رفتن به مطلب

تاپیکی بس دلخراش === فهرست سوانح هوایی ایران


.MohammadReza.

ارسال های توصیه شده

تو این تایپک فهرست سوانح هوایی ایران به همراه اطلاعاتی از اون رو قرار میدم، منبع این اطلاعات هم سایت هواپیمایی کشور هست.

_____________________________

 

تاریخ حادثه: 26 مهرماه سال 90

مکان: فرودگاه مهرآباد

کاربر هواپیما: Iran Air

نوع هواپیما: بویینگ 727

تعداد خدمه و مسافرین: 113 نفر

تعداد کشته شدگان: 0 نفر

 

شرح حادثه:

هواپیمای مسافربری بوئینگ 727 هما که از مسکو به مقصد تهران در پرواز بود به هنگام مراجعت به فرودگاه امام خمینی با اشکال در سیستم چرخهای هواپیما مواجه شد به نحوی که پس از تلاش های خدمه پرواز چرخ جلوی هواپیما باز نشد. با توجه به شرایط پیش آمده و کمبود سوخت خدمه تصمیم گرفتند به جای فرودگاه امام خمینی به فرودگاه مهرآباد تغییر جهت داده و در مهرآباد فرود اضطراری نمایند.

با مهارت خدمه پرواز به ویژه کاپتان شهبازی، هواپیما به سلامت و با کمترین اسیب دیدگی به زمین نشست.

 

 

 

iranair727.jpg

  • Like 9
لینک به دیدگاه

تاريخ سانحه : 12 شهریور 1389

مكان سانحه : فرودگاه مشهد

كاربر هواپيما : Mahan Air

نوع هواپيما : Airbus A300-600

تعداد خدمه و مسافرین : 230 نفر

كشته شدگان : 0 نفر

 

شرح سانحه:

هواپیمای ایرباس 300 هواپیماهایی ماهان که از تهران عازم مشهد بود پس از فرود در فرودگاه هاشمی نژاد به علت برخورد چرخ جلوی هواپیما با هوک بریر دچار شکستگی گردید. هواپیما پس از فرود توسط برج مراقبت اجازه ترک باند را دریافت کرده بود و هواپیما حین چرخش با این مانع برخورد کرد.

در پی بروز این سانحه باند فرودگاه مشهد چندین ساعت بسته بود.

 

 

mahan3000.jpg

 

mahan3002.jpg

mahan3003.jpg

  • Like 8
لینک به دیدگاه

تاريخ سانحه : 19 دی 1389

مكان سانحه : ارومیه

كاربر هواپيما : Iran Air

نوع هواپيما : Boeing 727

تعداد خدمه و مسافرین: 105 نفر

كشته شدگان : 79 نفر

 

شرح سانحه:

پرواز 277 ایران از مبدا تهران به مقصد ارومیه در حالیکه آماده فرود در فرودگاه ارومیه بود به دلایل نامشخص در فاصله 8 کیلوتری از فرودگاه دچار سانحه شد. در این سانحه 79 نفر جان خود را از دست دادند. هم اکنون تیم بررسی سانحه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در حال بررسی این سانحه هستند.

 

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center]EP-IRP-1.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center]EP-IRP-2.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center]EP-IRP-3.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP-IRP-4.jpg[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 9
لینک به دیدگاه

تاريخ سانحه : 4 شهریور 1389

مكان سانحه : فرودگاه تبریز

كاربر هواپيما : Iran Aseman Airlines

نوع هواپيما : Fokker 100

تعداد خدمه و مسافرین : 110

کل کشته شدگان : 0

 

شرح سانحه:

پرواز شماره 773 اسمان از مبدا تهران به مقصد تبریز پس از فرود در فرودگاه تبریز کنترل خود را از دست داد و در گودالی در انتهای باند متوقف شد. علت بروز سانحه احتمالا نقص فنی در سیستم چرخهای هواپیما باشد. بر اساس گزارشات دو نفر از مسافرین دچار جراحت سطحی شدند.

  • Like 9
لینک به دیدگاه

تاريخ سانحه : 4 بهمن 1388

مكان سانحه : فرودگاه مشهد

كاربر هواپيما : Taban Air

نوع هواپيما : Tu-154M (توپولوف)

خدمه و مسافرين :170 نفر

کل كشته شدگان : 0

 

شرح سانحه:

هواپیمای توپولف 154 تابان از مبدا آبادان به مقصد مشهد در پرواز بود. به علت بدی آب و هوا در فرودگاه مشهد هواپیما در میانه راه در اصفهان توقف کرد. با روشن شدن هوا و بهتر شدن وضعیت آب و هوایی هواپیما در ساعت 5:45 دقیقه فرودگاه اصفهان را به مقصد مشهد ترک کرد. در هنگام تقرب به فرودگاه مشهد و با توجه به بدی آب و هوا به خلبان اجازه فرود در فرودگاه مشهد داده نشد. خدمه هواپیما اعلام کردند با توجه به وجود بیمار قلبی در هواپیما می بایست در فرودگاه به زمین بنشینند. در نهایت با برعهده گرفتن مسئولیت فرود توسط خلبان، هواپیما اقدام به فرود در فرودگاه مشهد نمود. با توجه به عدم دید کافی هواپیما فرود سختی در باند فرودگاه داشت که منجر به آتش سوزی در انتهای هواپیما گردید. علی رغم آسیب دیدگی جدی این هواپیما و با اقدام به موقع عوامل ایمنی فرودگاه مشهد این سانحه هیچ کشته ای نداشت. بر اساس گزارشات 46 نفر در این سانحه مجروح شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.

 

 

Taban_TU154.jpg

  • Like 8
لینک به دیدگاه

تاريخ سانحه : 2 مرداد 1388

مكان سانحه : فرودگاه مشهد

كاربر هواپيما : Aria Air

نوع هواپيما : Ilyushin Il-62M

خدمه و مسافرين : 153

كل كشته شدگان : 16 نفر

 

شرح سانحه:

پرواز 1525 شرکت هواپیمایی آریا که از تهران به هوا برخاسته بود به هنگام فرود در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد به علت سرعت بیش از حد هنگام نشستن پس از طی مسافتی از باند خارج شد و با دیواره های انتهایی فرودگاه هاشمی نژاد برخورد کرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد سرعت استاندارد برای نشستن هواپیمای ایلوشین 62 بین 145 و 165 مایلز بر ساعت است اما پرواز 1525 با سرعت 197mph اقدام به نشستن کرده است که در نتیجه باعث از دست رفتن کنترل هواپیما گردیده است.

در این سانحه کاپتان دادپی رییس هواپیمایی آریا نیز جان خود را از دست داد.

 

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center]il-62.jpg[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 8
لینک به دیدگاه

تاريخ سانحه : 24 تیر 1388

مكان سانحه : قزوین

كاربر هواپيما : Caspian Airlines

نوع هواپيما : Tupolev Tu-154M

خدمه و مسافرين : 168

كشته شدگان : 168 نفر

 

شرح سانحه:

پرواز 7908 هواپیمایی کاسپین از فرودگاه امام خمینی به مقصد ایروان ارمنستان به هوا برخاست. پس از 16 دقیقه از شروع پرواز، هواپیما که در ارتفاع 34 هزار پایی پرواز می کرد به علت بروز نقص فنی در موتور شماره 1 اقدام به چرخشی 270 درجه و کاهش ارتفاع به 14 هزار پایی نمود. این کاهش ارتفاع در عرض 90 ثانیه رخ داد. برج مراقبت سعی در برقراری تماس با پرواز 7908 داشت اما موفق نشد. همچنین هواپیماهایی متعلق به شرکت های ایران ایر و اسمان نیز که در همان منطقه در حال پرواز بودند نتوانستند با توپولف کاسپین تماس برقرار نمایند. سرانجا با سرعت بسیار بالایی توپولف 154 کاسپین در حوالی قزوین سقوط کرد.

کمیته بررسی سانحه هوایی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد دلیل سقوط هواپیما جدا شدن یک قطعه از کمپرسور کم فشار موتور شماره یک هواپیما بوده که این قطعه پس از جدا شدن از موتور با موتور هواپیما برخورد کرده و باعث از کار افتادن فرامین پرواز شده و همچنین لوله‌های سوخت را از کار انداخته است.

 

[TABLE]

[TR]

[TD]EP-CPG-1.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP-CPG-2.jpg[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 7
لینک به دیدگاه

تاريخ سانحه : 6 آذر 1385

مكان سانحه : فرودگاه مهرآباد تهران

كاربر هواپيما : نیروی هوایی سپاه پاسداران

نوع هواپيما : Antonov An 74T-200

خدمه و مسافرين : 38

كل كشته شدگان : 37 نفر

 

شرح سانحه:

هواپیمای آنتونف 72 به هنگام برخاستن از باند 29 راست فرودگاه دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

  • Like 6
لینک به دیدگاه

تاريخ سانحه : 10 شهریور 1385

مكان سانحه : فرودگاه مشهد

كاربر هواپيما : Iran Air Tours

نوع هواپيما : Tupolev 154M

خدمه/مسافرين : 11 / 137

كشته شدگان از خدمه/مسافرين : 0 / 28

كل كشته شدگان : 28 نفر

 

شرح سانحه:

هواپیمای توپولوف 154 شرکت هواپیمایی ایران ارتور به شماره پرواز 945 که از بندرعباس عازم مشهد بود، در ساعت 13:45 و به هنگام فرود در باند 14L فرودگاه شهید هاشمی نژاد به علت ترکیدگی یکی از لاستیک های هواپیما از باند خارج شد که متعاقب آن هواپیما دچار آنش سوزی در قسمت جلوی بدنه گردید. تا هنگام فرود هواپیما همه چیز عادی بود تا اینکه به هنگام تماس چرخ ها با باند به یکباره صدای مهیبی بلند شد و لحظاتی بعد زبانه های آتش به داخل هواپیما شعله کشید. در این حادثه متاسفانه 28 نفر جان خود را از دست دادند و 54 نفر نیز زخمی شدند. گفتنی است حادثه توپولوف ایران ارتور، سومین حادثه منجر به فوت در این شرکت هواپیمایی است که در مجموع 278 کشته بر جای گذاشته است.

 

 

[TABLE]

[TR]

[TD]iranairtour-tu154-1.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]iranairtour-tu154-2.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]iranairtour-tu154-3.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 7
لینک به دیدگاه

تاريخ سانحه : 15 آذر 1384

مكان سانحه : تهران

كاربر هواپيما : IRIAF

نوع هواپيما : C-130

خدمه و مسافرين :94

كشته شدگان از خدمه و مسافرين :92

کل كشته شدگان : 94+12 نفر

 

شرح سانحه:

هواپیمای ترابری C-130 هرکولس متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از تهران به مقصد بندرعباس پرواز کرده بود، پس از گذشت 8 دقیقه از پرواز دچار نقص فنی در موتور شماره 4 شد. به دنبال این اشکال، خلبان گوهری درخواست کرد تا به فرودگاه مهرآباد بازگردد. پس از تایید درخواست خلبان و به هنگامی که هواپیما در مرحله تقرب به باند 29L فرودگاه مهرآباد قرار داشت از مسیر اصلی فرود منحرف و به ساختمانی 10 طبقه در شهرک توحید واقع در منطقه آذری تهران برخورد کرد. عده زیادی از مسافران این هواپیما را خبرنگاران و گروه های فیلم برداری و عکاسی رسانه های جمعی تشکیل می دادند که برای پوشش خبری مانور نیروهای نظامی به منطقه بندرعباس و بعد به چابهار اعزام می شدند. در این حادثه علاوه بر تمامی 94 سرنشین و خدمه هواپیما، 12 نفر نیز در شهرک مسکونی توحید جان خود را از دست دادند.

 

[TABLE]

[TR]

[TD]iriaf-hercules1.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]iriaf-hercules2.jpg[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 7
لینک به دیدگاه

تاريخ سانحه : 21 بهمن 1382

مكان سانحه : 3 کيلومتري شارجه

كاربر هواپيما : Kish Air

نوع هواپيما : Fokker 50

خدمه و مسافرين :46

كشته شدگان از خدمه و مسافرين : 43

 

شرح سانحه:

 

پرواز 7170 در حالي که به باند 12 فرودگاه شارجه نزديک مي شد کنترلش را از دست داد و پس از يک چرخش به سمت چپ سقوط کرد. نتايج بررسي هاي اوليه نشان مي دهد که هر دو ملخ در فاصله 2.5 مايلي فرودگاه به حالت معکوس درآمده بودند. در اين حادثه 3 نفر از سرنشينان زنده ماندند.

 

[TABLE]

[TR]

[TD]kishair-f50.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]kishair-f50-2.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]kishair-f50-3.jpg[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 7
لینک به دیدگاه

به کجا میریم خدا عالمه

اینم یه لیست از مدل و نوع هواپیماها

لیست سوانح هوايي ايران بعد از انقلاب(بخش مسافری)

 

[TABLE]

[TR]

[TD]محل و دلیل سانحه[/TD]

[TD]نوع /سال ساخت[/TD]

[TD]تعداد کشته شدگان[/TD]

[TD]تاریخ سانحه[/TD]

[TD]شرکت هواپیمایی[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]حوالی ارومیه[/TD]

[TD]بویینگ 727[/TD]

[TD]مرگ 73 نفر[/TD]

[TD]دی 1389[/TD]

[TD]هما (ایران ایر)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]مشهد/نقص فنی[/TD]

[TD]توپولف تی یو-۱۵۴[/TD]

[TD]بدون کشته[/TD]

[TD]بهمن ۱۳۸۸[/TD]

[TD]تابان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]حوالی قزوین[/TD]

[TD]توپولف تی یو-۱۵۴[/TD]

[TD]مرگ 153 مسافر پرواز[/TD]

[TD]تیر 1388[/TD]

[TD]کاسپین[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]نقص فنی/مشهد[/TD]

[TD]ایلوشن62[/TD]

[TD]مرگ 16 مسافر[/TD]

[TD]مرداد1388[/TD]

[TD]آریا[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]نقص فنی/ اصفهان[/TD]

[TD]فوکر ۱۰۰[/TD]

[TD]بدون کشته[/TD]

[TD]مرداد1388[/TD]

[TD]آسمان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]مشهد -بیشکک[/TD]

[TD]بوئينگ 737[/TD]

[TD]مرگ70 نفراز 90 مسافر[/TD]

[TD]شهريور 1387[/TD]

[TD]آسمان(اجاره به آیتک ایر)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]فرودگاه شاهين شهر اصفهان[/TD]

[TD]ايران 140 (مقرر بود به ایران ایرتور تحویل شود)[/TD]

[TD]مرگ تمامی 5 سرنشين[/TD]

[TD]بهمن 1387[/TD]

[TD]هسا[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]مهراباد/ انحراف ازباندبه دلیل یخ زدگی بال و موتور[/TD]

[TD]فوکر 100[/TD]

[TD]صد مسافر بدون کشته[/TD]

[TD]دي 1386[/TD]

[TD]ايران اير[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]فرودگاه مشهد[/TD]

[TD]توپولوف -154[/TD]

[TD]148 مسافر/28 کشته[/TD]

[TD]شهريور 1385[/TD]

[TD]ايران ايرتور[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]قبل رودخانه کن تهران/نقص فنی[/TD]

[TD]بوئينگ 707مدل 1976[/TD]

[TD]3کشته از 169مسافر[/TD]

[TD]ارديبهشت 1384[/TD]

[TD]هواپيمايي ساها[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]تهران/خطای خلبان[/TD]

[TD]ایرباس 310[/TD]

[TD]بدون کشته[/TD]

[TD]1384[/TD]

[TD]ماهان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]پکن/نقص فنی[/TD]

[TD]بوینگ 747[/TD]

[TD]بدون کشته[/TD]

[TD]1383[/TD]

[TD]ایران ایر[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]شارجه/نقص فنی[/TD]

[TD]فوکر-50مدل 1993[/TD]

[TD]43 نفر از 46 مسافر کشته[/TD]

[TD]بهمن 1382[/TD]

[TD]کیش ایر[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]نزديکي ساري

 

[/TD]

[TD]هواپيماي ياک- 40مدل 1977[/TD]

[TD]تمام 30 نفر از جمله وزير راه[/TD]

[TD]ارديبهشت1382[/TD]

[TD]شرکت فراز قشم[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]مشهد/فرود سخت[/TD]

[TD]توپولوف-154مدل 1987[/TD]

[TD]بدون کشته[/TD]

[TD]1381[/TD]

[TD]کیش ایر[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]خرم آباد برخورد کوه /خطای خلبان[/TD]

[TD]توپولوف-154مدل 1991[/TD]

[TD]تمام 119 نفر کشته[/TD]

[TD]بهمن 1380[/TD]

[TD]ايران ايرتور[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]اهواز/خطای خلبان در فرود سخت[/TD]

[TD]فوکر28مدل 1981[/TD]

[TD]بدون کشته[/TD]

[TD]1378:[/TD]

[TD]آسمان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]تهران/برخورد با سی 130[/TD]

[TD]مدل 1979- ايرباسA300[/TD]

[TD]4کشته فنی (هواپیما خالی)[/TD]

[TD]بهمن 1378[/TD]

[TD]ايران اير[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]اصفهان/خطای خلبان[/TD]

[TD]فوکر 100مدل 1990[/TD]

[TD]بدون کشته[/TD]

[TD]1377[/TD]

[TD]ايران اير[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]رشت/خطای خلبان[/TD]

[TD]بوئينگ 727مدل 1975[/TD]

[TD]4 نفر کشته از 7[/TD]

[TD]خرداد 1375:[/TD]

[TD]ايران اير[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]خروج از باند/خطای خلبان[/TD]

[TD]توپولوف-154مدل 1993[/TD]

[TD]بدون کشته[/TD]

[TD]1375:[/TD]

[TD]ايران ايرتور[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]نزديک نطنز/نقص فنی[/TD]

[TD]فوکر28مدل 1973[/TD]

[TD]تمام 66 سرنشين آن کشته[/TD]

[TD]مهر 1373[/TD]

[TD]هواپيمايي آسمان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]نزديکي کرمان[/TD]

[TD]هواپيماي آنتونوف-124[/TD]

[TD]همه 17 سرنشين آن کشته[/TD]

[TD]آبان 1372[/TD]

[TD]هواپیمای عبوری از اسمان ایران[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]برخوردبا هواپيماي سوخو-24 سپاه[/TD]

[TD]هواپيماي توپولوف-154مدل 1991[/TD]

[TD]3 کشته نظامی +تمام131 مسافر[/TD]

[TD]بهمن 1371[/TD]

[TD]ايران ايرتور[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]نزديکي کرمانشاه[/TD]

[TD]هواپيماي ايلوشين-76[/TD]

[TD]4 سرنشين آن کشته[/TD]

[TD]خرداد 1370[/TD]

[TD]-----[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]حمله ناوجنگي آمريکا[/TD]

[TD]A300 ايرباس[/TD]

[TD]تمام 290 سرنشين[/TD]

[TD]تير 1367[/TD]

[TD]ايران اير[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]انهدام / مهرآباد[/TD]

[TD]بوئینگ ۷۲۷[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]تير 1362[/TD]

[TD]ايران اير[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]سقوط /مسیر مشهد[/TD]

[TD]بوئينگ 727[/TD]

[TD]128 نفرکشته[/TD]

[TD]خرداد 1359[/TD]

[TD]ايران اير[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

توضیح مهم:به دلیل اعلام های بعضا متفاوت که در مستندات موجود وجود داشته است،احتمال اندک نوسانی در برخی اعداد وجود دارد اما تلاش شده تا در نهایت دقت اعداد گردآوری شود.

کدام هواپیما ها پرخطرترند

برای شناخت پرخطرترین هواپیما در ایران باید بدانیم که شركت های سازنده معتبر هواپيما بويينگ آمریکا و ايرباس فرانسه هستند که هر دو نیز ایران را برای فروش مستقیم هواپیما ی نو تحریم کرده اند و در این بین ایران تنها به هواپیماهای کارکرده ای چون فوكر که از سال 1997 میلادی تولید نمی شود دسترسی داشته اما اجاره توپولف و آنتونوف های از رده خارج داستانی بوده است دائمی.

در ایران غير از ايرباس كه مورد هدف ناو آمريكايي وينسنس قرار گرفته این هواپیما سانحه عادي نداشته و به صورت حتم موفق ترین برند هواپیما در ایران بوده است .اما محصولات بقيه كمپاني هاي هواپيماسازي جهان حتی همچون بوئینگ هم که ساخت امریکا است دچار مشکاتی بوده است و تعدادي از هموطنان ما را به كام مرگ فرستاده است.

در جدول ذیل لیست سیاه هواپیما ها را بر اساس تعداد سوانحی که کشته داشته و یا نداشته می بینید تا بدانید چرا ایرباس را برای ایران نسخه ای برتر می دانیم و هیچ جایگاهی برای توپولوف متصور نیستیم و برای هواپیماهای شرقی و مشارکتی چون ایران 140 هم نمی توانیم فرصتی قائل شویم.

 

 

جدول پرخطرترین هواپیما ها در ایران

 

[TABLE]

[TR]

[TD]نوع هواپیما( سازنده)

[/TD]

[TD]تعداد کشته و تعداد سانحه[/TD]

[TD]تعداد سانحه بدون کشته[/TD]

[TD]سانحه در شرکت هواپیمایی[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]توپولوف 154(روسیه)[/TD]

[TD]434کشته در4 سانحه[/TD]

[TD]3 سانحه[/TD]

[TD]ایران ایرتور(4نوبت)کیش ایر،تابان،کاسپین[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]بوئینگ 727(آمریکا)[/TD]

[TD]205 کشته در 3 سانحه[/TD]

[TD]یک سانحه برخورد در حال پارک[/TD]

[TD]ایران ایر(هما)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]فوکر 100(هلند)[/TD]

[TD]--------[/TD]

[TD]3سانحه[/TD]

[TD]آسمان،هما(2 نوبت)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ایرباس 300(فرانسه)[/TD]

[TD]2سانحه( 294 کشته در حمله نظامی و 4 کشته دربرخورد به هواپیمای پارک شده )[/TD]

[TD]----------[/TD]

[TD]هما

توضیح:هیچ کدام از سوانح به دلیل اشکال هواپیما نبوده است[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]بوئینگ 737(آمریکا)[/TD]

[TD]70 کشته در یک سانحه[/TD]

[TD]----------[/TD]

[TD]آسمان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]فوکر 28 (هلند)[/TD]

[TD]66 کشته در یک سانحه[/TD]

[TD]یک سانحه[/TD]

[TD]آسمان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]فوکر 50 (هلند)[/TD]

[TD]43 کشته در یک سانحه[/TD]

[TD]---------[/TD]

[TD]کیش ایر[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]یاک 42(شوروی سابق)[/TD]

[TD]30 کشته در یک سانحه[/TD]

[TD]------[/TD]

[TD]فراز قشم[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ایلیوشین -۶۲(شوروی)[/TD]

[TD]16 کشته در یک سانحه[/TD]

[TD]------[/TD]

[TD]آریا[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ایران140(آنتونوف اوکراین وایران)[/TD]

[TD]5 کشته(تمام سرنشینان سانحه)[/TD]

[TD]------[/TD]

[TD]هسا[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]بوئینگ 707[/TD]

[TD]3 کشته یک سانحه[/TD]

[TD]----[/TD]

[TD]ساها[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]بوینگ 747[/TD]

[TD][/TD]

[TD]یک سانحه[/TD]

[TD]ایران ایر(هما)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ایرباس 310(فرانسه)[/TD]

[TD][/TD]

[TD]یک سانحه[/TD]

[TD]ماهان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

 

 

منبع>

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 6
لینک به دیدگاه

البته هواپیماهای بویینگ هم در سطح جهان رتبه خوبی داره ولی تو ایران به دلیل عمر بالای 30 سال این هواپیماها دچار حادثه میشه..

از سال 90 هم پرواز کلیه هواپیماهای توپولوف منع شده و کلا از رده خارج شدن..

  • Like 4
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...