رفتن به مطلب

تولید كاغذهای پلیمری ضد آب مغناطیسی!


mani24

ارسال های توصیه شده

[h=2][/h]

طلانیوز: محققان ایتالیایی با استفاده از فناوری نانو و افزودن نانو ذرات مختلف، امكان تولید كاغذ یا هر الیاف دیگر ضد آب، ضد باكتری و مغناطیسی را فراهم كردند.
به گزارش طلانیوز به نقل از ایسنا، درحالیكه كتاب های سنتی بسرعت جای خود را به كتاب خوان‌های دیجیتال می دهند و نگرانی از ریختن آب بر روی كتاب نیز دیگر وجود نخواهد داشت، اما با استفاده از فناوری نانو می‌توان كاغذهای ضد آب، ضد باكتری، فلورسنت و مغناطیسی تولید كرد.
دكتر «روبرتو چینگولانی» سرپرست تیم تحقیقاتی موسسه تكنولوژی ایتالیا (iit)‌ تأكید می‌كند: هیچ تغییری در خواص اساسی كاغذ ایجاد نشده و محصول نهایی كه دارای خاصیت ضد آب است، برای پرینت نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
مولكول های سازنده كاغذ موسوم به مونومر با نانو ذرات تولید شده در آزمایشگاه تركیب می‌شوند و پلیمر جدید شكل می‌گیرد.
در این روش برای افزایش قابلیت‌های كاغذ می‌توان نانو ذرات مختلفی را اضافه كرد، بطور مثال برای مغناطیسی كردن كاغذ باید نانو ذرات اكسید آهن اضافه شود و افزودن نانو ذرات نقره باعث خاصیت ضد باكتری كاغذ می‌شود.
تزریق یا اسپری كردن سطحی از نانو ذرات مختلف به كاغذ یا هر الیاف دیگر باعث ایجاد خواصی مانند ضد آب و فلورسنت بودن خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...