seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 فروردین، ۱۳۹۲ تیمی از محققان جوان ایرانی ربات امداد هوایی «پارس» را با هدف نجات افراد در حال غرق شدن در نزدیکی مناطق ساحل طراحی کردهاند. هواپیماهای بدون سرنشین از قابلیت پرواز در شب و استفاده در مأموریتهای شناسایی طولانی پرواز برخوردار هستند، اما محققان بدنبال توسعه عملکردهای پهپادها برای مأموریتهایی دریایی و نجات سرنشینان کشتیهای غرق شده هستند. «امین ریگی» مدیر لابراتوار RTS در تهران با همکاری سعید طالبی، مسعود نوروزی، حسین صفری، مجید سعیدی و امین میرآخورلی طرح ربات امداد هوایی «پارس» را ارائه کردهاند؛ هدف اصلی طراحی این ربات، نجات افراد در حال غرق شدن در نزدیکی خطوط ساحلی بویژه در حوزه دریاچه خزر عنوان شده است. از فناوریهای جدیدی برای هدایت و مسیریابی ربات امدادی پارس استفاده شده است که شامل پردازندههای تصویر و صدا، خلبان خودکار، هوش مصنوعی و آرایهای از حسگرهای مختلف است. این طرح مفهومی شامل یک کواد کوپتر مجهز به سه حلقه نجات غریق است که با استفاده از دوربین مجهز به حسگر سنجش حرارت، وجود قربانیان را در میان امواج دریا بویژه در شرایط تاریکی شب تشخیص داده و حلقههای نجات را در نزدیکی آنها درون آب رها میکند. ویژگیهای برجستهای «پارس» را به یک ربات امدادی منحصر به فرد تبدیل کرده است؛ این ربات ضد آب بوده و قادر به فرود روی دریا است، از کابین کنترل مرکزی روی کشتی هدایت میشود، مجهز به دوربینهای حرارتی و سیستم روشنایی LED بوده وازقابلیت بازگشت به محل اولیه از طریق سیستم GPS برخورداراست. ربات امداد هوایی پارس میتواند باتریهای خود را در ایستگاه شارژ خورشیدی کشتیهای اطراف شارژ کند. طرح اولیه شامل سه حلقه نجات غریق است که قابلیت افزایش تا 15 حلقه را نیز در نمونههای پیشرفتهتر دارد؛ تیم طراحی در حال ساخت نمونه اولیه ربات پارس هستند و تست ساحلی آن نیز تا چند ماه آینده انجام خواهد شد. شارژ باتری ربات «پارس» در ایستگاه شارژ خورشیدی کشتیها شارژ باتری ربات «پارس» در ایستگاه شارژ خورشیدی کشتیها نصب سه حلقه نجات در زیر ربات امداد هوایی «پارس» 7 لینک به دیدگاه
m@f 1923 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 آذر، ۱۳۹۲ تیمی از محققان جوان ایرانی ربات امداد هوایی «پارس» را با هدف نجات افراد در حال غرق شدن در نزدیکی مناطق ساحل طراحی کردهاند. هواپیماهای بدون سرنشین از قابلیت پرواز در شب و استفاده در مأموریتهای شناسایی طولانی پرواز برخوردار هستند، اما محققان بدنبال توسعه عملکردهای پهپادها برای مأموریتهایی دریایی و نجات سرنشینان کشتیهای غرق شده هستند. «امین ریگی» مدیر لابراتوار RTS در تهران با همکاری سعید طالبی، مسعود نوروزی، حسین صفری، مجید سعیدی و امین میرآخورلی طرح ربات امداد هوایی «پارس» را ارائه کردهاند؛ هدف اصلی طراحی این ربات، نجات افراد در حال غرق شدن در نزدیکی خطوط ساحلی بویژه در حوزه دریاچه خزر عنوان شده است. از فناوریهای جدیدی برای هدایت و مسیریابی ربات امدادی پارس استفاده شده است که شامل پردازندههای تصویر و صدا، خلبان خودکار، هوش مصنوعی و آرایهای از حسگرهای مختلف است. این طرح مفهومی شامل یک کواد کوپتر مجهز به سه حلقه نجات غریق است که با استفاده از دوربین مجهز به حسگر سنجش حرارت، وجود قربانیان را در میان امواج دریا بویژه در شرایط تاریکی شب تشخیص داده و حلقههای نجات را در نزدیکی آنها درون آب رها میکند. ویژگیهای برجستهای «پارس» را به یک ربات امدادی منحصر به فرد تبدیل کرده است؛ این ربات ضد آب بوده و قادر به فرود روی دریا است، از کابین کنترل مرکزی روی کشتی هدایت میشود، مجهز به دوربینهای حرارتی و سیستم روشنایی LED بوده وازقابلیت بازگشت به محل اولیه از طریق سیستم GPS برخورداراست. ربات امداد هوایی پارس میتواند باتریهای خود را در ایستگاه شارژ خورشیدی کشتیهای اطراف شارژ کند. طرح اولیه شامل سه حلقه نجات غریق است که قابلیت افزایش تا 15 حلقه را نیز در نمونههای پیشرفتهتر دارد؛ تیم طراحی در حال ساخت نمونه اولیه ربات پارس هستند و تست ساحلی آن نیز تا چند ماه آینده انجام خواهد شد. شارژ باتری ربات «پارس» در ایستگاه شارژ خورشیدی کشتیها شارژ باتری ربات «پارس» در ایستگاه شارژ خورشیدی کشتیها نصب سه حلقه نجات در زیر ربات امداد هوایی «پارس» طرح جالبیه حالا اجرا شد یا نه... 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده