رفتن به مطلب

ظرفیت تولید سیمان در خراسان رضوی به 8/5 میلیون تن رسید


ارسال های توصیه شده

رییس سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی گفت: ظرفیت تولید سیمان در این استان به پنج میلیون و 820 هزار تن در سال رسید.

 

 

 

2473_orig.jpg&mode=large

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرامیران به نقل از ایرنا حسین احمدی گفت: پارسال با بهره برداری از دو طرح تولید سیمان در شهرستانهای مشهد و جوین با ظرفیت 2/2 میلیون تن در سال، به حجم تولید سیمان در استان خراسان رضوی افزوده شد.

 

وی افزود: هم اکنون مجموع طرحهای سیمان بهره برداری شده در این استان در نتیجه تلاشهای دولتهای نهم و دهم به چهار طرح شامل طرح توسعه سیمان شرق مشهد با یک میلیون تن ظرفیت، سیمان لار سبزوار با یک میلیون و 20 هزار تن ظرفیت، سیمان زاوه با یک میلیون و 50 هزار تن ظرفیت و سیمان جوین با یک میلیون و 200 هزار تن ظرفیت در سال می رسد.

 

او گفت: حجم کل تولید سیمان در خراسان رضوی با احتساب 5/1 میلیون تن تولید خط اول سیمان شرق، سالانه به پنج میلیون و 820 هزار تن، حجم سرمایه گذاری ه شش هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم به بیش از دو هزار نفر رسیده است.

 

رییس سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی پیش بینی کرد: با راه اندازی سه طرح عظیم سیمان غرب تربت جام با 5/1 میلیون تن ظرفیت، مجد خواف با یک میلیون تن ظرفیت و فجر بهمن گناباد با 210 هزار تن ظرفیت تولید سیمان سفید که تا سال 1390 به مرحله بهره برداری خواهند رسید، حجم تولید سیمان در استان خراسان رضوی به بیش از 5/8 میلیون تن در سال برسد.

 

رییس سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی با اشاره به صدور 609 هزار تن سیمان از گمرکات استان طی پارسال نیز گفت: نیاز کنونی سیمان در خراسان رضوی حدود سه میلیون تن است که با وضعیت موجود تولید سیمان علاوه بر تامین نیاز استان امکان عرضه به سایر استانها و صادرات به کشورهای دیگر نیز فراهم شده است.

 

 

 

 

ایرنا

 

 

:icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...