amirgb 8546 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 لطف دارید دوست عزیز... حرف های شما کاملا صحیح است... همچنین در مورد جنبش سبز... تفاوت نظر ما در این است که بنده معتقدم این حرکت ها تاثیری که باید می گذاشت را تا حالا نگذاشته است... حداقل در یک بخش بسیار بزرگی از جامعه چنین است... محیطی که ما با آن برخورد داریم بخش کوچکی از جامعه است... بنده به دنبال راه هایی عملی میگردم... راه هایی که هدف آن بخشی از جامعه باشد که تاکنون هدف قرار نگرفته... امیدوارم آن تغییراتی که شما میفرمایید ایجاد شود... آن روز بسیاری افراد از جمله خود من تمام توانمان را برای درک دقیق دینامیک چنین مسائلی به کار خواهیم گرفت... قرار نیست تنها ازیک مسیر حرکت کنیم و به مقصد برسیم اگر این چنین باشد کسانی که منفعتشان در خطر قرار می گیرد راهکاری برای مقابله می جویند. باید راه های مختلفی را در پیش گرفت.این تنها یکی از راه هایی است که ممکن است به نتیجه برسد و اینکه نمی گویم حتما برای نوع عملکرد هست که درست باشد یا افراطی و احساسی هدف یکسان است اما الزاما راه ها نباید یکسان باشد. 4
amirgb 8546 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 یه زمانی بود که ملت با قرض و قوله هم شده میخریدن! ولی فکر کنم کار بجایی برسه که از روی ناچاری خود بخود تحریم بشه خیلی چیزا! این اجبار کار ساز نیست باید از روی آگاهی باشه برای همین هم باید از بالا به پایین حرکت کرد.باید قشر های بالای کشور از نظر در امدی را مد نظر قرار داد و روی این قشر ها کار کرد. زمینه های مناسبی وجود دارد و امید های خوبی در این مورد وجود دارد.منتها کار می برد.وقت می طلبد.باید زحمت کشید. مطمین باشید اگر کسی که پورشه سوار هست بره مهمونی بگه اجیل رو تحریم کردیم و نمی خوریم خیلی تاثیر گذار تر است تا یکی که در آمد ماهیانه ی منزلش 400 هزار تومان است. برای همین باید کار کرد.باید زحمت کشید و آگاهی بخشی کرد. باید مشخص کرد که چرا نباید خرید باید مشخص کرد که چرا نباید قیمت ها این قدر بالا برود باید مشخص کرد که اگر بخشی از جامعه در فقر بیش از پیش فرو رود چه چیز هایی در کل جامعه از بین می رود باید مشخص کرد که قرار گرفتن مواد خوراکی و پوشاک و وسایل ابتدایی زندگی در زمره ی وسایل لوکس زندگی چه عواقبی در پیش خواد داشت با این کارکرد ها و تبیین این موضوع ها می توان افراد تاثیر گذار (چه از نظر مالی چه اجتماعی چه اقتصادی و چه سیاسی) را به این کمپین های اجتماعی جذب کرد و در پیشبرد اهداف سرعت گرفت 5
*Polaris* 19606 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 نباید فقط به جمع خودمون نگاه کنیم، متاسفانه بعضی افراد هنوز به دلایل مختلف مثل: نا آگاهی، عدم تحقق اهداف در گذشته و... این نوع برخوردها رو قبول ندارند! من از خیلی ها شنیدم که با این حرکت مخالف هستند و در جواب میگن: نخریم هم ارزون نمیشه! از سال آینده همه چی گرون تر میشه. 3
Waffen 15120 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 این اجبار کار ساز نیست باید از روی آگاهی باشه برای همین هم باید از بالا به پایین حرکت کرد.باید قشر های بالای کشور از نظر در امدی را مد نظر قرار داد و روی این قشر ها کار کرد. زمینه های مناسبی وجود دارد و امید های خوبی در این مورد وجود دارد.منتها کار می برد.وقت می طلبد.باید زحمت کشید. مطمین باشید اگر کسی که پورشه سوار هست بره مهمونی بگه اجیل رو تحریم کردیم و نمی خوریم خیلی تاثیر گذار تر است تا یکی که در آمد ماهیانه ی منزلش 400 هزار تومان است. برای همین باید کار کرد.باید زحمت کشید و آگاهی بخشی کرد. باید مشخص کرد که چرا نباید خرید باید مشخص کرد که چرا نباید قیمت ها این قدر بالا برود باید مشخص کرد که اگر بخشی از جامعه در فقر بیش از پیش فرو رود چه چیز هایی در کل جامعه از بین می رود باید مشخص کرد که قرار گرفتن مواد خوراکی و پوشاک و وسایل ابتدایی زندگی در زمره ی وسایل لوکس زندگی چه عواقبی در پیش خواد داشت با این کارکرد ها و تبیین این موضوع ها می توان افراد تاثیر گذار (چه از نظر مالی چه اجتماعی چه اقتصادی و چه سیاسی) را به این کمپین های اجتماعی جذب کرد و در پیشبرد اهداف سرعت گرفت حرف شما درست است... ایده آل این است که با برنامه و با آگاهی باشد... ولی چنین نیست... اکثریت خرید نمی کنند چون نمی توانند و اکثریتی که می توانند خرید می کنند... تعداد بسیار کمی وجود دارند که می توانند و نمی خرند... مشکل اینجاست که آن چند موردی که شما فرمودید را به سختی میتوان به این افراد فهماند... البته بلاخره با گذر زمان چیزها تغییر خواهد کرد... در این شکی نیست... همه چیز با گذر زمان تغییر میکند... ولی چقدر زمان خواهد برد معلوم نیست... 5
Waffen 15120 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 نباید فقط به جمع خودمون نگاه کنیم، متاسفانه بعضی افراد هنوز به دلایل مختلف مثل: نا آگاهی، عدم تحقق اهداف در گذشته و... این نوع برخوردها رو قبول ندارند! من از خیلی ها شنیدم که با این حرکت مخالف هستند و در جواب میگن: نخریم هم ارزون نمیشه! از سال آینده همه چی گرون تر میشه. و دقیقا به همین دلیل است که به جایی نمیرسیم... همین نوع تفکر باعث می شود که نتیجه ای نگیریم... مشکل هم اینجاست که آن اکثریت ناآگاه را نمی توان آگاه کرد... 2
danielo 15240 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 بعضی از دوستان واقع نگری را با منفی نگری اشتباه میگیرند. یک نکته هم بگم خیلی از اعضای همین تاپیک و حتی فیسبوک که دارند از این شعار ها میدهند و تبلیغ میکنند.خودشون تصمیم گیرنده نیستند و پدر و مادر هستند که تصمیم میگیرند و اون ها هیچ کاره اند
amirgb 8546 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 نباید فقط به جمع خودمون نگاه کنیم، متاسفانه بعضی افراد هنوز به دلایل مختلف مثل: نا آگاهی، عدم تحقق اهداف در گذشته و... این نوع برخوردها رو قبول ندارند! من از خیلی ها شنیدم که با این حرکت مخالف هستند و در جواب میگن: نخریم هم ارزون نمیشه! از سال آینده همه چی گرون تر میشه. پیشتر هم گفتم نباید انتظار اقبال عمومی داشت.ولی باید انتظار داشت که همین اقبال محدود هم از سر اگاهی باشد و نه احساسی و یا ژست های بی خود. من نوعی که این موضوع را می فهمم وظیفه دارم که اشاعه دهم و اگر به کسی می گویم نخر باید توضیح بدهم که چرا و انتخاب را به عهده ی او بگذارم.نه اینکه نوعی برخورد کنم که مجبور بشود یا در معذوریت قرار بگیرد. مثال بزنم: ما هر سال مراسم 4شنبه سوری داشتیم که آجیل مخصوص خودش را داشت.امسال با خواهر و برادر خود نشستیم و از پدر و مادر خود خواستیم که نه تنها آجیل نخرند بلکه به کل این مهمانی را لغو کنند و خودمان به فامیل توضیح دادیم که به چه دلیل این کار را انجام می دهیم. در مورد عید هم قرار گذاشتیم به جای آجیل از میوه استفاده کنیم.مثل مهمانی های معمولی. خوب این یک تصمیم جمعی و از سر اگاهی بود.اما اشاعه ی آن به خاله و عمه و دایی و عمو تنها در حد اطلاع رسانی و توضیح موضوع است. وقتی بیایند ببینند که ما به حرف خود ایمان داشتیم و عمل کردیم اگر هم در این مرحله همراهی نکنند در مرحله ی بعد و حرکت بعدی همراهی می کنند. 2
victoria_r 7682 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 من خودم موافقم که نخریم.اما رفتن خریدن دیگه... انقد با مامانم حرف زدم که راضی شدن نخرن و دیدن درست میگم اما یهو پدر با آجیل وارد شدن.:icon_pf (34): فامیل ما خدارو شکر منشا حرکت های خودجوشه. امسال همه با هم قرار گذاشتن که آجیل نخرن یا فقط دو نوع از خشکبارو بخرن.خدا کنه سر قولشون باشن. اما آقایون فامیل کارو خراب میکنن.:icon_razz: برای ماه رمضون گذشته هم انقد همه مرغ خورده بودن بدشون اومده بود با هم قرار گذاشتیم که غذاهای دیگه ای بپزیم و همین طورم شد،مرغو حذف کردیم. فامیل متحدی داریم. 3
amirgb 8546 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 حرف شما درست است... ایده آل این است که با برنامه و با آگاهی باشد... ولی چنین نیست... اکثریت خرید نمی کنند چون نمی توانند و اکثریتی که می توانند خرید می کنند... تعداد بسیار کمی وجود دارند که می توانند و نمی خرند... مشکل اینجاست که آن چند موردی که شما فرمودید را به سختی میتوان به این افراد فهماند... البته بلاخره با گذر زمان چیزها تغییر خواهد کرد... در این شکی نیست... همه چیز با گذر زمان تغییر میکند... ولی چقدر زمان خواهد برد معلوم نیست... هر کاری و هر مسیری سختی های خاص خودش را دارد.چیزی که آسان به دست بیاید اسان هم ازدست می رود. اگر ما در این حرکن 10 نفر باشیم و در حرکت بعدی 12 نفر یعنی پیشرفت.مهم این است که ما با اگاهی بخشی مانع ازریزش بشویم.چیزی که در جنبش سبز دیدیم و ریزش شدید را شاهد بودیم. شرایط اقتصادی فعلی یک بستر مناسب ایجاد کرده تا بتوانیم نیروهای اجتماعی را سازمان دهی کنیم و جایگاه بخشی کنیم.منتها این خیلی مهم است که سو استفاده نکنیم و چیزی را که حاصل فشار اقتصادی است به نام جنبش اجتماعی ثبت نکنیم. قشر خیلی بالا هرگز پیش قدم نمی شود و قشر پایین هم توان و انرژی کنکاش و چالش پذیری را ندارد.این قشر میانه هست که باید جلودار باشد و اگاهانه حرکت کند و با استمرار و تبلیغ افرادی از قشر های بالا و پایین را جذب کند 1
amirgb 8546 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 بعضی از دوستان واقع نگری را با منفی نگری اشتباه میگیرند.یک نکته هم بگم خیلی از اعضای همین تاپیک و حتی فیسبوک که دارند از این شعار ها میدهند و تبلیغ میکنند.خودشون تصمیم گیرنده نیستند و پدر و مادر هستند که تصمیم میگیرند و اون ها هیچ کاره اند شاید برای خرید تصمیم گیرنده نباشید اما برای خوردن یا نخوردن که تصمیم گیرنده هستید برای ابراز دلایل خود که تصمیم گیرنده هستید نفس نخریدن مد نظر نیست بلکه بیان دلایل این حرکت مهم هست.شما مهمانی میروید نخورید.جلوی مهمان می گذارید خود نخورید.و واضح بیان کنید که چرا نمی خورید. این کار که نیاز به اجازه و یا تصمیم گیری بزرگ تر ها ندارد 4
amirgb 8546 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 من خودم موافقم که نخریم.اما رفتن خریدن دیگه...انقد با مامانم حرف زدم که راضی شدن نخرن و دیدن درست میگم اما یهو پدر با آجیل وارد شدن.:icon_pf (34): فامیل ما خدارو شکر منشا حرکت های خودجوشه. امسال همه با هم قرار گذاشتن که آجیل نخرن یا فقط دو نوع از خشکبارو بخرن.خدا کنه سر قولشون باشن. اما آقایون فامیل کارو خراب میکنن.:icon_razz: برای ماه رمضون گذشته هم انقد همه مرغ خورده بودن بدشون اومده بود با هم قرار گذاشتیم که غذاهای دیگه ای بپزیم و همین طورم شد،مرغو حذف کردیم. فامیل متحدی داریم. ما هم همچین برنامه ای رو داشتیم و قرار گذاشتیم که یک مدل غذا درست کنند.البته بعضی ها رعایت نمی کنند. اما همین حرکت های محدود هم موثر است منتها باید از حالت محدود خارج شوند و پیشرفت کنند. به هر حال ما قشر جوان هستیم و میدان های مشخصی برای فعالیت داریم و باید از این میدان ها حداکثر استفاده را بکنیم. 7
victoria_r 7682 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 ما هم همچین برنامه ای رو داشتیم و قرار گذاشتیم که یک مدل غذا درست کنند.البته بعضی ها رعایت نمی کنند.اما همین حرکت های محدود هم موثر است منتها باید از حالت محدود خارج شوند و پیشرفت کنند. به هر حال ما قشر جوان هستیم و میدان های مشخصی برای فعالیت داریم و باید از این میدان ها حداکثر استفاده را بکنیم. در مورد ما اگه آقایون خرابش نکنند درست پیش میره.:icon_razz: به نظر من بزرگترین تحولات از حرکتهای کوچیک سرچشمه میگیرند. این کار میتونه روی فکر آدما و مخصوصا بچه ها اثر بذاره و باعث بشه نسل آینده از این پذیرفتن بدون چون و چرای خیلی از مسائل پرهیز کنند و بتونن آماده ی انجام تحولات بزرگ توی زندگی خودشون و اطرافیانشون باشن.در ضمن باعث افزایش اعتماد به نفس به صورت غیرمستقیم میشه. در مورد آجیلم که خوب امسال میتونه از نظر اقتصادی برای خیلی ها به نفع باشه که نخرن. شاید ما نتونیم تصمیم گیرنده برای نخریدن آجیل باشیم اما میتونیم حرفمونو بزنیم و اون طوری رفتار کنیم که به نظرمون درسته. 6
هولدن کالفیلد 19948 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 با تحریم موافقم ولی اینا پدر سوخته تر از این حرفان.. 80 تومن از حقوق کارمندای شرکت ها و ادارجات کم میکنن و به جاش اجیل میدن بهشون به عنوان عیدی اینجوری حق انتخاب هم ازت میگرن اجیل هاشونم فروش میره 6
amirgb 8546 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 حتی اگر این اتفاق هم بیافتد باز برنده مردم هستند. نکته ی ناراحت کننده این هست که پسته به ارزش کیلویی حدود 30 هزارتومان در حال صادرات است و در کشور حدود 60 الی 90 تومان در حال فروش است.و این یعنی اگر کسی پسته ی ایران را دربازار های جهانی خریداری کند و به ایران باز پس بفرستند سود خوبی می تواند بکند 4
viviyan 12437 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 منم به مادرم گفتم پسته نخره و گفت نمیخره. در کل اعتقادی به مفید بودن این حرکتها ندارم. 3
terajedi21 2134 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 عجب گرفتاري شديم!حس يه بچه اي رو دارم كه هنوز ملتفت نشده دورو برش چي ميگذره چرا چطوري!؟براي چي يعني چي امكان نداره باورم نميشه دروغ ميگي . . .
amirgb 8546 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 منم به مادرم گفتم پسته نخره و گفت نمیخره. در کل اعتقادی به مفید بودن این حرکتها ندارم. وجدان جامعه ی ما و ضمیر نا خوداگاه فردی ما نسبت به حرکت های اجتماعس سر خورده هست و دید منفی دارد.این طبیعی است.در حدود 100 سال گذشته ما حرکت های متعدد اجتماعی را تجربه کردیم که ما حصل تمام آنها متفاوت با خواست اجتماعی بوده.به همین دلیل ضمیر ما ترسیده است و دید بسیار منفی نسبت به حرکت هایاجتماعی دارد. البته دلیل شکست های قبلی ناآگاهی و حرکت توده ها پیش از اگاهی بخشی بود.در واقع در حرکت های اجتماعی 100 سال اخیر از اجتماعات انسانی ما سو استفاده شد و احساسات بر منطق غالب بود و فکر و خرد با فاصلهی چند 10 ساله از راه می رسید و این زمانی بود که دیگر خیلی دیر بود. لذا تاکید در این حرکت ها حرکت از سر اگاهی است.اگرچه کند پیش می رود اما پیش رفتی موثر و پایا هست.ریزش در آن کم است و رشد هرمی دارد. 3
viviyan 12437 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 وجدان جامعه ی ما و ضمیر نا خوداگاه فردی ما نسبت به حرکت های اجتماعس سر خورده هست و دید منفی دارد.این طبیعی است.در حدود 100 سال گذشته ما حرکت های متعدد اجتماعی را تجربه کردیم که ما حصل تمام آنها متفاوت با خواست اجتماعی بوده.به همین دلیل ضمیر ما ترسیده است و دید بسیار منفی نسبت به حرکت هایاجتماعی دارد.البته دلیل شکست های قبلی ناآگاهی و حرکت توده ها پیش از اگاهی بخشی بود.در واقع در حرکت های اجتماعی 100 سال اخیر از اجتماعات انسانی ما سو استفاده شد و احساسات بر منطق غالب بود و فکر و خرد با فاصلهی چند 10 ساله از راه می رسید و این زمانی بود که دیگر خیلی دیر بود. لذا تاکید در این حرکت ها حرکت از سر اگاهی است.اگرچه کند پیش می رود اما پیش رفتی موثر و پایا هست.ریزش در آن کم است و رشد هرمی دارد. غیر از اینها درصد بیشتر جامعه ایرانی به خاطر محدودیت های تکنولوژیکی از این حرکت های اعتراضی بی خبرند و سهوا تلاش های معترضین رو عقیم میکنند. 3
amirgb 8546 ارسال شده در 6 خرداد، 2013 غیر از اینها درصد بیشتر جامعه ایرانی به خاطر محدودیت های تکنولوژیکی از این حرکت های اعتراضی بی خبرند و سهوا تلاش های معترضین رو عقیم میکنند. ضریب نفوذ اینترنت در ایران رو به گسترش هست. این ما هستیم که وظیفه داریم این خلع تکنولوژیکی رو پر کنیم.نباید صرفا تکیه کنیم به شبکه های اینترنتی.باید در جامعه خیلی ارام و منطقی صحبت کنیم.نظر جلب کنیم. و یارگیری کنیم 3
amin 202 مهمان ارسال شده در 8 خرداد، 2013 یادش بخیر...اونموقع که آمریکا شایعه انداخت که پسته های ایرانی یه نوع میکروب دارن...پسته کیلویی شده بود 3 تومن!!! ما هم گونی گونی پسته میخریدیم میخوردیم... الان که شده 60 تومن....وقتی تو کوچه خیابون رد میشم نا خودآگاه باقالیارو به شکل پسته میبینم....:5c6ipag2mnshmsf5ju3 آقا تحریم...همه چی تحریم...نمیمیریم که... بذار این قشر بازاری هم چیزی که ما قشر کارمند طی 2 سال اخیر کشیدیم بچشن... چرا این تاپیک نظر سنجی نداره؟
ارسالهای توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری