پیرهاید 10193 ارسال شده در 27 مرداد، 2013 یا رفیق من لارفیق له در آینده ای نه چندان دور بررسی چند المان کوتاه و مفید و اصلی در فیلمنامه نویسی تنها و تنها و تنها ویژه ی کسانی که علاقه به فیلم نامه نویسی دارند اما نمی دانند چه کنند و از کجا آغاز نمایند تجربه های چند ساله ی من 20
پیرهاید 10193 مالک ارسال شده در 20 شهریور، 2013 چقدر دیر شد به روز کردن این تاپیک خوب شروع می کنم فیلم ببنید ، زیاد فیلم ببینید اصولا فیلمنامه نویس ها باید خوره ی فیلم باشند ، چه داخلی چه خارجی در مباحثی که در انجمن سینمایی دانشگاه داشتیم همیشه میگفتم ساختار ها را از فیلم های خارجی باید آموخت و از فیلم های ناب ایرانی باید متن و حاشیه را فرا گرفت سبک شناس بشوید ، فیلمنامه نویس ها را بشناسید تا بدانید سبک نوشتاری آنها چیست ، مهم است خیلی مهم ادامه دارد شک نکنید 13
پیرهاید 10193 مالک ارسال شده در 20 شهریور، 2013 فیلمنامه ، اثر هنری نیست اثر هنری - تجاری است پس همیشه جنبه های مالی ، قراردادی ، مراوده با تهیه کننده ها ، شناخت بازیگران را بدانید کمی قالتاق باشید ، کلا به صنف فیلمنامه نویس در مملکتمان بیشتر ظلم می شود ادامه دارد شک نکنید 12
Moment 15228 ارسال شده در 20 شهریور، 2013 ببخشید من قصد اسپم ندارم ولی خیلی به فیلمنامه نویسی علاقه دارم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم فیلم زیاد می بینم ولی بازیگرا و کراگردانا واسم مهم بودن بیشتر و زیاد به فیلمنامه نویس توجه نمی کردم، ولی بیشتر به جنبه های محتوایی و هنری فیلما توجه می کنم تا جنبه های ظاهریش خواستم بگم شاگرد خواستی ما هستیم داداش:5c6ipag2mnshmsf5ju3 9
پیرهاید 10193 مالک ارسال شده در 21 شهریور، 2013 ببخشید من قصد اسپم ندارمولی خیلی به فیلمنامه نویسی علاقه دارم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم فیلم زیاد می بینم ولی بازیگرا و کراگردانا واسم مهم بودن بیشتر و زیاد به فیلمنامه نویس توجه نمی کردم، ولی بیشتر به جنبه های محتوایی و هنری فیلما توجه می کنم تا جنبه های ظاهریش خواستم بگم شاگرد خواستی ما هستیم داداش:5c6ipag2mnshmsf5ju3 ما کمتر از آن هستیم که بخواهیم معلم و استاد باشیم ، معلمی مرتبه ی بزرگیست ، تنها تفاوت من با شما یک روز است ، امروز شما دیروز منست ، تا جاییکه بتوانم کمکتان میکنم . . . . 8
ShaMoh 3002 ارسال شده در 22 شهریور، 2013 من یه داستان دارم با چند شخصیت و یه راز و رمز و مسیر و دیالوگ و کلی صحنه های پیچیده که اصلا نمیدونم چطور باید به تصویر کشیده بشه . چکنم چکار کنم تا همیه ی اینا بشه فیلم نامه ؟؟؟؟ مشتاق ادامه داشتن مطالباتون هستم . 7
پیرهاید 10193 مالک ارسال شده در 22 شهریور، 2013 درود دوست عزیز ، باید اجازه بدهید تاپیک به انتها برسد ، در نهایت با کلیت و تا حدودی جزییات آشنا می شوید . . . . 7
پیرهاید 10193 مالک ارسال شده در 22 شهریور، 2013 و ادامه مطالب این تاپیک در ذهن بنده فصل بندی شده است ، کماکان در فصل اول می مانیم یادتان باشد ، راه تخیل یک داستان و فیلم نامه تا نوشتن و اتمام آن ، راه بسیار دشوار و طولانی است ، پس از همین اول عجول بودن را بیایید کنار بگذاریم فیلم نامه یا سناریو ، عنوانیست که به مجموعه نوشته های شخص یا اشخاصی از تجسم فیلم پیش از تولید اطلاق می گردد این یک تعریف کلی است پس فیلم+نامه ، مجموعه ی یک سری تجسم و یک سری نوشتار است دوستان عزیز هر هنری نیاز به استعداد دارد ، اگر اهل نوشتن و نویسندگی هستید ، پس میتوانید فیلمنامه نویش موفقی شوید ، اما الزاما نوشتن نوید فیلمنامه نویس شدن نیست همین اول راه خود را از راوی بودن ، نویسنده بودن ، روزنامه نگار بودن ، شاعر بودن و غیره جدا کنید خوب میبینیم که نیمه ی راه در خود شماست یعنی همان استعداد داشتن نیمه ی بعد مباحث آموزشی یا آکادمیک یا هرچیزیست که اکتسابی می باشد برای رسیدن به این مرحله باید کتب مرتبط با آموزش فیلمنامه نویسی را مطالعه کنید ، حتی با اصطلاحات سینمایی نیز باید آشنایی کامل داشته باشید هر هنری قوانینی دارد ، از نت نویسی و نت خوانی و تکنیک سازها در موسیقی تا هنرهای دیگر ، این می شود علم ِ هنز ، فیلمنامه نویسی هم علم ِ هنر ِ خودش را دارد من در این تاپیک سعی میکنم جور این کتاب ها را در بین شما بکشم ، شاید باعث شد شوق خرید این کتاب ها در شما زنده شود ، اگر این چنین باشد بنده حاضرم برخی کتب را معرفی نمایم ادامه دارد شک نکنید 8
پیرهاید 10193 مالک ارسال شده در 19 مهر، 2013 دو نوع دسته بندی در خصوص پیکره بندی فیلمنامه داریم یکی داخلی و دیگری خارجی نوع خارجی آن را امروز عرض میکنم در نوع خارجی این دسته بندی به دو مقوله بر میخوریم ، یکی آنکه فیلمنامه ی شما باید "خط داستان داشته باشد" و دیگر بحث"شخصیت پردازی" و سومین بخش" مکالمات" است که به دوقسم مونولوگ و دیالوگ تقسیم بندی میگردد یادتان باشد خط داستان باید مختصر و مفید باشد ، باید بتوانید آنرا در چند سطر برای خودتان مشروح کنید برای بهتر فهمیدن این قسمت میتوانید به مقوله ی ژانرها بازگردید ، کمیک - جنایی - تراژدیک - اکشن و . . . . بعد از فهمیدن نوع داستان میتوانید آن را بنویسد ، همیشه سعی کنید قصه گوی خوبی باشید در صنعت سینمای هالیوود مفهومی وجود دارد به نام کاراکتروگرافی - یا همان شخصیت شناختی ، یک فیلم نامه نویس قبل از دست به قلم شدن باشد بداند از آدمهای داستانش چه میخواهد ، در آن ها رگه های همذات پنداری بسازد ، حتی اگر شخصیت ها جنبه های فانتزیک دارند بخش سوم اینکه نویسنده باید بر دیالوگ نویسی که بخش مهم کار است تسلط ادبی بالایی داشته باشد مطئنن سخنان یک راننده بیابانی یک متخصص مامایی یک دانش آموز یک خردسال یک پیرمرد فرتوت باهم متفاوت است و نویسنده باید بتواند این دیالوگ ها را در حیته داستان به جلو ببرد و این امر جز به تمرین محقق نمی شود پست بالا را بسیار چکیده توضیح دادم ، به امید اینکه دوستان سوالات خود را از هم اکنون مطرح نمایند ادامه دارد شک نکنید 2
Emad Rezaei 11 ارسال شده در 15 تیر، 2015 سلام آقای پیرهاد اگه تمایل دارین و در دسترستون هست اسم کتاب هایی که برای فیلم نامه نویسی مفیدند رو ذکر کنید . تشکر فراوان 1
beat 2373 ارسال شده در 16 تیر، 2015 سلام آقای پیرهاد اگه تمایل دارین و در دسترستون هست اسم کتاب هایی که برای فیلم نامه نویسی مفیدند رو ذکر کنید . تشکر فراوان کتابهای سید فیلد برای شروع مناسب هستند. من به شما پیشنهاد میکنم تا می تونید فیلم ببینید و رمانهای اقتباس شده رو با فیلمها بخونید و ببیند. 2
پیرهاید 10193 مالک ارسال شده در 20 تیر، 2015 دقیقا موافقم بخصوص با بخش دیدن فیلم تماشای فیلم گره گشایی براتون بوجود میاره ، همچنین سعی کنید توی حوزه های مختلفی فکری مطالعاتی داشته باشید ذهن نیاز به تغذیه داره اما کتاب فیلمنامه نویسی ، روش سکانس بندی / پل جوزف گالینو / انتشارات افراز راهنمای عملی فیلمنامه نویسی / لورا شلهات / انتشارات افراز این دو کتاب تازه ترجمه شده ، برای شروع به کار کتاب دومو پیشنهاد میدم 1
پیرهاید 10193 مالک ارسال شده در 20 تیر، 2015 همیشه در حین نوشتن فیلمنامه پس از بُعد هنری به بُعد تجاری آن هم بیاندیشید . . . 1
ارسال های توصیه شده