده ي دود، آلودگي هواي شهرها را كاهش دهند و در مبارزه با گرمايش هواي جهان، به كمك شهرها بشتابند؟ گروهي از دانشمندان هلندي مي گويند كه ممكن است اين سنگفرش ها راه حلي علمي و معقول باشد.

مقامات شهر شيكاگو، خيابان بلو آيلند را به دليل استفاده از اين سنگفرشهاي خوردنده ي دود در مسير مخصوص دوچرخه، به عنوان سبزترين خيابان امريكا معرفي نموده اند.اين محق مي تواند گامي بزرگ در رسيدن به برنامه ريزي شهري ِ سبز باشد.

بر اساس يك مطالعه ي جديد، دانشمندان دانشگاه فناوري آيندهوون بر روي يك بلوك شهري در شهر هنگلو در هلند از بتن خورنده ي دود استفاده نموده اند و به اين نتيجه رسيده اند كه اين عمل، در آب و هواي ايده آل مي تواند تا 45 درصد از آلودگي هوا را بكاهد.

در تحقيق ديگري در شهر نيويورك، محققان، سنگفرش هاي يك سمت خيابان را با تيتانيوم اكسيد كه ماده اي شناخته شده جهت تصفيه هواست، پوشش داده اند و در سمت ديگر به عنوان " نمونه ي كنترل آزمايش " از سنگفرش هاي معمولي استفاده نموده اند. پارامترهايي كه در اين تحقيق اندازه گيري و كنترل شده اند، نيتريك اكسيد، نيتروژن اكسيد، غلظت ازن و البته شدت ترافيك خيابان بوده است.

اين مطالعه نشان داده است كه در طول يك روز كامل، ميزان نيتروژن اكسيد هوا تا 19 درصد كاهش يافته است.

اين يافته ها به طور كامل منتشر گشته اند و نويسندگان اين تحقيق بر اين باورند كه بتن هاي تصفيه كننده ي هوا در مبارزه با آلودگي روز افزون هوا به كمك شهرهاي بزرگي چون پكن خواهند آمد كه سطح آلودگي هواي آن به مراحل خطرناك رسيده است.

پروفسور جوز برُورز از دپارتمان معماري، ساختمان و برنامه ريزي شهري در آيندهوون در مصاحبه با سي ان ان پيرامون اين تحقيقات جديد گفته است: " اين بتن ها مي توانند راه حلي بسيار علمي و تاثيرگذار در مناطق داخلي شهرهايي باشند كه مشكلات زيادي با آلودگي هوا دارند. "

بر اساس گزارشي از سي ان ان گفته مي شود كه سنگفرش هاي پوشش داده شده با تيتانيوم اكسيد، 50 درصد گران تر از بتن معمولي مي باشند؛ اما برُورز با اطمينان مي گويد " هنگامي كه كل هزينه هاي نصب و اتصالات محاسبه گردند، تنها 10 درصد در هزينه ساخت يك پياده رو افزايش خواهيم داشت. "

در ايالات متحده، شيكاگو در حال حاضر، سنگفرش هاي خورنده دود را امتحان مي نمايد. از نظر مقامات اين شهر، خيابان بلو آيلند و جاده كرماك، عنوان سبزترين خيابان هاي ايالات متحده را كسب مي نمايند. اين خيابان ها علاوه بر استفاده از اين سنگفرش هاي كاهش دهنده ي آلودگي هوا، از چراغ هايي استفاده مي كنند كه به وسيله ي انرژي خورشيدي و باد روشن مي گردند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

3271635102226342633516201334242637.jpg خيابان بلو اونيو ؛ پياده روهاي مخصوص عبور دوچرخه با سنگفرش هاي خورنده ي دود

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

با پيشرفت علم و تکنولوژي، امروزه شاهد توليد روش هاي نو در طراحي و ساخت انواع پل هستيم و توليد پل هاي تيوبي شکل باد شونده يکي از آنها است.در آگوست 2009«رندي گاردنر»به همراه يک تيم مهندسي، براي انجام تعميرات، جاده اي در Anson آمريکا بستند.همسايگان محل نيز با کنجکاوي وتعجب فراوان به بلوک هاي سيماني و پل هاي تيوبي شکل نگاهي مي انداختند و ده ها علامت سؤال درذهنشان ايجاد مي شد که اينجا چه خبر است؟ او براي عده اي از عابرين در خصوص پل هاي تيوبي که از فيبر کربن ساخته اند توضيحاتي مي دهد و از اين سازه ها به عنوان نسل آينده پل هاي جديد ياد مي کند.اصولاً تحقيقات نشان مي دهد هر 25 سال يکبار، پل هاي ساخته شده در ايالات متحده نياز به بازسازي دارند و اين امر نيازمند بودجه 140 ميليارد دلاري است.اما سيستم ساخت پل هاي بادشدني توسط مهندسين دانشگاه Main طراحي شده تا بتوان سازه هاي کم هزينه تري ساخت.کارگران هرکدام از تيوب هاي فيبر کربني را باز کرده و به دور پارچه ضخيم پشمي مي پيچند و بعد آنها را باد مي کنند.سپس به کمک رزين آنها را تقويت کرده تا بتوانند ستون هاي محکم و تنومند بسازند تا در نهايت مبدل به بتون شود.بعد روي آنها را با

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
روکش مي کنند و به همين سرعت آماده استفاده مي شود.اين پروسه نياز به امکانات و ماشين هاي صنعتي ناچيزي داشته و تنها 20 درصد ساخت يک پل بزرگ هزينه در بر دارد.در تابستان 2009«گاردنر»به همراه تيمش، موفق به ساخت پلي 28 پايي شدند که ساخت آن تنها 11 روز طول کشيد.از آنجا که چنين پروژه اي معمولاً 2 ماه به طول مي انجامد به دليل آنکه هر تيوب از محافظت کننده برخوردار است، تخمين زده مي شود که عمر هر پل، يکصد سال يعني دوبرابر پل هاي کنوني باشد و اگر چنانچه بلوک هاي سيماني از وسط بشکنند، تيوب هاي فيبر کربني از بروز هر سانحه جلوگيري مي کنند.يکي از مهندسين پروژه در اين خصوص يادآور مي شود که اين سيستم قادر است ايمني سازه ها را تا چندين برابرافزايش دهد.حال اين شرکت به دليل برخوردار بودن از چنين تکنولوژي و داشتن مجوز توليد، موفق به بستن قرارداد بازسازي 8 پل وساخت يک پل با ستون هاي 70 فوتي در بهار سال آينده در نيوانگلند شده که تيم مهندسي مدتي است در حال انجام تحقيقات پيش ساخت پل هستند.

1912131.JPGمرحله نخست شامل بسته بندي مي شود که کارگران، تيوبي 32 پايي از فيبر کربن را به صورت لوله اي شکل درآورده و توسط يک پمپ هوا آن را باد مي کنند، سپس آن را به دو فريم متصل کرده و آن را مانند يک طاق، خم مي کنند.هر تيوب با مقداري رزين (در يک پروسه زماني 4 ساعته)براي مقاومت بيشتر آميخته مي شود و سرانجام سبب به وجود آوردن يک سقف مي شود که توانايي و تحمل فراواني دارد ...مرحله دوم با نام اتصال شناخته مي شود که سازندگان، هر سقف يا کمان 35 کيلومتري را، با دست در مکان مورد نظر قرار مي دهند و روي آن را با پوششي از فيبر کربن موج دار مي پوشانند.اين فيبر نوعي از فيبرتقويت شده پليمري است که رويش لايه اي از رزين وجود دارد.اين ورقه مي تواند وزن انتقال داده شده از خودرو به سطح پل را به کمان ها منتقل کند.مرحله سوم استحکام سازي است که کارگران هر کمان و حفره دور آن را با سيمان تا بالاي هر تيوب پر مي کنند.مرحله چهارم با نام

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کردن است، چند روز پس از انجام پروسه سوم، پل با پوششي از شن،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
روکش مي شود، البته به اين پروسه بايد يک دوره 11 روزه شامل تخريب سازه هاي قديم را اضافه کرد.

 

 

 

منبع : تبیان

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

[TABLE=width: 656]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 650]

[TR]

[TD=colspan: 3]35896351704774389325002013231189310.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[TD=align: center]

گیاهان زنده یکی از عوامل موثر در پاکسازی هوای شهرهای بزرگ هستند، بویژه درختهایی که روی دیوارهای بزرگراهها و در پارکینگ های عمومی می رویند. محققان در لیون سعی می کنند تا با کاشت درخت در نزدیکی ایستگاههای مترو و اتوبانها به ایجاد هوای پاک کمک کنند.در پارکینگهای مورد آزمایش، دستگاههای برای مکش و تهویه هوای آلوده نصب شده است، هوایی که بسرعت به سمت ستونهای سبز گیاهی منتقل می شوند. خاک این گیاهان متشکل از میلیونها گونه مختلف باکتری است. باکتریهای که عناصر آلوده هوا را می گیرند و درختان اکسیژن تازه تزریق می کنند.یکی از محققان می گوید: “آزمایشها به ما نشان می دهد که در مجموع 126 عنصر الودگی هوا این ستونهای سبز تقریبا هفتاد درصد را پاکسازی می کنند.” در بزرگراهها ستونهای گیاهی نصب شده اند تا به پاکسازی هوا کمک کنند. این سامانه طبیعی یکی از موثرترین سلاحهای مبارزه با آلودگی هوا است. آلودگی هوایی که این روزها در بسیاری از شهرها، از جمله تهران خودمان به معضلی بی سابقه بدل شده است.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

چگونه می توان با جلبک انرژی ساختمان را تامین کرد؟

 

3593635171324432203985201331122010.jpg

 

ساختمانی در شهر هامبورگ آلمان با فوتوسنتز گرم می شود. جلبکها منبع انرژی گرمایی این ساختمان هستند. دیواره بیرونی ساختمان را با جلبک می پوشانند و صفحه های شیشه ای نورگیر، انرژی مورد نیاز جلبکها را ازانرژی خورشید تامین می کنند.یک رآکتور زیستی در نمای خارجی ساختمان جاسازی شده و انرژی پانزده آپارتمان این ساختمان را تامین می کند. موتور آن بر اساس فوتوسنتز کار می کند: جلبکها بسرعت رشد می کنند، انرژی خورشید را جذب می کنند و آنگاه انرژی جذب شده به صورت منبع انرژی گرمایشی کل ساختمان عمل می کند.مارتین کرنر، مدیر پروژه توضیح می دهد که چگونه گرمای ذخیره شده در کل ساختمان پخش می شود: "گرما توسط رآکتورهای زیستی تولید می شود و سپس به این مرکز انرژی منتقل می شود. حرارت در این سیستم گرمایشی مرکزی، آب گرم ساختمان را تامین و کل ساختمان را گرم می کند."ساختمان، انرژی لازم برای گرم کردن را تامین می کند و دمای درون خود را در اندازه مناسب نگه می دارد، بی آنکه که نیاز به مصرف انرژی برای گرم کردن داشته باشد و به این ترتیب در هزینه سوخت صرفه جویی می شود. گرمای جمع آوری شده در تابستان توسط نور خورشید، برای فصل سرما ذخیره می شود و در چند ماه زمستان استفاده می شود.دیتمار والبر، معمار است و معتقد است که این طرح هم چشم اندازی برای آینده و هم پاسخی به پرسشهای سی سال سال گذشته است. این پروژه طوری نیز طراحی شده که بتوان جلبک های مرده را گردآوری کرد و برای ساخت مواد مکمل غذایی غنی به کار برد.

 

 

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 642]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=colspan: 3]3638635181691201595000201302315910.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[TD=align: center]

ما به طور معمول، پنل های فتوولتائیک را بر روی پشت بام ها می بینیم، در سطوحی گسترده و باز که بتوانند مقدار زیادی نور خورشید را دریافت کنند. می دانید چه سطح دیگری مدت زمان بسیاری را در آفتاب سوزان می باشد؟ پیاده روها. با این ایده، یک گروه در دانشگاه جورج واشنگتون، پنلی اختراع کرده اند که ادعا می شود، " اولین پنل خورشیدی برای پیاده رو در جهان " می باشد.در این پیاده روی مستطیلی با مساحت 100 فوت مربع ( 9.3 متر مربع ) از پنل های پی وی، قابل استفاده در کف پیاده رو و ساخته شده توسط شرکت اسپانیولی انیکس سولار استفاده شده است. این پنل ها که جهت راه رفتن طراحی شده اند، دارای سطح ضد لغزش بر روی هر پنل ِ انرژی ساز می باشند و می توانند وزنی معادل 400 کیلوگرم را تحمل نمایند.این مسیر که تنها برای نشان دادن قابلیت های این فناوری جدید طراحی شده، از 27 پنل شفاف تشکیل شده است که مجموعا می توانند تا حداکثر 400 وات برق تولید نمایند. این میزان برق، می تواند در شب، روشنایی مورد نیاز این پیاده رو را با 450 ال ای دی تامین سازد که از کف پنل ها شروع به تابش می کنند.استودیو معماری منظر 39 این پیاده روی خورشیدی را در محوطه ی پردیش علوم و تکنولوژی جورج واشنگتن در ویرجینیا ساخته است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

36386351816913658332812013162358310.jpgپیاده روی خورشیدی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

36386351816920182453902013212382410.jpgسطح ضد لغزش اضافه شده بر روی هر پنل خورشیدی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3638635181695000110625201320231110.jpgال ای دی های روشن شده در کف هر پنل خورشیدی

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...