ask_bl 1150 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 فروردین، ۱۳۹۲ تعریف شیشه ضد گلوله اصلا چی هست؟یا گلوله ازش نباید رد بشه، یا رد بشه اما شیشه فرو نریزه یا اینکه هردو! جواب اولیه اینه که ماده ای که در ساخت شیشه استفاده میشه احتمالا باید نوعی جاذب انرژی جنبشی باشه! حالا جزئیاتش رو پیدا خواهم کرد! خوب من این رو از شما پرسیدم! شیشه ای که ازش گلوله رد بشه ولی نریزه!؟ خوب دیگه به چه دردی میخوره آخه اون شیشه؟ طرف میمیره میره پی کارش حالا شیشه تا 1000 سال نریزه اصلا به صورت سوال تعریف شیشه ضد گلوله رو هم اضافه کن 7 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 فروردین، ۱۳۹۲ بله حق با شماست! سعی میکنم بزودی جواب کامل رو ارائه کنم! 6 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 فروردین، ۱۳۹۲ شیشه ضد گلوله چیست ؟ شیشه ضد گلوله در نگاه اول کاملا شبیه به شیشه های معمولی است اما در عمل اینگونه نیست . شیشه های معمولی به محض اصابت فشنگ به آنها درهم می شکنند و خرد خواهند شد اما شیشه های ضد گلوله همانطور که از اسمشان پیداست از عبور گلوله جلوگیری می کنند . البته اسم صحیح این شیشه ها ، شیشه با مقاومت بالا می باشد چون هیچ گونه شیشه ضد گلوله ای در دنیا وجود ندارد . و اما چه چیزی باعث مقاومت آنها در برابر شلیک گلوله می شود ؟ تکنولوژی ساخت شیشه ضد گلوله در برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ساخت این شیشه ها روشهای مختلفی توسط شرکت های سازنده به کار گرفته می شود اما اصولا و به طور معمول این شیشه ها با استفاده از روشی به نام لایه لایه سازی یا به انگلیسی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ساخته می شوند . به این صورت که از یک نوع پلاستیک سخت به نام پلی کربنات در عمل لایه سازی و بین لایه های شیشه استفاده می کنند . به همین دلیل معمولا شیشه ضد گلوله ضخیم تر از شیشه معمولی است . عملکرد شیشه ضد گلوله ضخامت این شیشه ها از ۷ میلی متر تا ۷۵ میلی متر متغیر است . وقتی که یک گلوله به آنها اصابت می کند از لایه های اولیه شیشه می گذرد اما لایه های پلی کربنات انرژی جنبشی گلوله را به شدت کاهش می دهد و به این دلیل گلوله توانایی عبور از لایه آخر را ندارد . مقاومت این نوع شیشه در برابر گلوله ارتباط مستقیم با ضخامت شیشه دارد . مسلما فشنگی که از یک کلاشینکف بیرون می آید قدرت و سرعت بیشتری از فشنگ یک کلت دارد ، پس برای امنیت در برابر فشنگ کلاشینکف احتیاج به شیشه ضخیم تری می باشد . با این حال هر شیشه ضد گلوله ای یک ظرفیت یا آستانه شکنندگی دارد . بعضی شیشه ها تا ۳ گلوله را در خود نگه می دارند اما چهارمین گلوله شیشه را خرد می کند . ضمنا شیشه های ضد گلوله یک طرفه نیز وجود دارند ، به این معنی که فقظ از طرف بیرون ایمن هستند . ماشین ضد گلوله ای را فرض کنید . سرنشین آن می تواند از داخل به بیرون شلیک کند اما گلوله ای از بیرون وارد نمی شود . در فرآیند لایه گذاری این گونه شیشه ها از یک ورقه نازک و شکننده اما انعطاف پذیر استفاده می شود . در واقع این شیشه ها را طوری طراحی می کنند که فشنگی که از بیرون شلیک می شود بعد از برخورد با یک سطح بزرگ که وظیفه تلف کردن انرژی گلوله را دارد مواجه می شود اما از آن طرف این طور نیست . منبع : elmefarda.com 7 لینک به دیدگاه
ask_bl 1150 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 فروردین، ۱۳۹۲ شیشه ضد گلوله چیست ؟ شیشه ضد گلوله در نگاه اول کاملا شبیه به شیشه های معمولی است اما در عمل اینگونه نیست . شیشه های معمولی به محض اصابت فشنگ به آنها درهم می شکنند و خرد خواهند شد اما شیشه های ضد گلوله همانطور که از اسمشان پیداست از عبور گلوله جلوگیری می کنند . البته اسم صحیح این شیشه ها ، شیشه با مقاومت بالا می باشد چون هیچ گونه شیشه ضد گلوله ای در دنیا وجود ندارد . و اما چه چیزی باعث مقاومت آنها در برابر شلیک گلوله می شود ؟ تکنولوژی ساخت شیشه ضد گلوله در برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ساخت این شیشه ها روشهای مختلفی توسط شرکت های سازنده به کار گرفته می شود اما اصولا و به طور معمول این شیشه ها با استفاده از روشی به نام لایه لایه سازی یا به انگلیسی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ساخته می شوند . به این صورت که از یک نوع پلاستیک سخت به نام پلی کربنات در عمل لایه سازی و بین لایه های شیشه استفاده می کنند . به همین دلیل معمولا شیشه ضد گلوله ضخیم تر از شیشه معمولی است . عملکرد شیشه ضد گلوله ضخامت این شیشه ها از ۷ میلی متر تا ۷۵ میلی متر متغیر است . وقتی که یک گلوله به آنها اصابت می کند از لایه های اولیه شیشه می گذرد اما لایه های پلی کربنات انرژی جنبشی گلوله را به شدت کاهش می دهد و به این دلیل گلوله توانایی عبور از لایه آخر را ندارد . مقاومت این نوع شیشه در برابر گلوله ارتباط مستقیم با ضخامت شیشه دارد . مسلما فشنگی که از یک کلاشینکف بیرون می آید قدرت و سرعت بیشتری از فشنگ یک کلت دارد ، پس برای امنیت در برابر فشنگ کلاشینکف احتیاج به شیشه ضخیم تری می باشد . با این حال هر شیشه ضد گلوله ای یک ظرفیت یا آستانه شکنندگی دارد . بعضی شیشه ها تا ۳ گلوله را در خود نگه می دارند اما چهارمین گلوله شیشه را خرد می کند . ضمنا شیشه های ضد گلوله یک طرفه نیز وجود دارند ، به این معنی که فقظ از طرف بیرون ایمن هستند . ماشین ضد گلوله ای را فرض کنید . سرنشین آن می تواند از داخل به بیرون شلیک کند اما گلوله ای از بیرون وارد نمی شود . در فرآیند لایه گذاری این گونه شیشه ها از یک ورقه نازک و شکننده اما انعطاف پذیر استفاده می شود . در واقع این شیشه ها را طوری طراحی می کنند که فشنگی که از بیرون شلیک می شود بعد از برخورد با یک سطح بزرگ که وظیفه تلف کردن انرژی گلوله را دارد مواجه می شود اما از آن طرف این طور نیست . منبع : Elmefarda.com درسته فقط در مورد شیشه مقاوم در برابر گلوله یک طرفه: در اصل این نوع شیشه تنها از دو نوع لایه تشکیل شده، لایه شکننده خارجی و لایه نرم تر و انعطاف پذیر داخلی، وقتی از بیرون بهش شلیک میشه گلوله به لایه شکننده و محکم میخوره که باعث میشه انرژی جنبشی گلوله گرفته بشه و در سطح پخش شه و بعد از گرفته شدن انرژی جنبشیش به لایه نرم و منعطف میخوره که دیگه نا نداره :p اما وقتی از داخل شکیک صورت میگیره، گلوله ابتدا به لایه نرم برخورد میکنه و چون این لایه منعطف هست این لایه منعطف تغییر شکل میده و دیگه انرژی جنبشی گلوله رو در سطح پخش نمیکنه چون بر اثر نیروی وارده از گلوله تغییر شکل میده، وبعد از تغییر شکل لایه نرم و سوراخ کردنش به لایه سخت وشکننده میرسه و لایه سخت به سمت بیرون شکسته میشه و عبور میکنه ازش (با اینکه بخشی از انرژیش گرفته شده اما نه همش) سوال بعدی با شماست :) 6 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 فروردین، ۱۳۹۲ با سپاس! سوال من اینه که پیچ ها رو چطوری میسازن؟؟؟ از کوچکترین پیچ مثل پیچ دسته عینک بگیر تا بزرگترین پیچ ها! پیچ های تولید بالا رو چطور میسازن؟ Ell جواب بده! 5 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 اردیبهشت، ۱۳۹۲ 1- تولید پیچ توسط روش غلطک کاری ( نورد کاری ) در این روش براده ای از قطعه برداشته نمی شه و با فشردن الیاف پیچ ایجاد می شه . استحکام پیچ ایجاد شده خوبه ولی ماده اولیه باید حدود 8 درصد قابلیت انبساط داشته باشه ___مناسب برای تولید انبوه از لحاظ اقتصادی___ 2- حدیده و قلاویز که انواع زیادی داره . ولی فکر کنم نیاز به توضیح نباشه 3- سنگ زنی : پیچ با گام 0.2 تا 0.3 را فقط باید با سنگ زنی ایجاد نمود 4-بعضی ماشین های پیچ بری : مثل ماشین خارج از مرکز که سرعت زیادی در ساخت دارن 5- فورج سرد 6-cnc که اگه تعداد کار تا 1000000تا باشه کار برد داره اما روش تولید پیچ عموماً ، cold forg با ابعاد دقیق تولید می کنه . در ایران هم کارخانه ای در ساوه مشغول تولید انواع پیچ های متنوع قطعات خودرو می باشد . این سواله خیلی ساختی بودااااا آفرین 6 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 اردیبهشت، ۱۳۹۲ زنده باد! حالا سوال بعد با شما! 5 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 اردیبهشت، ۱۳۹۲ الهام عزیز تا آخر امشب (جمعه ) فرصت دارن که سوال بعدی رو قرار بدن وگرنه از مسابقه حذف میشن و آقا بابک باید سوال بعدی رو مطرح کنند. 5 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 اردیبهشت، ۱۳۹۲ بچه ها شرمنده من سرم شلوغ بود این هفته... ساری..راستی من سوالمو پرسیدم فکر کنم پاک شد نه حذفم نکنید..من این مسابقه رو دوست دارم هواپیما چگونه پرواز می کند؟(از دیدگاه مهندسی مکانیک) آقای بابک لطفا جواب بدن 4 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 اردیبهشت، ۱۳۹۲ چطور حرکت میکند و چطور بالا میرود است : چطور حرکت میکند : نیروی رانش هواپیماها طبق اصل بقای مومنتوم ایجاد میشه، بنحوی که یک دبی مشخص با یک سرعت مشخص توسط ملخ ها (هواپیماهای قدیمی) تولید میشه و یک اختلاف فشاری هم پشت و جلوی ملخ ها وجود داره که برآیند این نیروها باعث حرکت هواپیما میشه. در هواپیما های جدید این دبی و سرعت توسط خروج محصولات احتراق از یک توربین گاز تامین میشه. چطور بالا میرود : در مکانیک سیالات دو ضریب وجود داره به نامهای ضریب لیفت! (Lift) و ضریب درگ (Drag) این ضرایب تابعی از سرعت و خواص جریان و هندسه جسم مورد نظر هستند، به موجب ضریب لیفت نیرویی در جهت بالا یا پایین رفتن جسم وارد میشه که همون نیروی لیفت نام داره (البته لیفت برای بلند شدن تعریف شده ظاهرا اما خب نیرویی که هواپیمارو میشونه بنظرم همون لیفت هستش منتهی جهتش معکوسه)، توسط نیروی درگ هم نیرویی در خلاف جهت حرکت همواره به هواپیما وارد میشه، وقتی خلبان بالک های انتهای هواپیما رو تغییر میده در واقع ضریب لیفت و درگ (و طبیعتا نیروهاشون) تغییر میکنه و برآیند برداری این دو نیرو فرضا باعث میشه هواپیما با یک زاویه خاص اوج بگیره یا فرود بیاد. 6 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 اردیبهشت، ۱۳۹۲ چطور حرکت میکند و چطور بالا میرود است : چطور حرکت میکند : نیروی رانش هواپیماها طبق اصل بقای مومنتوم ایجاد میشه، بنحوی که یک دبی مشخص با یک سرعت مشخص توسط ملخ ها (هواپیماهای قدیمی) تولید میشه و یک اختلاف فشاری هم پشت و جلوی ملخ ها وجود داره که برآیند این نیروها باعث حرکت هواپیما میشه. در هواپیما های جدید این دبی و سرعت توسط خروج محصولات احتراق از یک توربین گاز تامین میشه. چطور بالا میرود : در مکانیک سیالات دو ضریب وجود داره به نامهای ضریب لیفت! (Lift) و ضریب درگ (Drag) این ضرایب تابعی از سرعت و خواص جریان و هندسه جسم مورد نظر هستند، به موجب ضریب لیفت نیرویی در جهت بالا یا پایین رفتن جسم وارد میشه که همون نیروی لیفت نام داره (البته لیفت برای بلند شدن تعریف شده ظاهرا اما خب نیرویی که هواپیمارو میشونه بنظرم همون لیفت هستش منتهی جهتش معکوسه)، توسط نیروی درگ هم نیرویی در خلاف جهت حرکت همواره به هواپیما وارد میشه، وقتی خلبان بالک های انتهای هواپیما رو تغییر میده در واقع ضریب لیفت و درگ (و طبیعتا نیروهاشون) تغییر میکنه و برآیند برداری این دو نیرو فرضا باعث میشه هواپیما با یک زاویه خاص اوج بگیره یا فرود بیاد. بله دقیقا همینطوره... مرسی 6 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۲ چطور حرکت میکند و چطور بالا میرود است : چطور حرکت میکند : نیروی رانش هواپیماها طبق اصل بقای مومنتوم ایجاد میشه، بنحوی که یک دبی مشخص با یک سرعت مشخص توسط ملخ ها (هواپیماهای قدیمی) تولید میشه و یک اختلاف فشاری هم پشت و جلوی ملخ ها وجود داره که برآیند این نیروها باعث حرکت هواپیما میشه. در هواپیما های جدید این دبی و سرعت توسط خروج محصولات احتراق از یک توربین گاز تامین میشه. چطور بالا میرود : در مکانیک سیالات دو ضریب وجود داره به نامهای ضریب لیفت! (Lift) و ضریب درگ (Drag) این ضرایب تابعی از سرعت و خواص جریان و هندسه جسم مورد نظر هستند، به موجب ضریب لیفت نیرویی در جهت بالا یا پایین رفتن جسم وارد میشه که همون نیروی لیفت نام داره (البته لیفت برای بلند شدن تعریف شده ظاهرا اما خب نیرویی که هواپیمارو میشونه بنظرم همون لیفت هستش منتهی جهتش معکوسه)، توسط نیروی درگ هم نیرویی در خلاف جهت حرکت همواره به هواپیما وارد میشه، وقتی خلبان بالک های انتهای هواپیما رو تغییر میده در واقع ضریب لیفت و درگ (و طبیعتا نیروهاشون) تغییر میکنه و برآیند برداری این دو نیرو فرضا باعث میشه هواپیما با یک زاویه خاص اوج بگیره یا فرود بیاد. درود درگ رو ولش ولی لیفت چطور ایجاد میشه؟ برنولی چکاره است پس.. به نظر من پاسخ شما رد است و از دور مسابقات خارج میشید الهام هم عسل خورد که گفت درسته 6 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۲ درود! درست كه هست اما جزئي نيست! خب اين قانون برنولي كه به موجبش وقتي نيروي ليفت داريم كه با نزديك شدن خطوط جريان بهم سرعت زياد و فشار كم ميشه (و در پايين جسم برعكس) وابسته خواص و سرعت جريان و هندسه هواپيما هست. اما خب دقيق ترش اينكه چرا نيروي ليفت ايجاد ميشه رو هم بايد ميگفتم 6 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۲ درود!درست كه هست اما جزئي نيست! خب اين قانون برنولي كه به موجبش وقتي نيروي ليفت داريم كه با نزديك شدن خطوط جريان بهم سرعت زياد و فشار كم ميشه (و در پايين جسم برعكس) وابسته خواص و سرعت جريان و هندسه هواپيما هست. اما خب دقيق ترش اينكه چرا نيروي ليفت ايجاد ميشه رو هم بايد ميگفتم سوال بعدی با شما به صحبت کسانی که در مسابقه شرکت نکردن توجه نکنید 6 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۲ بسیار خب سوال بعدی اینکه چرا وقتی توی کوه هرچی میریم بالاتر هوا سردتره؟ حتی اگه اون بالا برف نباشه! مگه هوای گرم سبک تر نیست؟ F|uid جواب بدهد! 6 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۲ بسیار خب سوال بعدی اینکه چرا وقتی توی کوه هرچی میریم بالاتر هوا سردتره؟ حتی اگه اون بالا برف نباشه! مگه هوای گرم سبک تر نیست؟ F|uid جواب بدهد! هر چه از کوه بالاتر می رویم...فشار کاهش میابد و این کاهش دما به دلیل کاهش فشار در رابطه PV=mRT است....چون بنظرم حجم زیاد نمیتونه افزایش پیدا کنه و بیشتر تاثیرش رو با کاهش دما نشون میده 6 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۲ راستش من خودم واقعا برام سواله این قضیه و جواب صحیح رو نمیدونم! اما خب فرآیندش که مشخص نیست که فرضا بشه فرض کرد حجم ثابت میمونه یا نه، 5 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۲ راستش من خودم واقعا برام سواله این قضیه و جواب صحیح رو نمیدونم! اما خب فرآیندش که مشخص نیست که فرضا بشه فرض کرد حجم ثابت میمونه یا نه، غلظت هوا که به چگالی وابسته است با افزایش ارتفاع و یا همان کاهش فشار ، کاهش میابد حجم پس افزایش پیدا میکنه احتمالا درسته که هوای گرم سبک تر هست و بالا میره ولی در همین فرآیند بالاتر رفتن، خنک میشه..فرآیندی که در برج های خنک طبیعی و دودکش ها برای کاهش دمای گازهای خروجی استفاده میشه...دلیل عمده آن کاهش فشار و تغیییر غلظت هواست. 5 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۲ خب اگر خنک میشه که دیگه نباید بالا بمونه! 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده