رفتن به مطلب

شکارچی تا این حد دلسنگ؟! معلم؟ همیار محیط زیست؟؟؟؟!


ارسال های توصیه شده

گزارش تصويري از شكار غيرمجاز در استان قم

شكارچي، هميار محيط زيست و همدست اش معلم است

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

[h=5]سبزپرس- گروه محيط زيست طبيعي: در حالي كه همه روزه تصاوير و فيلم هاي متعددي از كشتار حيات وحش ايران و بعضا گونه هاي كمياب جانوري منتشر مي شود اما واكنش سازمان محيط زيست در قبال اين فجايع تا به امروز تنها به سكوت ختم شده است. با اين حال در تازه ترين رخداد، يكي از دوستداران طبيعت، ‌تصاوير و فيلم هاي تكان دهنده اي را از شكار حيات وحش به دست يكي از شكارچيان سابقه دار استان قم در اختيار سبزپرس قرار داده است.

[/h]

به گزارش سبزپرس و بر اساس اطلاعات دريافتي ،‌ تصاوير منتشره متعلق به فردي به نام ح . ا ساكن روستاي ... در بخش كهك استان قم است كه گفته مي شود سالها با بي رحمي اقدام به شكار غير مجاز در اين منطقه كرده است.

او به دليل شكار غير مجاز بارها توسط ماموران اداره محيط زيست استان قم و استانهاي همجوار دستگير و به مراجع قضايي معرفي شده است.اما گفته مي شود اخيرا چند ماهي است كه به عنوان هميار محيط زيست به خدمت اداره كل محيط زيست استان قم در امده است و متعهد شده كه ديگر شكار غيرمجاز انجام ندهد. ( سبزپرس اين موضوع را تاييد نمي كند و تنها به نقل قول اين دوستدار طبيعت بسنده مي كند )

در اين تصاوير شكارچي ديگري هم به نام ا.ص ديده مي شود كه او نيز معلم است.

با اين حال تصاوير و فيلم هاي منتشره از اين دو شكارچي كه در برابر دوربين و با الفاظ دور از انسانيت اقدام به شكار هاي متعدد و حتي كشتن بره ميش مي كنند به قدري ناخوشايند است كه سبزپرس از انتشار فيلم خودداري كرده و تنها به انتشار عكس ها بسنده مي كند.

حال آنچه در اين ميان مورد پرسش است اين است كه چرا به رغم انتشار تصاوير شكارچيان نام آشنا در چند ماه گذشته آن هم به همراه شكار و آثار جرم،‌ سازمان محيط زيست اقدامي در جهت دستگيري و معرفي متخلفين نمي كند؟ و اينكه چگونه يك شكارچي غير مجاز - با وجود پخش تصاوير و فيلم هايش در فضاي مجازي - مي تواند به عنوان هميار محيط زيست در خدمت سازمان متولي قرا گيرد ؟! آيا او واقعا هميار محيط زيست است ؟!

 

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg

 

8.jpg

 

9.jpg

 

10.jpg

 

11.jpg

 

12.jpg

 

13.jpg

 

14.jpg

 

15.jpg

 

16.jpg

 

17.jpg

 

18.jpg

 

19.jpg

 

20.jpg

 

21.jpg

 

22.jpg

لینک به دیدگاه

نامبرده (حسین ...) ساکن روستای ... در بخش کهک استان قم میباشد که سالهاست اقدام به شکار حیات وحش منطقه میکند.

حسین ... اقدام به شکار در کوههای روستای ... در استان قم (منطقه شکارممنوع کهک) نموده است که با توجه به مرزی بودن این منطقه با پناهگاه حیات وحش جاسب (استان مرکزی) حیات وحشی که وی ازبین برده است شامل حیات وحش بومی و مهاجر از جاسب میباشد.

 

نامبرده یکبار نیز حین شروع به شکار در پناهگاه حیات وحش جاسب توسط مأمورین مشاهده ولی وی متواری میشود و پرونده ای نیز در این رابطه در محیط زیست شهرستان دلیجان مفتوح میباشد.

 

نامبرده در ماههای اخیر نیز در استان قزوین اقدام به شکار بزکوهی نموده و پرونده وی از این استان قابل استعلام میباشد.

 

با توجه به بررسی تصاویر و فیلمهای موجود توسط محیط بانان جاسب ، به یقین برخی از کوههای موجود در تصاویرقابل شناسائی بوده و استان مرکزی نیز میتواند شکایت متقابلی نیز نسبت به شکار نامیرده در پناهگاه حیات وحش جاسب تنظیم نماید.

 

نتیجه ماه ها حفاظت از حیات وحش در منطقه ای به سادگی در زمان گدار حیوانات به دلایل جفت گیری، سرما، یافتن منابع غذائی و ... اینچنین آشکارا نیست و نابود میشود.

 

 

وی پس از اینکه متوجه شد فیلمش لو رفته فورا دست به کار شد و با حضور در اداره محیط زیست قم طرحی را عنوان نمود با این مضمون که من قبلا شکار میرفتم و سالی بیش از صد راأس شکار میزدم ولی قصد دارم دیگر به شکار نروم تا وحوش منطقه زیاد شوند و سالانه به من پروانه بدهید.

 

 

مدیرکل و مسئولین استان با آغوش باز از وی استقبال کردند و امکانات و حتی نیرو در اختیار وی قرار دادند تا در منطقه گشت زنی کرده و حضور داشته باشد و شکارچیان را لو بدهد.

 

ولی بعد از گذشت حدود شش ماه از لو دادن هیچ شکارچی خبری نشد.

 

 

فیلمها بعد از سه ماه از شروع طرح نامبرده به دست اداره کل محیط زیست قم نیز رسید ولی مسئولین از آن چشم پوشی کرده و هیچ اقدامی نکردند.

 

 

به تازگی نامبرده به مأمورین اطلاع میدهد که یک شکارچی در منطقه بوده است و یک لاشه را نیز در باغی مخفی کرده است.

 

 

باغ نامبرده مربوط به یکی از مخبرین منطقه میباشد که سال گذشته علیه حسین ... در رابطه با شکار شجاعانه در دادگاه شهادت داده بود و باعث شده بود وی محکوم به پرداخت جریمه به جرم شکار غیرمجاز گردد.

 

 

لاشه از باغ مخبر کشف میشود اما به دلیل ساختگی بودن این نقشه دادگاه وی را تبرئه مینماید.

 

 

به احتمال زیاد لاشه فوق که یک میش آبستن نیز بود توسط عوامل حسین ... شکار شده و در باغ مخبر قرار داده شده تا با این کار زبان مخبر بسته شود.

 

مخبر برای دفاع از خود و نیز محکومیت ... در دادگاه فیلم های متعدد شکارآنها را به قاضی نیز ارائه میدهد و قاضی از اداره محیط زیست میخواهد علیه حسین ... شکایت ارائه دهند.

 

 

ولی مسئولین محیط زیست قم از این کار سرباز میزنند!

 

 

قاضی پس از اطلاع از جریان همکاری اسماعیلی با اداره محیط زیست رأسا اقدام به تشکیل پرونده به عنوان مدعی العموم مینماید

 

مساله جالب این داستان این است که مسئولین محیط زیست قم در تلاشند با رایزنی با مراجع نظارتی خود را تبرئه کرده و بگویند ما این شکارچی را جذب کرده ایم تا دیگر به شکار نرود و نیزهیچ تصمیمی برای طرح شکایت از اسماعیلی را ندارند.

 

سؤال اینجاست که به چه علت اداره و مسولین محیط زیست قم از ارائه شکایات نسبت به شکار بیش از ١٢ رأس قوچ و میش سر باز میزنند؟؟

از نظر من فقط به یک دلیل....

 

شماره تماس دادگاه کهک (قاضی برزگر قاضی دادگاه کهک و این پرونده ) : ٠٢٥٣٤٢٢٣٨٨٠

شماره تلفن اداره محیط زیست قم : ٠٢٥٣٢٦٠٢٩٨٠

لینک به دیدگاه

مديركل محيط زيست استان قم پاسخ داد:

شكارچي متخلف قمي، هميار محيط زيست نيست

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[h=5]سبزپرس- گروه محيط زيست طبيعي: در پي درج تصاويري از شكار غير مجاز يك شكارچي قمي و پخش فيلم هاي اين شكارچي در شبكه هاي مجازي اينترنتي،‌ مدير كل محيط زيست استان قم شايعه هميار محيط زيست بودن اين شكارچي را رد كرد. [/h] محمد علي ركني، ‌مدير كل حفاظت محيط زيست استان قم در گفتگو با سبز پرس، درباره اين شكارچي متخلف و تصاوير منتشر شده از او گفت: تصاوير و فيلم هاي منتشر شده از اين شكارچي متعلق به اذر ماه 1390 بوده و چيز تازه اي نيست و با اين حال اين شكارچي داراي پرونده در محاكم قضايي است .

وي افزود: محيط زيست به هيچ عنوان اين فرد را به عنوان هميار محيط زيست به رسميت نمي شناسد و كارت همياري به او نداده ولي وي چند وقت قبل به اداره محيط زيست آمد و قول داد كه ديگر شكار غير مجاز نمي كند و حتي حاضر است با محيط زيست به عنوان هميار همكاري داشته باشد كه تحقق وعده او نيز به گذشت زمان نياز دارد تا معلوم شود كه او سر وعده خود هست يا خير، با اين حال ما به او كارت همياري نداديم و پرونده تخلفاتش نيز در محاكم قضايي در حال پيگيري است.

 

اين مقام مسئول افزود: تلاش ما در اداره كل محيط زيست استان قم اين است كه از تمامي ظرفيت هاي رسانه اي و مردمي در حفظ محيط زيست استفاده كنيم و براي اين امر نياز به مشاركت همه دوستداران طبيعت داريم. بنابراين از انتشار اخبار مربوط به اين استان استقبال هم مي كنيم ولي بهتر بود قبل از درج خبر از ما هم پرسش مي كرديد تا اينگونه تعبير نشود كه او هميار محيط زيست است. به هر حال شكار غير مجاز هيچ وقت مورد تاييد محيط زيست نبوده و در اين مورد از تخلف هيچ كس گذشت نخواهيم كرد.

لینک به دیدگاه

با وضعیت فعلی ای که برای محیط زیست کشورمون میبینم :

 

من اگر حاج آقا بودم حکم میکردم کشتن تنها یک حیوان مستلزم کشتن شکارگر است

 

اصلا توی این وضعیت فعلی پروانه شکار نباید داده بشه ...

 

و ببخشید این حرف رو میزنم؛ اما خاک بر سر مسئولینی که میبینن و کور کور کورند ...

 

 

 

شخصا از طریق همین شماره های تماس پیگیری میکنم.

لینک به دیدگاه

ما هم نظرمون رو بگیم

 

جدای از شکار بی‌رویه ی این شخص، که از نظر اخلاقی و زیست محیطی صحیح نیست و باعث نابودی حیوانات میشه، اصل "وحشی گری" نیست

 

در کشور ما، متاسفانه در هر بخش از زیست محیط، هیچ قانونی وجود نداره، وجود هم داشته باشه، فقط یک عده خاص می‌دونن که اون هم رعایت نمیشه

مخصوصن در مورد حیوانات رو به انقراض

همین حیوانات رو نیز، مسئولین در زمان هایی که نشه بهشون ایراد قانونی گرفت، به صورت بی‌رویه، شکار می‌کنن که شکار افراطی اون رو نیز به طریقی پوشش می‌دن!

 

گیاهان، خاک، پرندگان، ماهیان، آب، حیوانات و هرچی که به طبیعت مرتبط میشه، هرگز در ایران اهمیت نداشته و نخواهد داشت

 

کماکان با "شکار به صورت صحیح" موافق هستم

در کشوری که بی نظمی و بی‌قانونی و بی‌فرهنگی موج می‌زنه، دیدن صحنه‌های شامل پاره کردن شکم خرس و گرگ و آتیش زدن گربه و انداختن خر به داخل رودخونه و غیره بعید نیست. همین افراد نیز، سر صحبت که بشینن، ادعای تمدن و فرهنگ نیز می‌کنن

 

دیشب، کلیپی دیدم، از خوردن مواد زاید توسط پرندگان و مردن آنها، اشک آدم رو در میاورد!

 

خیلی در بنیه، مشکل داریم، خیلی

لینک به دیدگاه

من و جو جو (آقای شریفی) توی جلسه مدیریتی روزهای اخیر کمی در مورد این تاپیک حرف زدیم ... قرار شد که در این مورد بحث کنیم ... دوستمون نظرشون رو گفتن و کاملا هم درست اشاره کردن ...

 

بله هر کسی که گاها شکار میکنه وحشی گری نمیکنه شکاری که روی اصول باشه ...

لینک به دیدگاه
من و جو جو (آقای شریفی) توی جلسه مدیریتی روزهای اخیر کمی در مورد این تاپیک حرف زدیم ... قرار شد که در این مورد بحث کنیم ... دوستمون نظرشون رو گفتن و کاملا هم درست اشاره کردن ...

 

بله هر کسی که گاها شکار میکنه وحشی گری نمیکنه شکاری که روی اصول باشه ...

 

بله، دقیقن

با حمید صحبتایی داشتیم که خیلی زیبا صحبت کردن و مباحثه خوبی بود در کل

 

در مورد شکار غیر اصولی نیز بایست بگم که متاسفانه شکار گراز رو هم دیدم ( برای جلوگیری از حمله، گوشت !!، داشتن دندون‌هاش و غیره )

این زمینه رو خیلی حیفم میاد، که چون این موجود دوست داشتنی (!) دیگه نسلش خیلی خیلی کم شد و به ندرت دیده میشه ( در جنوب کشور، که به صورت وحشی و تهاجمی هستند )

 

شکار مرغابی و غاز نیز در کل کشور به وفور انجام میشه که خودم شخصا با چشم، شاهد کم و کمیاب شدن این پرندگان شدم

 

کاش، قوانینی صحیح در مورد داشتن اسلحه، شکار، و امثالهم تصویب و به اجرا گذاشته می شد

ولی در کشوری که قانون رو برای دور زدن قانون تصویب می‌کنن، انتظای نمی‌تونم داشته باشم

لینک به دیدگاه

درود

اول باید فلسفه ی شکار رو جستجو کرد.

شکار یا جنبه ی تامین معاش دارد که چون حفظ حیات ادم مقدم هست قابل قبول هست .ولی در زمانی که اجبار باشد

یا برای تفریح

در مورد تفریح کار احمقانه ای هست و در واقع ناشی از قلیان حس درنده خویی افراد هست.

با این همه چون یک جامعه ی پیشرفته در صدد پاسخگویی به تمام حس های مشروع و بعضا نا مشروع افراد جامعه هست میان شکارگاه های مصنوعی تعریف می کنند و حیوانات نیمه وحشی رها سازی می کنند و فقط مجوز شکار همان حیوان داده می شود آن هم به تعداد مشخص.

اگر کسی غیر از این رفتار کند؟

دو نوع برخورد وجود دارد:

1-جریمه :برای کشور هایی مانند ایران که بحران محیط زیستی دارند کارساز نیست

2-تنبیه های اجتماعی:برای جامعه ی خلاف زده ای مانند ایران که بخش زیادی از مردم دارای سوابق قضایی هستند پاسخگو نیست

تکلیف چیست؟

تنبیه بدنی +بیگاری در راستای آبادسازی محیط زیست+جریمه ی نقدی

یعنی بالاترین میزان جریمه و محاکمه

بیگاری هم می تواند طرق مختلف داشته باشد که در راستای توسعه ی محیط زیست باشد

(داخل پرانتز:ما برای یک محوطه ی حدود 10 هکتاری ما بین مزارع که متعلق به منابع طبیعی هست پیشنهاد قرق و حصار کشی و رها سازی 1000 راس بلدرچین و کبک دادیم که این میزان بعد از حدود 2 سال به بیش از 5 برابر افزایش پیدا می کند و بصورت وحشی پرورش می یابند .بعد از این مدت مجوز شکار در داخل محوطه با تفنگ های شکاری برد کوتاه صادر بشه تا شکارچیان منطقه بجای شکار در دل کوه و کمر در این منطقه شکار کنند.ولی مخالفت شدو گفتند این تخریب محیط زیست هست:banel_smiley_4:)

لینک به دیدگاه

ممنون از نظرات و صحبت های خوبتون.

خوشحال میشم که در صورت تمایل به تاپیک بحث در رابطه با اخلاق زیست محیطی بیایید و در اونجا به صحبت ها ادامه بدیم.

 

http://www.noandishaan.com/forums/thread113639.html

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...