رفتن به مطلب

زبان بدنی


victoria_r

ارسال های توصیه شده

به نام خدا

 

 

 

 

سلام

 

راه های ارتباطی زیادی وجود داره که ساده ترین اونها ارتباط کلامیه که بیشتر مواقع بهش توجه میشه اما ما از طرق مختلف میتونیم احساساتمونو به اطرافیانمون و به کسی که در حال گفت و گو باهاش هستیم منتقل کنیم.

یکی از این روشها زبان بدنیه که در این تاپیک قصد دارم از کتاب چگونه در 90 دقیقه یا کمتر قلب کسی را تسخیر کنیم نوشته ی نیکلاس بوتمن استفاده کنم و درباره ی اون توضیحاتی بدم.

امیدوارم برای همه مفید باشه.

 

 

 

دو نوع زبان بدنی وجود داره:زبان بدنی باز و زبان بدنی بسته.

لینک به دیدگاه

زبان بدنی باز

 

 

ساده ترین راه فکر کردن در مورد زبان بدنی باز و بسته این است که زبان بدنی باز بیان گر احساسات قلبی شما (یعنی قسمت سینه و چهره ی شماست) و نوعی خوش آمد گویی است.نشانگر اعتماد است و میگوید: بلی

زبان بدنی بسته از احساسات قلبی شما دفاع کرده و ممکن است از شما یک ظاهر غیر دوستانه،ناشاد،خشمگین یا گوشه گیر،بدون توجه به اینکه احساسات واقعی شما چیست،ارائه دهد.آن میگوید:نه

کودکان نمونه های عالی زبان بدنی باز و بسته هستند.وقتی که راحت هستند به پشت میخوابند با زبان بدنی بسیار باز و زمانی که ناراحت هستند زبان بدنی بسته دارند.اگر میخواهید به کسی نشان دهید که دوست داشتنی هستید و نگران نیستید بایستی خود را برای برخورد قبل از مکالمه آماده کنید.احتمالا حالتی که شما انتخاب کرده اید این کار را به نوعی انجام خواهد داد.حالت سلام یک حالت گشاده است.

لینک به دیدگاه

هیچ حرکتی یک جز جداگانه نیست

 

 

حرکات فردی،فرهنگ لغات زبان بدنی هستند،درست مثل کلمات این صفحه که مجموعه ی لغات این کتاب را تشکیل میدهند.هر حرکت فردی حامل معنایی بیش از یک کلمه ی منفرد در این صفحه نیست فقط زمانی که حرکات با یکدیگر ترکیب و با یک حالت به خصوصی همراه شوند میتوانند بیانگر موضوعی باشند.یک حرکت بسته مثل بغل کردن شانه ها در صورتی که فرد مقابل به او نگاه میکند با این حرکت که او رو به فرد مقابل کند به چشمان او نگاه کند و لبخند بزند خنثی میشود.گاهی وقتها زبان بدنی بیانگر چیزی متفاوت از آنچه که ما تصور میکنیم میباشد.لرزش شانه ها ممکن است نشانگر درد و رنج و حلقه کردن بازوان دور سینه میتواند به سادگی نشانگر احساسات غیر دوستانه و سرد باشد.

لینک به دیدگاه

زبان بدنی باز و راحت شامل موارد زیر میباشد:

 

 

*باز نگه داشتن پاها و بازوان ازهم

 

*رو به رو شدن با شخص با یک حالت جسمانی راحت

 

*حفظ وضعیت بدنی مناسب

 

*اندکی متمایل شدن به طرف جلو به سمت شخص مقابل

 

*باز نگه داشتن دست ها

 

*آرمیده نگه داشتن شانه ها

 

*حفظ آرامش و آسودگی در حرکات

 

*حفظ یک حالت آسودگی کلی

 

 

حرکات بدنی باز،خونسرد و بدون عجله است و وقتی با نحوه ی بیان خوب ترکیب شود(تماس چشمی خوب و یک لبخند) کاملا قابل مشاهده است.زبان بدنی باز علامت اعتماد،شادی،پذیرش و آسودگی است و پیام رو به راه بودن کارها را ارسال میکند.شما میتوانید علائم باز خود را با پوشیدن لباس مناسب افزایش دهید.تصور کنید شما نیم ساعت وقت خود را در یک کافه صرف نوشیدن قهوه با کسی کرده اید که اصلا تکمه های کت خود را باز نکرده است.یک کت یا ژاکت با تکمه های باز یا درآوردن کامل آن از تن به طور نمادین بیانگر احساسات قلبی است.با حرکات بدنی و زبان بدنی باز و مثبت میتوان به دیگران دست یافت.

لینک به دیدگاه

بی پرده و سخاوتمند

 

 

 

آسان ترین و سریع ترین راه نمایش زبان بدنی باز و گشوده،رو به رو شدن مستقیم و کاملا بی پرده با افراد است.فکر کنید شخص مقابل با یک نورافکن به وسط سینه ی شما نور تابانیده است.اینکه اجازه دهید شخص مقابل ببیند چیزی برای پنهان کردن در دست هایتان ندارید فکر خوبی است.نوعی ترس غریزی از دوران غارنشینی در ما انسانها وجود داشته است لذا برای راحت کردن شخص مقابل دست هایتان را در وضعیتی قرار دهید که بتواند انها را ببیند.

لینک به دیدگاه

زبان بدنی بسته

 

 

زبان بدنی بسته نوعی بی اعتنایی وسردی است.نوعی رفتار دفعی است و جلوی مردم را سد میکند.

حرکات بسته شامل موارد زیر میشوند:

*اجتناب از برقراری تماس چشمی

*جمع کردن دستها/پاها

*گره کردن مشتها

*چرخاندن بدن به ضلع مخالف شخصمقابل

*بی قراری و جنب و جوش

*پوشاندن دهان

*حرکت کردن با شدت و تکان

*داشتن یک حالت عدم آرامش کلیمداوم

عادت کنید که به هنگام ملاقات بامردم از زبان بدنی باز استفاده کنید.بایستید و رو به سوی آنها بکنید به رنگچشمهایشان نگاه کنید (برای مطمئن شدن از این که تماس چشمی برقرار کرده اید) لبخندبزنید و راه قلب خود را به سوی مردم باز کنید.از اینکه این حالتهای بدنی ساده چطوراعتماد می آفرینند شگفت زده خواهید شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...