پیرهاید 10193 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ یا رفیق من لارفیق له در آینده ای نه چندان دور بررسی چند المان کوتاه و مفید و اصلی در فیلمنامه نویسی تنها و تنها و تنها ویژه ی کسانی که علاقه به فیلم نامه نویسی دارند اما نمی دانند چه کنند و از کجا آغاز نمایند تجربه های چند ساله ی من 20 لینک به دیدگاه
پیرهاید 10193 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 خرداد، ۱۳۹۲ چقدر دیر شد به روز کردن این تاپیک خوب شروع می کنم فیلم ببنید ، زیاد فیلم ببینید اصولا فیلمنامه نویس ها باید خوره ی فیلم باشند ، چه داخلی چه خارجی در مباحثی که در انجمن سینمایی دانشگاه داشتیم همیشه میگفتم ساختار ها را از فیلم های خارجی باید آموخت و از فیلم های ناب ایرانی باید متن و حاشیه را فرا گرفت سبک شناس بشوید ، فیلمنامه نویس ها را بشناسید تا بدانید سبک نوشتاری آنها چیست ، مهم است خیلی مهم ادامه دارد شک نکنید 13 لینک به دیدگاه
پیرهاید 10193 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 خرداد، ۱۳۹۲ فیلمنامه ، اثر هنری نیست اثر هنری - تجاری است پس همیشه جنبه های مالی ، قراردادی ، مراوده با تهیه کننده ها ، شناخت بازیگران را بدانید کمی قالتاق باشید ، کلا به صنف فیلمنامه نویس در مملکتمان بیشتر ظلم می شود ادامه دارد شک نکنید 12 لینک به دیدگاه
Moment 15228 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 خرداد، ۱۳۹۲ ببخشید من قصد اسپم ندارم ولی خیلی به فیلمنامه نویسی علاقه دارم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم فیلم زیاد می بینم ولی بازیگرا و کراگردانا واسم مهم بودن بیشتر و زیاد به فیلمنامه نویس توجه نمی کردم، ولی بیشتر به جنبه های محتوایی و هنری فیلما توجه می کنم تا جنبه های ظاهریش خواستم بگم شاگرد خواستی ما هستیم داداش:5c6ipag2mnshmsf5ju3 9 لینک به دیدگاه
پیرهاید 10193 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 31 خرداد، ۱۳۹۲ ببخشید من قصد اسپم ندارمولی خیلی به فیلمنامه نویسی علاقه دارم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم فیلم زیاد می بینم ولی بازیگرا و کراگردانا واسم مهم بودن بیشتر و زیاد به فیلمنامه نویس توجه نمی کردم، ولی بیشتر به جنبه های محتوایی و هنری فیلما توجه می کنم تا جنبه های ظاهریش خواستم بگم شاگرد خواستی ما هستیم داداش:5c6ipag2mnshmsf5ju3 ما کمتر از آن هستیم که بخواهیم معلم و استاد باشیم ، معلمی مرتبه ی بزرگیست ، تنها تفاوت من با شما یک روز است ، امروز شما دیروز منست ، تا جاییکه بتوانم کمکتان میکنم . . . . 8 لینک به دیدگاه
ShaMoh 3002 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 تیر، ۱۳۹۲ من یه داستان دارم با چند شخصیت و یه راز و رمز و مسیر و دیالوگ و کلی صحنه های پیچیده که اصلا نمیدونم چطور باید به تصویر کشیده بشه . چکنم چکار کنم تا همیه ی اینا بشه فیلم نامه ؟؟؟؟ مشتاق ادامه داشتن مطالباتون هستم . 7 لینک به دیدگاه
پیرهاید 10193 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 تیر، ۱۳۹۲ درود دوست عزیز ، باید اجازه بدهید تاپیک به انتها برسد ، در نهایت با کلیت و تا حدودی جزییات آشنا می شوید . . . . 7 لینک به دیدگاه
پیرهاید 10193 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 تیر، ۱۳۹۲ و ادامه مطالب این تاپیک در ذهن بنده فصل بندی شده است ، کماکان در فصل اول می مانیم یادتان باشد ، راه تخیل یک داستان و فیلم نامه تا نوشتن و اتمام آن ، راه بسیار دشوار و طولانی است ، پس از همین اول عجول بودن را بیایید کنار بگذاریم فیلم نامه یا سناریو ، عنوانیست که به مجموعه نوشته های شخص یا اشخاصی از تجسم فیلم پیش از تولید اطلاق می گردد این یک تعریف کلی است پس فیلم+نامه ، مجموعه ی یک سری تجسم و یک سری نوشتار است دوستان عزیز هر هنری نیاز به استعداد دارد ، اگر اهل نوشتن و نویسندگی هستید ، پس میتوانید فیلمنامه نویش موفقی شوید ، اما الزاما نوشتن نوید فیلمنامه نویس شدن نیست همین اول راه خود را از راوی بودن ، نویسنده بودن ، روزنامه نگار بودن ، شاعر بودن و غیره جدا کنید خوب میبینیم که نیمه ی راه در خود شماست یعنی همان استعداد داشتن نیمه ی بعد مباحث آموزشی یا آکادمیک یا هرچیزیست که اکتسابی می باشد برای رسیدن به این مرحله باید کتب مرتبط با آموزش فیلمنامه نویسی را مطالعه کنید ، حتی با اصطلاحات سینمایی نیز باید آشنایی کامل داشته باشید هر هنری قوانینی دارد ، از نت نویسی و نت خوانی و تکنیک سازها در موسیقی تا هنرهای دیگر ، این می شود علم ِ هنز ، فیلمنامه نویسی هم علم ِ هنر ِ خودش را دارد من در این تاپیک سعی میکنم جور این کتاب ها را در بین شما بکشم ، شاید باعث شد شوق خرید این کتاب ها در شما زنده شود ، اگر این چنین باشد بنده حاضرم برخی کتب را معرفی نمایم ادامه دارد شک نکنید 8 لینک به دیدگاه
پیرهاید 10193 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 تیر، ۱۳۹۲ دو نوع دسته بندی در خصوص پیکره بندی فیلمنامه داریم یکی داخلی و دیگری خارجی نوع خارجی آن را امروز عرض میکنم در نوع خارجی این دسته بندی به دو مقوله بر میخوریم ، یکی آنکه فیلمنامه ی شما باید "خط داستان داشته باشد" و دیگر بحث"شخصیت پردازی" و سومین بخش" مکالمات" است که به دوقسم مونولوگ و دیالوگ تقسیم بندی میگردد یادتان باشد خط داستان باید مختصر و مفید باشد ، باید بتوانید آنرا در چند سطر برای خودتان مشروح کنید برای بهتر فهمیدن این قسمت میتوانید به مقوله ی ژانرها بازگردید ، کمیک - جنایی - تراژدیک - اکشن و . . . . بعد از فهمیدن نوع داستان میتوانید آن را بنویسد ، همیشه سعی کنید قصه گوی خوبی باشید در صنعت سینمای هالیوود مفهومی وجود دارد به نام کاراکتروگرافی - یا همان شخصیت شناختی ، یک فیلم نامه نویس قبل از دست به قلم شدن باشد بداند از آدمهای داستانش چه میخواهد ، در آن ها رگه های همذات پنداری بسازد ، حتی اگر شخصیت ها جنبه های فانتزیک دارند بخش سوم اینکه نویسنده باید بر دیالوگ نویسی که بخش مهم کار است تسلط ادبی بالایی داشته باشد مطئنن سخنان یک راننده بیابانی یک متخصص مامایی یک دانش آموز یک خردسال یک پیرمرد فرتوت باهم متفاوت است و نویسنده باید بتواند این دیالوگ ها را در حیته داستان به جلو ببرد و این امر جز به تمرین محقق نمی شود پست بالا را بسیار چکیده توضیح دادم ، به امید اینکه دوستان سوالات خود را از هم اکنون مطرح نمایند ادامه دارد شک نکنید 2 لینک به دیدگاه
Emad Rezaei 11 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۴ سلام آقای پیرهاد اگه تمایل دارین و در دسترستون هست اسم کتاب هایی که برای فیلم نامه نویسی مفیدند رو ذکر کنید . تشکر فراوان 1 لینک به دیدگاه
beat 2373 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۴ سلام آقای پیرهاد اگه تمایل دارین و در دسترستون هست اسم کتاب هایی که برای فیلم نامه نویسی مفیدند رو ذکر کنید . تشکر فراوان کتابهای سید فیلد برای شروع مناسب هستند. من به شما پیشنهاد میکنم تا می تونید فیلم ببینید و رمانهای اقتباس شده رو با فیلمها بخونید و ببیند. 2 لینک به دیدگاه
پیرهاید 10193 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 31 فروردین، ۱۳۹۴ دقیقا موافقم بخصوص با بخش دیدن فیلم تماشای فیلم گره گشایی براتون بوجود میاره ، همچنین سعی کنید توی حوزه های مختلفی فکری مطالعاتی داشته باشید ذهن نیاز به تغذیه داره اما کتاب فیلمنامه نویسی ، روش سکانس بندی / پل جوزف گالینو / انتشارات افراز راهنمای عملی فیلمنامه نویسی / لورا شلهات / انتشارات افراز این دو کتاب تازه ترجمه شده ، برای شروع به کار کتاب دومو پیشنهاد میدم 1 لینک به دیدگاه
پیرهاید 10193 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 31 فروردین، ۱۳۹۴ همیشه در حین نوشتن فیلمنامه پس از بُعد هنری به بُعد تجاری آن هم بیاندیشید . . . 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده