Mr.101 27036 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۱ اصطلاح هیبریدی عمدتا به وسایل نقلیهای اطلاق میشود که از دو نوع منبع انرژی، نیروی پیشران خود را تامین میکنند. در این طرح که توسط شرکت Bye Aerospace پیشنهاد شده است موتور توربوفن هنگام برخاست و اوجگیری نیروی پیشران اصلی را تولید خواهد کرد و در حین گشتزنی پیشرانش الکتریکی به کار گرفته خواهد شد. این طرح خلاقانه، علاوه بر افزایش برد پهپاد، پروازی در سکوت و بدون آلودگی را برای آن فراهم میکند. هر چند استفاده از موتور توربوفن در پهپادهای هیبریدی بی سابقه است اما پهپاد شرکت Bye اولین پهپاد هیبریدی نیست که از انرژی سوخت و الکتریسیته برای تولید نیروی پیشران استفاده میکند. سال گذشته شرکت لاکهید مارتین اعلام کرده بود به دنبال ساخت یک پهپاد دست پرتاب با وزنی کمتر از ده کیلوگرم است که قادر خواهد بود با استفاده از پیشرانش هیبریدی به مداومت پروازی حداقل ۴ ساعته دست یابد. این شرکت به منظور اجرای این طرح با عنوان (SURGE-V) تا کنون ۱/۱ میلیون دلار از نیروی هوایی آمریکا بودجه دریافت کرده است. در حال حاضر تحقیقات بسیاری بر روی پهپادهایی انجام میشود که تنها از انرژی الکتریکی به دست آمده از راههای مختلف، از جمله انرژی خورشیدی یا پیل سوختی بهره میگیرند. اما طرحهای موجود هزینه زیادی داشته و هنوز از قابلیتهای کافی برخوردار نیستند. پهپادهای هیبریدی علاوه بر برخورداری از توانمندیهای پروازی پهپادهای مجهز به موتورهای احتراقی و جت از قبیل نرخ اوجگیری بالا، با استفاده از انرژیهای تجدید پذیر قادرند به مداومت پروازی بیشتری دست یافته و از مزایای پهپادهای الکتریکی نیز بهره مند گردند. بدین ترتیب میتوان به پهپادهای هیبریدی به عنوان یک راه حل میانه مناسب با فناوری قابل دسترس نگریست. 5 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده